Виявити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Харчування і травлення»; здійснити контроль і корекцію їхніх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; удосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати почуття відповідальності, охайність, самостійність.
I семестр |
клас |
дата проведення |
Урок 26
Тема: Контроль і корекція навчальних досягнень учнів з теми: “Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення”.
Мета уроку: виявити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Харчування і травлення»; здійснити контроль і корекцію їхніх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; удосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати почуття відповідальності, охайність, самостійність.
Очікувані результати: учні розпізнають органи травної системи на малюнках; учні характеризують функцію слинних залоз, склад слини, будову і функції зубів, будову шлунка, ферменти шлункового соку, будову і функції тонкого та товстого кишечнику, функції печінки та жовчі; учні пояснюють роль печінки і підшлункової залози в травленні.
Тип уроку: урок контролю знань.
Хід уроку
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Повідомлення змісту уроку. Визначення основної мети й завдань уроку.
Контроль і корекція навчальних досягнень учнів з теми: “Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення”.
І варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
А 8 різців, 4 ікла, 20 кутніх зубів
Б 4 різці, 8 іклів, 20 кутніх зубів
В 10 кутніх зубів, 10 різців, 8 іклів
Г 4 різці, 2 ікла, 10 кутніх зубів
А амінокислоти
Б моносахариди
В вода
Г гліцерин та жирні кислоти
А слини
Б жовчі
В шлункового соку
Г травного соку підшлункової залози
А відсутність вітамінів в організмі
Б підвищений вміст вітамінів
В понижений вміст вітамінів
Г норма вітамінів
А гастрит
Б виразка
В діарея
Г панкреатит
А рахіт
Б цинга
В «куряча сліпота»
Г «бері-бері»
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
|
А) Підшлункова залоза |
|
Б) Шлунок |
|
В) Рот, слинні залози |
|
Г) Печінка |
|
Д) Товстий кишечник |
Орган |
Функція |
|
А) зволоження їжі |
|
Б) початок розщеплення білків |
|
В) всмоктування поживних речовин у кров |
|
Г) всмоктування води |
|
Д) виділення сірки |
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
IV рівень (3 бали)
Поясніть будову травної системи людини.
Контроль і корекція навчальних досягнень учнів з теми: “Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення”.
ІI варіант
І рівень (за кожне завдання по 0,5 бала)
Позначте одну правильну відповідь.
А 8 різців, 4 ікла, 20 кутніх зубів
Б 4 різці, 8 іклів, 20 кутніх зубів
В 10 кутніх зубів, 10 різців, 8 іклів
Г 4 різці, 2 ікла, 10 кутніх зубів
А амінокислоти
Б моносахариди
В вода
Г гліцерин та жирні кислоти
А жири
Б білки
В вуглеводи
Г нуклеїнові кислоти
А відсутність вітамінів в організмі
Б підвищений вміст вітамінів
В понижений вміст вітамінів
Г норма вітамінів
А гастрит
Б виразка
В діарея
Г панкреатит
А рахіт
Б цинга
В «куряча сліпота»
Г «бері-бері»
ІІ рівень (за кожне завдання 1 бал)
Характерними особливостями жовчі є:
Термін |
Визначення
|
|
А) поширене захворювання зубів |
|
Б) речовина, яка заповнює порожнину зуба |
|
В)речовина, яка вкриває зверху коронку зуба |
|
Г) зуб з одним коренем, який слугує для відкушування |
|
Д) зуб з декількома коренями, який слугує для подрібнення їжі |
Процеси в травному тракті |
Умови, за яких вони здійснюються |
|
А) виділення підшлункового соку |
|
Б) виділення шлункового соку |
|
В) діяльність кишкової палички |
|
Г) виділення жовчі |
|
Д) споглядання свіжоприготованої страви |
ІІІ рівень (за кожне завдання 1,5 бала)
IV рівень (3 бали)
Охарактеризуйте процес метаболізму в організмі людини.