28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Карти. Класифікація карт.

Про матеріал

Матеріал сприяє формуванню знань про карти, їх характерні ознаки, систему умовних знаків; сформувати поняття про картографічні проекції, способи класифікації географічних карт. Розвиває навички самостійної роботи з картою і текстом підручника.

Перегляд файлу

 

Географія 6 клас

 

Тема уроку: Карти. Класифікація карт.

 

Мета уроку: продовжити формування знань про карти, їх характерні ознаки, систему умовних знаків;  сформувати поняття про картографічні проекції, способи класифікації географічних карт. Розвивати навички самостійної роботи з картою і текстом підручника. Виховувати пізнавальний інтерес, сприяти вихованню самостійності.

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: карта півкуль, кліматична карта Євразії, карта населення України, географічні атласи.

 

План уроку

І Мотивація навчальної діяльності.

ІІ Актуалізація опорних знань.

ІІІ Вивчення нового матеріалу:

  1. Карта і її ознаки.

2.  Картографічні проекції.

3.  Класифікація карт.

 4.  Географічні атласи.

ІV Закріплення.

V  Підсумки уроку.

 

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності.

Вивчення даної теми необхідне для того щоб мати повну уяву про географічні карти, їх ознаки, класифікацію, систему умовних знаків, спотворення,що є  на картах. Дана інформація є корисною і вкрай необхідною для тих, хто працює з картами, оскільки розвиває навички роботи з географічною картою і максимально використовувати її інформаційні ресурси.

 

Актуалізація опорних знань і перевірка домашнього завдання. Варіант І виконує завдання а), варіант ІІ – завдання б). Робота виконується на окремих аркушах з наступною взаємоперевіркою.

 

 

 

 

 

 

 

Виписати  № ознаки що характерна для:  а) плану; б)карти.

1) масштаб 1:5 000 і більше.

2) масштаб дрібніший за 1:5 000.

3) нанесені всі об’єкти і деталі місцевості.

4) нанесені вибірково найважливіші об’єкти .

5) об’єкти нанесені в масштабі з спотвореннями.

6) напрям північ – південь позначається стрілкою.

7) об’єкти нанесені в масштабі без спотворень.

8) позначено паралелі і меридіани.

9) відсутня градусна сітка.

10) населений пункт позначено кружечком.

11) можна виміряти ширину річки.

12) не можна виміряти ширину річки.

 

Новий матеріал

1. Поняття про карту як зображення земної поверхні на площині з врахуванням її кулястості, виконане в масштабі за допомогою умовних знаків. Будь-яка карта має спотворення.

Завдання:  Поясніть причини виникнення спотворень.

Порівняти зображення карти і плану в атласі і визначте характерні ознаки карти.

Основні ознаки карти:

- Дрібний масштаб.

- Наявність градусної сітки (визначити напрям в якому проводяться паралелі і меридіани).

- Система умовних знаків. Знайти пояснення в тексті параграфа і навести приклади (письмово):

      Умовні знаки

     Особливості знаків

            Прилади

Масштабні

 

 

Позамасштабні

 

 

Лінійні

 

 

Пояснювальні

 

 

 

2.Картографічні проекції – способи перенесення зображення з кулястої поверхні на площину. В залежності від способу перенесення розрізняють циліндричну, конічну і азимутальні проекції (аналіз малюнків в підручнику).

В яких частинах карти не буде спотворень? Де вони будуть максимальними?

 

 

 

 

 

 

 

3. Класифікація карт за масштабом (робота з текстом підручника):

- великомасштабні: від 1:10 000 до 1:200 000;

- середньомасштабні: від 1:200 000 до 1:1 000 000;

- дрібномасштабні: менше від 1:1 000 000.

Класифікація карт за охопленням території:

- карти світу і півкуль;

- карти материків і океанів (морів);

- карти країн (областей).

Класифікація карт за змістом:

- загально географічні;

- тематичні. (Які теми висвітлюють карти ваших атласів?)

Класифікація карт за призначенням (Для чого призначені карти кожної групи?)

- науково – довідникові;

- навчальні;

- військові;

- туристичні.

3. Атлас – систематизоване зібрання карт. Карти атласу доповнюють одна одну. Як і кати атласи класифікують за призначенням, за змістом, за просторовим

охопленням. Для чого створюють атласи? Найбільший атлас має розміри 110 х 170 см і вагу 175 кг, зберігається в бібліотеці міста Берлін.

 

Закріплення

Проаналізуйте карти атласу і заповніть таблицю

 

 Назва карти

                        Класифікація

 

Картографічна

    проекція

         За    

 охопленням

   території 

        За                  

    змістом

         За

  масштабом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки уроку

Висновок про те, що зображення на карті має спотворення. Карти класифікують за масштабом, за змістом, охопленням території і призначенням.

Оцінювання.

Домашнє завдання: опрацювати параграфи 12, 13. Закінчити роботу в таблиці.

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку