Календарно-тематичний план з технологій для 6 класу (35 годин, Терещук)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з предмету "Технології" (на 35 годин, за Терещуком)
Перегляд файлу

                                                                      

                                                                                            Навчальна програма                                                                                                              здобувача освіти 6 класу                                                                                                                          з технологій

                                                                                                                                  (35 годин, 1 година на тиждень)

                                                                  

                                                                                                        Матриця

Кількість проєктів

 Об’єкти проєктно-технологічної діяльності

Основна технологія

Додаткова технологія

Кількість годин

 Примітка

Модуль 1. Основи дизайну та конструювання 

 

 

Проєкт 1

«Корисна річ для моєї родини»

(ключниця настінна)

 

Технологія виготовлення аплікації з деревних та природних матеріалів

Ажурне випилювання лобзиком

     8

 

Проєкт 2

«Інтерєрна прикраса для оселі» (панно в техніці «кінусайга»)

 

Технологія виготовлення аплікації з вторинної сировини

Технологія обробки матеріалів ручним способом.

     8

 

Модуль 2 Основи технологій та конструкційних матеріалів 

 

 

Проєкт 3

«Український сувенір» (брелок для ключів)

 

Технологія виготовлення виробів з бісеру.

Технологія плетіння.

     6

 

Проєкт 4

«Граючи – навчаємось» (гра

«Доміно» або «Шашки»)

 

Технологія обробки деревинних матеріалів ручним способом.

Технологія обробки природних матеріалів.

     6

 

Модуль 3. Мій побут. 

 

 

Проєкт 5

«Предмети інтер’єру» (прикраса в оселю чи класну кімнату)

 

Технологія виготовлення виробів з бісеру на дротяній основі,

Технологія «ганутель»,

      6

 

Резерв часу

 

      1

 

Разом

Проєктів 5

 

 

    35 год.

 

  

                                                                             Навчальна програма з технологій в 6 класі

№  з/п

Зміст навчальної діяльності

Очікувані результати

Компетентності

Кількість годин

         Дата проведення

Прим.

 

 

 

 

 

   А

   Б

   В

   Г

 

Модуль  І.   Основи дизайну та конструювання

 

Об’єкт проєктної діяльності № 1 : «Корисна річ для моєї родини» (ключниця, брелок)                                                              Основна технологія:  виготовлення аплікації з деревних та природних матеріалів.                                                                             8

Додаткова технологія: ажурне випилювання лобзиком

 

 1

Цілі й завдання предмета. Орієнтовні завдання на семестр,

навчальний рік. Що і в який спосіб можн виготовити у

шкільній майстерні корисного для себе т інших.

Ознайомлення з виставковими роботами.

Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у

авласному житті на основі зібраної

інформації. Критично оцінює власні

а можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань, зокрема в групі.

Критично формулює власні судження, аргументовано обстоює їх з урахуванн пропозицій інших осіб.   Планує подальшу проєктнотехнологічну

діяльність на основі набутого досвіду для

реалізації власних інтересів, здібносте можливостей.

Представляє  результати власної проєктно-технологічної діяльності.

Визначає ідеї об’єкта проєктування та етапів його втілення. 

Виконанує вправи на фантазуванн власних дизайнерських ідей. Представлення власних ідей та їх обговорення.

Проведення  мінімаркетингового дослідження для обґрунтування вибору об’єкта проєктування.  Визначення мети проєкту з урахуванням потреб членів родин

(форма, відповідності розпізнаваного предмета, оформлення тощо). Робота з інформаційними джерелами.

   

 

 

     1

 

 

 

 

 

 2

Проєктування:види проектів та їх етапи,ідея,мета,завдання,об’єкт проєктування.

         1

 

 

 

 

 

 3

Інтерактивне обговорення: Який виріб буде корисним для моєї родини? Його функціональність.

Визначення ідеї проєкту та етапів її втілення.

 и

       1

 

 

 

 

 

 4

Вибір об’єкта проектування.    

Ознайомлення із інформацією про об’єкт проектування.

 

        1

 

 

 

 

 

 5

Моделі- аналоги. Ескіз проектованого

      

 

 

 

 

 

 

виробу.

і

й м

 

        1

 

 

 

 

 

 6

Види оздоблення відповідно до технолог та технік.

Правила безпечної праці при виконанні технологічних операцій

 

        1

 

 

 

 

 

 7

Економне використання конструкційних матеріалів Визначення

необхідної кількості матеріалів для виготовлення

виробу.Виконання запланованих операці дотриманням

безпечних прийомів роботи інструмента

та пристосуваннями.

 

 

        1

 

 

 

 

 

 

 8

Самооцінювання. Презентація власної діяльності. Аналіз виконаної роботи 

 

 

 

        1

 

 

 

 

 

Об’єкт проєктної діяльності № 2 : «Інтер’єрна прикраса для оселі»  (панно в техніці «кінусайга»)                                                     Основна технологія виготовлення виробу: технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та                                                      8 природних матеріалів).

Додаткова технологія:Технологія обробки матеріалів ручним способом.

 9

Декоративно-ужиткове мистецтво. : Традиційні технології декоративно- ужиткового мистецтва. Техніки художнь оздоблення

виробів.. Предметне середовище. Декор оселі, панно, картина. Техніки панно.

Обговорює спільно з учителем чи іншими особами особистісно та

осоціально важливі потреби у створенн виробів, спираючись на власні знання

д судження. 

Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування і упорядковує її.  Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації.  Використовує опрацьовану культурологічну інформацію про технології декоративно- ужиткового мистецтва і техніки

ихудожнього оздоблення у

проєктуванні виробів. Критично формулює власні судження, аргументовано обстоює їх з

 урахуванням пропозицій інших осіб. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у процесі комбінування власної моделі основі

аналізу найкращих ознак моделей- аналогів.

Визначення видів та ознак панно. Визначення завдань проєкту. 

 Формування пропозицій стосовно створення майбутнього виробу/ продукту з позицій шанування творчого вираження ідей, народних звичаїв, традицій, культури.  Пош традиційних

композицій декоративного мистецтва, ха- рактерних для певного регіону.  

Пошук відомостей  (схожих виробів), які необхідні для проєктування тематичних та оригінальних  панно технікою аплікації.  Проведення аналізу аналогів об’єкта про- єктування залежно від  завдань проєкту. Створення уяви свого бачення майбутнього. Формуванн моделі бажаного

кінцевого результату (мети) проєктного виробу/

н продукту. Обґрунтування вибору т назви

панно «Дари осені» щодо надання інтер’єру

локації індивідуальності та оригінальності.

 

 

 

        1

 

 

 

 

 

 10

Аплікація, види аплікації. Дослідження видів аплікації. Ознайомлення з інформацією про

об’єкт проектування.Створення свого бачення майбутнього

виробу в цілому. Формування моделі бажаного кінцевого результату

 

 у

        1

 

 

 

 

 

 11

Конструкційні матеріали.

складова:  Ознайомлення з властивостям тканих

та нетканих матеріалів ( тканина, фетр, фоаміран, синтепон,

фанера, ДВП, природні матеріали тощо), природними

матеріалами. Добір матеріалів для виготовлення панно.

Обґрунтування доцільності вибору матеріалів.

 

 

 

 

       1

я

 

 

 

 

 

 12

Створення композиції. Виконання ескізних малюнків декількох альтернативних варіантів форм

 

        1

 

 

 

 

 

 13

 Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу.

  

        1

 

 

 

 

 

 14

Виконання

 

 

 

 

 

 

 

запланованих технологічних операцій з виготовлення елементів композиції.

 

 

 

        1

 

 

 

 

 

 15

З’єднання елементів композиції з

 

        1

 

 

 

 

 

 

 

основою. Дотримання безпечних прийом праці під час виготовлення аплікації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 16

Презентація проектованого  виробу. Усунення недоліків. Екологічна оцінка виробу.

 

        1

 

 

 

 

 

Модуль ІІ.  Основи технологій та конструкційних матеріалів.

Об’єкт проєктної діяльності № 3.   «Український сувенір»                                                                                                                        Основна технологія виготовлення виробу: технологія виготовлення виробів з бісеру.                                                                6 Додаткова технологія: технологія ажурного випилювання.

 

 17

1.Вибір об’єкта проектування. Пошук інформації за обраною темою проекту. Пошук

аналогічних проектів, виробів аналогів, аналогічних конструкцій, об’єктів. 

Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування і впорядковує її. Використовує кілька

джерел інформації про традиції та сучасні тенденції в декоративноужитковому мистецтві, визначає її достовірність.

Застосовує методи проєктування з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу. Визначає технічні характеристики моделі виробу (технічний опис об’єкта проєктування). 

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів.  Оцінює власні резуль- тати художнього конструювання виробу.

Визначення разом із вчителем  тематики виробів та вибір техніки виконання. Пошук інформації за обраною темою проєкту.   Пошук аналогічних проєктів, виробіваналогів, аналогічних конструкцій, об’єктів тощо.  Висловлення власних пропозицій стосовно створення майбутнього виробу через інтерактивне обговорення.

Моделювання форми основи виро за до- помогою методів проєктування. 

Вибір малюнків для основи.  

Створення ескізу виробу. 

Створення дорожньої (інструкційної) картки щодо послідовності практичної реалізац (виготовлення) сувеніру відповідн до обраної технології. Логічне обґрунту-

вання власної позиції щодо обрано послідовності у виготовленні виробу.

 

  

        1

 

 

 

 

 

 

 

 

 18

Конструювання виробу. складова:   Моделювання форми основи виробу та

її обґрунтування. Добір ( формування)малюнків (сюжету) для основи з урахуванням характерних особливостей культурних традицій місцевостей. Виготовлення

шаблонів ( за необхідністю)

 

 

 

 

        1

б

 

 

 

 

 

 

 

 19

Конструкційні матеріали та їх вибір. Обґрунтування доцільності вибору матеріалу для виготовлення проєктованого виробу з позиції безпечності для здоров’я людини та навколишнього середовища.  Добір інструментів та пристосувань, необхідних для роботи.бір

 

 

 

        1

 

 

 

 

 

 20

   Виконання запланованих операцій з

 

 

 

 

 

 

 

дотриманням безпечних прийомів роботи інструментами та пристосуваннями .

 

 

        1

 

 

 

 

 

 21

:  Художнє оздоблення. Види оздоблення прозоре, непрозоре, художнє). Клеї та їх застосування. Оздоблення виробу. Спосо оздоблення.

 

        1

 

 

 

 

 

 

22

Презентація проєктованого виробу.    Аналіз якості виконання

технологічних операцій. Усунення недоліків.  

Самооцінка якості виробу.

 

 

 

 

       1

 

 

 

 

 

Об’єкт проєктної діяльності № 4.    «Граючи – навчаємось»  (гра «Доміно» або «шашки»)

Технологія виготовлення виробу: технологія обробки деревинних                                                                                                 6 матеріалів ручним способом.

Додаткова технологія : технологія художнього випалювання.

 

 23

Гра як вид діяльності. Пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування .

Вибір об’єкта проєктування.

Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування і впорядковує її. Розробляє з іншими особами критерії, яким має відповідати об’єкт

проєктування, та визначає його параметри. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі.  Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу. Застосовує цифрові пристрої та графічні редактор у разі потреби. 

Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань, зокрема в групі. Розпізнає основні види конструкційни матеріалів за їх властивостями (технологічними, механічними, гігієнічними). Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них.  Із розумінням визнач цінність гігієнічних властивостей матеріалів натурального походження для здоров’я людини та покращення якості життя.

Визначає за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. 

Використовує ощадно матеріали  під час виготовлення виробу.  Використовує інструменти та пристосування самостійно, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.  Виконує заплановані технологічні

операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час. Застосовує технології і техніки декоративно- ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно

а оздоблення

готових виробів, естетизації власного побуту тощо. 

Контролює та оцінює процес і якіс виготовлення виробу, у разі потре виправляючи недоліки.

 

        1

 

 

 

 

 

 

 24

Технічне та художнє конструювання. Визначення особливостей конструкції виробу (кількість деталей, габаритні розміри тощо).

 

        1

 

 

 

 

 

 

 25

. Графічні зображення у

проєктуванні виробів. Поняття про лінії, розміри.

 

        1

 

 

 

 

 

 

 26

Конструкційні матеріали та їх вибір.  Добір матеріалів залежно від їхніх властивостей. Взаємозамінність матеріал

 

        1

 

 

 

 

 

 

 27

Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу.Технологічна послідовність виготовлення

виробу з дотриманням правил безпечної праці.

  

        1

 

 

 

 

 

 

 

 28

Виконання запланованих технологічних операцій на основі

інформації, прочитаної на ескізі, та з дотриманням безпечних

прийомів роботи. Презентація та захист творчих робіт

 

 

        1

б

 

 

 

 

 

Модуль ІІІ.  Мій побут.

Об’єкт проєктної діяльності № 5.  «Предмети інтер’єру». (декоративні штучні квіти)

Технологія виготовлення виробу: технологія  обробки дроту.                                                                                                           6

Додаткова технологія : технологія «ганутель»

 

 

 

Вибір об’єкта проєктування. Ознайомлен з мистецтвом виготовлення

Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування і упорядковує її. 

Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів

 

 

 

 

 

 

 

 

 29

виробів з дроту, їх різновидом, функціональним призначення, особливостями виготовлення із застосуванням додаткових

технологій. Обговорення ідей щодо вибо теми проєкту.

Здійснює пошук та обирає моделі- аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування.  рКритично формулює власні

судження, аргументовано обстоює їх з урахуванням пропозицій інших осіб. Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб критерії, яким має

відповідати об’єкт проєктування, та визначає його параметри.

Здійснює пошук та обирає моделі- аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування. Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу. Аналізує ефективність дібраних матеріалів для створення виробу і вказує на ризики їх використання.

відповідно до їх властивостей і характеристик. 

Визначає самостійно або за допомогою інших осіб Послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого. 

 Добирає необхідні інструменти і Пристосування відповідно до визначеної теВиконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час.хнологічної послідовності.

Контролює та оцінює процес і якіс виготовлення виробу, у разі  потре виправляючи  недоліки. 

 Аналізує відповідність результатів власної чи спільної проєктно-технологічної  діяльності  її  меті та виробленим критеріям.

 Розраховує витрати на матеріали для виготовлення  виробу. Представляє  результати власної проєктно-технологічної діяльності.

        1

 

 

 

 

 

  30

Формування критеріїв до виробу. Складання плану роботи над проєктом на основі спільного обговорення. Визначенн та обговорення критеріїв для оцінювання виробу.

 

         1

 

 

 

 

 

 

 

 31

Технічне (художнє) конструювання. Формування (створення) схем контурних зображень, композицій (силуетів, сюжетних зображень) методами творчого пошуку.

 

 

        1

 

 

 

 

 

 

 32

Техніки виготовлення виробів з дроту. Виконання технологічних операцій з виготовлення  виробу.

 

         1

 

 

 

 

 

 

 33

Виконання технологічних операцій з виготовлення  виробу. 1

 

         1

 

 

 

 

 

  34

Презентація та захист творчих робіт. Витрати, собівартість, вартість. Визначен вартості товару. 

 

         1

 

 

 

 

 

Резерв часу                                                                                                                                                                  1

Всього :                                                                                                                                                                                                          35

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жосан Валентина Петрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pdf
Пов’язані теми
Технології, Планування
Додано
31 серпня 2023
Переглядів
3919
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку