КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
11 КЛАС
за підручником О.Д.Карпюк «Англійська мова 11 клас», 2019 рік
ІI семестр (5 годин на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Тема, підтема |
Соціокультурна, загально навчальна компетенції |
Лінгвістичні компетенції |
Мовленнєва компетенція |
Домашнє завдання |
||||||||||||
Лексика |
Граматика Фонетика |
Аудіювання Читання |
Говоріння Письмо |
|||||||||||||||
Revision/ Повторення |
||||||||||||||||||
|
|
|
Тема 3 Родинні зв’язки Unit 3 Family Relationship (8 годин)
|
|||||||||||||||
76. |
15 Січ 2020 |
Family Relationship
Родинні зв’язки
Teenage Critical Age
Критичний вік підлітків
Dangers of a Teenage Age
Небезпеки підліткового віку
|
Формування позитивного ставлення до продовження відношень з родиною після закінчення школи |
To leave home at early age, to become emotionally and financially independent from parents, to travel a lot, to start one’s own family |
The Present Simple Interrogative (do, does auxiliaries) |
Ex.1, p.72 |
The last argument we had was... The closest person of mine is easy-going, cheerful and very sincere |
Write your attitude to early leaving the families by the children |
||||||||||
77. |
16 Січ 2020 |
Inevitable, to assault, to escape, to interfere, to obey, adolescence |
Teen Terror Ex. 2, p. 73 |
What do you and your parents usually argue about? |
Ex.2, p.74-75 Make a list of new vocabulary |
|||||||||||||
78. |
17 Січ 2020 |
Усвідомлення проблем підліткового віку
Формування вірного відношення до вирішення проблем підліткового віку
Формування лінгвістичної здатності розмовляти про проблеми підлітків на англійській мові
|
To prevent, to object, to reject, to resent, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to... |
Used to +verb (to describe a habitual action in the past) |
|
Ex. 4,5,6, p. 76 |
Ex. 1,2,a),b), p.77 |
|||||||||||
79. |
20 Січ 2020 |
Lesson on Listening |
Critical, polite, sensitive, tidy, aggressive, resentful |
The third Conditional (imaginary situations in the past) |
Ex. 3,4, p. 81 |
Ex. 1-3, pp.78-79 |
Ex. 4-6, pp. 80 Ex. 1,2, p.82 |
|||||||||||
80. |
20 Січ 2020 |
Lesson on Speaking |
A first-born child, utterly, so-called generation, to be old enough, to become parents at an early age; |
Ex. 5, p.84 |
Ex. 3, 4, p. 83 Ex. 5 b), p.84 |
Get ready for writing a letter to the Editor Ex. 1, pp. 85-86 |
||||||||||||
81.
|
22 Січ 2020 |
Lessons on Writing Check Your Knowledge on Vocabulary and Spelling Перевірка знань лексиці та орфографії |
Reasons, intolerance, to get angry, adults, conflicts, argument, violence, to decide |
Ex. 2,3, pp.88-89 |
Ex. 4, p. 90 Ex.7, p.91 |
Ex. 2, p.88
|
Do the individual project on Three Generations Ex. 8, p.91 |
|||||||||||
Виконання тестових завдань з лексиці та орфографії |
Ex. 5, p. 90 Ex.6, pp.90-91 |
Get ready to present the Project On Three Generations |
||||||||||||||||
82. |
23 Січ 2020 |
Check Your Knowledge on Listening Comprehension |
Розвиток мотивації навчатись розмовляти англійською за повсякденними темами |
Harmony, tolerance, self-development, to be assured, with warmth and care |
Ex. 1-2, p.92-93 |
Ex. 3,4, pp.93-94 |
Do your parents love you? One way or the other... We started quarrelling when... |
Make a vocabulary List p. 93-94 |
||||||||||
83. |
24 Січ 2020 |
Check your Knowledge on Reading |
To have no intention to... To become parents, recently |
Project “Three generations” Presentation |
Відповісти на питання стор. 95 у письмовій формі |
|||||||||||||
|
|
|
Тема 4 Їмо поза власною оселею / Eating Out (12 годин) |
|||||||||||||||
84. |
27 Січ 2020 |
Eating Out
Eating Out
You are What You Eat |
Розвиток соціо-культурної компетенції з теми гастрономічних уподобань людей різних країн, національних традицій
Вживання та приготування здорової їжі |
To cut down on, sparkling water, herbal tea, still water, fruit juice, pasta pesto, home-made, herbs, vegetables |
[u] fruit, juice, [ә:] herbs, herbal tea [a:] sparkling |
Ex. 1,2, p. 96-97 |
What do you typically eat for breakfast? Eat with measure, drink with pleasure and enjoy life as it is. Discussion about healthy eating |
Прочитати текст стор. 96-98 Зробити словник незнайомих слів |
||||||||||
85. |
27 Січ 2020 |
Restaurants, cafeterias, cafes, pubs, take-away restaurants, snack bars, beer houses, coffee shops, bistro, eateries |
|
Ex.3, p.98 |
Ex.4,5, p. 99 |
Write your menu for a week |
||||||||||||
86. |
29 Січ 2020 |
Food, dish, meal, A customer, to smell delicious, a crab salad, a waiter, a waitress, table etiquette; |
[i:] meal [i] dish |
Ex.1,2 p. 100 Ex.3, p.100-101 |
Retell the description of your friend’s meals of the day. |
Write what you would like to eat next week. Make a written analysis of your food. |
||||||||||||
87. |
30 Січ 2020 |
A Lesson on Grammar |
Формування граматичної компетенції |
Statement, question |
Reported Speech |
Ex. 1-3, p.102 |
|
Ex.4 a), b), pp.102-103 |
||||||||||
88. |
31 Січ 2020 |
A Lesson on Listening Comprehension |
Формування адитивної компетенції |
Tuna salad, atmosphere,, sophisticated, background music |
Ex. 1, p.103, Ex.2, p.104, Ex.4, p.104 a), b), p.105 |
Ex. 4, p. 105 Things you might hear Things you may say |
Зробити проект (перекласти меню ресторану на англійську мову) p.107 |
|||||||||||
89. |
03 Лют 2020 |
A Lesson on Writing |
Формування письмової компетенції
Набуття досвіду з написання докладу за вимогами |
To summarise, to suggest, to present in detail, objective, relevant to the topic information, ending, beginning, assessment, regarding |
Direct Speech |
Ex. 2, p.109 Ex. 3, p.109-110 |
To conclude...; In conclusion...; On the whole...; To sum up...; |
Ex. 4, p. 111 Read and write Rerort |
||||||||||
90. |
03 Лют 2020 |
Eating Habits in France |
Формування усвідомлення значення знань культурних особливостей у гастрономічній сфері для здійснення діалогу культур у мультілінгвальному світовому просторі |
Scallops, mussels, sausages, cocotte, lamb cutlets |
|
Ex. 1, p.112 |
Ex. 1 b), p. 113 |
Ex. 2, p.113 |
||||||||||
91. |
05 Лют 2020 |
Lemon juice, melted butter, fried and served, mushrooms, garlic, garnish, topping, dressing |
[i] biscuit [ᴧ] lunchtime [a:] hibachi table |
|
One man’s meat is another man’s poison Ex. 3, p. 113-114 |
Write a description of nutrition problems people may have |
||||||||||||
92. |
06 Лют 2020 |
The Culture of Eating Out
Being a Vegetarian |
Main courses, Starters, fish, desserts |
Dessert [ә:] |
Ex. 3, p.116 |
Ex. 4 (1), p.114 Role-play |
Ex. 1, p.115 Check your vocabulary knowledge |
|||||||||||
93. |
07 Лют 2020 |
Banquet, cooked snails, soup, borshch, puree, |
Puree [pjuәrei] |
Ex. 4, p. 117- 118 |
A Debate work Ex. 5, p.114 |
Ex. 4, p. 117-118 Complete the task |
||||||||||||
94. |
10 Лют 2020 |
How to Receive Guests |
Fruits, vegetables, roots, berries, nuts, herbs, bread, corn |
Ex. 2, p.115 |
|
Ex. 4 (2), p. 111 |
Підготуватись до орфографічного тесту |
|||||||||||
95. |
10 Лют 2020 |
Test on Spelling |
Ex. 4 (3), p.111 |
Відповісти на питання стор. 119 у письмовій формі |
||||||||||||||
|
|
|
Тема 5 Винаходи та спосіб життя/ Inventions and Lifestyles (12 годин) |
|||||||||||||||
96. |
12 Лют 2020 |
Inventions and Lifestyles
How Internet Affects the Life of a Modern Man
Internet Addiction |
Формування усвідомлення значення наукового прогресу та вивчення науки в епоху нових технологій |
Invention, innovation, investigation, researchers, to succeed, to discover, to allow people to.., biology, chemistry, experiments, web-conferences |
[i:] increasingly [ǽ] establish [iks] extention [u] Singaporeans |
Ex. 1, p.120 (reading), Ex.1, p.120 (listening) |
Зробити усне повідомлення про значення вивчення науки, змін у світі нових технологій та їх впливу на стиль життя людини |
Зробити словник нових слів Впр. 1,2, стор. 120-121 |
||||||||||
97. |
13 Лют 2020 |
Communication via e-mails, bare necessities |
[u:] bookmark, [a:] heart, [ai] highlight |
Ex. 2 a), p.121 |
Ex. 3, p. 122 Ex. 3 c), p.123 |
Learn “Words for you” p. 122 |
||||||||||||
98. |
14 Лют 2020 |
Consumer products, qualities, characteristics, to come up, to come down, to give up, an access, a victim, generation, a range |
[ɔ] scroll, [ɔu] notice, [ә:] refer to... |
Ex. 1, p.124 (reading about sciences) |
Ex.2, p.124-125 |
Ex. 3-5, pp. 125-126 |
||||||||||||
99. |
17 Лют 2020 |
A lesson on Grammar
|
Формування граматичної компетенції |
To plug in the laptop, to have low battery, to cure many illnesses, a land-in phone, industrial revolution |
Adverb Clauses with Time Punctuation notes |
|
Ex. 1,2,3 pp.127-128 |
Ex. 4,5, p.128 |
||||||||||
100. |
17 Лют 2020 |
A Lesson on Listening Comprehension |
Формування адитивної компетенції |
Cyberspace, to download, a virus, a gadget, Wikipedia, a hacker |
Ex.2 a), b), p. 129-130 Ex. 3 b), p.130 |
Ex. 1,2, p.129 Ex. 3 a), p.130 |
Ex.4, pp.130-131 Read and make vocabulary notes Ex. 5 a), b), p.131 |
|||||||||||
101. |
19 Лют 2020 |
Positive and Negative Effects of New Inventions |
Розвиток уміння застосовувати знання про нові технології у бесіді на англійській мові |
Gen Tech, legal restrictions, to share problems, to facilitate learning, long-lasting relationships |
[k] technology, technician, technical revolution, mechanic |
Ex. 4 a), b), pp.134-135 |
Ex. 6, 7, p.131 Ex.3, p.133 |
Ex.1, p. 132 (Study the vocabulary, work with dictionary, write down your attitude) |
||||||||||
102. |
20 Лют 2020 |
Contact lenses, saxophone, hot-air balloon, thermometer |
[o] automobile, [ou] glow in the dark |
Ex. 2, p.132 |
In particular...; Absolutely no help...; People used to do before...; To get everything you want at a single click of a mouth; To become too passive; |
Написати короткий опис «Як я застосовую Інтернет» |
||||||||||||
103. |
21 Лют 2020 |
Article Writing
Написання газетної статті |
Формування сприйняття статті як форми писемної роботи різних функціональних стилів |
Discursive, descriptive, narrative, audience, formal, informal, unique purpose |
[e] headline, [i:] magazine |
Ex.1,2, p.135 |
Ex. 5, p.134 Be careful...; Never...; You should/shouldn’t... Ex. 3, p.136 |
Write an article on the topic Ex. 4, p.136 |
||||||||||
104. |
24 Лют 2020 |
Use Your Skills Уроки активізації набутих знань |
Закріплення знань, здобутих за темою, що вивчається |
An icon, correction, a cursor, to apologise, the commands |
Tail Questions |
Ex. 3, pp.137-138 Ex. 4, p.138 |
Ex. 5, pp. 138-139
|
Ex. 1,2, p.140 |
||||||||||
105. |
24 Лют 2020 |
Digital Cameras Working as Computers |
To realise, to surprise someone, a digital camera, to take pictures, to empty the memory, to delete the content; |
Special Questions |
Ex. 3, p.141
|
Ex. 6, p.139 |
Ex. 4, pp.141-142 (Зробити словник нових слів та висловлю вань) |
|||||||||||
106. |
26 Лют 2020 |
The Era of Digital Technologies |
A mini-computer, an action camera, a video registrating device; |
Alternative questions |
Ex. 4, pp.141-142 |
Виконати тест, стор. 143-144 |
Підготува тись до тематичного тесту |
|||||||||||
107. |
27 Лют 2020 |
|
Тематичний тест за темою «Винаходи та спосіб життя» |
Відповісти на питання стор. 145 у письмовій формі |
||||||||||||||
|
|
|
Тема 6 Природа та навколишнє середовище/ Nature and Environment (12 годин) |
|||||||||||||||
108. |
28 Лют 2020 |
Nature and Environment
Natural Reserves |
Формування загальнолюдського гідного відношення до природних ресурсів, планети Земля |
To destroy, to be ecologically friendly, to save energy, products of human activity |
[ei] waste [ai] tidal [ei] waves [a:] disaster |
p. 145 |
Unfortunately, People need to...; Alternative sources of energy; Green energy; Solar batteries;
|
Зробити нарис своєї поведінки у шкільному, домашньому оточенні (у письмовій формі) |
||||||||||
109. |
02 Бер 2020 |
Waste, exhaust fumes, oil spills, to pollute the planet, deforestation |
[juә] invaluable [e] precious [ә:] virgin |
Ex. 1, a), b), p.146 Ex. 2 a), p.146 |
Apart from...; Unique natural steppe |
Ex. 2 a), b) pp.146-149
|
||||||||||||
110. |
02 Бер 2020 |
Global Warming Issue
|
|
[a:] harmful [dӡ] injury |
|
Ex. 3,4, p. 149 |
Design a poster, make a PPP |
|||||||||||
111. |
04 Бер 2020 |
Lessons on Grammar |
Розвиток лексико-граматичної компетенції |
Unique wildlife, biodiversity, to protect, to reserve, to save, to limit using, prevent, avoid, natural habitat |
Relative Clauses Relative Pronouns p. 152 |
Ex. 1, p. 153 (Nature Quiz), Ex.2, p.153 |
Ex. 3, 4, p.154 |
Ex. 5, p.155 |
||||||||||
112. |
05 Бер 2020 |
Ex. 6,7 p.155 |
|
Ex. 8, pp. 155-156 |
||||||||||||||
113. |
06 Бер 2020 |
A Lesson on Listening Comprehen sion |
Формування адитивної компетенції |
“Words for you” p. 156 Acid rain, extinction, shortage, waste disposal, to escape, damaging
|
Ex. 2 a),b), p.156-157 |
Ex. 3, p.157 |
Ex. 4, p.158 (read and make a new vocabulary list) |
|||||||||||
114. |
11 Бер 2020 |
Lessons on Developing Speaking Skills |
Формування мовленнєвої компетенції |
“Words for You” p. 158 Pesticides, to complain, to persuade, to remind, renewable, sustainable |
[ᴧ] sustainable [ai] remind [i] digging [ei] complain, persuade |
Ex. 2 a), p.158 |
Ex. 1a), p.158 |
Ex. 2 a) (1,2,3,4,5) pp. 159-160 (read, make a new vocabulary list) |
||||||||||
115. |
12 Бер 2020 |
Relative Clauses Relative Pronouns p. 152 |
Ex. 2, p. 159-160 (reading) |
Ex. 2 b), p.160 Ex. 3,4, p. 160 (speaking) |
Read information about an Opinion Essay p. 161 |
|||||||||||||
116. |
13 Бер 2020 |
A Lesson on Writing an Opinion Essay |
Розвиток письмової компетенції Написання есе-точка зору |
A viewpoint, justification, clearly stating, arguments, a particular topic |
Ex. 1, p.161 Ex. 3 a),b),c), pp. 162-163 |
Ex. 2 a), b), c), pp. 162 I am not convinced...; It seems...; As far as I am concerned... |
Ex. 4, 5 a), b), p. 163 |
|||||||||||
117. |
16 Бер 2020 |
Use Your Skills |
Закріплення здобутих знань за темою що вивчається |
To suggest, to remind, to review, Chemicals, to persuade, to explain, to warn |
[εә] compare [ǽ] cattle [ɔ] foggy |
|
Eventually...; Many people believe...; A step to far...; Ex. 3, p.165 |
Ex. 4, p.165 (Read and make a list of new vocabulary) |
||||||||||
118 |
16 Бер 2020 |
What is Wrong with Human Behaviour? |
Формування здатності вживати набуті знання на практиці |
Species, endangered, smog, to become extinct, rainforests, to cause, greenhouse effect |
[ɔ:] cause |
Ex.1 a), b), p. 167, Ex. 2, p. 168 |
Ex. 4, p. 169 (read and retell) |
Make a group project Ex. 5, p. 166 Підготува тись до тематичного тесту |
||||||||||
119. |
18 Бер 2020 |
|
|
Тематичний тест за темою «Природа та навколишнє середовище» |
Відповісти на питання стор. 171 у письмовій формі |
|||||||||||||
|
|
|
Тема 7 Розмовляємо про мистецтво/ Speaking about Arts (12 годин) |
|||||||||||||||
120. |
19 Бер 2020 |
Speaking about Arts
Розмовляємо про мистецтво
Dances and Music in the World |
Прищеплення любові до творів українського та світового виконавчого мистецтва Виховання гарного естетичного смаку. Формування навички спілкування за темою: «Мистецтво, як засіб передачі інформації» |
Folk dances in the world, Polka, Waltz, River dance, Hopack, Latin-American, Salsa, Flamenco, Mazurka, Chardash |
[ǽ] satellite [ou] cozy |
|
I find it unusual to...; I was impressed by...; It brought me an unforgettable feeling when I first watched/ saw/ heard/ understood |
Описати свій власний досвід стосовно музичного виконавчого мистецтва p. 171 |
||||||||||
121. |
20 Бер 2020 |
To play the guitar, the banjo, the keyboard, the piano, string instruments, percussions |
[sk] sculpture [ӡ] visual [ei] arrangement |
Ex. 4, p.172-173 |
Ex. 1, p.172 Ex. 2, 3, p. 172 |
Ex. 4, p. 172-174 (read and make a new vocabulary list) |
||||||||||||
122. |
30 Бер 2020 |
Portrait painter, landscape painter, marine painter, still life painter |
|
Ex. 4, b), pp.174-175 |
To make somebody gasp...; To take one’s breath away...; |
Ex. 5, p. 175 “Words for You” p. 175 |
||||||||||||
123. |
30 Бер 2020 |
Arts and Works of Arts
Performing Arts |
Розвиток лексичної компетенції |
To entertain, the entertainer, the entertainment a museum, a gallery, an art gallery |
|
Ex. 1 a), b), p. 177 Ex. 2, 3, 4, p. 178 |
Ex. 6,7 a), c), p.176
|
Describe a painting which impressed you a lot. Ex. 7 b), Ex. 5, p.179 |
||||||||||
124. |
01 Квіт 2020 |
Lessons on Grammar |
Формування граматичної компетенції |
To dub into, to be directed by, a shot on the location, a role in the movie |
The Participle I, II (прикметник або дієприкметник) Стор. 179-180 Ex. 1, p.180 |
Ex.2, p.180-181 |
Re-describe the picture “The Approaching Storm” By G. Morland Ex. 2 a), p.180-181 |
Ex. 2 a) (Read and make a new vocabulary list) |
||||||||||
125. |
02 Квіт 2020 |
To cover, to carry out, to record, to report, to return |
Ex. 3, p.181 Ex. 4, p. 181 |
Ex. 5, p.182 |
|
Ex. 6,7, p.182 |
||||||||||||
126. |
03 Квіт 2020 |
A Lesson on Listening Comprehen sion |
Формування навичок адитивної компетенції |
Heart-warming, unfavourable, an approval, a fiction film, humorous, thrilling |
[Ɵ] thrilling [i] gripping |
Ex. 2, p.184 Ex. 3, p.184 Ex. 5 a), b), c), p.186 |
Ex.1, p.183 (Make up an interview with your class-mate) “Useful Language” p. 184 |
p. 183 “Words for You” Ex. 4, p.185
|
||||||||||
127. |
06 Квіт 2020 |
A Lesson on Developing Speaking Skills |
Розвиток мовленнєвих навичок |
To symmetrically/ asymmetrically arranged/divided, in the foreground/ background |
[e][i][i] delicate, [i] lyrical, [ɑ:] charming [ei] space, pastel
|
Ex.2, pp.187-188 (read) |
Ex. 1a), b), p.186 Ex. 2, pp. 187-188 (discuss) |
Ex. 3, p.189 “Useful Language” p.190 |
||||||||||
128. |
06 Квіт 2020 |
A Lesson on Writing (Structure of a Review) |
Набуття практики написання відгуку на витвір мистецтва |
A review, a film review, a target reader, a book review |
[ә:] circumstances [i:] reveal [i] briefly [ɔ:] author
|
Ex. 1 a), p.191 Ex. 2, p.192 |
Ex. 3b), p.190 Ex. 1b), p.191 Ex. 3, p.192 |
Ex. 4, p.193 Write a review on a film |
||||||||||
129. |
08 Квіт 2020 |
Use Your Skills |
Збагачення словникового запасу за темою що вивчається |
Cubism, Surrealism, emotions, scenes, arrangement, to appear, Impressionism |
The Past Simple Passive (revision) |
Ex. 1, p.194 |
ex. 3, p.196 |
Ex. 2, p.195 (read and make a new vocabulary list) |
||||||||||
130. |
09 Квіт 2020 |
Check Your English Visual Arts Образотворче мистецтво |
Закріплення здобутих знань за темою що вивчається |
A film critic, the title, the genre |
|
Ex. 3, p.201 Ex. 4, p. 201-202 |
Ex.5, 6, pp.198-199 |
Ex. 4, p.198 |
||||||||||
131. |
10 Квіт 2020 |
|
|
Тематичний тест за темою «Розмовляємо про мистецтво» |
Відповісти на питання стор. 203 у письмовій формі |
|||||||||||||
|
|
|
Тема 8 З думками про молодь/ Youth in Mind (12 годин) |
|||||||||||||||
132. |
13 Квіт 2020 |
Youth in Mind |
Формування гарного ставлення до друзів, дружби та усвідомлення проблем молоді, пов’язаних з обранням майбутньої професії |
My peers, a true friend, to admire famous people, To do something extraordinary, to take care of, a future job, career, to be independent from..., to face a problem, well-paid jobs; |
[ǽ]addict [a:] hardship [ɔ:] participant [e] pregnancy, pregnant
Compound adjectives
|
Ex. 1, 204 Ex. 2, pp.204-206 |
Ex. 4, a), b), p.207 To raise money for...;
|
Ex. 2, 3, pp. 204-206 (Read and make a new vocabulary list)
|
||||||||||
133. |
13 Квіт 2020 |
Problems of the Young Проблеми молоді |
Збагачення лексичного запасу |
Self-confident, self-assured, self-educated, self-possessed, selfish |
Ex. 2, p.209 [ᴧ] untidy, scruffy, [ʃ] ambitious Antonyms/ Synonyms |
|
Ex. 4 a), b), p. 209 |
Do the project Ex. 5, p.207 |
||||||||||
134. |
15 Квіт 2020 |
People’s Emotions
Почуття людини |
Формування граматичної компетенції |
To afford, to make up, to follow, to avoid, to stay, to stand, to live |
The Infinitive Початкова форма дієслова (Інфінітив) “To” Infinitive “Zero” Infinitive
|
Ex. 1, p.210, Ex. 2, p.211 |
Ex. 3-5, p.212 |
“Grammar Links”, p.210-211 |
||||||||||
135. |
16 Квіт 2020 |
Розвиток адитивної та мовленнєвої компетенції |
To give up, to start, to finish, to keep, To look forward to...; to do the shoppings; |
The Infinitive The Gerund (Герундій/ Іменник, Створений від дієслова) |
Ex. 2 a), b), p. 213 |
Ex. 2, zp.215- 216 |
Вивчити нові слова “Words for You” стор. 215 |
|||||||||||
136. |
17 Квіт 2020 |
Don’t Worry, Be Happy
Не турбуйся, відчувай щастя! |
An anxiety, an envy, a handicap, a rage, illiteracy, literacy, a response, Vulnerable, to frown |
|
Ex. 3, p. 216 |
Ex. 1, p. 215 Make a new vocabulary list
|
||||||||||||
137. |
22 Квіт 2020 |
Dangers and Hardships of the Young Age Небезпеки та негаразди молодого покоління |
Формування письмової компетенції (Пропозиція вирішення проблеми у письмовій формі) |
Unsupportive, To solve problems, to ask for advice, to give advice, to have much pressure, To give up easily |
|
Ex. 1, p.217 |
Описати проблему, з якою я що давно стикнувся та мої почуття, які я відчував |
|||||||||||
138. |
23 Квіт 2020 |
Problems, Solutions, Results, HIV-positive students
|
[dg] binge [ai] violence
|
Ex. 3, p. 218 |
Ex. 2, 3, p.218 |
Ex. 4, p.218 (Написати есе-вирішення проблеми) |
||||||||||||
139. |
24 Квіт 2020 |
Use Your Skills |
Набуття практики вживання нових знань за темою, що вивчається |
To scream, to cry at someone, to lie, to shout at, to get angry, to become mature, to worry about, to be out of control |
[i] typically [au] shout [ǽ] angry |
Ex. 1, p.219 |
With regard to fear...; On the one hand, On the other hand, In adolescence...; |
Ex. 2, p.220 |
||||||||||
140. |
27 Квіт 2020 |
To break up with smb, to look transparent, to warn smb |
[ɔ:] warn |
Ex. 2, p. 220 |
Ex. 3 a), b) Role-play Dialogue work |
Ex. 4, p.221 Make a presentation of Organisation |
||||||||||||
141. |
27 Квіт 2020 |
Check Your English How We Can Control Our Emotions |
Закріплення здобутих знань з теми, що вивчається |
To see the problem from a different angle |
Ex. 2, p.223 |
Ex. 1, p. 223 |
Ex. 5, p.221 Role-play the situation |
|
||||||||||
142. |
29 Квіт 2020 |
Emotional intelligence |
Ex. 4 b), p.226 |
Ex. 3, p.224 Ex. 4, p.225 |
Ex. 6, p. 222 |
Підготуватись до тесту |
||||||||||||
143. |
30 Квіт 2020 |
|
|
Тематичний тест за темою «З думками про молодь» |
Відповісти на питання стор. 227 у письмовій формі |
|||||||||||||
|
|
|
Тема 9 Люди та суспільство/ People and Society (10 годин) |
|||||||||||||||
144. |
04 Трав 2020 |
People and Society |
Формування соціо-лінгвістичних компетенцій |
Associations, international organisations, politics, a politician, well-being, UNESCO, NATO, EU, WTO, UN, OSCE; |
[s] associations [ju:] sutable
The Future Simple Tense (revision) |
|
What goes on? What is going on? I’d like to be... I’d rather be...; I am not sure...; What do you associate Ukraine/ GB/ the USA with? |
Ex. 1. p.228 Ex. 2, p. 228-229 (read the text and make a new vocabulary list) |
||||||||||
145. |
04 Трав 2020 |
Ukraine: from Past to Future |
Territory, population, a nation, government, tourism, to rank the country, different attitudes |
[juә] Europe [ju] Ukraine [aiә] society |
Ex. 3, p.229 |
What is more...; According to...;
|
Ex. 4, p.230 “Words for You”
|
|||||||||||
146. |
06 Трав 2020 |
Brexit is about to Happen |
Поглиблення знань з устрою Європейських організацій
Розвиток лексичної компетенції |
To update, to leave formally, to discuss the details, possible, important, to vote, to resign, the turnover, citizens |
[z] resign, citizens [au] counterparts
The Present Continuous Tense (revision) |
Ex. 5, p. 230-231 |
For example...; For instance...; To tell the truth...; To be honest...; Honestly speaking...; It is important to...; Ex. 7, p.231 |
Ex. 6, p.231 |
||||||||||
147. |
07 Трав 2020 |
Brexit, referendum, vote, to elect, to cast a vote against, a majority of; |
Ex. 3 A, B, p. 233 |
Ex. 4 (pair work), p. 233 |
Write your understanding of Brexit in one paragraph and why it is called this way
|
|||||||||||||
148. |
08 Трав 2020 |
A Lesson on Grammar |
Розвиток граматичної компетенції |
|
The Participle I The Gerund The Noun (in comparison) |
Ex. 1, p.234 |
Ex. 2, p. 234 |
Ex. 3, p.234 |
||||||||||
149. |
13 Трав 2020 |
A Lesson on Listening Comprehen sion |
Розвиток адитивної компетенції |
The Council of Europe, organisation, languages |
Ex. 2 a), p.235 Ex. 4, p. 236 |
Ex. 2 b), p.235 Ex. 3, p. 235 |
Ex. 4, p. 236 (Learn the song lyrics) |
|||||||||||
150. |
14 Трав 2020 |
A Lesson on Developing Speaking Skills
|
Розвиток мовленнєвих вмінь |
To do a voluntary work, activists, volunteers, youth-led organisations, to be politically/ socially active |
[e] headline [ai] title
|
Ex. 2 a), b), p. 237 |
Ex. 1, p. 237 |
Get ready for Role- Play activity Ex. 3, p. 238 (read, make a new vocabulary list) |
||||||||||
151. |
15 Трав 2020 |
Writing eye-catching Headlines for Magazines |
Формування письмової компетенції |
The topic, the headline, abbreviations, reader’s interest To be mentioned, to be highlighted in the article, to give a clear idea |
[ᴧ] number [i] serious [ou] low, flow, |
Ex. 3, p. 248 |
Ex. 1, p.239 |
Ex. 2, pp.239-240 |
||||||||||
152. |
18 Трав 2020 |
Writing an Article |
A learning style, Russians, Belarusians, Moldovans, Romanians, Ukrainians |
Ex. 2, p. 242 |
|
Ex. 3, p. 242 |
Ex. 4, p. 240 Make a group project Ex. 6, p.244 |
|||||||||||
153. |
18 Трав 2020 |
A Lesson of Revision Modern Ukraine: People and Lifestyles
|
Формування країнознавчої компетенції |
A birth rate, a death rate, a crime rate sovereignty, territorial integrity
|
|
Ex. 1, 2, 3, pp. 248-249 Foreign Affairs of Ukraine (read) |
Role- Playing Ex. 5 b), p. 243 |
Підготува тись до семестрового контролю |
||||||||||
154. |
20 Трав 2020 |
Семестрова атестація з аспектів англійської мови |
Проведення семестрового контролю з письма |
|
||||||||||||||
155. |
21 Трав 2020 |
Проведення семестрового контролю з читання |
|
|||||||||||||||
156. |
22 Т рав 2020 |
Проведення семестрового контролю з аудіювання |
|
|||||||||||||||
157. |
25 Трав2020 |
Проведення семестрового контролю з усного мовлення (діалогічне та монологічне мовлення) |
|
|||||||||||||||
158. |
26 Трав 2020 |
|
Повторення |
|
||||||||||||||
159. |
27 Трав2020 |
|
Повторення |
|
||||||||||||||
160. |
28 Трав2020 |
|
Повторення |
|
||||||||||||||
161. |
29 Трав 2020 |
|
Повторення |
|
||||||||||||||