Календарно-тематичне планування з математики для 3 класу НУШ за підручником Оляницької Л. за типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою під керівництвом Савченко О.Я.
Календарно-тематитчне планування з математики для 3 класу НУШ за підручником Оляницької Л. за типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою під керівництвом Савченко О.Я.
4 ГОД /ТИЖДЕНЬ
Семестр |
Кількість годин |
Всього годин |
І |
|
|
ІІ |
|
№ п/п |
Дата |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Сторінки підручника |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності
Числа, дії з числами. Величини відтворює послідовність чисел у межах тисячі; [3 МАО 4.2] читає і записує числа, утворює числа різними способами; [3 МАО 4.2] визначає розрядний склад трицифрового числа; [3 МАО 4.2] визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі; [3 МАО 4.2] подає числа у вигляді суми розрядних доданків; [3 МАО 4.2] порівнює числа різними способами; [3 МАО 4.2] виконує додавання та віднімання, множення і ділення на основі нумерації чисел; [3 МАО 4.3] володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; [3 МАО 4.3] обчислює усно зручним для себе способом; [3 МАО 4.3] володіє навичкою письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000; [3 МАО 4.3] прогнозує результат додавання та віднімання, [3 МАО 1.3] Нумерація чисел у межах тисячі. Додавання і віднімання чисел у межах 1000. 46 перевіряє правильність обчислень; [3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4] розуміє сутність арифметичних дій множення і ділення; [3 МАО 4.1] застосовує в обчисленнях переставний закон множення, взаємозв’язок між діями множення і ділення; правила множення і ділення з числами 1 і 0, ділення рівних чисел, множення на 10; [3 МАО 3.2], [3 МАО 4.3] володіє навичкою табличного множення і ділення; [3 МАО 4.3] володіє навичкою позатабличного множення і ділення чисел у межах тисячі; [3 МАО 4.3] виконує ділення з остачею; [3 МАО 4.3] розуміє, що остача має бути меншою за дільник; [3 МАО 4.3] перевіряє правильність ділення з остачею; [3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4] застосовує прийоми раціональних обчислень; [3 МАО 3.2] прогнозує результат множення і ділення, [3 МАО 1.3] перевіряє правильність обчислень; [3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4] розуміє сутність кратного порівняння чисел; [3 МАО 4.3] обчислює результат кратного порівняння чисел; [3 МАО 4.3] знаходить число, яке у кілька разів більше/менше за дане; [3 МАО 4.3] застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій; [3 МАО 4.8] розуміє спосіб утворення частини як однієї з кількох рівних частин цілого; [3 МАО 4.2] розуміє поняття чисельник і знаменник дробу; [3 МАО 4.1] читає і записує частини у вигляді дробу з чисельником 1; [3 МАО 4.2] порівнює дроби з чисельником 1 за допомогою засобів наочності; [3 МАО 4.2] застосовує в обчисленнях правило знаходження частини від числа та числа за величиною його частини [3 МАО 3.2], [3 МАО 4.3] знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр, метр); маси (кілограм, центнер), місткості (літр); часу (доба, тиждень, година, хвилина, секунда), проміжки часу (місяць, рік) та співвідношення між ними; [3 МАО 1.1], [3 МАО 4.7] користується знанням співвідношень між величинами у навчально-пізнавальних і практичних ситуаціях; [3 МАО 4.3] вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час; [3 МАО 4.2], [3 МАО 4.7] обирає доцільну мірку для вимірювання величини; [3 МАО 4.7] користується для вимірювання величин інструментами, приладами та іншими засобами; [3 МАО 4.7] перетворює величини, виражені в двох одиницях найменувань; [3 МАО 4.3], [3 МАО 4.7] виконує арифметичні дії з іменованими числами; [3 МАО 4.3] визначає в навчальних і практичних ситуаціях групи взаємопов’язаних величин; [3 МАО 1.2] розуміє, що ситуація купівлі – продажу описується за допомогою трійки взаємопов’язаних величин: ціна, кількість, вартість; [3 МАО 1.2] розуміє, що робота описується за допомогою трійки взаємопов’язаних величин: продуктивність праці, час роботи, загальний виробіток; [3 МАО 1.2] застосовує для розв’язування практичних задач правила знаходження однієї з величин за двома відомими іншими; [3 МАО 1.2] користується знанням залежності між величинами у навчальних і практичних ситуаціях, [3 МАО 1.2] Множення і ділення чисел. Табличне множення і ділення. Особливі випадки множення і ділення. Позатабличне множення і ділення. Відношення кратного порівняння. Збільшення або зменшення числа у кілька разів. Знаходження невідомого компоненту множення і ділення. Частини величини. Дріб з чисельником 1. Порівняння дробів з чисельником 1. Знаходження частини від числа. Знаходження числа за величиною його частини. Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами. Групи взаємопов’язаних величин. Взаємопов’язані величини, які характеризують ситуацію купівлі – продажу; роботу. 47 прогнозує очікуваний результат; [3 МАО 1.3] зіставляє одержаний результат із прогнозованим; [3 МАО 3.3] розуміє сутність периметра многокутника; [3 МАО 4.7], користується формулою обчислення периметра прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях [3 МАО 4.3] Залежність величин. Периметр многокутника. Периметр прямокутника (квадрата). Вирази, рівності, нерівності
Геометричні фігури
орієнтується на площині і в просторі, рухається за визначеним маршрутом; планує маршрут пересування; [3 ГІО 2.1] співвідносить реальні об’єкти з моделями геометричних фігур; [3 МАО 4.5] називає елементи геометричних фігур; [3 МАО 4.5] моделює геометричні фігури; [3 МАО 4.6] будує прямокутник/квадрат; [3 МАО 4.6] розрізняє коло і круг, позначає на рисунку елементи кола і круга (центр, радіус, діаметр); [3 МАО 4.5] будує за допомогою циркуля коло [3 МАО 4.6]
Математичні задачі і дослідження розв’язує прості і складені сюжетні задачі, задачі з геометричним змістом, компетентнісно зорієнтовані задачі; [3 МАО 3.1], [3 МАО 2.3] розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного, на подвійне зведення до одиниці, на спільну роботу; [3 МАО 1.2], [3 МАО 2.3] складає вираз до задачі з буквеними даними; [3 МАО 2.2], [3 МАО 4.8] розв’язує прості задачі на визначення тривалості події; [3 МАО 3.1], [3 МАО 2.3] розуміє сутність процесу і складає обернені задачі до даної задачі; [3 МАО 2.3] створює допоміжну модель задачі різними способами; [3 МАО 2.1] обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; [3 МАО 3.1] планує розв’язування /розв’язання задачі; [3 МАО 2.2] створює математичну модель задачі; [3 МАО 2.3 перевіряє правильність розв’язку задачі: складає і розв’язує обернену задачу, розв’язує задачу іншим способом тощо; [3 МАО 3.2], [3 МАО 3.4] складає сюжетні задачі; [3 МАО 1.2] виконує елементарні дослідження математичних залежностей з допомогою вчителя; [3 ПРО 1.1 – 1.6] використовує досвід математичної діяльності під час виконання дослідницьких завдань міжпредметного характеру, роботи над навчальними проектами, у проблемних ситуаціях повсякденного життя [3 ПРО 1.1 – 1.6] Навчальні дослідження. Робота з даними читає нескладні таблиці, зчитує дані з графів, схем, діаграм; [3 МАО 2.1], [3 ІФО 1.2] обирає дані, необхідні і достатні для розв’язання проблемної ситуації; [3 МАО 2.3] вносить дані до таблиць; [3 МАО 2.1] користується даними під час розв’язування практично зорієнтованих задач [3 МАО 2.1], [3 МАО 2.3], [3 ІФО 1.2] Додаткові теми: Раціональні способи позатабличного множення і ділення. Ознаки подільності на 2 та 5. Ознака подільності на 10. Розв’язування рівнянь, в яких права частина або один з компонентів поданий числовим виразом. Розв’язування рівнянь, в яких один з компонентів поданий виразом зі змінною. Розв’язування нерівностей зі змінною. Складені задачі, що містять збільшення або зменшення числа на/у кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі. Складені задачі з буквеними даними. Розв’язування складених сюжетних задач алгебраїчним методом. Нестандартні задачі. «Магічні фігури». Добудовує лінійні діаграми. |
1 |
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА 2 КЛАС Нумерація чисел у межах 100. Усне додавання та віднімання |
С.4-6
|
|
2 |
|
|
Усне додавання та віднімання. Перевірка правильності виконання арифметичних дій |
С.6-7 |
|
3 |
|
|
Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Пряма, промінь, відрізок |
С.7-9 |
|
4 |
|
|
Числові рівності й нерівності. Різницеве порівняння. Многокутник та його елементи |
С.9-10 |
|
5 |
|
|
Вирази зі змінною. Кути. Прямий кут, непрямі кути |
С.10-12 |
|
6 |
|
|
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Прямокутник. Побудова прямокутника |
С.12-13 |
|
7 |
|
|
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Многокутник |
С.13-14 |
|
8 |
|
|
Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Периметр прямокутника |
С.14-15 |
|
9 |
|
|
Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Кратне порівняння |
С.15-16 |
|
10 |
|
|
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Квадрат. Побудова квадрата. Периметр квадрата |
С.17-18 |
|
11 |
|
|
Перевірка правильності виконання арифметичних дій множення та ділення |
С.18-19 |
|
12 |
|
|
Властивості множення та ділення. Коло й круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр, їхнє позначення |
С.19-20 |
|
13 |
|
|
Величини. Одиниці вимірювання величин |
С.20-21 |
|
14 |
|
|
Іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задачі, сформовані в непрямій формі |
С.22 |
|
15 |
|
|
Іменовані числа. Дії з іменованими числами. Складання та розв’язування обернених задач до простих |
С.23 |
|
16 |
|
|
Перевірка своїх досягнень |
С. 24 |
|
17 |
|
|
ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (ПРОДОВЖЕННЯ) Таблиця множення числа 6 |
С.24-25 |
|
18 |
|
|
Таблиця ділення на 6 |
С.25-26 |
|
19 |
|
|
Задачі на знаходження четвертого пропорційного. Спосіб знаходження однакової величини (зведення до одиниці) |
С.27-28 |
|
20 |
|
|
Таблиця множення числа 7 |
С.28-29 |
|
21 |
|
|
Таблиця ділення на 7 |
С.30-31 |
|
22 |
|
|
Знаходження значень виразів і розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
С.31-32 |
|
23 |
|
|
Таблиця множення числа 8 |
С.32-33 |
|
24 |
|
|
Таблиця ділення на 8 |
С.34-35 |
|
25 |
|
|
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна довжина, довжина одного відрізка, кількість відрізків) |
С.35-36 |
|
26 |
|
|
Таблиця множення числа 9. Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна маса, маса одного предмета, кількість предметів) |
С.37-38 |
|
27 |
|
|
Таблиця ділення на 9. Розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
С.38-39 |
|
28 |
|
|
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (вартість, ціна, кількість) |
С.39-40 |
|
29 |
|
|
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна місткість, місткість однієї посудини, кількість посудин) |
С.41-43 |
|
30 |
|
|
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи) |
С.43-45 |
|
31 |
|
|
Знаходження значень виразів і розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
С.45-46 |
|
32 |
|
|
Перевіряємо свої досягнення . |
С. 47 |
|
33 |
|
|
НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ У КОНЦЕНТРІ «ТИСЯЧА». УСНЕ Й ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 1000 Лічильна одиниця — сотня. Лічба сотнями. Утворення трицифрового числа |
С.48-49 |
|
34 |
|
|
Додавання та віднімання числа 1 (170 + 1, 187 – 1) |
С.50 |
|
35 |
|
|
Порівняння сотень. Додавання та віднімання сотнями (400 + 200, 400 – 200 ) |
С. 51 |
|
36 |
|
|
Лічба в межах 1000. Розряд сотень |
С. 52 |
|
37 |
|
|
Розрядний склад числа. Розрядні числа. Читання та запис трицифрових чисел |
С.53-54 |
|
38 |
|
|
Розрядний склад числа .Загальна кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі. Порівняння чисел. |
С.54-55 |
|
39 |
|
|
Розрядний склад числа. Рівняння. Розв’язок рівняння. Знаходження невідомого доданка |
С.55-57 |
|
40 |
|
|
Арифметичні дії з числами на основі нумерації. Додавання на основі розрядного складу числа (300+40, 300+4, 300+50+4) |
С.57-58 |
|
41 |
|
|
Віднімання на основі розрядного складу числа (345 –300, 345–40, 345– 5) |
С. 58-59 |
|
42 |
|
|
Додавання та віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр |
С.59-60 |
|
43 |
|
|
Додавання та віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — міліметр. |
С.61-62 |
|
44 |
|
|
Сполучний закон додавання |
С.62-63 |
|
45 |
|
|
Додавання на основі правила додавання суми до числа, числа до суми. |
С.64-65 |
|
46 |
|
|
Віднімання на основі правила віднімання числа від суми, суми від числа. |
С.65-66 |
|
47 |
|
|
Додавання круглих чисел (349 + 220) |
С.66-67 |
|
48 |
|
|
Віднімання круглих чисел( 340 – 220) |
С.67-68 |
|
49 |
|
|
Додавання та віднімання круглих чисел. Рівняння . Знаходження невідомого зменшуваного |
С.69-70 |
|
50 |
|
|
Додавання та віднімання круглих чисел. Рівняння . Знаходження невідомого від’ємника |
С.70-71 |
|
51 |
|
|
Усне додавання круглих трицифрових чисел (450 + 270 |
С. 72-73 |
|
52 |
|
|
Усне віднімання круглих трицифрових чисел (450 - 270 |
С . 73-74 |
|
53 |
|
|
Одиниця вимірювання маси-тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання величин |
С .74-75 |
|
54 |
|
|
Одиниця вимірювання маси- грам. Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел |
С . 76-77 |
|
55 |
|
|
Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Прийом округлення |
С .77-78 |
|
56 |
|
|
Залежність результату дій додавання від зміни одного з компонентів за незмінності ( сталості іншого) |
С .78-79 |
|
57 |
|
|
Залежність результату дій віднімання від зміни одного з компонентів за незмінності ( сталості іншого) |
С .80-81 |
|
58 |
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
С .82 |
|
59 |
|
|
Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел( без переходу через розряд) |
С . 83-84 |
|
60 |
|
|
Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел( без переходу через розряд) |
С .84-85 |
|
61 |
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
С .85-87 |
|
62 |
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
С .87-88 |
|
63 |
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел ( з переходом через розряд). Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків. |
С .89-90 |
|
64 |
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
С .91-92 |
|
65 |
|
|
Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел |
С .92-93 |
|
66 |
|
|
Перевірка правильності виконання дії додавання |
С . 94-95 |
|
67 |
|
|
Перевірка правильності виконання дії віднімання |
С .95-96 |
|
68 |
|
|
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
С .96-97 |
|
69 |
|
|
Одиниці вимірювання часу - тисячоліття,століття. Співвідношення між одиницями вимірювання часу |
С .97-98 |
|
70 |
|
|
Співвідношення між одиницями вимірювання часу. Календар. |
С .99-100 |
|
71 |
|
|
Одиниці вимірювання часу - секунда. Визначення часу за годинником. |
С .100-101 |
|
72 |
|
|
Розв’язування простих і складених задач на визначення тривалості події, часу початку й закінчення події. |
С .101-103 |
|
73 |
|
|
Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел. |
С . 103-104 |
|
74 |
|
|
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
С .104-105 |
|
75 |
|
|
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
С .105 |
|
76 |
|
|
Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел. |
|
|
77 |
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
С . .106 |
|
78 |
|
|
Повторення вивченого. Для тих хто не боїться труднощів. |
С .107-108 |
|
79 |
|
|
Повторення вивченого. Для тих хто не боїться труднощів. |
С . 109 |
|
80 |
|
|
Повторення вивченого. Для тих хто не боїться труднощів. |
С .110 |
|
|
|
|
|
|