Календарно-тематичне планування уроків з української мови в 3 класі (І семестр) за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами та компетентностями) до підручника Захарійчук М.
Календарно- тематичне планування
з предмету «Українська мова» для 3 класу за підручником
М. Захарійчук, К., «Грамота» 2021р
3,5 години на тиждень , 126 годин на рік
№ |
Зміст уроку |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
|
МОВА І МОВЛЕННЯ.Українська абетка:звуки та букви |
|||||
1. |
Повторення вивченого в 2 класі. Вхідна діагностична робота. |
«Взаємодіємо письмово»
«Взаємодіємо усно» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
самостійно контролює виконання загальних правил письма; нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість; спрощує окремі форми букв, їх поєднання, зберігаючи розбірливість читання написаного; пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; пише розбірливо; робить охайні виправлення;
|
|
2. |
Повторення вивченого в 2 класі.
|
|
|||
3. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
4. |
Повторення вивченого в 2 класі.
|
|
|||
5. |
Повторення вивченого в 2 класі.
|
|
|||
6. |
Розвиток мовлення. |
|
|||
|
|||||
Текст |
|||||
7-8. |
Що таке текст. Розпізнаю текст за його основними ознаками ( с. 3-5, вир. 1-4). |
«Досліджуємо мовні явища»
«Досліджуємо медіа»
«Взаємодіємо усно» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя. |
розпізнає текс-розповідь, опис, міркування, есе; розрізняє за характерними ознаками художні, науково- популярні та ділові тексти; визначає тему і мету тексту; добирає заголовок відповідно до теми тексту; складає плану тексту; дотримується абзаців у оформленні текстів на письмі; використовує для зв’язку речень у тексті займенники, прислівники, близькі за значенням слова
|
|
9. |
Мета тексту. Типи текстів. Навчаюся визначати тему і мету тексту, розрізняти типи текстів (с. 6-7, впр. 1- 5). |
|
|||
10. |
Складаю тексти. Навчальний діалог ( с. 8-9, впр. 6- 10).
|
|
|||
11. |
Засоби зв’язку речень у тексті. Навчаюся визначити тему і мету тексту, розрізняти типи текстів (с. 10-11, впр. 1-4). |
|
|||
12. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
13. |
Будова тексту. Визначаю частини тексту ( с. 12-13, впр. 1-4). |
|
|||
14. |
Навчаюся визначати частини тексту-розповіді, будувати текст ( с. 14-15, вир. 5-9). |
|
|||
15. |
Навчаюся визначати частини тексту-есе, будувати текст (с. 16-17, впр. 10-14). |
|
|||
16. |
Навчаюся визначати частини тексту-міркування, будувати текст ( с. 18-19, впр. 15-19). |
|
|||
17. |
Спостереження за ознаками текстів різних стилів. Навчаюся розрізняти тексти різних стилів (с. 20-21, впр. 1-6). |
|
|||
18. |
Порівняння художніх і науково-популярних описів. Навчаюся визначати частини тексту-опису, будувати тексти-описи художні і науково-популярні (с. 22-23, впр. 1-5). |
|
|
||
19. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
20. |
Спостереження за роллю абзаців у тексті. Навчаюся ділити текст на абзаци (с. 24-25, впр. 1-3). |
|
|||
21. 22. |
Складання плану тексту. Навчаюся складати план тексту, створювати текст за планом (с. 26-27, впр. 1-4). |
|
|||
Робота з медіатекстами. Навчаюся розрізняти медіатекс- ти, досліджувати їх (с. 28-30, впр. 1-4). |
|
||||
23 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Текст» (с. 30). Діагностична робота. |
|
|
|
|
Речення |
|||||
24. |
Вступ до розділу «Речення». Розпізнаю речення за його основними ознаками (с. 31-33, впр. 1-6). |
«Досліджуємо медіа»
«Досліджуємо мовні явища»
«Взаємодіємо усно» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
правильно інтонує речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів; правильно будує і записує розповідні, питальні, спонукальні, окличні і неокличні речення; правильно інтонує і записує речення зі звертанням; використовує форми кличного відмінка під час звертань; визначає в реченні головні (підмет і присудок) та другорядні (без поділу на види) члени речення; виділяє словосполучення в групі підмета і групі присудка; встановлює зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні; встановлює граматичні зв’язки між словами в простому реченні за допомогою питань; будує різні види простих речень;
|
|
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю види речень за метою висловлювання та інто¬нацією (Ч. 1, с. 34-35, впр. 1-4). |
|
||||
25. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
26. |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень (с. 36-37, впр. 5—11). |
|
|||
27. |
Звертання. Навчаюся розпізнавати звертання, правильно вживати їх (с. 38-39, вир. 1-6). |
|
|||
28. |
Навчаюся виокремлювати звертання. Навчальний діалог ( с. 40-41, вир. 7-12). |
|
|||
29. |
Члени речення. Навчаюся розпізнавати члени речення (с. 42-43, вир. 1-3). |
|
|||
30. |
Зв’язок слів у реченні. Навчаюся встановлювати зв’язок між членами речення (с. 44-45, вир. 1-4). |
|
|||
31. |
Установлюю зв’язок між словами в реченні ( с. 46, вир 5-8). |
|
|||
32. |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Речення» (с. 46). Діагностична робота. |
|
|||
33. |
Розвиток мовлення. |
|
|||
Слово значення слова |
|
|
|||
34. |
«Слово. Значення слова». Багатозначні слова. Пояснюю значення багатозначних слів (с. 47-49, вир. 1-5). |
«Досліджуємо медіа» «Досліджуємо мовні явища» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
пояснює пряме і переносне значення слів; добирає до поданого слова 1-2 найуживаніші синоніми, антонім; користується навчальними словниками синонімів, антонімів; розпізнає найуживаніші багатозначні слова і пояснює їх різні значення; знаходить і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті; доречно використовує у власних висловленнях слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова;
|
|
35. |
Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю пряме і переносне значення слова ( с. 50-51, вир. 1-6). |
|
|||
36. |
Близькі за значенням слова — синоніми. Розпізнаю близькі за значенням слова ( с. 52-53, впр. 1-5). |
|
|||
37. |
Навчаюся доречно вживати слова в мовленні ( с. 54- 55, впр. 6-10). |
|
|||
38. |
Протилежні за значенням слова — антоніми. Розпізнаю протилежні за значенням слова (с. 56-57, впр. 1-6) |
|
|||
39. |
Навчаюся користуватися словниками синонімів, антонімів. Навчальний діалог (с. 57-58, впр. 7-9). |
|
|||
40. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
41. |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Слово. Значення слова» (с. 58). Діагностична робота. |
|
|||
|
|
|
|||
Будова слова |
|
|
|||
42. |
Вступ до розділу «Будова слова». Закінчення слова, його роль у реченні. Навчаюся визначати закінчення у слові (с. 59-61, впр. 1-6). |
«Досліджуємо медіа» «Досліджуємо мовні явища» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префіксасуфікса в слові; [3 МОВ 4.1] розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя); |
|
43. |
Навчаюся визначати нульове закінчення (с. 62-63, впр. 7-11). |
|
|||
44. |
Основа слова. Частини основи. Навчаюся визначати основу слова. Навчальний діалог (с. 64-65, впр. 1-5). |
|
|||
45. |
Спільнокореневі слова. Корінь слова. Навчаюся визначати корінь, добирати спільнокореневі слова (с. 66, впр. 1-4). |
|
|||
46. |
Розрізняю спільнокореневі слова і форми слова (с.67, впр.5-7). |
|
|||
|
|||||
47 |
Розвиток мовлення. Наголос. Правильно наголошую слова (с. 68-69, впр. 1-6). |
|
|
|
|
48. |
Загальне поняття про орфограму. Навчаюся розпізнавати слова з орфограмами, перевіряти їх (с. 70-71, впр. 1- 6). |
«Досліджуємо мовні явища» «Досліджуємо медіа» |
навчання впродовж життя, вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність |
розпізнає серед слів особові займенники, ставить до них питання; пояснює роль займенників у мовленні; правильно вживає займенники з прийменниками; використовує займенники у власному мовленні для |
|
49. |
Ненаголошені голосні звуки [е], [и] в коренях слів. Позначення їх на письмі. Навчаюся правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними [е], [и] (с. 72- 73, впр. 1-4). |
|
|||
50. |
Навчаюся правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и] (с. 74—75, впр. 5-12). |
|
|||
51. |
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Навчаюся користуватись орфографічним словником. Навчальний діалог (с. 76-77, впр. 1-5). |
|
|||
52. |
Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом, користуватися словниками (с. 78-79, впр. 1-6). |
|
|||
53. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
54. |
Вимова і написання слів зі звуками [г], [дж], [дз]. Правильно вимовляю, наголошую, записую слова (с. 80-81, впр. 1-5). |
|
|||
55. |
Правильна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу (с. 82-83, впр.1-6). |
|
|||
56. |
Префікс як значуща частина слова. Навчаюся визначати префікси у словах, творити слова за допомогою префіксів (с. 84-85, впр. 1-5). |
|
|||
57. |
Навчаюся правильно записувати слова з префіксами роз-. без-. Навчальний діалог .(с. 86-87, впр. 6-10). |
|
|||
58. |
Навчаюся правильно вимовляти і записувати словаз префіксами с-, з-, зі-. Складання речень за малюнком (с. 88-89, впр. 11-16). |
|
|||
59 |
Вимова і написання слів з апострофом. Правильно вимовляю і записую слова з апострофом. Навчальний діалог (с. 90- 91, впр. 1-4). |
|
|
|
|
60. |
Розвиток мовлення.
|
«Досліджуємо мовні явища» «Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо усно» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
|
|
61. |
Навчаюся писати слова з апострофом після префіксів (с. 91-92, впр. 5-8). |
|
|||
62. |
Навчаюся переносити слова з апострофом. Утворення слів за допомогою префіксів (с. 93, впр. 9-12). |
|
|||
63. |
Ознайомлення із суфіксом як значущою частиною слова. Навчаюся визначати суфікс у словах ( с. 94-95, впр. 1-6). |
|
|||
64. |
Навчаюся творити слова за допомогою суфіксів. Добір спільнокореневих слів (с. 96, впр. 7-10). |
|
|||
65. |
Навчаюся моделювати будову слова ( с. 97, впр. 11- 14). |
|
|||
66. |
Подовжені м’які приголосні звуки. Навчаюся правильно вимовляти і записувати слова з подовженими м’якими приголосними звуками (с. 98-99, впр. 1-2). |
|
|||
67. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
68. |
Навчаюся розбирати слова за будовою ( с. 100, впр. 6-7). |
|
|||
69. |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Будова слова» (с. 100). Діагностична робота. |
|
|||
ЧАСТИНИ МОВИ. Іменник. |
|
|
|||
70. |
Частини мови (с. 101) |
«Досліджуємо медіа» «Досліджуємо мовні явища» |
культурна компетентність, вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання; розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання; розрізняє власні і загальні іменники; записує власні іменники з великої букви; визначає рід іменників; змінює іменники за числами; доречно вживає іменники у власному мовленні; |
|
71. |
Частини мови. Поняття про іменник як частину мови. Навчаюся визначати і добирати іменники (с. 102-103, впр. 1-4). |
|
|||
72. |
Навчаюся розрізняти іменники - назви істот і неістот. Розбір слів за будовою ( с. 104-105, впр. 5-9). |
|
|||
73. |
Навчаюся розрізняти іменники — власні і загальні назви ( с. 106-107, впр. 10-14). |
|
|||
74 |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
75. |
Навчаюся правильно писати власні і загальні (с. 108, впр. 15-17). |
|
|||
76. |
Навчаюся розпізнавати іменники, які називають ознаки і дії. Добір спільнокореневих слів (с. 109, впр. 18-21). |
«Досліджуємо мовні явища» «Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо письмово» «Взаємодіємо усно» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
|
|
77. |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Навчаюся визначати рід іменників. (с.110-111, впр. 1-5). |
|
|
||
78. |
Спостерігаю за закінченнями іменників різних родів (с. 112-113, впр. 6-10). |
|
|
||
79. |
Змінювання іменників за числами (однина і множина). Навчаюся змінювати іменники за числами (с. 114- 115, впр. 1-5). |
|
|
||
80. |
Спостерігаю за іменниками, які вживаються тільки в однині або тільки у множині (с. 116-117, впр. 6-10). |
|
|
||
81. |
Розвиток мовлення.
|
|
|
||
82. |
Прийменники і закінчення як засоби вираження зв’язку між словами в реченні. Навчаюся вживати прийменники і закінчення для зв’язку слів у реченні (с. 118-119, впр-1-3). |
|
|
||
83. |
Узагальнюю знання про іменник як частину мови. Розбір іменника як частини мови. Навчальний діалог. ( с. 120-121, впр. 4-6). |
|
|
||
84. |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Іменник» (с. 121). Діагностична робота. |
|
|
||
ЧАСТИНИ МОВИ. Прикметник. |
|||||
85. |
Поняття про прикметник як частину мови. Навчаюся розпізнавати прикметники в тексті (с. 122-123, впр. 1-4). |
«Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо усно» «Досліджуємо мовні явища» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність. інформаційно-комунікаційна компетентність |
розпізнає прикметники в тексті; пояснює роль прикметників у мовленні; будує словосполучення прикметників з іменниками, встановлює між ними граматичний зв’язок за допомогою питань; змінює прикметники за родами і числами у сполученні з іменниками; розпізнає граматичну форму прикметника за родовим закінченням, поставленим питанням, за іменником, з яким він зв’язаний; вживає прикметники у власних висловленнях з метою їх увиразнення; |
|
86. |
Зв’язок прикметників з іменниками. Навчаюся встановлювати зв’язок прикметників з іменниками. Складання тексту «Портрет однокласника (однокласниці)» (с. 124-125, впр. 1-6). |
|
|||
87. |
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками. Навчаюся змінювати прикметники за числами у сполученні з іменниками (с. 126-127, впр. 1-5). |
|
|||
88. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
89. |
Узгодження прикметника з іменником у різних формах. Навчаюся узгоджувати прикметники з іменниками. Навчальний діалог (с. 128-129, впр. 1-4). |
|
|||
90. |
Змінювання прикметників за родами. Навчаюся змінювали прикметники за родами (с. 130-131, впр. 1-3). |
|
|||
91. |
Навчаюся визначати рід і число прикметників за іменником (с. 131, впр. 4-5). |
|
|||
92. |
Навчаюся розпізнавати форми прикметника за іменником, з яким він зв’язаний, питанням, закінченням. Навчальний діалог (с.132-133, впр. 6-10). |
|
|||
93. |
Спостереження за роллю прикметників у мовленні. Спостерігаю за роллю прикметників у мовлені ( с. 134- 136, впр. 1-2). |
|
|||
94. |
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
|
95. |
Узагальнюю знання про прикметник як частину мови. Розбір прикметника як частини мови (с. 136-137, впр. 5-7). |
|
|
|
|
96. |
Узагальнення і систематизація знань за розділом «Прикметник» (с. 137). Діагностична робота. |
|
|
|
|
ЧАСТИНИ МОВИ. Числівник. |
|||||
97. |
Поняття про числівник як частину мови. Навчаюся розпізнавати числівники. Навчальний діалог (с. 138-139, впр. 1-4). |
«Досліджуємо медіа» «Взаємодіємо письмово» «Взаємодіємо усно» «Досліджуємо мовні явища» |
вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна компетентність. |
розпізнає серед слів числівники, які відповідають на питання скільки?; правильно вимовляє, наголошує і записує числівники, які використовуються для запису дати в зошиті; правильно читає числові вирази; |
|
98. |
Вимова і правопис найуживаніших числівників. Вивчаю числівники 5, 9, 11-20, 30, 50, 60, 70, 80 (с. 140-141, впр. 1-4). |
|
|||
99. |
Вимова і правопис найуживаніших числівників. Вивчаю числівники 5, 9, 11-20, 30, 50, 60, 70, 80 (с. 141, впр. 5-8). |
|
|||
100. |
Навчаюся читати числові вирази (с. 142-143, впр. 9- 11).
|
|
|||
101. |
Розвиток мовлення.
|
|
|||
102. |
Узагальнюю знання про числівник як частину мови. Розбір числівника як частини мови (с. 143, впр. 12-14). |
|
|||
103. |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Числівник» (с. 143). Діагностична робота. |
|
|||
ЧАСТИНИ МОВИ. Дієслово. |
|||||
104.-105 |
Поняття про дієслово як частину мови. Навчаюся визначати дієслова (с. 144-145, впр. 1-5). |
|
|
розрізнює часові форми дієслів; змінює дієслова за часами; правильно записує не з дієсловами; добирає дієслова-синоніми, антоніми, з прямим і переносним значеннями і доречно вживає їх у власних висловленнях; |
|
106-107. |
Зв’язок дієслова з іменником. Навчаюся встановлювати зв’язок дієслова з іменником у реченні ( с. 146-147, впр. 1-3). |
|
|
|
|
108.-109 |
Досліджую роль дієслів у реченнях і текстах (с. 147, впр. 4-5). |
|
|
|
|
110.-111 |
Навчаюся добирати і вживати в мовленні дієслова- синонімн, дієслова-антоніми (с. 148-149, впр. 6-9). |
|
|
|
|
112.-113 |
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
|
114-115 |
Навчаюся добирати і вживати дієслова у прямому і переносному значеннях (с. 149, впр. 10-11). |
|
|
|
|
116-117 |
Час дієслів. Навчаюся визначати час дієслів. Навчальний діалог (с.150, впр. 1-2). |
|
|
|
|
118 |
Навчаюся визначати час дієслів. Навчальний діалог (с.151, впр. 3-4). |
|
|
|
|
119-120 |
Навчаюся змінювати дієслова за часами (с. 152-153, впр. 6-7). |
|
|
|
|
121 |
Навчаюся змінювати дієслова за часами (с. 152-153, впр. 8-11). |
|
|
|
|
122 |
Написання, не з дієсловами. Навчаюся писати не з дієсловами. Прислів’я (154-155, впр. 1-6). |
|
|
|
|
123 |
Узагальнюю знання про дієслово як частину мови. Розбір дієслова як частини мови (с. 156-157, впр. 7-12). |
|
|
|
|
124 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Дієслова» (с. 157). Діагностична робота. |
|
|
|
|
125 |
Повторення вивченого за рік.
|
|
|
|
|
126 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за рік. Діагностична робота. |
|
|
|
|
127 |
Повторення вивченогоза рік «Що я знаю?»
|
|
|
|
|