календарно-тематичний план, 5 клас, українська мова

Про матеріал
Календарно-тематичний план з української мови розроблений на основі модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (До підручника Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.), містить розділи "Предметні компетентності" та "Ключові компетентності" до кожної теми, а також складений згідно вимог щодо відображення в календарно-тематичному плані формувального оцінювання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків

на _____________ навчальний рік

українська мова, 5 клас

 Вчитель:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова

 

5 клас

(4 год/тиждень)

 

Розроблена на основі модельної навчальної програми

 «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти,

автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

(До підручника Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Компетентності

уро-ку

Зміст навчального предмета

 (1 – мовна/мовленнєва;

 2 – соціокультурна)

К-сть год

Дата

Примітка

 

Вступ (1 год)

Предметні компетентності:

 Пояснює роль і важливість державної мови в житті людини;

- вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення ;

- пов’язує, зіставляє почуте із життєвим досвідом ;

 - обґрунтовує своє ставлення до змісту почутої інформації;

- визначає основні проблеми, порушені в тексті, пов’язуючи їх із життєвим досвідом ;

- пояснює значення здобутої з тексту інформації;

 - обстоює власну позицію щодо обговорюваних питань ;

- наводить кілька простих аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції;

 - розрізняє відому і нову, головну і важливу другорядну інформацію, факти та судження

 Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Ставлення: поцінування української мови як державної; усвідомлення її як державотворчого чинника та чинника національної ідентичності. Навчальні ресурси: діалог.

 Компетентності в природничих науках і технологіях

Уміння: швидко й ефективно шукати інформацію про довкілля, використовувати різні види читання для здобуття нових знань.

 Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: читати, використовуючи різні види читання (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.).

1

Українська мова в житті українців.

Українська мова як найвища цінність для українського народу.

 

1

 

 

 

Лексикологія (20 год)

 

Предметні компетентності:

 Знаннєва складова

знає, що вивчає лексикологія;

розуміє й витлумачує лексичне значення слів; зокрема синонімів та антонімів;

наводить приклади слів, що належать до різних за значенням груп: синонімів, антонімів, омонімів;

пояснює лексичні значення багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

 Діяльнісна складова

розрізняє пряме й переносне значення багатозначних слів, правильно

використовує такі слова в мовленні;

визначає в реченнях (текстах) і самостійно добирає синоніми, антоніми,

використовує доцільно й правильно синоніми, антоніми в усному й писемному мовленні;

користується тлумачним словником; а також словниками синонімів, антонімів, омонімів і паронімів;

використовує синоніми як засіб зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів;

помічає та виправляє лексичні помилки у своєму мовленні.

Ціннісна складоваусвідомлює багатство виражальних засобів лексичного складу;

оцінює роль у мовленні слів, ужитих у переносному значенні, синонімів та анонімів;

критично ставиться до власного мовлення, усвідомлює необхідність використання мовних словників;

усвідомлює й обговорює шляхи вдосконалення власного мовлення, зокрема збагачення словникового запасу;

робить висновки щодо необхідності дотримання здорового способу життя, занять фізкультурою (спортом);

прагне успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 Ключові компетентності:

 Спілкування українською та  іноземними мовами

Уміння: виявляти в текстах запозичення з інших мов.

Ставлення: розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного культурного досвіду; розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов.

Навчальні ресурси: перекладні словники.

 Екологічна грамотність

 і здорове життя

Уміння: дотримуватися здорового способу життя; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини.

 Соціальні та громадянські компетентності

Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності

2

Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова.  Тлумачний словник.

Багатий і розмаїтий світ українського слова

1

 

 

3

Однозначні й багатозначні слова. Уява – крок до здійснення мрії

1

 

 

4

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Розмаїтий дитинства світ

1

 

 

5

Пароніми.

З увагою до слова

1

 

 

6

Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

Здоров’я і здоровий спосіб життя – важливі людські цінності

1

 

 

7

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.  Словник іншомовних слів.

Світ моїх захоплень

1

 

 

8

Написання апострофа в словах іншомовного походження.  Іноземні мови – віконце у світ

1

 

 

9

Написання м’якого знака у словах іншомовного походження.

Через слово пізнаю світ

1

 

 

10

Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження. Роби свій вибір

1

 

 

11

Букви і та и у словах іншомовного походження.

Екологічні проблеми довкола нас

1

 

 

12

Активна й пасивна лексика української мови.

Слова, що пам’ятають минуле

1

 

 

13

Неологізми. Письменницькі новотвори.

Інновації в житті людини й суспільства

1

 

 

14

Групи за вживанням. Загальновживані слова.

Емпатія як здатність бачити й розуміти внутрішній світ іншої людини.

1

 

 

15

Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни Слово кличе в мандри Україною.

1

 

 

16

Лексична помилка

Мовні обов’язки громадянина України.

1

 

 

17

Суржик

Екологія мови

 

1

 

 

18

Повторення вивченого з лексикології.

 

1

 

 

 

19

Повторення вивченого з лексикології. Підготовка до діагностувальної роботи

1

 

 

 

20

Діагностувальна контрольна робота №1 з теми «Лексикологія»

1

 

Тести

 

 

21

Корекція знань, умінь і навичок.

1

 

 

Інформація (4 год)

Предметні компетентності

Сприймає подану в достатньо  вільному темпі інформацію відповідного обсягу на відому й  частково нову тематику;

- реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі;

- формулює тему та ідею почутого повідомлення;

- розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення;

- унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з

допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси  тощо) для відтворення змісту, структурування інформації;

- знаходить у почутому відповіді на поставлені запитання;

- стисло переказує фактичний зміст почутого повідомлення (зокрема

невеликого художнього тексту, медіатексту або уривка з нього на

знайому тему, якщо інформація  проста, добре структурована, подана  повільно та чітко;

- передає простими фразами  прихований зміст повідомлення, виражений за допомогою типових, зрозумілих для сприйняття  невербальних засобів;

- добирає відповідно до поставленого завдання або самостійно визначених цілей інформацію з одного чи кількох джерел;

- визначає мету повідомлення;

- розрізняє відому й нову для себе інформацію;

- ефективно використовує  інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних  читацьких потреб і розширення кола  читацьких інтересів;

- записує від руки або з використанням спеціальних (у тому числі цифрових) пристроїв власні міркування, інформацію з різних джерел.

Життєві компетентності

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами).

 Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби.

 

22

Урок розвитку зв’язного мовлення №1. Повторення вивченого в 1-4 класах.  Інформація.

 Виклики сьогодення

1

 

 

23

Урок розвитку зв’язного мовлення №2. Види інформації (текстова, графічна, числова).

Цінність інформації

1

 

 

24

Урок розвитку зв’язного мовлення №3. Види інформації (звукова, відео).

Чутки і соцмережі

1

 

 

25

Урок розвитку зв’язного мовлення №4. Джерела інформації. Добір і пошук інформації.

Пошукові програми

1

 

 

Текст (11 год)

Предметні компетентності:

 Знаннєва складова

знає і пояснює поняття слово, речення, текст;

розуміє й пояснює відмінності між словом і реченням, реченням і текстом;

знає вивчені правила написання слів, вимови їх, творення граматичних форм, конструювання речень, творення текстів;

пояснює лексичне значення слів;

наводить приклади слів – різних частин мови.

 Діяльнісна складова

визначає й формулює тему й основну думку прочитаного та прослуханого тексту, добирає до нього заголовок;

складає простий план тексту;

складає текст, висловлення, речення певного змісту;

визначає належність слова до певної частини мови;

помічає й виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки (у межах вивченого).

 Ціннісна складова

усвідомлює красу, багатство виражальних засобів української мови;

обґрунтовує необхідність знання української мови та вміння висловлюватися чітко, точно, грамотно.

 Ключові компетентності:

 Математична компетентність

Уміння: виокремлювати головну й другорядну інформацію. Навчальні ресурси: тексти, у яких наявні таблиці, схеми, діаграми тощо.

 Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність та аналіз мовних явищ; створювати інструкцію та діяти за інструкцією; складати план тексту.

Навчальні ресурси: план тексту.

 Загальнокультурна грамотність

Уміння: використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення; дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.

 

 

 

 

 

 

26

Урок розвитку зв’язного мовлення №5. Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах.

Бережімо ліс і кожне дерево

1

 

 

27

Урок розвитку зв’язного мовлення №6. Текст. Тема, підтема (мікротема). Ключові слова. Основна думка.  Первинні і вторинні тексти.

Інновації ХХІ століття

1

 

 

28

Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Розповідь. Побудова розповіді. Розповідь про себе

Чарівний світ мистецтва

1

 

 

29

Урок розвитку зв’язного мовлення №8.

Опис. Побудова опису. Опис тварини.

З любов’ю до тих, кого приручили Підготовка до написання докладного письмового переказу тексту розповідного

характеру з елементами опису предмета (або тварини).

1

 

 

30

Урок розвитку зв’язного мовлення №9.Діагностичний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини).

1

 

 

31

Урок розвитку зв’язного мовлення №10. Роздум. Побудова роздуму. Роздум на тему екології.

Дивовижний природи світ

1

 

 

32

Урок розвитку зв’язного мовлення №11. Читання. Види читання. Мета читання. Читання з метою отримання інформації. Критичне читання.

Життєво важлива звичка – читати щодня

1

 

 

33

Урок розвитку зв’язного мовлення №12. Читання з метою набуття чуттєвого та естетичного досвіду.

Відчуй красу слова

1

 

 

34

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

35

Діагностувальна контрольна робота. Диктант

1

 

Диктант

 

36

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вального диктанту.

1

 

 

Фразеологія (8 год)

Предметні компетентності:

 Знаннєва складова

знає, що вивчає фразеологія;

розуміє й витлумачує значення фразеологізмів; знає їх джерела.

Діяльнісна складова

використовує фразеологізми в мовленні;

визначає в реченнях (текстах) і самостійно добирає і визначає їх значення

використовує доцільно й правильно в усному й писемному мовленні;

користується словником;

помічає та виправляє лексичні помилки у своєму мовленні.

Ціннісна складова усвідомлює багатство виражальних засобів лексичного складу;

оцінює роль у мовленні фразеологізмів, ужитих у переносному значенні,;

критично ставиться до власного мовлення, усвідомлює необхідність використання мовних словників;

усвідомлює й обговорює шляхи вдосконалення власного мовлення, зокрема збагачення словникового запасу;

Ключові компетентності:

 Спілкування рідною мовою

Уміння: збагачувати мовлення фразеологізмами

Навчальні ресурси:фразеологічні словники.

 Громадянська компетентність

Уміння: патріотизм, життя як найвища цінність.

 Соціальні та громадянські компетентності

Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності, моральні цінності людини

37

Фразеологізми. Фразеологічний словник.

Життя як найвища людська цінність

1

 

 

38

Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми) Моральні цінності людини  

1

 

 

39

Джерела українських фразеологізмів.

Мудрість вікова

1

 

 

40

Фразеологізми в мовленні людини.

Мій емоційний світ

1

 

 

41

Фразеологізми в літературних творах.

Зміцнюй дружні стосунки

1

 

 

42

Повторення вивченого з фразеології. Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

43

Діагностувальна контрольна робота №2 з теми «Фразеологія»(тест)

1

 

Тести

 

44

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

Жанри мовлення (11 год)

  1. вільне володіння державною мовою

2. здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами

3. громадянські та соціальні компетентності виявлення поваги до інших, толерантність, уміння конструктивно співпрацювати, співпереживати, долати стрес і діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального здоров’я, усвідомлення особистих відчуттів і почуттів, здатність дослухатися до внутрішніх потреб; дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки та спілкування, що є загальноприйнятими в різних спільнотах і середовищах та ґрунтуються на спільних моральних цінностях; спроможність діяти в умовах невизначеності та багатозадачності.

Предметні компетентності:

уміло вдосконалюється в навчанні; складає запрошення, вибачення, згоду, відмову, інші жанри мовлення  в усній і писемній формах. Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує);

- висловлює та обстоює власні погляди, ідеї, переконання;

- взаємодіє зі співрозмовниками, супроводжуючи власне мовлення доречними вербальними та невербальними засобами для досягнення комунікативної мети ;

 - бере участь в онлайн-дискусіях на відому тематику, пов’язану з власним життєвим досвідом, навчанням, уподобаннями тощо;

- конструктивно спілкується, використовуючи жанри як типові мовленнєві конструкції;

 - дотримується основних мовленнєвих норм під час типових ситуацій комунікації;

- доречно використовує в мовленні типові засоби художньої виразності;

- регулює власні емоції в комунікації ;

- збагачує міжособистісну комунікацію позитивними емоціями [6 УМД;

 - використовує жанри мовлення з метою гармонізації процесу спілкування, налагодження приязних стосунків;

 - використовує типові вербальні й невербальні засоби, жанри мовлення для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, підтримки, заохочення співрозмовників до певних дій;

 - аналізує ситуацію спілкування, самостійно добирає й застосовує мовленнєвий жанр.

45

Урок розвитку зв’язного мовлення №13. Жанри мовлення. Роль жанрів у житті людини.

Моя громадянська роль у суспільстві

1

 

 

46

Урок розвитку зв’язного мовлення №14. Комплімент, лестощі, похвала.

Повага до людської гідності

1

 

 

47

Урок розвитку зв’язного мовлення №15. Прохання, умовляння, благання, пропозиція.

 Гідно поводься в будь-якій ситуації

1

 

 

48

Урок розвитку зв’язного мовлення №16. Запрошення

Чарівний мистецтва світ

1

 

 

49

Урок розвитку зв’язного мовлення №17. Згода, відмова

Гармонія в стосунках

1

 

 

50

Урок розвитку зв’язного мовлення №18. Вибачення 

Бути творцем своєї долі

1

 

 

51

Урок розвитку зв’язного мовлення №19. Подяка 

Слово возвеличує

1

 

 

52

Урок розвитку зв’язного мовлення №20. Привітання 

З добром до людей

1

 

 

53

Урок розвитку зв’язного мовлення №21. Смс-повідомлення Лексичні засоби привабливості співрозмовників

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

54

Діагностувальна контрольна робота №3 з теми «Жанри мовлення»

1

 

Тести

 

55

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія  (26 год)

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає, що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія;

знає українську абетку;

розуміє та пояснює співвідношення між звуками й буквами;

знає засоби милозвучності української мови;

знає правила переносу слів із рядка в рядок;

записує правильно слова з вивченими орфограмами; обґрунтовує

написання слів відповідними орфографічними правилами;

знає й пояснює особливості будови розповіді та елементарного

роздуму.

Діяльнісна складова

розрізняє у словах тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні,

ненаголошені й наголошені голосні звуки;

пояснює звукове значення букв я, ю, є, ї та щ;

поділяє слова на склади, правильно переносить з рядка в рядок;

вимовляє звуки в словах відповідно до правил орфоепії;

використовує логічний наголос для виділення слів зі смисловим

навантаженням;

дотримується чергувань голосних і приголосних звуків;

користується орфографічним словником і словником наголосів;

помічає й виправляє орфоепічні й орфографічні помилки, керуючись

вивченими правилами;

розпізнає у словах явища уподібнення, спрощення, чергування звуків.

Ціннісна складова

усвідомлює красу, естетичну довершеність української мови, зокрема

її милозвучність і мелодійність;

виявляє відкритість до пізнання різних культур через мови.

Ключові компетентності:

Математична компетентність

 Уміння: чітко формулювати визначення та будувати гіпотези; формулювати тезу й добирати аргументи.

Навчальні ресурси: тексти, що містять роздум.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами).

 Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби.

 Екологічна грамотність і здорове життя

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

56

Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки.

Не відкладаймо важливе на потім

1

 

 

57

Наголос в українській мові. Словник наголосів. Орфоепічний словник.

Вплив діяльності людини на природний світ.

1

 

 

58

Особливості вимови й написання ненаголошених голосних.

Засоби самовдосконалення

1

 

 

59

Приголосні тверді й м’які.

Помічаймо красу і милуймося нею

1

 

 

60

Приголосні дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова.

Хто твої друзі

1

 

 

61

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

Робота над власними помилками

1

 

Аудіювання

Говоріння

Читання

Письмо

62

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

63

Діагностувальна контрольна робота №4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тест)

1

 

 

64

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

65

Правила вживання м’якого знака.

Якого кольору нудьга

1

 

 

66

Правила вживання м’якого знака.

Якого кольору нудьга

1

 

 

67

Повторення вивченого з графіки в 1-4 класах Долаємо труднощі – набуваємо впевненості

1

 

 

68

Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе). Світло душі людської

1

 

 

69

Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.

Джерела позитивних емоцій

1

 

 

70

Правила вживання апострофа. Орфографічний словник.

Впевненість у собі – ключ до успіху.

1

 

 

71

Правила вживання апострофа. Орфографічний словник.

Впевненість у собі – ключ до успіху.

1

 

 

72

Склад. Правила перенесення з рядка в рядок.

 Найвищі цінності України

1

 

 

73

Склад. Правила перенесення з рядка в рядок.

 Найвищі цінності України

1

 

 

74

Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі).

Правила природоохоронної поведінки

1

 

 

75

Спрощення в групах приголосних.

Покращуймо довкілля – це важливо / З турботою про довкілля

1

 

 

76

Спрощення в групах приголосних.

Покращуймо довкілля – це важливо / З турботою про довкілля

1

 

 

77

Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна. Учися програвати з гідністю й користю

1

 

 

78

Повторення вивченого з орфоепії та орфографії. Повага до людини, її гідності

1

 

 

79

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

80

Діагностувальна контрольна робота №5 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тест)

1

 

Тести

 

81

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

20

Спілкування (15 год)

Предметні компетентності

Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує);

- залучає лексичне багатство мови для ефективної комунікації зі співрозмовниками ;

 - реагує на почуте, уточнює важливі деталі

- обирає доцільні способи вдосконалення власного мовлення

- бере участь в онлайнових дискусіях, розпізнавати розбіжності в думках і толерантно обстоювати власну позицію, дотримуючись базових норм етикету

 - дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування

 - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності

 -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення

- аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації

- пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом ;

 - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку ;

 - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії .

Ключові компетентності:

 Спілкування рідною мовою

Громадянська компетентність

Уміння: патріотизм, життя як найвища цінність.

 Соціальні та громадянські компетентності

Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності, моральні цінності людини

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас;

користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками,

енциклопедіями, онлайн-ресурсами).

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно,

використовуючи доцільні виражальні мовні засоби.

Екологічна грамотність і здорове життя

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності;

бажання дотримуватися здорового способу життя

 

82

Урок розвитку зв’язного мовлення №22. Повторення вивченого в 1-4 класах.

Сходинки до успіху

1

 

 

83

Урок розвитку зв’язного мовлення №23. Цілі й завдання спілкування. Живе й віртуальне спілкування.

Найбільша розкіш – людське спілкування Безпека віртуального спілкування.

 Мережеві спільноти 

1

 

 

84

Урок розвитку зв’язного мовлення №24. Діагностувальний контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить синоніми. (Підготовка)

1

 

 

85

Урок розвитку зв’язного мовлення №25. Діагностувальний контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить синоніми.

1

 

 

86

Урок розвитку зв’язного мовлення №26. Ситуація спілкування. Учасники спілкування. Наміри співрозмовників.   Ознаки й переваги гармонійного спілкування. Правила гарного співрозмовника.

 Зони твоєї відповідальності

1

 

 

87

Урок розвитку зв’язного мовлення №27. Запитання і відповіді.  Види слухання.

Плекай у собі допитливість

1

 

 

88

Урок розвитку зв’язного мовлення №28.  Суперечка і сварка.  Маніпуляції у спілкуванні.

Сучасні засоби комунікації 

1

 

 

89

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

90

Урок розвитку зв’язного мовлення №29. Засоби спілкування (мовні й позамовні).

Ресурси мови для здійснення ефективної комунікації

1

 

 

91

Урок розвитку зв’язного мовлення №30. Етикетні норми спілкування. Вимова й інтонація.

Емпатія і взаємоповага

1

 

 

92

Урок розвитку зв’язного мовлення №31. Переконливість та аргументованість

Побутові проблеми

1

 

 

93

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

94

Діагностувальна контрольна робота №6 з теми «Спілкування» (тест)

1

 

тест

95

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

Відомості із синтаксису й пунктуації (37 год)

  1. вільне володіння державною мовою, що передбачає вміння: відповідально, усвідомлюючи цінність української мови як мови взаємодії на всій території держави, використовувати мовні засоби для досягнення особистих і суспільних цілей у життєвих та навчальних ситуаціях, творчого самовираження;
  2.       здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає вміння: ефективно виражати ідеї,   почуття,   пояснювати   та   обговорювати   факти,   явища,   події,

обґрунтовувати свої погляди та переконання в усній і письмовій формі у різних особистісних і соціальних контекстах (побутових, навчальних,

 громадських тощо), спираючись на мовний і мовленнєвий досвід, мовні норми у спілкуванні, соціокультурні реалії та особливості міжкультурної комунікації;

3) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування наукового світогляду; здатність і готовність застосовувати відповідний комплекс наукових знань і методологій для пояснення світу природи; набуття досвіду дослідження природи та формулювання доказових висновків на основі отриманої інформації; розуміння змін, зумовлених людською діяльністю; відповідальність за наслідки такої діяльності;

4) підприємливість і фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї, створювати цінності для інших у будь-якій сфері життєдіяльності; здатність до активної участі в житті суспільства, керування власним життям і кар’єрою; уміння розв’язувати проблеми; готовність брати відповідальність за прийняті рішення; здатність працювати в команді для планування і реалізації проектів, які мають культурну, суспільну або фінансову цінність, тощо.

Предметні компетентності

Вирізняє синтаксичні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть ;

- порівнює та зіставляє синтаксичні одиниці за визначеними ознаками [6 МОВ ;

- використовує різноманітні синтаксичні конструкції в різних повідомленнях у спеціальних (захищених) цифрових сервісах і соцмережах ;

- відтворює зміст почутого тексту з увагою до конкретних синтаксичних одиниць ;

- визначає мету повідомлення простим реченням ;

- висловлює власні почуття і враження щодо зображених у тексті людей, подій, ситуацій, ставлення до них ;

 - характеризує емоційний стан літературного персонажа, його поведінки, вчинків засобами простого й складного речень, виявляючи толерантність [6 МОВ ;

- перефразовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання ;

 - арґументує власну оцінку прочитаного тексту (художнього тексту, медіатексту тощо) за допомогою складного речення;

 - описує власні літературні вподобання засобами речень з однорідними членами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

96

Повторення вивченого в 1-4 класах

Мої плани на зиму

1

 

 

97

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

Як приборкати негативні емоції

1

 

 

98

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

Як приборкати негативні емоції

1

 

 

99

Головне й залежне слово в словосполученні.

Що таке успіх?

1

 

 

100

Головне й залежне слово в словосполученні.

Що таке успіх?

1

 

 

101

Речення, його граматична основа.

Гідно приймай нові виклики

1

 

 

102

Речення, його граматична основа.

Гідно приймай нові виклики

1

 

 

103

Речення з одним головним членом.

Стань частиною команди

1

 

 

104

Речення з одним головним членом.

Стань частиною команди

1

 

 

105

Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)

Світ позитивних емоцій

1

 

 

106

Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні).

Гарні манери – це важливо

1

 

 

107

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

Математика у твоєму повсякденні

1

 

 

108

Додаток.

Цінність родини

1

 

 

109

Означення.

Життєві пріоритети

1

 

 

110

Обставина.

Ознаки гармонії в суспільстві

1

 

 

111

Другорядні члени речення

1

 

 

112

Повторення вивченого із синтаксису й пунктуації.

Грані людської душі

1

 

 

113

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

114

Діагностувальна контрольна робота №7 з теми «Відомості з синтаксису та пунктуації» (тест)

1

 

Тести

115

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

116

Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами.

 Твої громадянські обов’язки

1

 

 

117

Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами.

1

 

 

118

Складне речення.

Стань своїм найкращим другом

1

 

 

119

 Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.

Мова – ефективний засіб самовираження особистості 

1

 

 

120

Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.

1

 

 

121

Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.

1

 

 

122

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

На крилах мрій

1

 

 

123

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

1

 

 

124

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

На крилах мрій

1

 

 

125

Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу.

Фейки – потужна зброя 

1

 

 

126

Діалог (практично). Складання діалогів відповідно до мети спілкування.

Як подружитися з часом

1

 

 

127

Урок розвитку зв’язного мовлення №32. Написання есе з використанням складних речень.

Умій захистити себе

1

 

 

128

Пунктуаційна помилка

Пензлик уяви лікує душу

1

 

 

129

Узагальнення відомостей із синтаксису й пунктуації Сумніватися – це нормально

1

 

 

130

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

131

Діагностувальна контрольна робота №8 з теми «Відомості з синтаксису та пунктуації» (тест)

1

 

Тести

 

132

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

Повторення в кінці року (7 год)

Ключові компетентності

  1.       вільне володіння державною мовою, що передбачає вміння: здійснювати комунікацію в усній та письмовій формі на основі знання функцій мови, ресурсів (лексики, граматики) і норм сучасної української літературної мови, типів мовної взаємодії, особливостей стилів мовлення інформаційних та художніх текстів, медіатекстів тощо;
  2.   здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає вміння: здійснювати комунікацію в усній та письмовій формі на основі знання функцій мови, ресурсів (лексики, граматики) і норм мови, особливостей основних стилів і жанрів мовлення, типів мовної взаємодії;
  3.    інноваційність, що передбачає здатність учня реагувати на зміни та долати труднощі; відкритість до нових ідей; ініціювання змін у класі, закладі освіти, родині, громаді тощо; спроможність визначати і ставити перед собою цілі, мотивувати себе та розвивати в собі стійкість і впевненість, щоб навчатися і досягати успіхів;

екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення екологічних основ природокористування, необхідності охорони природи, дотримання правил поведінки на природі, ощадливого використання природних ресурсів, розуміння контексту і взаємозв’язку господарської діяльності і важливості збереження природи для забезпечення сталого розвитку суспільства.

 

133

Повторення вивченого з теми «Лексикологія» «Фразеологія»

1

 

 

134

Повторення вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»

1

 

 

135

Підготовка до діагносту вальної роботи

1

 

 

136

Діагностувальна контрольна робота №8. Диктант

1

 

 

137

Корекція знань, умінь і навичок. Аналіз діагносту вальної роботи

1

 

 

138

Повторення вивченого з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації»

1

 

 

139

Повторення вивченого з тем «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування»

1

 

 

140

Узагальнення предметних компетентностей з предмету за рік. Урок-гра.

1

 

Аудіювання

Говоріння

Читання

Письмо

 

docx
Додано
7 липня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку