Календарно-тематичне планування уроків
на _____________ навчальний рік
українська мова, 5 клас
Вчитель:
Українська мова
5 клас
(4 год/тиждень)
Розроблена на основі модельної навчальної програми
«Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти,
автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
(До підручника Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.)
Компетентності |
№ уро-ку |
Зміст навчального предмета (1 – мовна/мовленнєва; 2 – соціокультурна) |
К-сть год |
Дата |
Примітка |
||
|
Вступ (1 год) |
||||||
Предметні компетентності: Пояснює роль і важливість державної мови в житті людини; - вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення ; - пов’язує, зіставляє почуте із життєвим досвідом ; - обґрунтовує своє ставлення до змісту почутої інформації; - визначає основні проблеми, порушені в тексті, пов’язуючи їх із життєвим досвідом ; - пояснює значення здобутої з тексту інформації; - обстоює власну позицію щодо обговорюваних питань ; - наводить кілька простих аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції; - розрізняє відому і нову, головну і важливу другорядну інформацію, факти та судження Ключові компетентності: Спілкування державною мовою Ставлення: поцінування української мови як державної; усвідомлення її як державотворчого чинника та чинника національної ідентичності. Навчальні ресурси: діалог. Компетентності в природничих науках і технологіях Уміння: швидко й ефективно шукати інформацію про довкілля, використовувати різні види читання для здобуття нових знань. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: читати, використовуючи різні види читання (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.). |
1 |
Українська мова в житті українців. Українська мова як найвища цінність для українського народу.
|
1 |
|
|
||
|
Лексикологія (20 год) |
|
|||||
Предметні компетентності: Знаннєва складова знає, що вивчає лексикологія; розуміє й витлумачує лексичне значення слів; зокрема синонімів та антонімів; наводить приклади слів, що належать до різних за значенням груп: синонімів, антонімів, омонімів; пояснює лексичні значення багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту. Діяльнісна складова розрізняє пряме й переносне значення багатозначних слів, правильно використовує такі слова в мовленні; визначає в реченнях (текстах) і самостійно добирає синоніми, антоніми, використовує доцільно й правильно синоніми, антоніми в усному й писемному мовленні; користується тлумачним словником; а також словниками синонімів, антонімів, омонімів і паронімів; використовує синоніми як засіб зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів; помічає та виправляє лексичні помилки у своєму мовленні. Ціннісна складоваусвідомлює багатство виражальних засобів лексичного складу; оцінює роль у мовленні слів, ужитих у переносному значенні, синонімів та анонімів; критично ставиться до власного мовлення, усвідомлює необхідність використання мовних словників; усвідомлює й обговорює шляхи вдосконалення власного мовлення, зокрема збагачення словникового запасу; робить висновки щодо необхідності дотримання здорового способу життя, занять фізкультурою (спортом); прагне успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі. Ключові компетентності: Спілкування українською та іноземними мовами Уміння: виявляти в текстах запозичення з інших мов. Ставлення: розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного культурного досвіду; розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов. Навчальні ресурси: перекладні словники. Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: дотримуватися здорового способу життя; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини. Соціальні та громадянські компетентності Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності |
2 |
Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова. Тлумачний словник. Багатий і розмаїтий світ українського слова |
1 |
|
|
||
3 |
Однозначні й багатозначні слова. Уява – крок до здійснення мрії |
1 |
|
|
|||
4 |
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Розмаїтий дитинства світ |
1 |
|
|
|||
5 |
Пароніми. З увагою до слова |
1 |
|
|
|||
6 |
Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів. Здоров’я і здоровий спосіб життя – важливі людські цінності |
1 |
|
|
|||
7 |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Словник іншомовних слів. Світ моїх захоплень |
1 |
|
|
|||
8 |
Написання апострофа в словах іншомовного походження. Іноземні мови – віконце у світ |
1 |
|
|
|||
9 |
Написання м’якого знака у словах іншомовного походження. Через слово пізнаю світ |
1 |
|
|
|||
10 |
Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження. Роби свій вибір |
1 |
|
|
|||
11 |
Букви і та и у словах іншомовного походження. Екологічні проблеми довкола нас |
1 |
|
|
|||
12 |
Активна й пасивна лексика української мови. Слова, що пам’ятають минуле |
1 |
|
|
|||
13 |
Неологізми. Письменницькі новотвори. Інновації в житті людини й суспільства |
1 |
|
|
|||
14 |
Групи за вживанням. Загальновживані слова. Емпатія як здатність бачити й розуміти внутрішній світ іншої людини. |
1 |
|
|
|||
15 |
Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни Слово кличе в мандри Україною. |
1 |
|
|
|||
16 |
Лексична помилка Мовні обов’язки громадянина України. |
1 |
|
|
|||
17 |
Суржик Екологія мови
|
1 |
|
|
|||
18 |
Повторення вивченого з лексикології.
|
1 |
|
|
|||
|
19 |
Повторення вивченого з лексикології. Підготовка до діагностувальної роботи |
1 |
|
|
||
|
20 |
Діагностувальна контрольна робота №1 з теми «Лексикологія» |
1 |
|
Тести |
||
|
|
21 |
Корекція знань, умінь і навичок. |
1 |
|
|
|
Інформація (4 год) |
|||||||
Предметні компетентності Сприймає подану в достатньо вільному темпі інформацію відповідного обсягу на відому й частково нову тематику; - реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі; - формулює тему та ідею почутого повідомлення; - розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення; - унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації; - знаходить у почутому відповіді на поставлені запитання; - стисло переказує фактичний зміст почутого повідомлення (зокрема невеликого художнього тексту, медіатексту або уривка з нього на знайому тему, якщо інформація проста, добре структурована, подана повільно та чітко; - передає простими фразами прихований зміст повідомлення, виражений за допомогою типових, зрозумілих для сприйняття невербальних засобів; - добирає відповідно до поставленого завдання або самостійно визначених цілей інформацію з одного чи кількох джерел; - визначає мету повідомлення; - розрізняє відому й нову для себе інформацію; - ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів; - записує від руки або з використанням спеціальних (у тому числі цифрових) пристроїв власні міркування, інформацію з різних джерел. Життєві компетентності Уміння вчитися впродовж життя Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами). Підприємливість Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби.
|
22 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №1. Повторення вивченого в 1-4 класах. Інформація. Виклики сьогодення |
1 |
|
|
||
23 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №2. Види інформації (текстова, графічна, числова). Цінність інформації |
1 |
|
|
|||
24 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №3. Види інформації (звукова, відео). Чутки і соцмережі |
1 |
|
|
|||
25 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №4. Джерела інформації. Добір і пошук інформації. Пошукові програми |
1 |
|
|
|||
Текст (11 год) |
|||||||
Предметні компетентності: Знаннєва складова знає і пояснює поняття слово, речення, текст; розуміє й пояснює відмінності між словом і реченням, реченням і текстом; знає вивчені правила написання слів, вимови їх, творення граматичних форм, конструювання речень, творення текстів; пояснює лексичне значення слів; наводить приклади слів – різних частин мови. Діяльнісна складова визначає й формулює тему й основну думку прочитаного та прослуханого тексту, добирає до нього заголовок; складає простий план тексту; складає текст, висловлення, речення певного змісту; визначає належність слова до певної частини мови; помічає й виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки (у межах вивченого). Ціннісна складова усвідомлює красу, багатство виражальних засобів української мови; обґрунтовує необхідність знання української мови та вміння висловлюватися чітко, точно, грамотно. Ключові компетентності: Математична компетентність Уміння: виокремлювати головну й другорядну інформацію. Навчальні ресурси: тексти, у яких наявні таблиці, схеми, діаграми тощо. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність та аналіз мовних явищ; створювати інструкцію та діяти за інструкцією; складати план тексту. Навчальні ресурси: план тексту. Загальнокультурна грамотність Уміння: використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення; дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.
|
26 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №5. Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах. Бережімо ліс і кожне дерево |
1 |
|
|
||
27 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №6. Текст. Тема, підтема (мікротема). Ключові слова. Основна думка. Первинні і вторинні тексти. Інновації ХХІ століття |
1 |
|
|
|||
28 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Розповідь. Побудова розповіді. Розповідь про себе Чарівний світ мистецтва |
1 |
|
|
|||
29 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №8. Опис. Побудова опису. Опис тварини. З любов’ю до тих, кого приручили Підготовка до написання докладного письмового переказу тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини). |
1 |
|
|
|||
30 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №9.Діагностичний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини). |
1 |
|
|
|||
31 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №10. Роздум. Побудова роздуму. Роздум на тему екології. Дивовижний природи світ |
1 |
|
|
|||
32 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №11. Читання. Види читання. Мета читання. Читання з метою отримання інформації. Критичне читання. Життєво важлива звичка – читати щодня |
1 |
|
|
|||
33 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №12. Читання з метою набуття чуттєвого та естетичного досвіду. Відчуй красу слова |
1 |
|
|
|||
34 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
35 |
Діагностувальна контрольна робота. Диктант |
1 |
|
Диктант |
|||
|
36 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вального диктанту. |
1 |
|
|
||
Фразеологія (8 год) |
|||||||
Предметні компетентності: Знаннєва складова знає, що вивчає фразеологія; розуміє й витлумачує значення фразеологізмів; знає їх джерела. Діяльнісна складова використовує фразеологізми в мовленні; визначає в реченнях (текстах) і самостійно добирає і визначає їх значення використовує доцільно й правильно в усному й писемному мовленні; користується словником; помічає та виправляє лексичні помилки у своєму мовленні. Ціннісна складова усвідомлює багатство виражальних засобів лексичного складу; оцінює роль у мовленні фразеологізмів, ужитих у переносному значенні,; критично ставиться до власного мовлення, усвідомлює необхідність використання мовних словників; усвідомлює й обговорює шляхи вдосконалення власного мовлення, зокрема збагачення словникового запасу; Ключові компетентності: Спілкування рідною мовою Уміння: збагачувати мовлення фразеологізмами Навчальні ресурси:фразеологічні словники. Громадянська компетентність Уміння: патріотизм, життя як найвища цінність. Соціальні та громадянські компетентності Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності, моральні цінності людини |
37 |
Фразеологізми. Фразеологічний словник. Життя як найвища людська цінність |
1 |
|
|
||
38 |
Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми) Моральні цінності людини |
1 |
|
|
|||
39 |
Джерела українських фразеологізмів. Мудрість вікова |
1 |
|
|
|||
40 |
Фразеологізми в мовленні людини. Мій емоційний світ |
1 |
|
|
|||
41 |
Фразеологізми в літературних творах. Зміцнюй дружні стосунки |
1 |
|
|
|||
42 |
Повторення вивченого з фразеології. Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
43 |
Діагностувальна контрольна робота №2 з теми «Фразеологія»(тест) |
1 |
|
Тести |
|||
|
44 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
||
Жанри мовлення (11 год) |
|||||||
2. здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами 3. громадянські та соціальні компетентності виявлення поваги до інших, толерантність, уміння конструктивно співпрацювати, співпереживати, долати стрес і діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального здоров’я, усвідомлення особистих відчуттів і почуттів, здатність дослухатися до внутрішніх потреб; дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки та спілкування, що є загальноприйнятими в різних спільнотах і середовищах та ґрунтуються на спільних моральних цінностях; спроможність діяти в умовах невизначеності та багатозадачності. Предметні компетентності: уміло вдосконалюється в навчанні; складає запрошення, вибачення, згоду, відмову, інші жанри мовлення в усній і писемній формах. Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує); - висловлює та обстоює власні погляди, ідеї, переконання; - взаємодіє зі співрозмовниками, супроводжуючи власне мовлення доречними вербальними та невербальними засобами для досягнення комунікативної мети ; - бере участь в онлайн-дискусіях на відому тематику, пов’язану з власним життєвим досвідом, навчанням, уподобаннями тощо; - конструктивно спілкується, використовуючи жанри як типові мовленнєві конструкції; - дотримується основних мовленнєвих норм під час типових ситуацій комунікації; - доречно використовує в мовленні типові засоби художньої виразності; - регулює власні емоції в комунікації ; - збагачує міжособистісну комунікацію позитивними емоціями [6 УМД; - використовує жанри мовлення з метою гармонізації процесу спілкування, налагодження приязних стосунків; - використовує типові вербальні й невербальні засоби, жанри мовлення для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, підтримки, заохочення співрозмовників до певних дій; - аналізує ситуацію спілкування, самостійно добирає й застосовує мовленнєвий жанр. |
45 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №13. Жанри мовлення. Роль жанрів у житті людини. Моя громадянська роль у суспільстві |
1 |
|
|
||
46 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №14. Комплімент, лестощі, похвала. Повага до людської гідності |
1 |
|
|
|||
47 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №15. Прохання, умовляння, благання, пропозиція. Гідно поводься в будь-якій ситуації |
1 |
|
|
|||
48 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №16. Запрошення Чарівний мистецтва світ |
1 |
|
|
|||
49 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №17. Згода, відмова Гармонія в стосунках |
1 |
|
|
|||
50 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №18. Вибачення Бути творцем своєї долі |
1 |
|
|
|||
51 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №19. Подяка Слово возвеличує |
1 |
|
|
|||
52 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №20. Привітання З добром до людей |
1 |
|
|
|||
53 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №21. Смс-повідомлення Лексичні засоби привабливості співрозмовників Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
54 |
Діагностувальна контрольна робота №3 з теми «Жанри мовлення» |
1 |
|
Тести |
|||
|
55 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (26 год) |
|||||||
Предметні компетентності: Знаннєва складова знає, що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія; знає українську абетку; розуміє та пояснює співвідношення між звуками й буквами; знає засоби милозвучності української мови; знає правила переносу слів із рядка в рядок; записує правильно слова з вивченими орфограмами; обґрунтовує написання слів відповідними орфографічними правилами; знає й пояснює особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Діяльнісна складова розрізняє у словах тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; пояснює звукове значення букв я, ю, є, ї та щ; поділяє слова на склади, правильно переносить з рядка в рядок; вимовляє звуки в словах відповідно до правил орфоепії; використовує логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням; дотримується чергувань голосних і приголосних звуків; користується орфографічним словником і словником наголосів; помічає й виправляє орфоепічні й орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами; розпізнає у словах явища уподібнення, спрощення, чергування звуків. Ціннісна складова усвідомлює красу, естетичну довершеність української мови, зокрема її милозвучність і мелодійність; виявляє відкритість до пізнання різних культур через мови. Ключові компетентності: Математична компетентність Уміння: чітко формулювати визначення та будувати гіпотези; формулювати тезу й добирати аргументи. Навчальні ресурси: тексти, що містять роздум. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами). Підприємливість Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби. Екологічна грамотність і здорове життя Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя
|
56 |
Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки. Не відкладаймо важливе на потім |
1 |
|
|
||
57 |
Наголос в українській мові. Словник наголосів. Орфоепічний словник. Вплив діяльності людини на природний світ. |
1 |
|
|
|||
58 |
Особливості вимови й написання ненаголошених голосних. Засоби самовдосконалення |
1 |
|
|
|||
59 |
Приголосні тверді й м’які. Помічаймо красу і милуймося нею |
1 |
|
|
|||
60 |
Приголосні дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова. Хто твої друзі |
1 |
|
|
|||
61 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Робота над власними помилками |
1 |
|
Аудіювання Говоріння Читання Письмо |
|||
62 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
63 |
Діагностувальна контрольна робота №4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тест) |
1 |
|
|
|||
64 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
65 |
Правила вживання м’якого знака. Якого кольору нудьга |
1 |
|
|
|||
66 |
Правила вживання м’якого знака. Якого кольору нудьга |
1 |
|
|
|||
67 |
Повторення вивченого з графіки в 1-4 класах Долаємо труднощі – набуваємо впевненості |
1 |
|
|
|||
68 |
Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе). Світло душі людської |
1 |
|
|
|||
69 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Джерела позитивних емоцій |
1 |
|
|
|||
70 |
Правила вживання апострофа. Орфографічний словник. Впевненість у собі – ключ до успіху. |
1 |
|
|
|||
71 |
Правила вживання апострофа. Орфографічний словник. Впевненість у собі – ключ до успіху. |
1 |
|
|
|||
72 |
Склад. Правила перенесення з рядка в рядок. Найвищі цінності України |
1 |
|
|
|||
73 |
Склад. Правила перенесення з рядка в рядок. Найвищі цінності України |
1 |
|
|
|||
74 |
Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі). Правила природоохоронної поведінки |
1 |
|
|
|||
75 |
Спрощення в групах приголосних. Покращуймо довкілля – це важливо / З турботою про довкілля |
1 |
|
|
|||
76 |
Спрощення в групах приголосних. Покращуймо довкілля – це важливо / З турботою про довкілля |
1 |
|
|
|||
77 |
Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна. Учися програвати з гідністю й користю |
1 |
|
|
|||
78 |
Повторення вивченого з орфоепії та орфографії. Повага до людини, її гідності |
1 |
|
|
|||
79 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
80 |
Діагностувальна контрольна робота №5 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тест) |
1 |
|
Тести |
|||
|
81 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
20 |
||
Спілкування (15 год) |
|||||||
Предметні компетентності Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує); - залучає лексичне багатство мови для ефективної комунікації зі співрозмовниками ; - реагує на почуте, уточнює важливі деталі - обирає доцільні способи вдосконалення власного мовлення - бере участь в онлайнових дискусіях, розпізнавати розбіжності в думках і толерантно обстоювати власну позицію, дотримуючись базових норм етикету - дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення - аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність - визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації - пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом ; - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку ; - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії . Ключові компетентності: Спілкування рідною мовою Громадянська компетентність Уміння: патріотизм, життя як найвища цінність. Соціальні та громадянські компетентності Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності, моральні цінності людини Уміння вчитися впродовж життя Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами). Підприємливість Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби. Екологічна грамотність і здорове життя Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя
|
82 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №22. Повторення вивченого в 1-4 класах. Сходинки до успіху |
1 |
|
|
||
83 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №23. Цілі й завдання спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Найбільша розкіш – людське спілкування Безпека віртуального спілкування. Мережеві спільноти |
1 |
|
|
|||
84 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №24. Діагностувальний контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить синоніми. (Підготовка) |
1 |
|
|
|||
85 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №25. Діагностувальний контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить синоніми. |
1 |
|
|
|||
86 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №26. Ситуація спілкування. Учасники спілкування. Наміри співрозмовників. Ознаки й переваги гармонійного спілкування. Правила гарного співрозмовника. Зони твоєї відповідальності |
1 |
|
|
|||
87 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №27. Запитання і відповіді. Види слухання. Плекай у собі допитливість |
1 |
|
|
|||
88 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №28. Суперечка і сварка. Маніпуляції у спілкуванні. Сучасні засоби комунікації |
1 |
|
|
|||
89 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
90 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №29. Засоби спілкування (мовні й позамовні). Ресурси мови для здійснення ефективної комунікації |
1 |
|
|
|||
91 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №30. Етикетні норми спілкування. Вимова й інтонація. Емпатія і взаємоповага |
1 |
|
|
|||
92 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №31. Переконливість та аргументованість Побутові проблеми |
1 |
|
|
|||
93 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
94 |
Діагностувальна контрольна робота №6 з теми «Спілкування» (тест) |
1 |
|
тест |
|||
95 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
Відомості із синтаксису й пунктуації (37 год) |
|||||||
обґрунтовувати свої погляди та переконання в усній і письмовій формі у різних особистісних і соціальних контекстах (побутових, навчальних, громадських тощо), спираючись на мовний і мовленнєвий досвід, мовні норми у спілкуванні, соціокультурні реалії та особливості міжкультурної комунікації; 3) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування наукового світогляду; здатність і готовність застосовувати відповідний комплекс наукових знань і методологій для пояснення світу природи; набуття досвіду дослідження природи та формулювання доказових висновків на основі отриманої інформації; розуміння змін, зумовлених людською діяльністю; відповідальність за наслідки такої діяльності; 4) підприємливість і фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї, створювати цінності для інших у будь-якій сфері життєдіяльності; здатність до активної участі в житті суспільства, керування власним життям і кар’єрою; уміння розв’язувати проблеми; готовність брати відповідальність за прийняті рішення; здатність працювати в команді для планування і реалізації проектів, які мають культурну, суспільну або фінансову цінність, тощо. Предметні компетентності Вирізняє синтаксичні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть ; - порівнює та зіставляє синтаксичні одиниці за визначеними ознаками [6 МОВ ; - використовує різноманітні синтаксичні конструкції в різних повідомленнях у спеціальних (захищених) цифрових сервісах і соцмережах ; - відтворює зміст почутого тексту з увагою до конкретних синтаксичних одиниць ; - визначає мету повідомлення простим реченням ; - висловлює власні почуття і враження щодо зображених у тексті людей, подій, ситуацій, ставлення до них ; - характеризує емоційний стан літературного персонажа, його поведінки, вчинків засобами простого й складного речень, виявляючи толерантність [6 МОВ ; - перефразовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання ; - арґументує власну оцінку прочитаного тексту (художнього тексту, медіатексту тощо) за допомогою складного речення; - описує власні літературні вподобання засобами речень з однорідними членами
|
96 |
Повторення вивченого в 1-4 класах Мої плани на зиму |
1 |
|
|
||
97 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Як приборкати негативні емоції |
1 |
|
|
|||
98 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Як приборкати негативні емоції |
1 |
|
|
|||
99 |
Головне й залежне слово в словосполученні. Що таке успіх? |
1 |
|
|
|||
100 |
Головне й залежне слово в словосполученні. Що таке успіх? |
1 |
|
|
|||
101 |
Речення, його граматична основа. Гідно приймай нові виклики |
1 |
|
|
|||
102 |
Речення, його граматична основа. Гідно приймай нові виклики |
1 |
|
|
|||
103 |
Речення з одним головним членом. Стань частиною команди |
1 |
|
|
|||
104 |
Речення з одним головним членом. Стань частиною команди |
1 |
|
|
|||
105 |
Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні) Світ позитивних емоцій |
1 |
|
|
|||
106 |
Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні). Гарні манери – це важливо |
1 |
|
|
|||
107 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Математика у твоєму повсякденні |
1 |
|
|
|||
108 |
Додаток. Цінність родини |
1 |
|
|
|||
109 |
Означення. Життєві пріоритети |
1 |
|
|
|||
110 |
Обставина. Ознаки гармонії в суспільстві |
1 |
|
|
|||
111 |
Другорядні члени речення |
1 |
|
|
|||
112 |
Повторення вивченого із синтаксису й пунктуації. Грані людської душі |
1 |
|
|
|||
113 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
114 |
Діагностувальна контрольна робота №7 з теми «Відомості з синтаксису та пунктуації» (тест) |
1 |
|
Тести |
|||
115 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
116 |
Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами. Твої громадянські обов’язки |
1 |
|
|
|||
117 |
Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами. |
1 |
|
|
|||
118 |
Складне речення. Стань своїм найкращим другом |
1 |
|
|
|||
119 |
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Мова – ефективний засіб самовираження особистості |
1 |
|
|
|||
120 |
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
1 |
|
|
|||
121 |
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
1 |
|
|
|||
122 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. На крилах мрій |
1 |
|
|
|||
123 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
|
|||
124 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. На крилах мрій |
1 |
|
|
|||
125 |
Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу. Фейки – потужна зброя |
1 |
|
|
|||
126 |
Діалог (практично). Складання діалогів відповідно до мети спілкування. Як подружитися з часом |
1 |
|
|
|||
127 |
Урок розвитку зв’язного мовлення №32. Написання есе з використанням складних речень. Умій захистити себе |
1 |
|
|
|||
128 |
Пунктуаційна помилка Пензлик уяви лікує душу |
1 |
|
|
|||
129 |
Узагальнення відомостей із синтаксису й пунктуації Сумніватися – це нормально |
1 |
|
|
|||
130 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
131 |
Діагностувальна контрольна робота №8 з теми «Відомості з синтаксису та пунктуації» (тест) |
1 |
|
Тести |
|||
|
132 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
||
Повторення в кінці року (7 год) |
|||||||
Ключові компетентності
екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення екологічних основ природокористування, необхідності охорони природи, дотримання правил поведінки на природі, ощадливого використання природних ресурсів, розуміння контексту і взаємозв’язку господарської діяльності і важливості збереження природи для забезпечення сталого розвитку суспільства.
|
133 |
Повторення вивченого з теми «Лексикологія» «Фразеологія» |
1 |
|
|
||
134 |
Повторення вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія» |
1 |
|
|
|||
135 |
Підготовка до діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
136 |
Діагностувальна контрольна робота №8. Диктант |
1 |
|
|
|||
137 |
Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи |
1 |
|
|
|||
138 |
Повторення вивченого з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації» |
1 |
|
|
|||
139 |
Повторення вивченого з тем «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування» |
1 |
|
|
|||
140 |
Узагальнення предметних компетентностей з предмету за рік. Урок-гра. |
1 |
|
Аудіювання Говоріння Читання Письмо |
|||