На сьогоднішньому уроці ви:
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань;
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дайте відповіді на запитання:
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ви:
IV. Вивчення нового матеріалу
Що таке карта знань та як з нею працювати?
Для подання комп’ютерних моделей, які відображають структурні зв’язки між деякими об’єктами чи поняттями, використовують програми для створення карт знань.
Карта знань — це засіб для подання графічної комп’ютерної моделі, що передбачає відображення об’єктів певної предметної галузі та зв’язків між ними.
Об’єкти (назви, терміни, зображення) для наочності на карті знань зв’язані гілками, що відходять від центрального поняття або ідеї відповідної предметної галузі.
Карти знань застосовують для створення інформаційних моделей, візуалізації нових ідей, фіксування та структурування даних, аналізу
й впорядкування даних, класифікації понять, відображення процесів, прийняття рішень тощо.
Карти знань відрізняються від схем, які можна, наприклад, побудувати в середовищі текстового процесора, тим, що можуть містити текст, малюнки, позначки, файли, посилання на ресурси Інтернету тощо.
Карти знань створюють за певними правилами:
Як створювати карти знань?
Карти знань можна зображати на папері або на дошці вручну. Але зручнішим та ефективнішим є їх створення з використанням різного програмного забезпечення, що розроблене для роботи з картами знань. Таким чином створюють комп’ютерні моделі, що відображають структурно-логічні схеми. Сьогодні є достатня кількість безкоштовних для користувачів програм для створення карт знань. Є й такі, за користування якими потрібно сплатити певні кошти. Деякі програми потребують попереднього встановлення на комп’ютері, інші реалізовані як онлайнові ресурси, і їхнє використання передбачає наявність інтернет-зв’язку.
Розглянемо алгоритм побудови карти знань у середовищі FreeMind, яке можна завантажити з Головного меню комп’ютера або ярлика програми. Зрозуміло, що спочатку ця програма має бути встановлена на комп’ютер.
Вікно редактора карт знань FreeMind містить меню, набір інструментів та робоче поле.
Робоче поле призначене для створення карти знань: введення тексту для вузлів і встановлення зв’язків між вузлами; редагування та форматування введеного тексту, стандартних позначок і малюнків.
Після завантаження редактора центральний вузол з текстом Нова асоціативна карта розташовується в центрі робочого поля. Для того щоб змінити текст у вузлі, двічі клацають лівою кнопкою миші або в контекстному меню вузла обирають вказівку Редагувати. Дію редагування чи форматування вмісту вузла можна здійснити у вікні Змінити текст у редакторі, який викликається відповідною вказівкою в контекстному меню вузла. Інструменти, що використовуються для форматування тексту у вузлі, нагадують окремі інструменти роботи з текстом у середовищі текстового процесора. Завершують редагування натисненням кнопки Гаразд.
Дії зі складовими карти, їх створення, переміщення, редагування, форматування тощо можна виконати за допомогою відповідних вказівок контекстного або головного меню програми. Дії, які найчастіше використовують під час роботи з картою, винесені на панель інструментів
У вузол можна додати текст, зображення, файл, посилання. Декілька вузлів можна об’єднати у групу — хмару за допомогою потрібної вказівки або комбінації клавіш.
Створену карту знань зберігають за допомогою вказівок меню Файл. Якщо передбачається, що карту не будуть більше редагувати чи форматувати, її можна експортувати в документи різних форматів, у тому числі і як графічне зображення. Файл карти знань, створеної в середовищі FreeMind має розширення тт.
V. Інструктаж з ТБ
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання .
VІІ. Підсумки уроку
Рефлексія
VІІI. Домашнє завдання
Підручник п. 13.2-13.3 ст. 102- 107
Створити карту знань, використавши таку інформацію http://shkolyar.in.ua/budova-ta-jyttediyalnist-roslyn7. Надіслати вчителеві на електронну адресу.
IХ. Оцінювання роботи учнів
1