Календерно-тематичне планування

Про матеріал

Календарне планування для 5 класу НУШ за модельною програмою Т. Коршевнюк та її ж підручником

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 5 КЛАС

Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти.

«Пізнаємо природу» 5-6 клас (інтегрований курс), Рекомендовано МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795

 

 

 

 

 

 

ПРИРОДОЗНАВСТВО

5 клас

(70 год., 2 год. на тиждень)

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Загальна кількість

Заплановано

Загальна кількість

Заплановано

Тематичне оцінювання

3

3

4

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

№ п/п

Дата

Тема уроку

 

Скорегована дата

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

  1.                 

2.09

Правила поведінки в кабінеті біології та ТБ під час роботи в біологічному кабінеті. Інструкції 64.1, 66.1, 67.1, 68.1

Для чого та як досліджувати природу. Цінність природи і знань про неї

 

  1.                 

7.09

Природа: складники і методи дослідження. Шлях наукового пізнання природи.

 

  1.                 

9.09

Практичне завдання «Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи»

 

  1.                 

14.09

Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи.

 

  1.                 

16.09

Що повинен знати і вміти природодослідник . Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи.

 

  1.                 

21.09

Джерела знань про природу. Інструменти природодослідника. Практичне завдання «Ознайомлення із джерелами інформації природничого змісту»

 

  1.                 

23.09

Вибір методу дослідження природи, визначення його етапів.

 

  1.                 

28.09

Практичне завдання Планування і проведення експерименту та спостереження.

 

  1.                 

30.09

Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Практичне завдання Складання каталогу /колекції природних об’єктів під час екскурсії.

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1

 

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА

  1.             

5.10

Які властивості мають тіла і речовини та як це пов’язано з їхньою будовою Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи.

 

  1.             

7.10

Практичне завдання Вимірювання маси, об’єму і розмірів тіл.

 

  1.             

12.10

Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання. Практичне завдання Дослідження фізичних властивостей речовин.

 

  1.             

14.10

Уявлення про будову речовини. Твердий, рідкий і газуватий стан речовин. Практичне завдання Моделювання агрегатних станів речовини. Дослідження умов зміни агрегатних станів.

 

  1.             

19.10

Дифузія у природі, побуті, техніці. Практичне завдання Спостереження дифузії у рідинах і газах.

 

  1.             

21.10

Чисті речовини і суміші. Розділення й використання сумішей. Практичне завдання Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування. Розділення сумішей випарюванням.

 

  1.             

26.10

Безпечне поводження з речовинами. Поширення речовин у природі та використання їх людиною.

 

  1.             

28.10

Які зміни відбуваються з тілами й речовинами Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №2

 

  1.             

9.11

Механічні явища. Рух. Види руху у природі й техніці.

 

  1.             

11.11

Шлях, час, швидкість руху. Залежність руху від різних чинників. Практичне завдання Спостереження руху тіл, дії сил.

 

  1.             

16.11

Поняття сили та енергії. Сила тертя і рух тіл. Ознайомлення з простими механізмами. Практичне завдання Способи зменшення і збільшення тертя.

 

  1.             

18.11

Ознайомлення з простими механізмами. Практичне завдання Створення конструкцій на основі простих механізмів

 

  1.             

23.11

Теплові явища. Практичне завдання Дослідження теплових явищ.

 

  1.             

25.11

Звукові явища. Звук, голос, слух.

 

  1.             

30.11

Звукові явища. Звук, голос, слух. Практичне завдання Дослідження звукових явищ.

 

  1.             

2.12

Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за Сонцем.

 

  1.             

7.12

 Практичне завдання Дослідження властивостей світла і звуку.

 

  1.             

9.12

Вивчені явища у природі і житті людини.  Захист навчальних проектів

1.Як зберегти тепло/холод?  2.Один день без світла. 3.Саморобні музичні інструменти. 4.Наші можливості у забезпеченні шумоізоляції

 

  1.             

14.12

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №3

 

Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт

  1.             

16.12

Яку будову має планета Земля Будова земної кулі і методи її вивчення. Уявлення про силу тяжіння. Практичне завдання  Знаходження на карті і глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків, океанів.

 

  1.             

21.12

Зовнішні оболонки Землі: гідросфера, літосфера, атмосфера. Практичне завдання Фізична карта світу

 

  1.             

23.12

Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості. Практичне завдання  Дослідження природи своєї місцевості: водойми, погода.

 

  1.             

28.12

Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище. Практичне завдання Моделювання рухів повітря.

 

  1.             

30.12

Погода і спостереження за нею. Практичне завдання Дослідження погоди своєї місцевості ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №4

 

  1.             

18.01

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Практичне завдання Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями (реальними/електронними).

 

  1.             

20.01

Форми і чинники формування рельєфу. Способи зображення земної поверхні. Орієнтування на місцевості. Материки на глобусі і карті. Практичне завдання Орієнтування на місцевості (з допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо).

 

  1.             

25.01

Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз. Практичне завдання Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози).

 

  1.             

27.01

Як рухається наша планета та відомості про Сонце й Місяць Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. Захист навчальних проектів  1 Прогноз погоди за народними прикметами  2. Якщо зникне Сонце, то…

 

  1.             

01.02

Місце Землі у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки. Народний календар. Практичне завдання Дослідження зміни температури повітря упродовж доби.

 

  1.             

03.02

Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Сонце і здоров’я людини. Проведення спостережень за Сонцем і Місяцем.

 

  1.             

0802

Практичне завдання Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів.  Практичне завдання Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця. Практичне завдання Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця.

 

  1.             

10.02

Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №5

 

Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі

  1.             

15.02

Хто належить до організмів та як їх вивчають Тіла живої природи, їхні властивості.

 

  1.             

17.02

Поняття клітини. Багатоклітинні організми: тварини, рослини, гриби. Як людина здобуває знання про організми.

 

  1.             

22.02

Що необхідно організмам для життя, як вони це отримують і використовують Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів.

 

  1.             

24.02

Процеси життєдіяльності тварин і рослин: живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси.

 

  1.             

01.03

Опора і рух у тварин і рослин. Зв’язки між органами в організмі тварини, рослини.

 

  1.             

03.03

Практичне завдання Дослідження будови і способу переміщення тварини (за вибором вчителя/учнів). Практичне завдання Дослідження будови рослини (за вибором вчителя/учнів).

 

  1.             

08.03

Життя грибів. Їстівні й отруйні гриби.

 

  1.             

10.03

Як організми взаємодіють із середовищем існування Середовище існування організмів – джерело життєво необхідних ресурсів. Чинники середовища: нерівномірність поширення на планеті і вплив на організми.

 

  1.             

15.03

Основні середовища життя: наземно-повітряне, водне, ґрунтове. Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети.  

 

  1.             

17.03

Практичне завдання Виявлення рис пристосованості рослин/тварин до умов існування. Практичне завдання Спостереження рухів рослин.

 

  1.             

22.03

Рослини, тварини і гриби рідного краю. Українські народні традиції шанобливого ставлення до живої природи.

 

  1.             

24.03

Практичне завдання Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо). Практичне завдання Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості. Практичне завдання Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами, укусах отруйних тварин.

 

  1.             

05.04

Узагальнення. Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот. Захистнавчальних проектів 1. Форми, барви і звуки в живій природі  2. Живий світ в околицях моєї школи  3. Природа і мистецтво

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №6

 

Тема 5.Пізнаємо організм людини у його середовищі існування

  1.             

07.04

З чого складається організм людини та від чого залежить його життєдіяльність Організм людини як тіло живої природи.  Практичне завдання Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями).

 

  1.             

12.04

Клітина – найменша частинка організму людини. Частини тіла, органи та їхні функції.

 

  1.             

14.04

Їжа і харчування. Практичне завдання Аналіз свого звичного раціону. Практичне завдання Складання власного меню на день.

 

  1.             

19.04

Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря. Практичне завдання Моделювання зв’язків між органами дихання. Практичне завдання Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання.

 

  1.             

21.04

Серце і кровообіг. Тренування серця. Опірність організму хворобам.

 

  1.             

26.04

Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу. Опора тіла і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи. Практичне завдання Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання.

 

  1.             

28.04

Навколишнє середовище – джерело життєво важливих для людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини).  Практичне завдання Самоспостереження: знаходження великих кісток скелету і м’язів.

 

  1.             

03.05

Що таке здоров’я, як його зберігати і зміцнювати  Здоров’я. Здоровий спосіб життя.

 

  1.             

05.05

Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я. Практичне завдання Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду).

 

  1.             

10.05

Узагальнення. Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування. Захистнавчальних проектів  1. Здоровим бути просто. 2. Яку воду ми п’ємо. 3. Наскільки потрібним є все, що ми купуємо. 4. Здорові діти – здорова родина

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №7

 

Тема 6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження

  1.             

12.05

Що людина створила за природними зразками Ставлення людини до природи.

 

  1.             

17.05

Природні й рукотворні об’єкти – компоненти життєвого середовища людини.  Практичне завдання Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення їх безпеки/небезпеки для довкілля.

 

  1.             

19.05

Використання природничо-наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів, техніки, технологій. Винаходи і вироби, що підказала природа.  Практичне завдання Ознайомлення з об’єктами, які людина створила за природними зразками.

 

  1.             

24.05

Як діяти задля збереження довкілля Людина – частинка природи.

 

  1.             

26.05

Вплив діяльності людини на довкілля. Поняття екології, екологічних проблем. Еко-звички.  Практичне завдання Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач». Практичне завдання Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення

 

  1.             

31.05

Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження. Захистнавчальних проектів 1. Життя у стилі еко. 2. На що хворіють «легені планети». 3. Природа і людина – друзі чи вороги? 4. Наші сусіди в біосфері: правила співіснування. 5. Друге життя відпрацьованих речей

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №8

 

 

docx
Додано
20 січня 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку