Календарне планування для 5 класу НУШ за модельною програмою Т. Коршевнюк та її ж підручником
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 5 КЛАС
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти.
«Пізнаємо природу» 5-6 клас (інтегрований курс), Рекомендовано МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795
ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Загальна кількість |
Заплановано |
Загальна кількість |
Заплановано |
|
Тематичне оцінювання |
3 |
3 |
4 |
4 |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ п/п |
Дата |
Тема уроку
|
Скорегована дата |
Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ |
|||
|
2.09 |
Правила поведінки в кабінеті біології та ТБ під час роботи в біологічному кабінеті. Інструкції 64.1, 66.1, 67.1, 68.1 Для чого та як досліджувати природу. Цінність природи і знань про неї |
|
|
7.09 |
Природа: складники і методи дослідження. Шлях наукового пізнання природи. |
|
|
9.09 |
Практичне завдання «Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи» |
|
|
14.09 |
Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи. |
|
|
16.09 |
Що повинен знати і вміти природодослідник . Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. |
|
|
21.09 |
Джерела знань про природу. Інструменти природодослідника. Практичне завдання «Ознайомлення із джерелами інформації природничого змісту» |
|
|
23.09 |
Вибір методу дослідження природи, визначення його етапів. |
|
|
28.09 |
Практичне завдання Планування і проведення експерименту та спостереження. |
|
|
30.09 |
Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Практичне завдання Складання каталогу /колекції природних об’єктів під час екскурсії. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1 |
|
Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА |
|||
|
5.10 |
Які властивості мають тіла і речовини та як це пов’язано з їхньою будовою Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи. |
|
|
7.10 |
Практичне завдання Вимірювання маси, об’єму і розмірів тіл. |
|
|
12.10 |
Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання. Практичне завдання Дослідження фізичних властивостей речовин. |
|
|
14.10 |
Уявлення про будову речовини. Твердий, рідкий і газуватий стан речовин. Практичне завдання Моделювання агрегатних станів речовини. Дослідження умов зміни агрегатних станів. |
|
|
19.10 |
Дифузія у природі, побуті, техніці. Практичне завдання Спостереження дифузії у рідинах і газах. |
|
|
21.10 |
Чисті речовини і суміші. Розділення й використання сумішей. Практичне завдання Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування. Розділення сумішей випарюванням. |
|
|
26.10 |
Безпечне поводження з речовинами. Поширення речовин у природі та використання їх людиною. |
|
|
28.10 |
Які зміни відбуваються з тілами й речовинами Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №2 |
|
|
9.11 |
Механічні явища. Рух. Види руху у природі й техніці. |
|
|
11.11 |
Шлях, час, швидкість руху. Залежність руху від різних чинників. Практичне завдання Спостереження руху тіл, дії сил. |
|
|
16.11 |
Поняття сили та енергії. Сила тертя і рух тіл. Ознайомлення з простими механізмами. Практичне завдання Способи зменшення і збільшення тертя. |
|
|
18.11 |
Ознайомлення з простими механізмами. Практичне завдання Створення конструкцій на основі простих механізмів |
|
|
23.11 |
Теплові явища. Практичне завдання Дослідження теплових явищ. |
|
|
25.11 |
Звукові явища. Звук, голос, слух. |
|
|
30.11 |
Звукові явища. Звук, голос, слух. Практичне завдання Дослідження звукових явищ. |
|
|
2.12 |
Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за Сонцем. |
|
|
7.12 |
Практичне завдання Дослідження властивостей світла і звуку. |
|
|
9.12 |
Вивчені явища у природі і житті людини. Захист навчальних проектів 1.Як зберегти тепло/холод? 2.Один день без світла. 3.Саморобні музичні інструменти. 4.Наші можливості у забезпеченні шумоізоляції |
|
|
14.12 |
Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №3 |
|
Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт |
|||
|
16.12 |
Яку будову має планета Земля Будова земної кулі і методи її вивчення. Уявлення про силу тяжіння. Практичне завдання Знаходження на карті і глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків, океанів. |
|
|
21.12 |
Зовнішні оболонки Землі: гідросфера, літосфера, атмосфера. Практичне завдання Фізична карта світу |
|
|
23.12 |
Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості. Практичне завдання Дослідження природи своєї місцевості: водойми, погода. |
|
|
28.12 |
Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище. Практичне завдання Моделювання рухів повітря. |
|
|
30.12 |
Погода і спостереження за нею. Практичне завдання Дослідження погоди своєї місцевості ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №4 |
|
|
18.01 |
Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Практичне завдання Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями (реальними/електронними). |
|
|
20.01 |
Форми і чинники формування рельєфу. Способи зображення земної поверхні. Орієнтування на місцевості. Материки на глобусі і карті. Практичне завдання Орієнтування на місцевості (з допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо). |
|
|
25.01 |
Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз. Практичне завдання Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози). |
|
|
27.01 |
Як рухається наша планета та відомості про Сонце й Місяць Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. Захист навчальних проектів 1 Прогноз погоди за народними прикметами 2. Якщо зникне Сонце, то… |
|
|
01.02 |
Місце Землі у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки. Народний календар. Практичне завдання Дослідження зміни температури повітря упродовж доби. |
|
|
03.02 |
Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Сонце і здоров’я людини. Проведення спостережень за Сонцем і Місяцем. |
|
|
0802 |
Практичне завдання Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів. Практичне завдання Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця. Практичне завдання Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця. |
|
|
10.02 |
Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №5 |
|
Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі |
|||
|
15.02 |
Хто належить до організмів та як їх вивчають Тіла живої природи, їхні властивості. |
|
|
17.02 |
Поняття клітини. Багатоклітинні організми: тварини, рослини, гриби. Як людина здобуває знання про організми. |
|
|
22.02 |
Що необхідно організмам для життя, як вони це отримують і використовують Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів. |
|
|
24.02 |
Процеси життєдіяльності тварин і рослин: живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси. |
|
|
01.03 |
Опора і рух у тварин і рослин. Зв’язки між органами в організмі тварини, рослини. |
|
|
03.03 |
Практичне завдання Дослідження будови і способу переміщення тварини (за вибором вчителя/учнів). Практичне завдання Дослідження будови рослини (за вибором вчителя/учнів). |
|
|
08.03 |
Життя грибів. Їстівні й отруйні гриби. |
|
|
10.03 |
Як організми взаємодіють із середовищем існування Середовище існування організмів – джерело життєво необхідних ресурсів. Чинники середовища: нерівномірність поширення на планеті і вплив на організми. |
|
|
15.03 |
Основні середовища життя: наземно-повітряне, водне, ґрунтове. Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети. |
|
|
17.03 |
Практичне завдання Виявлення рис пристосованості рослин/тварин до умов існування. Практичне завдання Спостереження рухів рослин. |
|
|
22.03 |
Рослини, тварини і гриби рідного краю. Українські народні традиції шанобливого ставлення до живої природи. |
|
|
24.03 |
Практичне завдання Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо). Практичне завдання Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості. Практичне завдання Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами, укусах отруйних тварин. |
|
|
05.04 |
Узагальнення. Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот. Захистнавчальних проектів 1. Форми, барви і звуки в живій природі 2. Живий світ в околицях моєї школи 3. Природа і мистецтво ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №6 |
|
Тема 5.Пізнаємо організм людини у його середовищі існування |
|||
|
07.04 |
З чого складається організм людини та від чого залежить його життєдіяльність Організм людини як тіло живої природи. Практичне завдання Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями). |
|
|
12.04 |
Клітина – найменша частинка організму людини. Частини тіла, органи та їхні функції. |
|
|
14.04 |
Їжа і харчування. Практичне завдання Аналіз свого звичного раціону. Практичне завдання Складання власного меню на день. |
|
|
19.04 |
Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря. Практичне завдання Моделювання зв’язків між органами дихання. Практичне завдання Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання. |
|
|
21.04 |
Серце і кровообіг. Тренування серця. Опірність організму хворобам. |
|
|
26.04 |
Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу. Опора тіла і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи. Практичне завдання Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання. |
|
|
28.04 |
Навколишнє середовище – джерело життєво важливих для людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини). Практичне завдання Самоспостереження: знаходження великих кісток скелету і м’язів. |
|
|
03.05 |
Що таке здоров’я, як його зберігати і зміцнювати Здоров’я. Здоровий спосіб життя. |
|
|
05.05 |
Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я. Практичне завдання Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду). |
|
|
10.05 |
Узагальнення. Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування. Захистнавчальних проектів 1. Здоровим бути просто. 2. Яку воду ми п’ємо. 3. Наскільки потрібним є все, що ми купуємо. 4. Здорові діти – здорова родина ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №7 |
|
Тема 6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження |
|||
|
12.05 |
Що людина створила за природними зразками Ставлення людини до природи. |
|
|
17.05 |
Природні й рукотворні об’єкти – компоненти життєвого середовища людини. Практичне завдання Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення їх безпеки/небезпеки для довкілля. |
|
|
19.05 |
Використання природничо-наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів, техніки, технологій. Винаходи і вироби, що підказала природа. Практичне завдання Ознайомлення з об’єктами, які людина створила за природними зразками. |
|
|
24.05 |
Як діяти задля збереження довкілля Людина – частинка природи. |
|
|
26.05 |
Вплив діяльності людини на довкілля. Поняття екології, екологічних проблем. Еко-звички. Практичне завдання Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач». Практичне завдання Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення |
|
|
31.05 |
Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження. Захистнавчальних проектів 1. Життя у стилі еко. 2. На що хворіють «легені планети». 3. Природа і людина – друзі чи вороги? 4. Наші сусіди в біосфері: правила співіснування. 5. Друге життя відпрацьованих речей ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №8 |
|