УКРАЇНА — МОЛОДА ДЕРЖАВА З ВЕЛИКИМ МИНУЛИМ

Про матеріал
Розробка урока за темою "Україна - молода держава з великим минулим" для 5 класу за підручником "Досліджуємо історію і суспільство" : / І. Д.Васильків, О. Я. Басюк, Г. С. Гінкул, Л. А. Грисюк, І. С. Димій, О. А. Іртищева, М. І. Костікова, І. Л. Паршин, Р. В. Шеремета. — Тернопіль :Астон, 2022
Перегляд файлу

 

                         Тема уроку:

 

УКРАЇНА — МОЛОДА ДЕРЖАВА З ВЕЛИКИМ МИНУЛИМ

Клас

 

Дата

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні/учениці:

- емоційно долучаються до заходів, які спрямовані на утвердження цінності незалежності і територіальної цілісності України [6 ГІО 6.2.1-9]

 – добирають інформацію за заданими критеріями [6 ГІО 3.1.2-1]

 – визначають значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства [6 ГІО 4.3.1-1]

– виокремлюють основне і другорядне в тексті [6 ГІО 4.1.1-2]

Етап уроку

Зміст роботи

Методичний коментар

Час

Вступний:

 

 

 

 

 

-Актуалізація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •        Мотивація

Обговорення домашнього завдання. Учні обмінюються питаннями, які вони складали до параграфа підручника та відповідають на них.

 

Урок розпочинається з перевірки домашнього завдання.

6 хв

Аналіз уривку вірша Д.

Павличка

Вставай, народе, в єдину лаву,

Шикуй братерство всіх наших мов,

Вставай творити свою державу,

Вставай, народе, твій час прийшов.

Д. Павличко

 

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про свою Батьківщину як державу.

Вправа «Мікрофон»

— Чим ви найбільше пишаєтеся у своїй Вітчизні?

 

Бесіда з учнями:

  •          Які події могли надихнути автора на написання цих рядків?
  •          - Коли саме міг бути написаний цей вірш? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація учнів до того, що вони живуть в державі, якою варто пишатися і історію якої треба знати.

4 хв

Основна частина (конструювання знань і вмінь):

Робота з підручником

Коментоване читання пункту 2.1 параграфа 2 ст.12-13. Запис в зошит основних ознак держави.

Виконання вправи «Україна-незалежна держава»

https://learningapps.org/watch?v=pqkr4n6qt22

Вправа «Вправний математик». Розв’яжіть задачу, якщо відомо, що зараз 202_ рік, а Україна стала незалежною у 1991 році. Тож скільки років нашій державі?

Організація роботи з підручником, акцентування уваги на терміни «держава», «незалежність», «суверенітет», «ознаки держави». Закріплення знань за допомогою вправи «Україна – незалежна держава» ( знайди пару визначенню).

25 хв

Розповідь учителя

 

Вікторина «Державна символіка України»

 

Коротка інформаційна довідка з використанням презентації про державну символіку України

 

 

 

Розповідь учителя

 

 

Вправа «Хмаринка слів про українську мову».

 

Обговорення питання «Чому «загроза українській мові рівносильна загрозі національній безпеці України, існуванню української нації та її держави»?

Вступне слово про цінність мови для кожного народу, її роль в житті держави та пересічного громадянина зокрема..

 

Учні підбирають прикметники про українську мову і за допомогою онлайн-сервісу Word Art створюють хмаринку слів.

Учні висловлюють свої думки з позиції досвіду, набутого під час цього уроку.

 

Заключний:

 

  •        Узагальнення (підбиття

підсумків)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •          Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •          Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

  •          Домашнє завдання

 

 

 

Вправа «Незакінчене речення»

  1. Перша згадка назви «Україна»  в писемних джерелах датується …..
  2. Право самостійно ухвалювати рішення, обирати союзників і творити майбутнє, зважаючи на інтереси свого народу…
  3. Державними символами України є…
  4. Грошова одиниця нашої держави має назву …
  5. Володіти українською мовою як мовою свого громадянства  є….

 

 

 

 

Вправа «Мікрофон» «А ви думали, що Україна так просто. Україна – це супер. Україна – це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії. На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни». Ліна Костенко

 

 

 

 

Вправа «Трихвилинна пауза»

Я більше дізнався(лася) про... 

Я змінив(ла) ставлення до.... 

Мене здивувало... 

Я почувався(лася)...

 

 

 

 

Опрацювати параграф 2.

Вправа «День в історії». Висловте власне судження про цінність проголошення незалежності України 24 серпня 1991 року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні називають  факти та конкретні приклади для аргументації думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трихвилинна пауза дає змогу учням зупинитися,  обміркувати певні представлені явища та ідеї, прив'язати їх  до вже наявних знань або досвіду та попросити роз'яснень.

 

 

 

 

 

 

При виконання домашнього завдання доцільно застосувати метод ПРЕС.

10 хв

Підручник: Досліджуємо історію і суспільство : підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / І. Д.Васильків, О. Я. Басюк, Г. С. Гінкул, Л. А. Грисюк, І. С. Димій, О. А. Іртищева, М. І. Костікова, І. Л. Паршин, Р. В. Шеремета. — Тернопіль :Астон, 2022. — 228 с.

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку