Календарне планування побудоване по програмі з біології для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які навчаються за рівнем стандарту (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804). Календарне планування побудоване з урахуванням методичних рекомендацій до програми, а також планування має конструктор титульної сторінки. Планування до підручника з біології для учнів 8 класу; автор: В. І. Соболь.
(Повна назва навчального закладу)
Календарно-тематичне планування з курсу біології інваріантної складової робочого навчального плану закладу (Повна назва навчального закладу)
у 8-__ класі на І семестр 2018/2019 навчальний рік
Учитель біології ПІБ
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів природознавства від __.08.2018 протокол № _
Погоджую
Заступник директора з навчально-виховної роботи
____________ ПІБ
____________ 2018
Назва міста 2018.
Календарно-тематичне планування з біології для 8-А класі І семестр
70 год, 2 год на тиждень, із них 4 год – резервні
№ п/п |
К-ть год у темі |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітки |
|
|
Тема 1. ВСТУП. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТРАВЛЕННЯ (11 год). |
|||
1. |
1. |
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
|
|
2. |
2. |
|
Життєдіяльність організму людини. |
Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
3. |
3. |
|
Регуляторні системи організму людини. |
|
|
4. |
4. |
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
5. |
5. |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. |
|
|
6. |
6. |
|
Харчування людини та обмін речовин. Їжа людини. |
|
|
7. |
7. |
|
Значення компонентів харчових продуктів. |
|
|
8. |
8. |
|
Травлення людини. Огляд будови травної системи. |
Дослідницький практикум Дія ферментів слини на крохмаль |
|
9. |
9. |
|
Травлення в ротовій порожнині. |
Лабораторні дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) |
|
10. |
10. |
|
Травлення в шлунку. |
|
|
11. |
11. |
|
Травлення в кишечнику. |
|
|
12. |
12. |
|
Регуляція травлення. Харчові розлади. |
|
|
13. |
13. |
|
Підсумковий урок на тему: «Вступ. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення». Захист проектів на тему: «Збалансоване харчування» |
|
|
|
|
Тема 2. ДИХАННЯ. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (11 год). |
|||
14. |
1. |
|
Дихання та його значення. |
|
|
15. |
2. |
|
Дихальна система людини. |
|
|
16. |
3. |
|
Процеси дихання. |
|
|
17. |
4. |
|
Регуляція дихання. Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
18. |
5. |
|
Транспорт речовин. Внутрішнє середовище організму. |
|
|
19. |
6. |
|
Кров і лімфа. |
Лабораторні роботи: Мікроскопічна будова крові людини. |
|
20. |
7. |
|
Кровотворення. Формені елементи крові. |
|
|
21. |
8. |
|
Групи крові. Переливання крові. Зсідання крові. |
|
|
22. |
9. |
|
Система кровообігу. Серце. |
Лабораторні дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
23. |
10. |
|
Кровоносні судини. Рух крові. |
|
|
24. |
11. |
|
Серцево-судинні захворювання. |
|
|
25. |
12. |
|
Підсумковий урок на тему: «Дихання. Транспорт речовин».
|
|
|
|
|
Тема 3. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ. ОПОРА ТА (10 год). |
|||
26. |
1. |
|
Виділення – важливий етап обміну речовин. |
|
|
27. |
2. |
|
Контрольна робота № 1 «Обмін речовин в організмі людини» |
|
|
28. |
3. |
|
Регуляція сечоутворення. Захворювання органів сечовиділення. |
|
|
29. |
4. |
|
Шкіра, функції та будова. |
|
|
30. |
5. |
|
Терморегуляція. Захист проектів «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою» |
|
|
31. |
6. |
|
Опора людини. Кістка як орган скелетної системи. |
|
|
32. |
7. |
|
Скелет людини. |
|
|
33. |
8. |
|
Рух людини. М’язи. |
Лабораторні дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
34. |
9. |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. |
Лабораторні дослідження розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
35. |
10. |
|
Розвиток опорно рухової системи людини. |
|
|
Вчитель біології ______________ ПІБ