Календарно-тематичний план

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків англійської мови у ІІ семестрі 2019-20 н.р. для учнів 11-х класів з навантаженням 5 уроків на тиждень за підручником О.Д. Карпюк, 2019 року видання, видавництва "Астон". Нумерація уроків продовжує кількість викладених уроків у І семестрі 2019-20 н.р. та відповідає кількості навчальних тижнів у ІІ семестрі з урахуванням святкових та вихідних днів.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

11 КЛАС

за підручником О.Д.Карпюк «Англійська мова 11 клас», 2019 рік

ІI семестр (5 годин на тиждень)

 

№ п/п

 

Дата

Тема,

підтема

Соціокультурна,

загально навчальна

компетенції

Лінгвістичні компетенції

Мовленнєва компетенція

Домашнє завдання

Лексика

Граматика

Фонетика

Аудіювання

Читання

Говоріння

Письмо

 

Revision/ Повторення

 

 

 

 

Тема 3 Родинні звязки Unit 3 Family Relationship (8 годин)

 

76.

15

Січ

2020

 

Family Relationship

 

 

Родинні зв’язки

 

 

Teenage Critical Age

 

Критичний вік підлітків

 

Dangers of a Teenage Age

 

Небезпеки підліткового віку

 

Формування позитивного ставлення до продовження відношень з родиною після закінчення школи

To leave home at early age, to become emotionally and financially independent from parents, to travel a lot, to start one’s own family

 

 

 

 

 

The Present Simple Interrogative

(do, does auxiliaries)

Ex.1, p.72

The last argument we had was...

The closest person of mine is easy-going, cheerful and very sincere

Write your attitude to early leaving the families by the children

77.

16

Січ 2020

Inevitable, to assault, to escape, to interfere, to obey, adolescence

Teen Terror

Ex. 2, p. 73

What do you and your parents usually argue about?

Ex.2, p.74-75 Make a list of new vocabulary

78.

17

Січ 2020

Усвідомлення проблем підліткового віку

 

 

 

 

 

Формування вірного відношення до вирішення проблем

підліткового віку

 

Формування лінгвістичної здатності розмовляти про проблеми підлітків на англійській мові

 

To prevent, to object, to reject,

to resent, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to...

Used to +verb (to describe a habitual action in the past)

 

Ex. 4,5,6, p. 76

Ex. 1,2,a),b), p.77

79.

20

Січ 2020

 

Lesson on Listening

Critical, polite, sensitive, tidy, aggressive, resentful

 

 

The third Conditional (imaginary situations in the past)

Ex. 3,4, p. 81

Ex. 1-3, pp.78-79

Ex. 4-6, pp. 80

Ex. 1,2, p.82

80.

20

Січ 2020

 

 

Lesson on Speaking

A first-born child, utterly, so-called generation, to be old enough, to become parents at an early age; 

Ex. 5, p.84

Ex. 3, 4, p. 83

Ex. 5 b), p.84

Get ready for writing a letter to the Editor

Ex. 1, pp.

85-86

81.

 

 

22

Січ 2020

 

Lessons on Writing

Check Your Knowledge on Vocabulary and Spelling

Перевірка знань лексиці та орфографії

Reasons, intolerance, to get angry, adults, conflicts, argument, violence, to decide

Ex. 2,3, pp.88-89

Ex. 4, p. 90

Ex.7, p.91

Ex. 2, p.88

 

Do the individual project on Three Generations Ex. 8, p.91

 

 

Виконання тестових завдань з лексиці та орфографії

Ex. 5, p. 90

Ex.6, pp.90-91

Get ready to present the Project

On Three Generations

82.

23

Січ 2020

Check Your Knowledge on Listening Comprehension

 

Розвиток мотивації навчатись розмовляти англійською за повсякденними темами

Harmony, tolerance, self-development, to be assured, with warmth and care

Ex. 1-2,

 p.92-93

Ex. 3,4, pp.93-94

Do your parents love you?

One way or the other...

We started quarrelling when...

Make a vocabulary

List

p. 93-94

83.

24

Січ 2020

Check your Knowledge on Reading

To have no intention to...

To become parents, recently

 

Project “Three generations” Presentation

Відповісти на питання

стор. 95 у письмовій формі

 

 

 

Тема 4 Їмо поза власною  оселею / Eating Out (12 годин)

84.

27 Січ 2020

 

 

Eating Out

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eating Out

 

You are What You Eat

 

 

 

Розвиток соціо-культурної компетенції з теми  гастрономічних уподобань людей різних країн, національних традицій

 

Вживання та приготування здорової їжі

To cut down on,

sparkling water,

herbal tea, still water, fruit juice, pasta pesto, home-made, herbs, vegetables

[u] fruit, juice,

[ә:] herbs, herbal tea

[a:] sparkling

Ex. 1,2, p. 96-97

What do you typically eat for breakfast?

Eat with measure, drink with pleasure and enjoy life as it is.

Discussion about healthy eating

Прочитати текст стор. 96-98

Зробити словник незнайомих слів

85.

27

Січ 2020

Restaurants, cafeterias, cafes, pubs, take-away restaurants, snack bars, beer houses, coffee shops, bistro, eateries

 

Ex.3, p.98

Ex.4,5, p. 99

Write your menu for a week

86.

29

Січ 2020

Food, dish, meal,

A customer, to smell delicious, a crab salad, a waiter, a waitress, table etiquette;

[i:] meal

[i] dish

Ex.1,2 p. 100

Ex.3, p.100-101

Retell the description of your friend’s meals of the day.

Write what you would like to eat next week. Make a written analysis of your food.

87.

30

Січ 2020

A Lesson on Grammar

Формування граматичної компетенції

Statement, question

 

 

 

 

Reported Speech

Ex. 1-3, p.102

 

Ex.4 a), b),

pp.102-103

88.

31

Січ 2020

A Lesson on Listening Comprehension

Формування адитивної компетенції

Tuna salad, atmosphere,, sophisticated, background music

Ex. 1, p.103,

Ex.2, p.104, Ex.4, p.104 a), b), p.105

Ex. 4, p. 105

Things you might hear

Things you may say

Зробити проект (перекласти меню ресторану на англійську мову) p.107

89.

03

Лют 2020

A Lesson on Writing

Формування письмової компетенції

 

Набуття досвіду з написання докладу за вимогами

To summarise, to suggest, to present in detail, objective, relevant to the topic information, ending, beginning, assessment, regarding

 

 

 

Direct Speech

Ex. 2, p.109

Ex. 3, p.109-110

 

 

To conclude...;

In conclusion...;

On the whole...;

To sum up...;

Ex. 4, p. 111

Read and write  Rerort

90.

03

Лют 2020

Eating Habits in France

 

 

 

 

 

Формування усвідомлення значення знань культурних особливостей у гастрономічній сфері для здійснення діалогу культур у мультілінгвальному світовому просторі

Scallops, mussels, sausages, cocotte, lamb cutlets

 

Ex. 1, p.112

Ex. 1 b), p. 113

Ex. 2, p.113

91.

05

Лют 2020

Lemon juice, melted butter, fried and served, mushrooms, garlic, garnish, topping, dressing

[i] biscuit

[ᴧ] lunchtime

[a:] hibachi table

 

One man’s meat is another man’s poison

Ex. 3, p. 113-114

Write a description of nutrition problems people may have

92.

06

Лют 2020

The Culture of Eating Out

 

 

Being a Vegetarian

Main courses, Starters, fish, desserts

Dessert [ә:]

Ex. 3, p.116

Ex. 4 (1), p.114

Role-play

Ex. 1, p.115

Check your vocabulary knowledge

93.

07

Лют 2020

Banquet, cooked snails, soup, borshch, puree,

Puree [pjuәrei]

Ex. 4, p. 117- 118

A Debate work

Ex. 5, p.114

Ex. 4, p. 117-118

Complete the task

94.

10

Лют 2020

 

How to Receive Guests

Fruits, vegetables, roots, berries, nuts, herbs, bread, corn

Ex. 2, p.115

 

Ex. 4 (2), p. 111

Підготуватись до орфографічного тесту

95.

10

Лют 2020

 

 

Test on Spelling

Ex. 4 (3), p.111

Відповісти на питання

стор. 119 у письмовій формі

 

 

 

Тема 5 Винаходи та спосіб життя/ Inventions and Lifestyles (12 годин)

96.

12

Лют 2020

 

 

 

 

 

Inventions and Lifestyles

 

 

How Internet Affects the Life of a Modern Man

 

 

 

 

Internet

Addiction

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування усвідомлення значення наукового прогресу та вивчення науки в епоху нових технологій

Invention, innovation, investigation, researchers, to succeed, to discover, to allow people to.., biology, chemistry, experiments, web-conferences

 

[i:] increasingly

[ǽ] establish

[iks] extention

[u] Singaporeans

Ex. 1, p.120

(reading),

Ex.1, p.120 (listening)

 

Зробити усне повідомлення про значення вивчення науки, змін у світі нових технологій та їх впливу на стиль життя людини

Зробити словник нових слів Впр. 1,2,

стор. 120-121

97.

13

Лют 2020

Communication via e-mails, bare necessities

[u:] bookmark,

[a:] heart,

[ai] highlight

 Ex. 2 a), p.121

Ex. 3, p. 122

Ex. 3 c), p.123

Learn “Words for you” p. 122

98.

14

Лют 2020

Consumer products, qualities, characteristics, to come up, to come down, to give up, an access, a victim, generation, a range

 

[ɔ] scroll,

[ɔu] notice,

[ә:] refer to...

Ex. 1, p.124

(reading about sciences)

Ex.2, p.124-125

Ex. 3-5,

pp. 125-126

99.

17

Лют 2020

 

 

A lesson on Grammar

 

 

 

Формування граматичної компетенції

To plug in the laptop, to have  low battery, to cure many illnesses, a land-in phone, industrial revolution

 

 

 

 

Adverb Clauses with Time

Punctuation notes

 

Ex. 1,2,3 pp.127-128

Ex. 4,5, p.128

100.

17

Лют 2020

 

A Lesson on Listening Comprehension

Формування адитивної компетенції

Cyberspace, to download, a virus, a gadget, Wikipedia, a hacker

Ex.2 a), b), p. 129-130

Ex. 3 b), p.130

Ex. 1,2, p.129

Ex. 3 a), p.130

Ex.4,

pp.130-131

Read and make vocabulary notes

Ex. 5 a), b), p.131

101.

19

Лют 2020

 

Positive and Negative Effects of New Inventions

 

 

Розвиток уміння застосовувати знання про нові технології у бесіді на англійській мові

Gen Tech, legal restrictions, to share problems, to facilitate learning, long-lasting relationships

[k] technology,

technician, technical revolution, mechanic

Ex. 4 a), b),

pp.134-135

Ex. 6, 7, p.131

Ex.3, p.133

Ex.1, p. 132 (Study the vocabulary, work with dictionary, write down your attitude)

102.

20

Лют 2020

Contact lenses, saxophone, hot-air balloon, thermometer

[o] automobile,

[ou] glow in the dark

Ex. 2, p.132

In particular...;

Absolutely no help...;

People used to do before...;

To get everything you want at a single click of a mouth;

To become too passive;

Написати короткий опис «Як я застосовую Інтернет»

103.

21

Лют 2020

 

Article Writing

 

Написання газетної статті

Формування сприйняття статті як форми писемної роботи різних функціональних стилів

Discursive, descriptive, narrative, audience, formal, informal, unique purpose

 

 

[e] headline,

[i:] magazine

Ex.1,2, p.135

Ex. 5, p.134

Be careful...;

Never...;

You should/shouldn’t...

Ex. 3, p.136

Write an article on the topic Ex. 4, p.136

104.

24

Лют 2020

Use Your Skills

Уроки активізації набутих знань

 

 

 

 

 

Закріплення знань, здобутих за темою, що вивчається

An icon, correction,

a cursor,

to apologise,

the commands

Tail Questions

Ex. 3, pp.137-138

Ex. 4, p.138

Ex. 5, pp. 138-139

 

Ex. 1,2, p.140

105.

24

Лют 2020

 

Digital Cameras Working as Computers

To realise, to surprise someone, a digital camera, to take pictures, to empty the memory, to delete the content;

Special Questions

Ex. 3, p.141

 

Ex. 6, p.139

Ex. 4,

pp.141-142

(Зробити словник нових слів та висловлю

вань)

106.

26

Лют 2020

The Era of Digital Technologies

A mini-computer, an action camera, a video registrating device;

Alternative questions

Ex. 4, pp.141-142

Виконати тест,

стор. 143-144

Підготува

тись до тематичного тесту

107.

27

Лют 2020

 

 

Тематичний тест за темою  «Винаходи та спосіб життя»

Відповісти на питання

стор. 145 у письмовій формі

 

 

 

Тема 6 Природа та навколишнє середовище/ Nature and Environment (12 годин)

108.

28

Лют 2020

 

 

 

 

 

Nature and Environment

 

Natural

Reserves

 

Формування

загальнолюдського гідного відношення до природних ресурсів, планети Земля

To destroy, to be ecologically friendly, to save energy, products of human activity

 

[ei] waste

[ai] tidal

[ei] waves

[a:] disaster

p. 145

Unfortunately,

People need to...;

Alternative sources of energy;

Green energy;

Solar batteries;

 

Зробити нарис своєї поведінки у шкільному, домашньому оточенні (у письмовій формі)

109.

02

Бер 2020

Waste, exhaust fumes, oil spills, to pollute the planet, deforestation

[juә] invaluable

[e] precious

[ә:] virgin

Ex. 1, a), b), p.146

Ex. 2 a), p.146

Apart from...;

Unique natural steppe

Ex. 2 a), b)

pp.146-149

 

 

110.

02

Бер 2020

Global Warming Issue

 

 

[a:] harmful

[dӡ] injury

 

Ex. 3,4,  p. 149

Design a poster, make a PPP

111.

04

Бер 2020

 

 

 Lessons on Grammar

 

 

Розвиток лексико-граматичної компетенції

Unique wildlife, biodiversity, to protect, to reserve, to save, to limit using, prevent, avoid, natural habitat

 

 

 

 

 

 

Relative Clauses

Relative Pronouns

p. 152

Ex. 1, p. 153

(Nature Quiz),

Ex.2, p.153

Ex. 3, 4, p.154

Ex. 5, p.155

112.

05

Бер 2020

 

Ex. 6,7 p.155

 

Ex. 8, pp. 155-156

113.

06

Бер 2020

A Lesson on Listening Comprehen

sion

Формування адитивної компетенції

“Words for you”

p. 156

Acid rain, extinction, shortage, waste disposal, to escape, damaging

 

Ex. 2 a),b),

 p.156-157

Ex. 3, p.157

Ex. 4, p.158

(read and make a new vocabulary list)

114.

11

Бер 2020

 

 

 Lessons on Developing Speaking Skills

Формування мовленнєвої компетенції

 

“Words for You”

p. 158

Pesticides, to complain, to persuade, to remind, renewable, sustainable

 

[ᴧ] sustainable

[ai] remind

[i] digging

[ei] complain, persuade

Ex. 2 a), p.158

Ex. 1a), p.158

Ex. 2 a) (1,2,3,4,5)

pp. 159-160 (read, make a new vocabulary list)

115.

12

Бер 2020

 

 

 

 

Relative Clauses

Relative Pronouns

p. 152

Ex. 2, p. 159-160

(reading)

Ex. 2 b), p.160

Ex. 3,4, p. 160

(speaking)

Read information about an Opinion Essay

p. 161

116.

13

Бер 2020

A Lesson on Writing an Opinion Essay

Розвиток письмової компетенції

Написання есе-точка зору

A viewpoint, justification, clearly stating, arguments, a particular topic

Ex. 1, p.161

Ex. 3 a),b),c), pp. 162-163

Ex. 2 a), b), c),

pp. 162

I am not convinced...;

It seems...;

As far as I am concerned...

Ex. 4, 5 a), b), p. 163

117.

16

Бер 2020

Use Your Skills

Закріплення здобутих знань за темою що вивчається

To suggest, to remind, to review,

Chemicals, to persuade, to explain, to warn

[εә] compare

[ǽ] cattle

[ɔ] foggy

 

Eventually...;

Many people believe...;

A step to far...;

Ex. 3, p.165

Ex. 4, p.165

(Read and make a list of new vocabulary)

118

16

Бер 2020

 

What is Wrong with Human Behaviour?

Формування здатності вживати набуті знання на практиці

Species, endangered, smog, to become extinct, rainforests, to cause, greenhouse effect

[ɔ:] cause

Ex.1 a), b), p. 167,

Ex. 2, p. 168

Ex. 4, p. 169

(read and retell)

Make a group project

Ex. 5, p. 166

Підготува

тись до тематичного тесту

119.

18

Бер 2020

 

 

Тематичний тест за темою «Природа та навколишнє середовище»

Відповісти на питання

стор. 171 у письмовій формі

 

 

 

 

 

Тема 7 Розмовляємо про мистецтво/ Speaking about Arts  (12 годин)

120.

19

Бер 2020

 

Speaking about Arts

 

Розмовляємо про мистецтво

 

Dances and Music in the World

Прищеплення любові до творів українського та світового виконавчого мистецтва

Виховання гарного естетичного смаку.

Формування навички спілкування за темою: «Мистецтво, як засіб передачі інформації»

Folk dances in the world, Polka, Waltz, River dance, Hopack, Latin-American, Salsa, Flamenco, Mazurka, Chardash

 

 

[ǽ] satellite

[ou] cozy

 

I find it unusual to...;

I was impressed by...;

It brought me an unforgettable feeling when I first watched/ saw/ heard/ understood

Описати свій власний досвід стосовно музичного виконавчого мистецтва

p. 171

121.

20

Бер 2020

To play the guitar, the banjo, the keyboard, the piano, string instruments, percussions

 

[sk] sculpture

[ӡ] visual

[ei] arrangement

Ex. 4, p.172-173

Ex. 1, p.172

Ex. 2, 3, p. 172

Ex. 4, p. 172-174

(read and make a new vocabulary list)

122.

30

Бер 2020

Portrait painter, landscape painter, marine painter, still life painter

 

Ex. 4, b), pp.174-175

To make somebody gasp...;

To take one’s breath away...;

Ex. 5, p. 175

“Words for You” p. 175

123.

30

Бер 2020

Arts and Works of Arts

 

Performing Arts

Розвиток лексичної компетенції

To entertain, the entertainer, the entertainment

a museum, a gallery, an art gallery

 

Ex. 1 a), b), p. 177

Ex. 2, 3, 4, p. 178

Ex. 6,7 a), c),  p.176

 

Describe a painting which impressed you a lot.

Ex. 7 b), Ex. 5, p.179

124.

01

Квіт 2020

 

 

 

 Lessons on Grammar

 

 

Формування граматичної компетенції

To dub into, to be directed by, a shot on the location, a role in the movie

The Participle I, II (прикметник або дієприкметник)

Стор. 179-180

Ex. 1, p.180

Ex.2, p.180-181

Re-describe the picture “The Approaching Storm”

By G. Morland

Ex. 2 a), p.180-181

Ex. 2 a)

(Read and make a new vocabulary list)

125.

02

Квіт 2020

To cover, to carry out, to record, to report, to return

Ex. 3, p.181

Ex. 4, p. 181

Ex. 5, p.182

 

Ex. 6,7, p.182

126.

03

Квіт 2020

A Lesson on Listening Comprehen

sion

Формування навичок адитивної компетенції

Heart-warming, unfavourable, an approval, a fiction film, humorous, thrilling

[Ɵ] thrilling

[i] gripping

Ex. 2, p.184

Ex. 3, p.184

Ex. 5 a), b), c), p.186

Ex.1, p.183

(Make up an interview with your class-mate)

“Useful Language”

p. 184

p. 183

“Words for You”

Ex. 4, p.185

 

127.

06

Квіт 2020

A Lesson on Developing Speaking Skills

Розвиток мовленнєвих навичок

To symmetrically/ asymmetrically arranged/divided, in the foreground/ background 

[e][i][i] delicate, [i] lyrical,

[ɑ:] charming

[ei] space, pastel

 

Ex.2, pp.187-188

(read)

Ex. 1a), b), p.186

Ex. 2, pp. 187-188

(discuss)

Ex. 3, p.189

“Useful Language”

p.190

128.

06

Квіт 2020

A Lesson on Writing

(Structure of a Review)

Набуття практики написання відгуку на витвір мистецтва

A review, a film review, a target reader, a book review

[ә:] circumstances

[i:] reveal

[i] briefly

[ɔ:] author

 

Ex. 1 a), p.191

Ex. 2, p.192

Ex. 3b), p.190

Ex. 1b), p.191

Ex. 3, p.192

Ex. 4, p.193

Write a review on a film

129.

08

Квіт 2020

Use Your Skills

Збагачення словникового запасу за темою що вивчається

Cubism, Surrealism, emotions, scenes, arrangement, to appear, Impressionism

The Past Simple Passive

(revision)

Ex. 1, p.194

ex. 3, p.196

Ex. 2, p.195

(read and make a new vocabulary list)

130.

09

Квіт 2020

Check Your English

Visual Arts

Образотворче мистецтво

Закріплення здобутих знань за темою що вивчається

A film critic, the title, the genre

 

Ex. 3, p.201

Ex. 4, p. 201-202

Ex.5, 6,

 pp.198-199

Ex. 4, p.198

131.

10

Квіт 2020

 

 

Тематичний тест за темою «Розмовляємо про мистецтво»

Відповісти на питання

стор. 203 у письмовій формі

 

 

 

Тема 8 З думками про молодь/ Youth in Mind (12 годин)

132.

13

Квіт 2020

 

 

 

Youth

in

Mind

Формування гарного ставлення до друзів, дружби та усвідомлення проблем молоді, пов’язаних з обранням майбутньої професії

My peers, a true friend, to admire famous people,

To do something extraordinary, to take care of, a future job, career, to be independent from..., to face a problem, well-paid jobs;

[ǽ]addict

[a:] hardship

[ɔ:] participant

[e] pregnancy, pregnant

 

 

Compound adjectives

 

Ex. 1, 204

Ex. 2, pp.204-206

Ex. 4, a), b), p.207

To raise money for...;

 

Ex. 2, 3, pp. 204-206

(Read and make a new vocabulary list)

 

133.

13

Квіт 2020

Problems

of

the Young

Проблеми молоді

Збагачення лексичного запасу

Self-confident, self-assured, self-educated, self-possessed, selfish

Ex. 2, p.209

 [ᴧ] untidy, scruffy,

[ʃ] ambitious

Antonyms/ Synonyms

 

Ex. 4 a), b), p. 209

Do the project

Ex. 5, p.207

134.

15

Квіт 2020

 

 

 

People’s Emotions

 

Почуття людини

Формування граматичної компетенції

To afford, to make up, to follow, to avoid, to stay, to stand, to live

The Infinitive

Початкова форма дієслова

(Інфінітив)

“To” Infinitive

“Zero” Infinitive

 

Ex. 1, p.210,

Ex. 2, p.211

Ex. 3-5, p.212

Grammar Links”,

p.210-211

135.

16

Квіт 2020

 

 

 

Розвиток адитивної та мовленнєвої компетенції

To give up, to start, to finish, to keep,

To look forward to...; to do the shoppings;

 

 

 

 

The Infinitive

The Gerund (Герундій/ Іменник, Створений від дієслова)

Ex. 2 a), b), p. 213

Ex. 2, zp.215- 216

Вивчити нові слова “Words for You”

стор. 215

136.

17

Квіт 2020

Dont Worry, Be Happy

 

Не турбуйся, відчувай щастя!

An anxiety, an envy, a handicap, a rage, illiteracy, literacy, a response,

Vulnerable, to frown

 

Ex. 3, p. 216

Ex. 1, p. 215

Make a new vocabulary list

 

137.

22

Квіт 2020

 

Dangers and Hardships of the Young Age

Небезпеки та негаразди молодого покоління

Формування письмової компетенції

(Пропозиція вирішення проблеми у письмовій формі)

Unsupportive, To solve problems, to ask for advice, to give advice, to have much pressure,

To give up easily

 

Ex. 1, p.217

Описати проблему, з якою я що давно стикнувся та мої почуття, які я відчував

138.

23

Квіт 2020

Problems, Solutions, Results,

HIV-positive students

 

[dg] binge

[ai] violence

 

Ex. 3, p. 218

Ex. 2, 3, p.218

Ex. 4, p.218

(Написати есе-вирішення проблеми)

139.

24

Квіт 2020

 

 

 

 

Use Your Skills

 

 

Набуття практики вживання нових знань за темою, що вивчається

To scream, to cry at someone, to lie, to shout at, to get angry, to become mature, to worry about, to be out of control

[i] typically

[au] shout

[ǽ] angry

Ex. 1, p.219

With regard to fear...;

On the one hand,

On the other hand,

In adolescence...;

Ex. 2, p.220

140.

27

Квіт 2020

To break up with smb, to look transparent, to warn smb

[ɔ:] warn

Ex. 2, p. 220

Ex. 3 a), b)

Role-play

Dialogue work

Ex. 4, p.221

Make a presentation of Organisation

141.

27

Квіт 2020

Check Your English

How We Can Control Our Emotions

 

Закріплення здобутих знань з теми, що вивчається

To see the problem from a different angle

Ex. 2, p.223

Ex. 1, p. 223

Ex. 5, p.221

Role-play the situation

 

142.

29

Квіт 2020

Emotional intelligence

Ex. 4 b), p.226

Ex. 3, p.224

Ex. 4, p.225

Ex. 6, p. 222

Підготуватись до тесту

143.

30

Квіт 2020

 

 

Тематичний тест за темою «З думками про молодь»

Відповісти на питання

стор. 227 у письмовій формі

 

 

 

Тема 9 Люди та суспільство/ People and Society (10 годин)

144.

04

Трав 2020

People and Society

 

 

 

 

 

Формування

соціо-лінгвістичних

компетенцій

Associations, international organisations, politics, a politician, well-being, UNESCO, NATO, EU, WTO, UN, OSCE;

[s] associations

[ju:] sutable

 

The Future Simple

Tense

(revision)

 

What goes on?

What is going on?

I’d like to be...

I’d rather be...;

I am not sure...;

What do you associate Ukraine/ GB/ the USA with?

Ex. 1. p.228

Ex. 2, p. 228-229

(read the text and make a new vocabulary list)

145.

04

Трав 2020

Ukraine: from Past to Future

Territory, population, a nation, government, tourism, to rank the country, different attitudes

[juә] Europe

[ju] Ukraine

[aiә] society

Ex. 3, p.229

What is more...;

According to...;

 

Ex. 4, p.230

“Words for You”

 

146.

06

Трав 2020

 

 

 

Brexit

is

about to Happen

Поглиблення знань з устрою

Європейських організацій

 

Розвиток лексичної компетенції

To update, to leave formally, to discuss the details, possible, important, to vote, to resign, the turnover, citizens

 

 

[z] resign, citizens

[au] counterparts

 

The Present Continuous Tense

(revision)

Ex. 5, p. 230-231

For example...;

For instance...;

To tell the truth...;

To be honest...;

Honestly speaking...;

It is important to...;

 Ex. 7, p.231

Ex. 6, p.231

147.

07

Трав 2020

Brexit, referendum, vote, to elect, to cast a vote against,

a majority of;

Ex. 3 A, B, p. 233

Ex. 4 (pair work), p. 233

Write your understanding of Brexit in one paragraph and why it is called this way

 

148.

08

Трав 2020

A Lesson on Grammar

Розвиток граматичної компетенції

 

The Participle I

The Gerund

The Noun

(in comparison)

Ex. 1, p.234

Ex. 2, p. 234

Ex. 3, p.234

149.

13

Трав 2020

A Lesson on Listening Comprehen

sion

Розвиток адитивної компетенції

The Council of Europe, organisation, languages

Ex. 2 a), p.235

Ex. 4, p. 236

Ex. 2 b), p.235

Ex. 3, p. 235

Ex. 4, p. 236

(Learn the song lyrics)

150.

14

Трав 2020

A Lesson on Developing Speaking

Skills

 

Розвиток мовленнєвих вмінь

To do a voluntary work, activists, volunteers, youth-led organisations, to be politically/ socially active

[e] headline

[ai] title

 

Ex. 2 a), b), p. 237

Ex. 1, p. 237

Get ready for Role- Play activity

Ex. 3, p. 238

(read, make a new vocabulary list)

151.

15

Трав 2020

Writing  eye-catching Headlines for Magazines 

 

 

 

 

Формування

письмової компетенції

The topic, the headline, abbreviations, reader’s interest

To be mentioned, to be highlighted in the article, to give a clear idea

[ᴧ] number

[i] serious

[ou] low, flow,

Ex. 3, p. 248

Ex. 1, p.239

Ex. 2,

pp.239-240

152.

18

Трав 2020

Writing an Article

A learning style, Russians, Belarusians, Moldovans, Romanians, Ukrainians

Ex. 2, p. 242

 

Ex. 3, p. 242

Ex. 4, p. 240

Make a group project

Ex. 6, p.244

153.

18

Трав 2020

A Lesson of Revision

Modern Ukraine: People and Lifestyles

 

Формування країнознавчої компетенції

A birth rate,

a death rate,

a crime rate

sovereignty, territorial integrity

 

 

Ex. 1, 2, 3,

pp. 248-249

Foreign Affairs of Ukraine

(read)

Role- Playing

Ex. 5 b), p. 243

Підготува

тись до семестрового контролю

154.

20

Трав 2020

 

 

 

Семестрова атестація з аспектів англійської мови

Проведення семестрового контролю з письма

 

155.

21

Трав 2020

Проведення семестрового контролю з читання

 

156.

22

Т рав 2020

Проведення семестрового контролю з аудіювання

 

157.

25 Трав2020

Проведення семестрового контролю з усного мовлення (діалогічне та монологічне мовлення)

 

158.

26 Трав 2020

 

Повторення

 

159.

27 Трав2020

 

Повторення

 

160.

28 Трав2020

 

Повторення

 

161.

29

Трав

2020

 

Повторення

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
11 січня 2020
Переглядів
8003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку