Календерно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНІ ПЛАНИ

З ХІМІЇ 9 КЛАС

Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімія

9 клас

(68 год., 2 год. на тиждень)

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Загальна кількість

Заплановано

Загальна кількість

Заплановано

Лабораторні роботи

10

10

4

4

Практичні роботи

3

3

1

1

Тематичне оцінювання

3

3

5

5

Контрольні роботи

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

№ п/п

Дата

Тема уроку

Лабораторні досліди РРЗ

Демонстрації, Домашній експеримент

Скорегована дата

Повторення основних питань курсу хімії 8 класу

  1.                  

 

Правила поведінки в кабінеті хімії та ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Інструкції 64, 66, 67, 68

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.

 

 

 

  1.                  

 

Хімічний зв’язок і будова речовин.

 

 

 

  1.                  

 

Розв’язування розрахункових задач. ДІАГНОСТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

 

 

 

Тема 1. Розчини

  1.                  

 

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

 

Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

 

 

  1.                  

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.

 

 

 

  1.                  

 

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

 

 

 

  1.                  

 

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин.

 

Демонстрація: 1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                  

 

Розчинення як фізико-хімічний процес.

Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

 

  1.                  

 

Поняття про кристалогідрати.

 

 

 

  1.              

 

Дисперсні системи та розчини у природі та житті людини.

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Дисперсні системи та розчини. Розчинність». Тематичне оцінювання №1

 

 

 

  1.              

 

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.

 

 

Демонстрація: 2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

 

 

 

  1.              

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні і слабкі електроліти.

 

 

 

  1.              

 

Поняття про рН розчину. Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

 

Лабораторні досліди:

2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів за допомогою універсального індикатора.

3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.              

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.

 

Демонстрація: 3. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

 

Лабораторні досліди:

4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.

5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.              

 

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену.

Лабораторні досліди:

1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.              

 

Практична робота № 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. Інструктаж БЖ. Інструкція 80.1

 

 

 

  1.              

 

Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

 

Лабораторні досліди:

7. Виявлення хлорид-іонів у розчині. 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині. 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.              

 

Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж БЖ. Інструкція 80.2

 

 

 

  1.              

 

Захист навчальних проектів 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Розчини. Електролітична дисоціація». Захист навчальних проектів 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.  8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Розчини. Електролітична дисоціація» Контрольна робота №1 Тематичне оцінювання №2

 

 

 

Тема 2. Хімічні реакції

  1.              

 

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

 

Демонстрація: 4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

 

 

 

  1.              

 

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

 

 

 

  1.              

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

 

 

  1.              

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

 

 

  1.              

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

 

 

  1.              

 

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

 

 

 

  1.              

 

Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння. Оборотні й необоротні реакції.

 

Демонстрація: 4. Екзо- та ендотермічні реакції. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції».  Тематичне оцінювання №3

 

 

 

  1.              

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

 

 

  1.              

 

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

 

Лабораторні досліди: 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

Демонстрація: 5. Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Практична робота № 3.

Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. Інструктаж БЖ. Інструкція 81.1

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції». Захист навчальних проектів 9. Ендотермічні реакції на службі людині. 10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції».  Тематичне оцінювання №4

 

 

 

Тема 3. Найважливіші органічні сполуки

  1.              

 

Особливості органічних сполук. Елементи-органогени.

 

 

 

  1.              

 

Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Гомологія. Гомологи метану, їхні молекулярні та структурні формули та назви.

 

Демонстрації 6 Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). 7 Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Фізичні властивості. Реакція заміщення.

 

 

 

  1.              

 

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів, їхні молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. Реакція приєднання (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводнів.

 

 

 

  1.              

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

 

 

Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

 

 

 

  1.              

 

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Вуглеводні». Захист навчальних проектів

11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект. 12. Альтернативні джерела енергії.

Розрахункові задачі

2. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

 

  1.              

 

Контроль рівня навчальних досягнень з теми «Вуглеводні». Тематичне оцінювання №5

 

 

 

  1.              

 

Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи.

 

 

 

  1.              

 

Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.

Лабораторний дослід 11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.              

 

Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

 

 

 

  1.              

 

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

 

 

 

  1.              

 

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти.

 

Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори.

10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.              

 

Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. Інструктаж БЖ. Інструкція 81.2 Тематичне оцінювання №6

 

 

 

  1.              

 

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.

 

Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.

 

  1.              

 

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

 

 

  1.              

 

Вуглеводи. Глюкоза та сахароза. Молекулярні формули, фізичні властивості. Якісна реакція на глюкозу. Поширення і утворення в природі.

Лабораторний дослід 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.              

 

Крохмаль і целюлоза — природні полімери. Якісна реакція на крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.

Лабораторний дослід 13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). 14. Взаємодія крохмалю з йодом. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах.

 

  1.              

 

Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти.

 

 

 

  1.              

 

Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

 

 

 

  1.              

 

Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

 

 

 

  1.              

 

Практична робота № 5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Інструктаж БЖ. Інструкція 81.3

 

 

 

  1.              

 

Узагальнення знань з теми «Органічні сполуки». Захист навчальних проектів 13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. 14. Виготовлення мила з мильної основи. 15. Дослідження хімічного складу їжі. 16. Хімічний склад жувальних гумок. 17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною. 18. Друге життя паперу. 19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).

Розрахункові задачі 2. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

 

  1.              

 

Контроль рівня навчальних досягнень з теми «Оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні сполуки». Контрольна робота. Тематичне оцінювання №7

 

 

 

Тема 4. Узагальнення знань з хімії

  1.              

 

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

 

 

 

  1.              

 

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

     

 

 

  1.              

 

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.

 

 

 

  1.              

 

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

 

 

 

  1.              

 

Захист навчальних проектів 20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. 21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.

23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 8

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
20 січня 2023
Переглядів
3472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку