Календарно-тематичне планування уроків з української мови в 3 класі (І семестр) за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами та компетентностями)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків з української мови в 3 класі (І семестр) за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами та компетентностями) до підручника Захарійчук М.

Перегляд файлу

Календарно- тематичне планування

з  предмету «Українська мова» для 3 класу за підручником

 М. Захарійчук, К., «Грамота» 2021р

3,5 години на тиждень , 126 годин на рік

Зміст уроку

Змістові лінії

Ключові компетентності

Очікувані результати

 

                  МОВА І МОВЛЕННЯ.Українська абетка:звуки та букви

1.

Повторення вивченого в 2 класі. Вхідна діагностична робота.  

 

«Взаємодіємо письмово»

 

«Взаємодіємо усно»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

самостійно контролює виконання загальних правил письма; нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість;

спрощує окремі форми букв, їх поєднання, зберігаючи розбірливість читання написаного;

пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел;

пише розбірливо; робить охайні виправлення;

 

 

2.

Повторення вивченого в 2 класі.

 

 

3.

Розвиток мовлення. 

 

 

4.

Повторення вивченого в 2 класі.

 

 

5.

Повторення вивченого в 2 класі.

 

 

6.

Розвиток мовлення.

 

 

Текст

7-8.

Що таке текст. Розпізнаю текст за його основними ознаками ( с. 3-5, вир. 1-4).

 

«Досліджуємо мовні явища»

 

 

«Досліджуємо медіа»

 

 

 

«Взаємодіємо усно»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність,

навчання впродовж життя.

розпізнає текс-розповідь, опис, міркування, есе;

 розрізняє за характерними ознаками художні, науково- популярні та ділові тексти;

визначає тему і мету тексту;

добирає заголовок відповідно до теми тексту;

 складає плану тексту;

дотримується абзаців у оформленні текстів на письмі;

використовує для зв’язку речень у тексті займенники, прислівники, близькі за значенням слова

 

 

 

 

9.

Мета тексту. Типи текстів. Навчаюся визначати тему і мету тексту, розрізняти типи текстів (с. 6-7, впр. 1- 5).

 

10.

Складаю тексти. Навчальний діалог ( с. 8-9, впр. 6- 10).

 

 

11.

Засоби зв’язку речень у тексті. Навчаюся визначити тему і мету тексту, розрізняти типи текстів (с. 10-11, впр. 1-4).

 

12.

Розвиток мовлення.

 

 

13.

Будова тексту. Визначаю частини тексту

( с. 12-13, впр. 1-4).

 

14.

Навчаюся визначати частини тексту-розповіді, будувати текст ( с. 14-15, вир. 5-9).

 

15.

Навчаюся визначати частини тексту-есе, будувати текст (с. 16-17, впр. 10-14).

 

16.

Навчаюся визначати частини тексту-міркування, будува­ти текст ( с. 18-19, впр. 15-19).

 

17.

Спостереження за ознаками текстів різних стилів. На­вчаюся розрізняти тексти різних стилів (с. 20-21, впр. 1-6).

 

18.

Порівняння художніх і науково-популярних описів. На­вчаюся визначати частини тексту-опису, будувати тексти-описи художні і науково-популярні (с. 22-23, впр. 1-5).

 

 

19.

Розвиток мовлення.

 

 

20.

Спостереження за роллю абзаців у тексті. Навчаюся діли­ти текст на абзаци (с. 24-25, впр. 1-3).

 

21.

22.

Складання плану тексту. Навчаюся складати план тексту, створювати текст за планом (с. 26-27, впр. 1-4).

 

Робота з медіатекстами. Навчаюся розрізняти медіатекс- ти, досліджувати їх (с. 28-30, впр. 1-4).

 

23

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Текст» (с. 30). Діагностична робота.

 

 

 

 

Речення

24.

Вступ до розділу «Речення». Розпізнаю речен­ня за його основними ознаками (с. 31-33, впр. 1-6).

 

«Досліджуємо медіа»

 

«Досліджуємо мовні явища»

 

 

«Взаємодіємо усно»

 

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

правильно інтонує речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів;

правильно будує і записує розповідні, питальні, спонукальні, окличні і неокличні речення;

правильно інтонує і записує речення зі звертанням; використовує форми кличного відмінка під час звертань;

визначає в реченні головні (підмет і присудок) та другорядні (без поділу на види) члени речення;

виділяє словосполучення в групі підмета і групі присудка;

встановлює зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні;

встановлює граматичні зв’язки між словами в простому реченні за допомогою питань;

будує різні види простих речень;

 

 

 

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю види речень за метою висловлювання та інто¬нацією (Ч. 1, с. 34-35, впр. 1-4).

 

25.

Розвиток мовлення.

 

 

26.

Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень    

(с. 36-37, впр. 5—11).

 

27.

Звертання. Навчаюся розпізнавати звертання, правильно вживати їх (с. 38-39, вир. 1-6).

 

28.

Навчаюся виокремлювати звертання. Навчальний діалог

( с. 40-41, вир. 7-12).

 

29.

Члени речення. Навчаюся розпізнавати члени речення 

(с. 42-43, вир. 1-3).

 

30.

Зв’язок слів у реченні. Навчаюся встановлювати зв’язок між членами речення (с. 44-45, вир. 1-4).

 

31.

Установлюю зв’язок між словами в реченні ( с. 46, вир 5-8).

 

32.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Речення» (с. 46). Діагностична робота.  

 

33.

Розвиток мовлення.

 

Слово значення слова

 

 

34.

 «Слово. Значення слова». Багатознач­ні слова. Пояснюю значення багатозначних слів (с. 47-49, вир. 1-5).

 

 

 

«Досліджуємо медіа» «Досліджуємо мовні явища»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

 пояснює пряме і переносне значення слів;

добирає до поданого слова 1-2 найуживаніші синоніми, антонім;

користується навчальними словниками синонімів, антонімів;

розпізнає найуживаніші багатозначні слова і пояснює їх різні значення;

знаходить і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті;

доречно використовує у власних висловленнях слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова;

 

 

35.

Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю пряме і пере­носне значення слова ( с. 50-51, вир. 1-6).

 

36.

Близькі за значенням слова — синоніми. Розпізнаю бли­зькі за значенням слова ( с. 52-53, впр. 1-5).

 

37.

Навчаюся доречно вживати слова в мовленні

( с. 54- 55, впр. 6-10).

 

38.

Протилежні за значенням слова — антоніми. Розпізнаю протилежні за значенням слова (с. 56-57, впр. 1-6)

 

39.

Навчаюся користуватися словниками синонімів, антоні­мів. Навчальний діалог (с. 57-58, впр. 7-9).

 

40.

Розвиток мовлення.

 

 

41.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Слово. Значення слова» (с. 58). Діагностична робота.

 

 

 

 

Будова слова

 

 

42.

Вступ до розділу «Будова слова». Закінчення слова, його роль у реченні. Навчаюся визначати закінчення у слові

(с. 59-61, впр. 1-6).

«Досліджуємо медіа» «Досліджуємо мовні явища»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префіксасуфікса в слові; [3 МОВ 4.1] розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя);

 

43.

Навчаюся визначати нульове закінчення

(с. 62-63, впр. 7-11).

 

44.

Основа слова. Частини основи. Навчаюся визначати ос­нову слова. Навчальний діалог (с. 64-65, впр. 1-5).

 

45.

Спільнокореневі слова. Корінь слова. Навчаюся визначати корінь, добирати спільнокореневі слова

(с. 66, впр. 1-4).

 

46.

Розрізняю спільнокореневі слова і форми слова

(с.67, впр.5-7).

 

 

47

Розвиток мовлення.

Наголос. Правильно наголошую слова

 (с. 68-69, впр. 1-6).

 

 

 

 

48.

Загальне поняття про орфограму. Навчаюся розпізнавати слова з орфограмами, перевіряти їх (с. 70-71, впр. 1- 6).

«Досліджуємо мовні явища»

«Досліджуємо медіа»

навчання впродовж життя, вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність

розпізнає серед слів особові займенники, ставить до них питання;

 пояснює роль займенників у мовленні;

правильно вживає займенники з прийменниками; використовує займенники у власному мовленні для

 

49.

Ненаголошені голосні звуки [е], [и] в коренях слів. Поз­начення їх на письмі. Навчаюся правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними [е], [и]

(с. 72- 73, впр. 1-4).

 

50.

Навчаюся правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и] (с. 74—75, впр. 5-12).

 

51.

Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Навчаюся користуватись орфо­графічним словником. Навчальний діалог

(с. 76-77, впр. 1-5).

 

52.

Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом, користуватися словниками (с. 78-79, впр. 1-6).

 

53.

Розвиток мовлення.  

 

 

54.

Вимова і написання слів зі звуками [г], [дж], [дз]. Правильно вимовляю, наголошую, записую слова

(с. 80-81, впр. 1-5).

 

55.

Правильна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними зву­ками в кінці слова і складу

(с. 82-83, впр.1-6).

 

56.

Префікс як значуща частина слова. Навчаюся визначати префікси у словах, творити слова за допомогою префіксів

(с. 84-85, впр. 1-5).

 

57.

Навчаюся правильно записувати слова з префіксами роз-. без-. Навчальний діалог .(с. 86-87, впр. 6-10).

 

58.

Навчаюся правильно вимовляти і записувати словаз префіксами с-, з-, зі-. Складання речень за малюнком

(с. 88-89, впр. 11-16).

 

59

Вимова і написання слів з апострофом. Правильно вимовляю і записую слова з апострофом. Навчальний діалог

 (с. 90- 91, впр. 1-4).

 

 

 

 

60.

Розвиток мовлення.

 

 

«Досліджуємо мовні явища»

«Досліджуємо медіа»

«Взаємодіємо усно»

 

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

 

 

 

61.

Навчаюся писати слова з апострофом після префіксів

(с. 91-92, впр. 5-8).

 

62.

Навчаюся переносити слова з апострофом. Утворення слів за допомогою префіксів (с. 93, впр. 9-12).

 

63.

Ознайомлення із суфіксом як значущою частиною слова. Навчаюся визначати суфікс у словах ( с. 94-95, впр. 1-6).

 

64.

Навчаюся творити слова за допомогою суфіксів. Добір спільнокореневих слів (с. 96, впр. 7-10).

 

65.

Навчаюся моделювати будову слова

 ( с. 97, впр. 11- 14).  

 

66.

Подовжені м’які приголосні звуки. Навчаюся правильно вимовляти і записувати слова з подовженими м’якими приголосними звуками (с. 98-99, впр. 1-2).

 

67.

Розвиток мовлення.

 

 

68.

Навчаюся розбирати слова за будовою

( с. 100, впр. 6-7).

 

69.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Будова слова» (с. 100). Діагностична робота.

 

ЧАСТИНИ МОВИ. Іменник.

 

 

70.

Частини мови

(с. 101)

«Досліджуємо медіа» «Досліджуємо мовні явища»

культурна компетентність, вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання;

розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки;

розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання;

розрізняє власні і загальні іменники;

записує власні іменники з великої букви;

визначає рід іменників;

змінює іменники за числами;

доречно вживає іменники у власному мовленні;

 

71.

Частини мови. Поняття про іменник як частину мови. Навчаюся визначати і добирати іменники

(с. 102-103, впр. 1-4).

 

72.

Навчаюся розрізняти іменники - назви істот і неістот. Розбір слів за будовою ( с. 104-105, впр. 5-9).

 

73.

Навчаюся розрізняти іменники — власні і загальні назви

( с. 106-107, впр. 10-14).

 

74

Розвиток мовлення.

 

 

75.

Навчаюся правильно писати власні і загальні

(с. 108, впр. 15-17).

 

76.

Навчаюся розпізнавати іменники, які називають ознаки і дії. Добір спільнокореневих слів (с. 109, впр. 18-21).

«Досліджуємо мовні явища» «Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо письмово» «Взаємодіємо усно»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

 

 

77.

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Навчаюся визначати рід іменників. (с.110-111, впр. 1-5).

 

 

78.

Спостерігаю за закінченнями іменників різних родів   

 (с. 112-113, впр. 6-10).

 

 

79.

Змінювання іменників за числами (однина і множина). Навчаюся змінювати іменники за числами (с. 114- 115, впр. 1-5).

 

 

80.

Спостерігаю за іменниками, які вживаються тільки в однині або тільки у множині (с. 116-117, впр. 6-10).

 

 

81.

Розвиток мовлення.

 

 

 

82.

Прийменники і закінчення як засоби вираження зв’язку між словами в реченні. Навчаюся вживати прийменники і закінчення для зв’язку слів у реченні

(с. 118-119, впр-1-3).

 

 

83.

Узагальнюю знання про іменник як частину мови. Розбір іменника як частини мови. Навчальний діалог.

 ( с. 120-121, впр. 4-6).

 

 

84.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Іменник» (с. 121). Діагностична робота.

 

 

ЧАСТИНИ МОВИ. Прикметник.

85.

Поняття про прикметник як частину мови. Навчаюся розпізнавати прикметники в тексті (с. 122-123, впр. 1-4).

«Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо усно» «Досліджуємо мовні явища»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність. інформаційно-комунікаційна компетентність

розпізнає прикметники в тексті;

пояснює роль прикметників у мовленні;

будує словосполучення прикметників з іменниками, встановлює між ними граматичний зв’язок за допомогою питань;

змінює прикметники за родами і числами у сполученні з іменниками;

розпізнає граматичну форму прикметника за родовим закінченням, поставленим питанням, за іменником, з яким він зв’язаний;

вживає прикметники у власних висловленнях з метою їх увиразнення;

 

86.

Зв’язок прикметників з іменниками. Навчаюся встановлювати зв’язок прикметників з іменниками. Складання тексту «Портрет однокласника (однокласниці)»  (с. 124-125, впр. 1-6).

 

87.

Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками. Навчаюся змінювати прикметники за числами у сполученні з іменниками (с. 126-127, впр. 1-5).

 

88.

Розвиток мовлення.

 

 

89.

Узгодження прикметника з іменником у різних формах. Навчаюся узгоджувати прикметники з іменниками. Навчальний діалог (с. 128-129, впр. 1-4).

 

90.

Змінювання прикметників за родами. Навчаюся змінювали прикметники за родами (с. 130-131, впр. 1-3).

 

91.

Навчаюся визначати рід і число прикметників за іменником (с. 131, впр. 4-5).

 

92.

Навчаюся розпізнавати форми прикметника за іменником, з яким він зв’язаний, питанням, закінченням. Навчальний діалог (с.132-133, впр. 6-10).

 

93.

Спостереження за роллю прикметників у мовленні. Спостерігаю за роллю прикметників у мовлені

 ( с. 134- 136, впр. 1-2).

 

94.

Розвиток мовлення.

 

 

 

 

95.

Узагальнюю знання про прикметник як частину мови. Розбір прикметника як частини мови (с. 136-137, впр. 5-7).

 

 

 

96.

Узагальнення і систематизація знань  за розділом «Прикметник» (с. 137). Діагностична робота.

 

 

 

ЧАСТИНИ МОВИ. Числівник.

97.

Поняття про числівник як частину мови. Навчаюся розпізнавати числівники. Навчальний діалог

(с. 138-139, впр. 1-4).

«Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо письмово» «Взаємодіємо усно» «Досліджуємо мовні явища»

вільне володіння державною мовою,

інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність.

розпізнає серед слів числівники, які відповідають на питання скільки?;

правильно вимовляє, наголошує і записує числівники, які використовуються для запису дати в зошиті;

 правильно читає числові вирази;

 

98.

Вимова і правопис найуживаніших числівників. Вивчаю числівники 5, 9, 11-20, 30, 50, 60, 70, 80 (с. 140-141, впр. 1-4).

 

99.

Вимова і правопис найуживаніших числівників. Вивчаю числівники 5, 9, 11-20, 30, 50, 60, 70, 80 (с. 141, впр. 5-8).

 

100.

Навчаюся читати числові вирази (с. 142-143, впр. 9- 11).

 

 

101.

Розвиток мовлення.

 

 

102.

Узагальнюю знання про числівник як частину мови. Розбір числівника як частини мови (с. 143, впр. 12-14).

 

103.

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Числівник» (с. 143). Діагностична робота.

 

ЧАСТИНИ МОВИ. Дієслово.

104.-105

Поняття про дієслово як частину мови. Навчаюся визначати дієслова (с. 144-145, впр. 1-5).

 

 

розрізнює часові форми дієслів;

змінює дієслова за часами;

правильно записує не з дієсловами;

добирає дієслова-синоніми, антоніми, з прямим і переносним значеннями і доречно вживає їх у власних висловленнях;

 

106-107.

Зв’язок дієслова з іменником. Навчаюся встановлювати зв’язок дієслова з іменником у реченні

( с. 146-147, впр. 1-3).

 

 

 

108.-109

Досліджую роль дієслів у реченнях і текстах

(с. 147, впр. 4-5).

 

 

 

110.-111

Навчаюся добирати і вживати в мовленні дієслова- синонімн, дієслова-антоніми (с. 148-149, впр. 6-9).

 

 

 

112.-113

Розвиток мовлення.

 

 

 

 

114-115

Навчаюся добирати і вживати дієслова у прямому і переносному значеннях (с. 149, впр. 10-11).

 

 

 

116-117

Час дієслів. Навчаюся визначати час дієслів. Навчальний діалог (с.150, впр. 1-2).

 

 

 

118

Навчаюся визначати час дієслів. Навчальний діалог

 (с.151, впр. 3-4).

 

 

 

119-120

Навчаюся змінювати дієслова за часами

(с. 152-153, впр. 6-7).

 

 

 

121

Навчаюся змінювати дієслова за часами

 (с. 152-153, впр. 8-11).

 

 

 

122

Написання, не з дієсловами. Навчаюся писати не з дієсловами. Прислів’я (154-155, впр. 1-6).

 

 

 

123

Узагальнюю знання про дієслово як частину мови. Розбір дієслова як частини мови (с. 156-157, впр. 7-12).

 

 

 

124

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Дієслова» (с. 157). Діагностична робота.

 

 

 

125

Повторення вивченого за рік.

 

 

 

 

126

Узагальнення і систематизація знань учнів за рік. Діагностична робота.

 

 

 

127

Повторення вивченогоза рік «Що я знаю?»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
НУШ
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку