• Пропонуємо вам скористатися практичним кейсом карток для формувального оцінювання з літератури «Навчаймо з радістю!»
• Це шаблони, створені на основі рекомендацій з формувального оцінювання
• Ви можете скористатися ними, роздрукувавши їх, або створити власні за зразком. Багато з них не потребує спеціальних заготовок, їх можна виконувати на звичайних аркушах паперу, у зошиті, записнику тощо. За умови дистанційного навчання їх можна використовувати в цифровому форматі
• Під час використання карток пам’ятайте такий алгоритм:
Мета
Результат Формат
Оцінювач Час
Підготовка
Навчаймо з радістю!
• Розробіть разом з учнями/ученицями систему жестів підтримки:
• Допомога
• Підтримка
• Гарна робота
• Оплески
• Дай п’ять
• Командна робота
• Та інші (на розсуд дітей та дорослих)
Сигнальні картки
Можна використовувати на всіх етапах вивчення: перед початком, під час вивчення матеріалу, , під час виконання завдання, як рефлексія тощо
• Знаю
• Було легко
• Зрозуміло
• Упораюся без допомоги
• Частково
• Були незначні помилки
• Не все зрозуміло
• Впораюся, якщо буде допомога
• Не знаю
• Багато помилок
• Зовсім не розумію
• Потребую допомоги
миттєве оцінювання
Не знаю |
Маю власну думку |
Можна використати на будь-якому етапі вивчення художнього твору чи розділу
Картка взаємооцінювання «3 зірки, 2 хмарки, 1 висновок»
Використовується під час аналізу виконаної роботи однокласника/однокласниці
Моє ім’я та прізвище
_______________
• Напиши 2 уточнювальних
саме тобі сподобалося в роботі
однокласника/однокласниці
Картка взаємооцінювання
«Партнер/Партнерка» (робота в парі)
Моє ім’я та прізвище
_______________________________________________________
Ім’я та прізвище мого партнера /моєї партнерки_______________________________________________
Підкресли твердження, яке вважаєш правильним
Нам вдалося гарно і якісно виконати всі поставлені перед нами завдання |
Так |
Ні |
Частково |
Мені сподобалося співпрацювати в парі |
Так |
Ні |
Частково |
Наступного разу хочу спробувати попрацювати ще з кимось іншим |
Так |
Ні |
Частково |
Партнер/партнерка вміє дослухатися до порад і працює добре в парі |
Так |
Ні |
Частково |
Я брав/брала на себе ініціативу в нашій парі |
Так |
Ні |
Частково |
Нам було легко домовлятися й шукати спільні рішення |
Так |
Ні |
Частково |
Виділи твердження , яке вважаєш правильним
Моє ім’я та прізвище
___________________________________________________________
Зі мною в групі працювали____________________________________
___________________________________________________________
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
Хочу повідомити учителю/учительці (за потреби) |
||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||
Оцінювання готовності до співпраці
Учні використовують цю форму , щоб оцінити свої вміння співпрацювати з іншими
|
4 |
3 |
2 |
1 |
Управління власним навчанням |
Я беру вдумливу, активну роль у власному навчанні. Я можу зробити все можливе для успіху групи. Я постійно маю бажання вчитися і ділитися своїми ідеями з однокласниками. |
Я зазвичай беру активну роль у власному навчанні, тому можу зробити все можливе для успіху групи. Я часто ділюся своїми ідеями і ставлю запитання однокласникам. |
Я іноді беру активну роль у власному навчанні. Я іноді ділюся своїми ідеями і ставлю запитання однокласникам. |
Я не беру активну роль у власному навчанні. Я не беру участь у спільному обговоренні і діяльності. Я не ділюся ідеями і ставлю запитання однокласникам. |
Виконання завдань |
Я завжди вдумливо виконую повністю завдання, і я готови/готова зробити внесок у роботу групи. Моя робота показує, що в мене є велике прагнення до навчання. |
Я виконую отримані завдання, і я готовий/готова посильний зробити внесок у роботу групи. |
Я, напевне, потребую нагадування, щоб виконувати завдання, щоб група не чекала на мене і я маю збільшити мій внесок у роботу групи. |
Я не завершую отримані завдання і не завжди готовий/готова зробити внесок у роботу групи. Мені постійно потрібно нагадувати про виконання завдання. |
Участь в обговореннях |
Я ініціюю обговорення, ставлю важливі питання і виступаю в ролі лідера в групі.
|
Я регулярно беру участь в обговореннях, висловлюю ідеї, ставлю важливі запитання і аргументую власну точку зору. |
Я іноді беру участь в обговореннях, але майже не висловлюю ідеї, не ставлю важливі запитання і аргументую свою точку зору. |
Я не беру участь в обговореннях. |
Активне спілкування |
Я відстоюю аргументами власні думки та ідеї. Я також уважно слухаю інших. |
Я ділюся своїми думками і ідеями. Я слухаю моїх однолітків з повагою. |
Я іноді ділюся своїми думками й ідеями. Я вислуховую моїх однолітків. |
Я не ділюся своїми думками і ідеями. Я не вислуховую моїх однолітків, або не толерантно ставлюся до ідей інших учасників. |
Дати швидку відповідь за 1 хвилину
Як ми працювали в групі
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Імена та прізвища членів групи |
|
|
|
Ми змогли легко домовитися |
Так |
Ні |
Частково |
Ми говорили по черзі |
Так |
Ні |
Частково |
Кожен взяв на себе відповідальність за роботу |
Так |
Ні |
Частково |
Усі були активні |
Так |
Ні |
Частково |
Ми працювали добре |
Так |
Ні |
Частково |
Склад групи був вдало підібраний |
Так |
Ні |
Частково |
Робота в парі
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Ім’я та прізвище мого партнера/ партнерки |
|
|
|
Ми говорили по черзі |
Так |
Ні |
Частково |
Партнер/партнерка прислухався/прислухалася до моїх думок |
Так |
Ні |
Частково |
Партнер/партнерка реагував/реагувала на слушні поради |
Так |
Ні |
Частково |
Партнер/партнерка допомагав/допомагала аналізувати, порівнювати, робити висновки за змістом твору |
Так |
Ні |
Частково |
Партнер/партнерка висловлював/висловлювала цікаві думки, ідеї |
Так |
Ні |
Частково |
Партнер/партнерка допомагав/допомагала виправляти помилки |
Так |
Ні |
Частково |
Картка
самооцінювання/взаємооцінювання
1. Як ти оцінюєш свою роботу?
(працюємо з 1 і 2 колонками)
2. Як ти оцінюєш роботу в парі?
Учень/учениця |
Задоволений/за доволена результатом |
Партнер/ партнерка |
|
Зафарбуйте/позначте рівень роботи на шкалі термометра нижче 0 – низький, від 0 до 40 - середній, від 40 до 100 – високий
|
Картка
самооцінювання/взаємооцінювання
1. Як ти оцінюєш свою роботу?
(працюємо з 1 і 2 колонками)
2. Як ти оцінюєш роботу в парі?
Учень/учениця |
Активність і творчість |
Партнер/ партнерка |
|
Зафарбуйте/позначте рівень роботи на шкалі термометра нижче 0 – низький, від 0 до 40 - середній, від 40 до 100 – високий
|
Картка
самооцінювання/взаємооцінювання
1. Як ти оцінюєш свою роботу?
(працюємо з 1 і 2 колонками)
2. Як ти оцінюєш роботу в парі?
Учень/учениця |
Розуміння, що треба домовлятися й шукати компроміс |
Партнер/ партнерка |
|
Зафарбуйте/позначте рівень роботи на шкалі термометра нижче 0 – низький, від 0 до 40 - середній, від 40 до 100 – високий
|
Картка
самооцінювання/взаємооцінювання
Учень/учениця |
Готовність вчитися далі й шукати нові способи пізнання |
Партнер/ партнерка |
|
Зафарбуйте/позначте рівень роботи на шкалі термометра нижче 0 – низький, від 0 до 40 - середній, від 40 до 100 –
|
Ім’я та прізвище |
|||||||||||
Що оцінюємо? |
Наприклад : Знання змісту художнього твору чи характеристика головних героїв… |
||||||||||
|
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ім’я та прізвище |
||
Знаю/не знаю |
|
|
Розумію/ не розумію |
|
|
Традиційні рефлексії (особисте)
Індивідуальна робота
|
|
Заповніть 1 та 2 колонку на початку вивчення теми/розділу, а 3 колонку в кінці
Ім’я та прізвище |
|
Тема/розділ |
|
Знаю |
Хочу дізнатися |
Дізнався/дізналася |
|
|
|
|
Діаграма Венна
Ім’я та прізвище_____________ Тема/розділ _____________
Ім’я та прізвище |
|
Тема/розділ
|
|
1 |
Найкраще мені вдалося (що саме, вкажи конкретно )
|
2 |
У мене були труднощі, коли (вкажи які і під час якого виду роботи)
|
3 |
|
4 |
Я навчився/навчилася (чого саме, вкажи конкретно)
|
5 |
Тепер я можу (як ти можеш застосувати свої знання)
|
6 |
Мені захотілося (чого саме, на основі вивченого)
|
7 |
Я потребую допомоги, бо (якщо є те, що тобі досі не зрозуміло)
|
8 |
Наступного разу я хочу (твої побажання)
|
Практика «Незавершене речення»
Після вивчення теми, розділу
(фітбек сандвіч)
Метод зворотного зв’язку:
Запишіть:
1) що сподобалося під час вивчення матеріалу/роботи на уроці/роботи вчителя/у роботі з партнером(кою) ;
2) що треба змінити під час під час вивчення матеріалу/роботи на уроці/роботи вчителя/у роботі з партнером(кою);
3)Який корисний досвід від вивчення матеріалу/роботи на уроці/роботи вчителя/у роботі з партнером(кою)
(робота в парі)
Чернетка (ім’я та прізвище) |
|
|
Текст |
Редагування партнера/пар тнерки |
Остаточне редагування |
|
|
|
Взаєморедагування:
Учень/учениця записує своє есе/роботу в першу колонку, у другу колонку (на інший аркуш) однокласник(ця) вносить свої корективи, потім дитина знову читає свою роботу й приймає остаточне рішення – погоджуватися з правками чи ні
Використовується на всіх етапах вивчення художнього твору чи розділу як спосіб визначити, на якому етапі розуміння знаходиться учень/учениця.
Техніка «4 вікна»
Виконується після пояснення нового матеріалу.
Кожен учень/учениця має 4 вікна, й обирає, яке з них - одне – зможе заповнити після прочитання/слухання/перегляду художнього твору
Моє ім’я та прізвище __________________________________. Я зможу:
ПЕРЕДБАЧИТИ |
ОЦІНИТИ |
|
|
ПОЯСНИТИ |
УЗАГАЛЬНИТИ |
|
|
Техніка «Дві зірки+бажання»
Можна використати на будь-якому етапі уроку як самооціювання, взаємооцінювання, а також для оцінювання роботи на уроці вчителя. Можна використати як шаблон для характеристики літературного персонажа. Дві зірки – що сподобалося, метелик – бажання, що треба змінити
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Я швидко і легко читаю текст, з яким ми працюємо на уроці |
Так |
Ні |
Частково |
Я розумію всі слова і фрази, які є в тексті |
Так |
Ні |
Частково |
Я встигаю на уроці за діями вчителя та роботою учнів |
Так |
Ні |
Частково |
Я аналізую під час читання сюжет |
Так |
Ні |
Частково |
Я уявляю події та героїв у процесі читання |
Так |
Ні |
Частково |
Я потребую допомоги інших (учителя/однокласників)під час читання |
Так |
Ні |
Частково |
Моє ставлення до героя/героїні
Моє ім’я та прізвище |
|
Я змінив/змінила своє ставлення до…. |
|
Я дізнався/дізналася більше про….
|
|
Я здивувався/здивувалася тому, що …
|
|
Я відчув/відчула…
|
|
Я ставився/ставилася до … |
|
Моє читання в класі
Моє читання вдома
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Я обираю текст, який мене цікавить самостійно |
Так |
Ні |
Частково |
Я починаю читати одразу, щойно оберу текст, без нагадування |
Так |
Ні |
Частково |
Я читаю впродовж відведеного для себе часу |
Так |
Ні |
Частково |
Я аналізую текст і розумію прочитане |
Так |
Ні |
Частково |
Я уявляю події та героїв у процесі читання |
Так |
Ні |
Частково |
Я потребую допомоги інших (рідних та близьких) під час читання |
Так |
Ні |
Частково |
Моє слухання тексту
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Я уважно слухаю впродовж всього відведеного часу |
Так |
Ні |
Частково |
Я сприймаю на слух і розумію всі слова і фрази |
Так |
Ні |
Частково |
Я роблю деякі записи, щоб краще запам’ятати текст |
Так |
Ні |
Частково |
Я аналізую текст і розумію прослухане |
Так |
Ні |
Частково |
Я уявляю події та героїв у процесі слухання |
Так |
Ні |
Частково |
Я потребую допомоги інших під час слухання |
Так |
Ні |
Частково |
Моє розуміння
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Я обираю текст, який мене цікавить самостійно |
Так |
Ні |
Частково |
Я починаю читати одразу, щойно оберу текст, без нагадування |
Так |
Ні |
Частково |
Я читаю впродовж відведеного для себе часу |
Так |
Ні |
Частково |
Я аналізую текст і розумію прочитане |
Так |
Ні |
Частково |
Я уявляю події та героїв у процесі читання |
Так |
Ні |
Частково |
Я потребую допомоги інших (рідних та близьких) під час читання |
Так |
Ні |
Частково |
Моє слухання тексту
Ім’я та прізвище |
|
|
|
Я уважно слухаю впродовж всього відведеного часу |
Так |
Ні |
Частково |
Я сприймаю на слух і розумію всі слова і фрази |
Так |
Ні |
Частково |
Я роблю деякі записи, щоб краще запам’ятати текст |
Так |
Ні |
Частково |
Я аналізую текст і розумію прослухане |
Так |
Ні |
Частково |
Я уявляю події та героїв у процесі слухання |
Так |
Ні |
Частково |
Я потребую допомоги інших під час слухання |
Так |
Ні |
Частково |
Можна застосовувати на всіх Сходинки успіху
етапах діяльності, щоб виміряти, на якому рівні знаходиться
учень/учениця Намалюй себе, на якій сходинці ти знаходишся
Оціню
Проаналізую
Застосую/наведу приклад
Розумію/ перекажу
Знаю/запам’ятав(ла)
Аркуш паперу (картка) ділиться на дві частини. На зовнішньому, видимому, боці дитина пише все, що знає, узагальнила, може відтворити й проаналізувати, може показати іншим. На внутрішньому, невидимому – пише, що не зрозуміла і що хоче спитати в учителя/вчительки
Моє ім’я та прізвище Хочу розказати |
Невидима частина картки Прошу пояснити |
|
|
Зворотний відлік 3-2-1
Перевірка усвідомленого навчання в процесі вивчення художнього твору
• Твоє ім’я та прізвище _________________
• Запиши 3 речі, чого ти раніше не знав/не знала
• Запиши 2 речі, які тебе здивували
• Що ти хочеш робити, щоб дізнатися більше?
Коло самооцінювання
Перевірка усвідомленого навчання в процесі вивчення художнього твору Застосовуємо після вивчення теми, розділу, характеристики головного героя тощо
Твоє ім’я та прізвище _________________
Зафарбуй відповідним кольором сегменти кола настільки, як ти вважаєш за потрібне (весь сегмент, половину, третину тощо)
• Використовується після проведеної роботи або як проміжний результат.
Учень/учениця може називати вголос або писати на намальованій долоні
Чого я сьогодні
допомоги, співпраці?
• Інший варіант рефлексії 5 пальців:
1. Що я робив/робила (читання, письмо, аналіз тощо)?
2. З якою метою?
3. Чому я робив/робила це саме так?
4. Який результат я отримав/отримала?
5. Який варіант кращий?
• 5 речей, які ти зараз бачиш.
• 4 речі, які ти зараз чуєш.
• 3 речі, запах яких ти зараз відчуваєш.
• 2 речі, до яких ти можеш доторкнутися.
• 1 річ, яку ти можеш спробувати на смак.
• 5 кольорів, які ви бачили або прочитали.
• 4 місця події, де побували герої.
• 3 смаколики, які їли герої.
• 2 небезпеки, які переслідували героїв.
• 1 мрія, яка здійснилася.
• 5 кольорів, які ти бачиш у творі.
• 4 фігури, які ти бачиш у творі.
• 3 м’які речі, які ти можеш побачити у творі.
• 2 людини, яких ти бачиш у творі.
• 1 книга, яку ти бачиш.
• 5 «ЧОМУ?»
Дерево очікування/ дерево вражень Піраміда передбачень
На імпровізоване дерево (скриньку, піраміду тощо) діти клеять стікери зі своїми рефлексіями після певного виду роботи
Довгостроковий проект, узагальнення знань та вмінь.
Учитель(ка) дає завдання учням/ученицям згрупувати власні рефлексії в певну систему
|