Проект з інформатики на тему: "Інтернет: за чи проти". Дослідження позитивних та негативних сторін Інтернету і об'єднання їх у збірку «Інтернет: за чи проти?» проходить з метою сприяння обізнаності здобувачів освітніх послуг про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання.
Мета та завдання проекту:
Проект
Інтернет:
за чи проти?
Опис проекту
Обґрунтування вибору проблеми.
Дослідження позитивних та негативних сторін Інтернету і об’єднати їх у збірку «Інтернет: за чи проти?» проходить з метою сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання.
Мета та завдання проекту:
Очікувані результати:
Учасники проекту:
Інформаційний проект
Термін реалізації проекту – один місяць.
Етапи реалізації проекту:
1. Діагностично-прогностичний:
- розробити план та програму вивчення теми;
- визначити типи та види робіт;
- розробити вимоги до знань та вмінь учнів із кожного виду роботи.
2. Підготовчий:
- збирання необхідної інформації та матеріалів;
- матеріально-технічне забезпечення.
Перебіг заходу
На дошці написано тему заходу.
Учитель. Сьогодні ми поринемо у віртуальний світ - Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.
Для цього творчі групи провели дослідницьку роботу згідно з попередніми завданнями.
Виступи груп
Із повідомленнями на теми:
Захист творчого проекту (Презентація груп)
Учитель. Отже, ми починаємо презентацію проектів груп. Ви маєте змогу поринути в віртуальний світ.
Виступ доповідача творчої групи
«Інтернет і розвиток сучасної дитини»
Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді. Невміння працювати з комп’ютером і орієнтуватися в інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати й читати. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку. У кіберпросторі існує велика кількість спеціальних сайтів, адресованих дітям різного віку.
Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв'язання задач.
Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп'ютер та інтернет більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі .
Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.
Чим приваблює інтернет дітей і підлітків?
Навчальні, розвиваючі та розважальні інтернет-ресурси орієнтовані на дітей будь-якого віку. За їх допомогою діти в цікавій ігровій формі засвоюють основи письма і лічби, вчаться малювати та моделювати, привчаються до самостійної роботи і складають уявлення про навколишній світ. Розв’язання цікавих задач формує у дошкільників навички навчальної діяльності. До завдань розвиваючих програм та ігор входить також удосконалення пам’яті, уваги, мислення, логіки, спостережливості, тренування швидкості реакції та ін. Існує багато ігор, що водночас мають виховну і освітню основу та здатні викликати інтерес дітей шкільного віку до економіки, соціології, історії, літератури.
Інтерактивні ігри на кшталт «розфарбуй сам» містять коментарі, що пояснюють і спрямовують дії дитини. Працюючи з такими програмами, дитина має можливість оцінювати, доопрацьовувати і виправляти результати власної праці. Логічні ігри розвивають мислення і просторову уяву (наприклад, дають
можливість дитині вчитися розпізнавати та запам’ятовувати різноманітні геометричні фігури й кольори).
Діти дошкільного і шкільного віку із задоволенням проходять етапи навчальної гри знову і знову. Численні повторення сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу та стимулюють до самостійного пошуку найбільш ефективних шляхів вирішення поставлених задач.
Мережеві освітні ресурси для підлітків допомагають прискорити й оптимізувати процес навчання, підвищують якість навчання завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладення навчального матеріалу. Діти засвоюють нові цифрові технології та вчаться вільно орієнтуватися в інформаційному просторі.
Отже, сучасний підхід дозволяє підвищити якість і швидкість усвідомлення, розуміння та запам’ятовування навчального матеріалу.
Майбутнє пред’являє нові вимоги до нового покоління, стає необхідним формування певних соціальних і професійних навичок, що дозволяють жити в сучасному цифровому суспільстві.
Виступ доповідача ІІ творчої групи
«Правила безпеки дітей в Інтернеті»
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
Що роблять діти та підлітки в Інтернеті?
Спілкуються – знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.
Навчаються і розвиваються – продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості.
Розважаються – грають, слухають музику, дивляться фільми і відеоролики.
Виступ доповідача ІІІ творчої групи
«Психологічні і фізичні симптоми Інтернет-залежності»
У віртуальному середовищі діти прагнуть розслабитися й абстрагуватися від психологічних проблем реального світу, дати вихід емоціям, цікаво провести час. У віртуальному світі знімаються заборони й обмеження морально-етичного і соціальних планів. Більшість батьків вважають комп’ютерні та онлайн-ігри абсолютно нешкідливими і навіть корисними. За їх використання у межах здорового глузду дитина дійсно може отримати психотерапевтичний ефект: зняти напруження, стрес, знизити рівень тривожності і послабити депресивний стан. Проте у випадку зловживання такі ігри призводять до прямо протилежного ефекту, викликаючи підвищення рівня тривожності, роздратування, агресивності, сприяючи повному відчуженню від реальності та створенню психологічної залежності.
Небезпечні сигнали
Передвісники Інтернет-залежності:
· нав’язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;
· очікування чергового сеансу онлайн;
· збільшення часу, проведеного онлайн;
· зростання витрат на Інтернет-послуги.
· повне поглинання Інтернетом;
· потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;
· наявність неодноразових, малоефективних спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;
· поява симптомів абстиненції в разі скорочення користування Інтернетом (повторне тяжіння, виникнення і посилення напруження через певний час);
· виникнення проблем із навколишнім середовищем (однолітками, членами родини, друзями);
· намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;
· залежність настрою від використання Інтернету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав’язаними розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет, вільними чи несвідомими рухами пальців, що нагадує друкування на клавіатурі).
· гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп’ютером;
· неможливість зупинитися;
· постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті;
· зневажання родиною і друзями;
· відчуття спустошення, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
· брехня про своє захоплення близьким;
· проблеми з навчанням.
· біль в області зап’ястя через напруження м’язів;
· сухість в очах;
· головний біль;
· нерегулярне харчування;
· зневажання особистою гігієною;
· порушення сну.
Виступ доповідача ІV творчої групи
«Пам’ятка для батьків»
Діти молодшого шкільного віку повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога у навігації під час пошуку сайтів і під час спілкування.
· Навчіть дитину правил конфіденційності і поведінки в Мережі.
· Роз’ясніть дитині, для чого і як правильно створювати ніки. Придумайте разом з дитиною нік, де не міститься особиста інформація про неї, і безпечний пароль.
· Розкажіть дитині, що в Мережі люди можуть видавати себе за будь-кого, тому слід ставитись обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм ніякої особистої інформації.
· Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережних іграх.
· Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.
· Виявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини і не ігноруйте запитання, що вона ставить. Якщо не знаєте відповіді на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті.
· Розкажіть дитині про ризики, які вона може зустріти у віртуальному просторі.
· Створіть альтернативні інтереси, обов’язки для вашої дитини
Довірливі стосунки допоможуть ужити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації, що загрожує безпеці дитини.
Виступ доповідача V творчої групи
«Переваги та недоліки Інтернету»
Переваги:
1. Оперативний пошук інформації.
2. Спілкування без кордонів в реальному масштабі часу.
3. Розвиток інтелекту, творчих здібностей (людина реалізує за допомогою ПК нову дійсність, творить світ) .
4. Можливість дистанційного навчання ....
Недоліки:
Виступ доповідача VІ творчої групи
Презентація «Інтернет: за чи проти?»
ПІДСУМКОВЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Шановні, діти! Наше життя проходить з великою швидкістю. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.
Сьогодні Ви всі отримали або систематизували свої знання з теми. Знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.
1