Календарноо-тематичне планування роботи гуртка "Сходинки до інформатики" для 1-2 класів

Про матеріал
Під час навчання вихованці отримують теоретичні знання з основ інформатики, набувають практичних навичок користування операційною системою ПК, текстовим процесором, графічним редактором, текстовими редакторами; програмою для створення презентацій; глобальною комп’ютерною мережею Інтернет;
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

«СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ»

(початковий рівень)

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Сучасний світ важко уявити без інформаційних технологій, оскільки вони вже заполонили повсякденне життя людини. Вміння працювати з комп’ютерною технікою є одним з найважливіших пріоритетів для сучасного молодого покоління.

Актуальність даної програми полягає в інтеграції знань з інформаційних технологій та їх використанні на практиці.

Метою програми є формування компетентностей особистості у процесі опанування інформаційними технологіями.

Навчальна програма реалізується в гуртку науково-технічного напряму інформаційно-технічного профілю і розрахована на роботу з дітьми віком    7- 8 років.

Використання інформаційних технологій у процесі вивчення англійської мови створює нові можливості для її оволодіння. Одночасно, вихованці вчаться грамотно працювати з комп’ютером, знайомляться з інформаційно- комунікаційними технологіями; у гуртківців формуються ключові компетентності для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації у суспільстві.

Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальна – ознайомлення з поняттями та знаннями про можливості інформаційних комп’ютерних технологій;

практична оволодіння навичками, необхідними для використання сучасних інформаційних технологій, оволодіння новими уміннями та навичками, формування в учнів здатності до самостійної активної діяльності;

творча формування творчих здібностей, розвиток інтелектуального мислення, набуття досвіду власної творчої діяльності, підвищення ініціативності.

соціальної – виховання інформаційної культури учнів, стійкого інтересу до технічної творчості, , позитивних якостей емоційно-вольової сфери особистості: працелюбства, наполегливості, відповідальності та самореалізації.

Під час навчання вихованці отримують:

з курсу інформаційних технологій: теоретичні знання з основ інформатики, набувають практичних навичок користування операційною системою ПК, текстовим процесором, графічним редактором, текстовими редакторами; програмою для створення презентацій; глобальною комп’ютерною мережею Інтернет;

Навчання у гуртку сприяє поглибленню знань та кращому засвоєнню матеріалу шкільної програми з інформатики, удосконаленню навичок роботи з

інформаційною технікою. Діти вчаться працювати на комп’ютерній техніці.

Програма є орієнтовною. За необхідності керівник гуртка може внести до програми певні зміни, які не повинні впливати на загальний зміст навчальної програми та кількість навчальних годин. Незмінними мають залишатися мета, завдання та прогнозований результат освітньої діяльності.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 Вихованці мають знати і розуміти:

  правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютерною технікою;  

  історію створення персональних комп’ютерів;

  правила роботи з комп’ютером, його складові та програмне забезпечення;

  складові персонального комп’ютера;

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  працювати з комп'ютерною технікою;

  працювати  у  програмах:  Paint,  Блокнот,  Word  Pad,  Microsoft  Word,

Masterclips;

  набирати тексти у програмі Microsoft Word;

 

Вихованці мають набути досвід:

  роботи  у  різних  комп’ютерних  програмах  (Paint,  Блокнот,  WordPad,

Microsoft Word);

  створення, збереження, редагування, копіювання та переміщення текстів і

документів; 

  роботи з малюнками;

 

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

1 КЛАС

Дата

Тема

Примітки

 

1-А

1-Б

 

 

Вступ

  1.           

 

 

06.09

 

01.09

 

Правила техніки безпеки при використанні електроприладів, навчанні та виконанні практичних робіт за комп’ютером.

Вмикання та вимикання ПК.

 

Історія створення  персональних   комп’ютерів.

  1.      

 

 

13.09

08.09

Історія створення ЕОМ та перші персональні комп’ютери.

 

Загальне знайомство з ПК та його будовою.

  1.      

20.09

 

15.09

 

Інформація довкола нас. Поняття «інформація».

 

  1.      

27.09

22.09

Види інформації. Як ми отримуємо інформацію.

 

  1.      

04.10

 

29.09

 

Передача інформації. Способи передачі інформації.

 

  1.      

11.10

06.10

Обробка інформації.

 

  1.      

18.10

13.10

 Значення комп’ютера в житті людини.

 

  1.      

01.11

20.10

 Перше знайомство зі складовими комп’ютера.

 

  1.      

08.11

03.11

 Ознайомлення з клавіатурою.

 

  1.  

15.11

10.11

 Закріплення навичок роботи з  клавіатурою.

 

  1.  

22.11

17.11

 Ознайомлення з мишею.

 

  1.  

29.11

24.11

 Закріплення навичок роботи з мишею.

 

  1.  

06.12

01.12

 Ознайомлення з системним блоком.

 

  1.  

13.12

08.12

 Ознайомлення з монітором.

 

  1.  

20.12

15.12

 Закріплення знань з теми «Будова комп’ютера»

 

Графічний редактор Paint.

  1.  

27.12

22.12

 Ознайомлення з графічним редактором.

 

  1.  

10.01

12.01

 Розфарбовування готових малюнків.

 

  1.  

17.01

19.01

 Створення простих малюнків.

 

  1.  

24.01

 

26.01

 

 Виконання практичних завдань зі створення і розфарбовування малюнків.

 

Текстовий редактор Блокнот

  1.  

31.01

02.02

 Можливості програми Блокнот.

 

  1.  

07.02

 

09.02

 

Друкування текстів у програмі Блокнот.

 

  1.  

14.02

16.02

Функції програми Калькулятор.

 

  1.  

21.02

 

23.02

 

Розв’язування прикладів за допомогою комп’ютерного калькулятора.

 

  1.  

28.02

02.03

Тренажерні вправи.

 

Текстовий редактор Word

  1.  

07.03

09.03

Ознайомлення з текстовим редактором.

 

  1.  

14.03

16.03

Створення, збереження документів.

 

  1.  

21.03

30.03

Набирання окремих літер з клавіатури.

 

  1.  

28.03

06.04

Набирання текстового фрагменту.

 

  1.  

04.04

13.04

Панель інструментів WordArt.

 

  1.  

11.04

20.04

Додавання в текст малюнків

 

Робота у програмі Masterclips

  1.  

18.04

 

27.04

 

 Можливості програми Masterclips.

 

  1.  

25.04

04.05

Вибір та копіювання малюнків у програмі                                       Masterclips

 

  1.  

16.05

11.05

Перенесення малюнків  у інші програми.

 

Підсумки

  1.  

23.05

18.05

Ознайомлення з професією програміст.

 

  1.  

 

25.05

Підсумкове заняття.

 

 

 

2 КЛАС

Дата

Тема

Примітки

 

2-А

2-Б

 

 

Вступ

1.

03.09

 

02.09

 

Правила техніки безпеки при використанні електроприладів, навчанні та виконанні практичних робіт за комп’ютером.

Вмикання та вимикання ПК.

 

Історія створення  персональних   комп’ютерів.

2.

10.09

09.09

Історія створення перших ЕОМ. Робота на клавіатурному тренажері Bаby tipe.

 

3.

17.09

16.09

Перші персональні комп’ютери. Будова ПК.

 

Загальне знайомство з ПК та його будовою.

4.

24.09

23.09

 Загальне ознайомлення зі складовими ПК.

 

5.

01.10

 

30.09

 

Ознайомлення з монітором, системним блоком, їх призначення.

 

6.

08.10

07.10

Жорсткий диск (вінчестер). Робота у програмі Windows Commander.

 

7.

15.10

 

14.10

 

Відеокарта. Звукова карта. Робота у програмі Winamp.

 

8.

22.10

21.10

Зовнішні накопичувачі та їх можливості. Робота з накопичувачами.

 

9.

05.11

 

04.11

 

Клавіатура: її будова та функціональні можливості. Тренажерні вправи.

 

Графічний редактор Paint.

10.

12.11

11.11

 Графічний редактор Paint, його призначення та основні функції. Робота у програмі Раіnt.

 

11.

19.11

 

18.11

 

Запуск графічного редактора. Вікно графічного редактора. Створення тематичних малюнків.

 

12.

26.11

25.11

Створення стандартних фігур. Створення графічних об’єктів.

 

13.

03.12

02.12

Побудова малюнка. Редагування кольору.

 

14.

10.12

09.12

Пошук графічних файлів. Створення і збереження малюнків.

 

Текстовий редактор Блокнот

15.

17.12

 

16.12

 

Можливості програми Блокнот. Тренажер.

 

16.

24.12

23.12

Друкування текстів у програмі Блокнот. Граматичні вправи.

 

Текстовий редактор WordPad

17.

14.01

 

13.01

 

Можливості   текстового   редактора   WordPad.

 

18.

21.01

20.01

Друкування текстів у текстовому редакторі.

 

19.

28.01

 

27.01

 

Функції програми Калькулятор. Тренажерні вправи.

 

20.

04.02

03.02

Розв’язування прикладів за допомогою комп’ютерного калькулятора.

 

Текстовий редактор Microsoft Word.

21.

11.02

 

10.02

 

Текстовий процесор Microsoft Word. Запуск програми.

 

22.

18.02

17.02

Структура вікна. Налагодження панелей інструментів

 

23.

25.02

24.02

Панель форматування.

 

24.

04.03

03.03

Створення, збереження документів.

 

25.

11.03

 

10.03

 

Перевірка правильності правопису, вибір мови. Введення тексту, редагування.

 

26.

18.03

17.03

Вирізання, копіювання, вставка.

 

27.

01.04

31.03

Додавання в текст малюнків

 

28.

08.04

07.04

Панель інструментів WordArt.

 

29.

15.04

14.04

Переміщення блоків тексту.

 

30.

22.04

21.04

Зміна параметрів сторінки

 

Робота у програмі Masterclips

31.

29.04

28.04

Можливості програми Masterclips.

 

32.

06.05

05.05

Вибір  та копіювання малюнків у програмі  Masterclips

 

33.

13.05

 

12.05

Вибір  та копіювання малюнків у програмі Masterclips та перенесення їх у інші програми.

 

Підсумок

34.

20.05

19.05

Ознайомлення з професією програміст.

 

35.

27.05

26.05

Підведення підсумків.

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
26 січня 2022
Переглядів
4688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку