Картки на два варіанти. Роздатковий матеріал. Математика-5 кл. Розділ І.

Про матеріал

Збірник містить тренувальні завдання, що відповідають представленим у підручнику Бевз Г. П., Бевз В. Г. Математика. 5 клас темам. Їх можна використовувати для роботи в класі і вдома, а також під час самостійних,контрольних робіт. Вправи допоможуть вчителю перевірити як теоретичну підготовку учня так і вміння застосовувати теоретичний матеріал до розв'язування вправ та задач. Завдання подані у двох варіантах, кожне з яких оцінюється в 3 бали.

Матеріали збірника можуть бути використані вчителями та учнями загальноосвітніх шкіл і закладів нового типу, а також студентами математичних спеціальностей педагогічних ВНЗ та вчителями-початківцями у процесі підготовки уроків математики у 5 класах 12-річної школи.

Перегляд файлу

 

 

Роздаткові дидактичні матеріали з математики для 5-го класу.

 

Розділ І. Натуральні числа, геометричні фігури і величини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Зміст

 

Параграф підручника

Тема

№ картки

§1 – 3

Натуральні числа і цифри.

Нуль і мільярд. Порівняння натуральних чисел

№ 1 – 1

№ 1 – 2

§ 4

Додавання натуральних чисел.

№ 2 – 1

№ 2 – 2

§ 5

Віднімання натуральних чисел.

№ 3 - 1

№ 3 - 2

§6 - 7

Відрізки, ламані та їх довжини. Координатні промені і шкали.

№ 4 - 1

№ 4 - 2

§ 8

Кути та їх міри.

№ 5 - 1

№ 5 - 2

§9 -10

Множення натуральних чисел. Закони множення.

№ 6 - 1

№ 6 - 2

§11

Ділення натуральних чисел.

№ 7 - 1

№ 7 - 2

§ 12

Ділення з остачею.

№ 8 - 1

№ 8 - 2

§ 13

Квадрат і куб числа.

№ 9 - 1

№ 9 - 2

§14-15

Числові і буквені вирази. Рівняння і задачі на рівняння.

№ 10 - 1

№ 10 - 2

§ 15

Рівняння і задачі на рівняння.

№ 11 - 1

№ 11 – 2

§16-17

Многокутники. Кути трикутника і чотирикутника.

№ 12 - 1

№ 12 – 2

§18-20

Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед та його об’єм. Величини та їх значення.

№ 13 - 1

№ 13 – 2


Математика – 5 кл.

Тема. ( §1 – 3) Натуральні числа і цифри.

Нуль і мільярд. Порівняння натуральних чисел.

КАРТКА № 1-1

 

1. Запиши цифрами числа:

а) триста п’ять мільярдів дев’яносто сім мільйонів сімсот дві тисячі вісімсот двадцять сім;

б) сорок три мільярди сімсот тридцять три мільйони сім тисяч п’ять.

 

2. Порівняй числа:

а) 3 237  та  327 ;    б) 54 874  та  54 784 ;

в) 986 783  та  996 389.

 

3. Розв’яжи задачу:

На елеватор привезли 498 т жита, а пшениці привезли на 7 623 т більше. Скільки всього зерна привезли на елеватор?

 

4. Використовуючи цифри 8, 6, 7, 0, 1, 2  запиши найбільше і найменше шестицифрові числа.

 

 

 

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §1 – 3) Натуральні числа і цифри.

Нуль і мільярд. Порівняння натуральних чисел.

КАРТКА № 1-2

 

1. Запиши цифрами числа:

а) двадцять п’ять мільярдів сто дев’яносто сім мільйонів шістсот дві тисячі триста двадцять чотири;

б) двісті три мільярди сімсот три мільйони вісім тисяч п’ятдесят.

 

2. Порівняй числа:

а)  237  та  327 ;    б)  54 874  та  54 784 ;

 в)  996 783  та  996 389.

 

3. Розв’яжи задачу:

На одній фермі 863 корови, а на другій на 357 корів більше. Скільки всього корів на обох фермах?

 

4. У трицифровому числі закреслили крайню цифру зліва – 5. Як змінилося це число? Наведи приклад.


Математика – 5 кл.

Тема. ( § 4) Додавання натуральних чисел.

 

КАРТКА №2-1

 

1. Виконай дії зручним способом:

а) 84 + 118 + 116 ;     б)  324 + 446 + 76 + 156.

 

2. Порівняй числа:

а)  3 465  та  3 564 ;    б)  909 099  та  90 909 .

 

3. Розв’яжи задачу:

Від Харкова до Севастополя  770 км, а від Харкова до Чернівців на 210 км більше. Яку відстань від Севастополя до Чернівців через Харків?

 

4. Запиши усі трицифрові числа, в запису яких використовуються лише цифри 4 і 7.

 

 

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §4) Додавання натуральних чисел.

 

КАРТКА № 2-2

 

1. Виконай дії зручним способом:

а) 74 + 118 + 126 ;     б)  624 + 146 + 76 + 154.

 

2. Порівняй числа:

а)  3 965  та  3 564 ;    б)  99 099  та  900 909 .

 

3. Розв’яжи задачу:

Від Хмельницького до Жмеринки 115 км, а від Хмельницького до Тернополя на 15 км більше. Яка відстань від Жмеринки до Тернополя через Хмельницький?

 

4. Запиши усі трицифрові числа, в запису яких використовуються лише цифри 3 і 5.

 

 

 

 

 

 

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §5 ) Віднімання натуральних чисел.

 

КАРТКА № 3-1

 

1.Виконай дії:

 

   а) 198 - 89;    б)  1006 - 329;   в) 7259 –  ( 259 + 998); 

 

2. Розв’яжи рівняння:

 

а) х + 17 = 110;       б)  110 – х = 17 ;

в) х – 17 = 110;        г)  17 + х = 110 ;  

 

3.  Задача.

Вниз по річці турист проплив на моторному човні 240  км за 8 год.  Знайди власну швидкість човна, якщо швидкість течії  2  км / год.

 

4. Як  зміниться різниця двох чисел, якщо зменшуване збільшити на 52?


Математика – 5 кл.

Тема. ( §5 ) Віднімання натуральних чисел.

 

КАРТКА № 3-2

1.Виконай дії:

 

   а) 197 - 79;    б)  1003 – 569 ;   в) 6758 - ( 758 + 897);   

 

2. Розв’яжи рівняння:

 

а) х + 23 = 210;       б)  210 – х = 23 ;

в) х – 23 = 210;        г)  23 + х = 110 ;  

 

3.  Задача.

    Рухаючись за течією по річці турист проплив на моторному човні 150 км за 5 год. Знайди власну швидкість човна, якщо швидкість течії  2  км / год.

 

4. Як  зміниться різниця двох чисел, якщо від'ємник збільшити на 52?


Математика – 5 кл.

Тема. ( §6 - 7 ) Відрізки, ламані та їх довжини.

                           Координатні промені і шкали.

 

КАРТКА № 4 – 1

 

1.  Накресли відрізок MN довжиною 7 см , постав на ньому точку S так, щоб вона поділила його на рівні частини. Знайди довжину відрізка MS.

 

2.  Накресли ламану з чотирьох різних ланок так, щоб її довжина не перевищувала 13  см . Познач ламану буквами, та запиши довжину її найменшої ланки.

 

3.  Скільки різних прямих можна провести через одну точку? Наведи приклад.

 

4.  Знайди довжини кожного з двох відрізків, якщо один із них втричі довший за другий, а сума їх довжин  80  см.


Математика – 5 кл.

Тема. ( §6 - 7 ) Відрізки, ламані та їх довжини.

                           Координатні промені і шкали.

 

КАРТКА № 4 – 2

 

1.  Накресли відрізок FK довжиною 9  см , постав на ньому точку R так, щоб вона поділила його на не рівні частини. Знайди довжину відрізка FF.

 

2.  Накресли ламану з трьох різних ланок так, щоб її довжина була меншою 12  см . Познач ламану буквами, та запиши довжину її найбільшої ланки.

 

3.  Скільки різних прямих можна провести через дві точки? Наведи приклад.

 

4.  Знайди довжини кожного з двох відрізків, якщо один із них вдвічі довший за другий, а сума їх довжин 90 см.

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §8 ) Кути та їх міри.

 

КАРТКА № 5 – 1

 

1. Побудуй кути: розгорнутий, прямий, тупий, гострий.

    Познач кожен однією буквою.

    Виміряй їх транспортиром і запиши їх градусну міру під малюнком.

 

2. Побудуй кут HKR, міра якого 130о . Користуючись лінійкою і транспортиром , проведи в ньому бісектрису KF , запиши міру кута HKF.

 

3. Як називається кут, міра якого менша за дев’яносто градусів.

 

4. Накресли дві прямі AB і NM так, щоб вони перетнулись в точці K, і при цьому утворився кут 45о .


Математика – 5 кл.

Тема. ( §8 ) Кути та їх міри.

 

КАРТКА № 5 – 2

 

1. Побудуй кути: розгорнутий, прямий, тупий, гострий.

    Познач кожен трьома буквами.

    Виміряй їх транспортиром і запиши їх градусну міру під малюнком.

 

2. Побудуй кут RHK, міра якого 140о . Користуючись лінійкою і транспортиром , проведи в ньому бісектрису HS , запиши міру кута SHK.

 

3. Як називається кут, міра якого більша за дев’яносто градусів.

 

4. Накресли дві прямі SM і FR так, щоб вони перетнулись в точці O, і при цьому утворився кут 135о .

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §9 -10 ) Множення натуральних чисел.

                           Закони множення.

 

КАРТКА № 6 - 1

 

1. Виконай дії :

а) 23 ·1000;     б)  47 · 9 ;      в) 53 · 11;

г)  109 · 2 ;   д) 17 · 5 . 

 

2. Обчисли зручним способом:

а)  139 · 25 + 75 · 139 ;    б)  25 · 472 · 4 ;

в) 307 · 195 – 95 · 307 .

 

3. Виконай дії в стовпчик :

а) 83 · 4600;       б)  2900 · 570 ;

в) 208 · 604  ;     г)  642 · 386 .

 

4. Обчисли : 37 653 – 84 · 327 + 28 · 5 .

 

5. Розв’яжи задачу:

         Столяр і його помічник мають виготовити 217 рам. Столяр за день виготовляє 18 рам, а його помічник – 13. Скільки рам їм залишилось виготовити після двох днів роботи?

 

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §9 - 10 ) Множення натуральних чисел.

                          Закони множення.

 

КАРТКА № 6 - 2

 

1. Виконай дії :

а) 43 · 100;     б)  57 · 9 ;      в) 54 · 11;

г)  209 · 3 ;   д) 18 · 5 . 

 

2. Обчисли зручним способом:

а)  739 · 35 + 65 · 739 ;    б)  50 · 452 · 2 ;

в) 801 · 195 – 85 · 801 .

 

3. Виконай дії в стовпчик :

а) 83 · 5600;       б)  3700 · 540 ;

в) 308 · 204  ;     г)  749 · 584 .

 

4. Обчисли : 17 653 – 84 · 127 + 26 · 5 .

 

5. Розв’яжи задачу:

           З міської площі відправились одночасно в одному напрямку два велосипедиста : один зі швидкістю 12 км/год., а другий    17 км/год.. Якою буде між ними відстань через 4 год. ?


Математика – 5 кл.

Тема. ( §11 ) Ділення натуральних чисел.

 

КАРТКА № 7-1

 

1. Виконай дії  в стовпчик :

 

   а) 5472 : 8;      б)  23805 : 23;

   в) 3392 : 53;    г) 591700 : 61. 

 

2. Розв’язати рівняння:

 

   а)  1476 : х = 36;    б) а : 307 = 18 ;    в)  а · 67 = 3618.

 

3. Знайти значення виразу:

 

   а)  47 366 : у + 2 573,  якщо  у = 37.

 

4. Розв’яжи задачу:  

Таня прочитала 240 сторінок за 5 годин, а Микола 112 сторінок за 7 годин. У скільки разів швидше читає Таня від Миколи?


Математика – 5 кл.

Тема. ( §11 ) Ділення натуральних чисел.

 

КАРТКА № 7 - 2

 

1. Виконай дії  в стовпчик :

 

   а) 2548 : 7;      б)  6592 : 32;

   в) 2832 : 59;    г) 139200 : 16. 

 

2. Розв’язати рівняння:

 

   а) 19851 : х = 39;    б) а : 209 = 38 ;   в)  а · 83 = 3237.

 

3. Знайти значення виразу:

 

   а) 6 642 : у + 3 457,   якщо у = 54.

 

4. Розв’яжи задачу:  

Поїзд проїхав 666 км за 9 годин, а мотоцикл проїхав 294 км за 8 годин. У скільки разів швидкість поїзда більша від швидкості мотоцикла?

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §12) Ділення з остачею.

 

КАРТКА № 8 – 1

 

1.   Виконай ділення з остачею :

      а) 198 : 20;   б) 200 : 19 ;    в)  3 934 : 27.

 

2.   Знайди наближену частку:

      а) 19851 : 30;   б) 209 : 38 ;    в)  3237 : 2.

 

3.   Задача.

      Щоб перевезти вагон вугілля 62 т фірма найняла вантажний автомобіль вантажопідйомністю 7 т. Скільки ходок зробить автомобіль, щоб перевезти все вугілля ?

 

4.   Задача.  

Ваня  вирішив купити зошитів по 85 коп. на всі 17грн., що мав. Скільки зошитів купив Ваня? Чи одержав він здачу і скільки?

 


Математика – 5 кл.

Тема. ( §12)   Ділення з остачею.

 

КАРТКА № 8 – 2

 

1.   Виконай ділення з остачею :

      а) 168 : 20;   б) 400:39 ;    в)  3 734 : 27.

 

2.   Знайди наближену частку:

      а) 19851 : 60;   б) 305 : 38 ;    в)  2 337 : 2.

 

3.   Задача.

Водій автоцистерни місткістю 7 т мав здійснити перевезення бензину із залізничної цистерни вагою 60 т до автозаправної станції. Скільки ходок він зробить?

 

4.   Задача.  

         Скільки зошитів може купити Оленка

на 10 гривень по 83 копійки за штуку? Чи одержала вона здачу і скільки?


Математика – 5 кл.

Тема. ( §13 )  Квадрат і куб числа.

 

КАРТКА № 9 – 1

 

1.   Обчисли :

      а) 23 + 32;   б) 33 – 22  ;    в)  122 : ( 8 + 43 ).

 

2.   Знайди значення виразу:

      а 2 + 15а, якщо а = 30.

 

3.   Задача.

         На скільки сума квадратів чисел 17 і 13 більша за різницю їх квадратів ?

 

4.   Заміни зірочку потрібною цифрою:

      а) *2 = 64;   б);  *2 = 49  в)  *2 = 16.

 

  1.      Задача.

Що станеться із квадратом числа, якщо це число збільшити в десять разів ?


Математика – 5 кл.

Тема. ( §13 )  Квадрат і куб числа.

 

КАРТКА № 9 – 2

 

1.   Обчисли :

      а) 33 + 22;   б) 23 – 12  ;    в)  132 : (77 - 43 ).

 

2.   Знайди значення виразу:

      а 2 – 15 а, якщо а = 20.

 

3.   Задача.

         На скільки різниця квадратів чисел 16 і 12 менша за суму їх квадратів ?

 

4.   Заміни зірочку потрібною цифрою:

      а) *2 = 4;   б);  *2 = 25  в)  *2 = 36.

 

  1.     Задача.

Що станеться із квадратом числа, якщо це число зменшити в десять разів ?


Математика – 5 кл.

Тема. (§14 – 15 )  Числові і буквені вирази.

                           Рівняння і задачі на рівняння.

 

КАРТКА № 10 – 1

 

1. Знайти значення виразу:

840 : а + 8а – 14, якщо а = 35.

 

2. Розв’язати рівняння:

а) 23 х + 47 = 185 ;  б) 13 + (47 – х) = 43 .

 

3. Сума двох послідовних натуральних чисел дорівнює 675. Знайди ці числа.

 

4. Знайти два числа, одне з яких у 3 рази більше другого, а їх сума дорівнює 168.

 

5. У двох мішках 75 кг картоплі, причому в одному на 15 кг більше, ніж в другому. Скільки кг картоплі у кожному мішку?


Математика – 5 кл.

Тема. (§14 – 15 )  Числові і буквені вирази.

                           Рівняння і задачі на рівняння.

 

КАРТКА № 10 – 2

 

1. Знайти значення виразу:

8а – 270 : а + 14, якщо а = 45.

 

2. Розв’язати рівняння:

а) 26 + 42 х = 194 ;      б) (х – 32) + 22 = 34 .

 

3. Сума двох послідовних натуральних чисел дорівнює 783. Знайди ці числа.

 

4. Знайти два числа, одне з яких на 37 більше другого, а їх сума дорівнює 159.

 

5. У двох мішках 63 кг картоплі, причому в одному – у 8 разів більше, ніж в другому. Скільки кг картоплі у кожному мішку?


Математика – 5 кл.

Тема. (§15) Рівняння і задачі на рівняння.

 

КАРТКА № 11 -1

 

1. Розв’язати рівняння:

 

1) 3х + 42 = 348 ;

2) 1784 – (13 + х) = 297 ;

3) (245 – х)15 = 315 ;

4) 12 х : 209 = 432 ;

          5) 6 х – 96 =144 ;

          6) 1000 : (7 х – 36) = 8 .

 

2. Розв’язати задачу складанням рівняння:

 

З одного поля фермер зібрав у три рази більше цукрових буряків, ніж з другого. А з третього поля він зібрав 48 т буряків. Всього було зібрано 144 т.

З якого поля фермер одержав найбільший врожай?


Математика – 5 кл.

Тема. (§15 )  Рівняння і задачі на рівняння.

 

КАРТКА № 11 – 2

 

1. Розв’язати рівняння:

 

1) 84 + 4 х = 208 ;

2) (32 + х) – 642 = 1 764 ;

3) 7 (87 – х) = 469 ;

4) 13 х : 203 = 650 ;

5) 8 х – 124 = 876 ;

6) 1040 : (5х – 8) = 20.

 

2. Розв’язати задачу складанням рівняння:

 

За перший день туристи пройшли у три рази менший шлях, ніж за другий. А за третій день вони подолали 18 км. Всього туристи пройшли 58 км. Якого дня туристи пройшли найбільший шлях?


Математика – 5 кл.

Тема. (§16 – 17) Многокутники.

                 Кути трикутника і чотирикутника.

 

КАРТКА № 12 – 1

 

  1. Накресли рівнобедрений трикутник, познач його, виміряй міру його кутів та довжину сторін, знайди периметр.

 

  1. Накресли чотирикутник, у якого
    1. тільки два прямих кути;

2) познач його буквами; 

3) виміряй решту кутів за допомогою транспортира і запиши їх міру .

 

  1. Один з кутів трикутника вдвічі більший за другий, а третій – в тричі більший за другий. Знайти кути цього трикутника. Як можна назвати цей трикутник?

 

  1. Чи існує чотирикутник з кутами 45о, 125о, 134о і 60о ?


Математика – 5 кл.

Тема. (§16 – 17) Многокутники.

                  Кути трикутника і чотирикутника.

 

КАРТКА № 12 – 2

 

  1.    Накресли прямокутний трикутник, познач його, виміряй міру його кутів та довжину сторін, знайди периметр.

 

  1.    Накресли чотирикутник, у якого
    1. тільки два тупих кути;

2) познач його буквами.

3) виміряй решту кутів за допомогою транспортира і запиши їх міру .

 

  1.    Бічна сторона рівнобедреного трикутника вдвічі більша за основу, а периметр 15 см. Знайди довжину кожної сторони.  Як  ще можна назвати цей трикутник?

 

  1.    Чи існує трикутник зі сторонами 12 см,

15 см  і 27 см.?


Математика – 5 кл.

Тема. (§18 - 20 )  Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед та його об’єм.

                            Величини та їх значення.

 

КАРТКА № 13 – 1

 

  1.    Накресли прямокутник , ширина якого 11 см, а довжина на 2 см більша. Знайди його площу і периметр.

 

  1.    Маса 1 дм3  води дорівнює 1 кг. Яка маса 5 літрів води?

 

  1.    Знайди об’єм кімнати, якщо її ширина 8 м, довжина на 3 м більша, а висота вдвічі менша за ширину.

 

  1.    Запиши:

а)   у  м2  :  7 гектарів;  8 ар;   3 сотки;

б)  у см3  :  6 м3 ;   1 літр;  6 дм3  .

 

5.  Муляр за 8 хв. лакує 1 м2  підлоги. Скільки часу витратить він на лакування кімнати    на  6 м.


Математика – 5 кл.

Тема. (§18 - 20 ) Площа прямокутника.

Прямокутний паралелепіпед та його об’єм.

                             Величини та їх значення.

 

КАРТКА № 13 – 2

 

  1. Накресли прямокутник, довжина якого 12 см, а ширина на 2 см менша. Знайди його площу і периметр.

 

2.   Маса 1 см3 води  дорівнює 1 г. Яка маса 2 літрів води?  

 

3.  Знайди об’єм ящика, якщо його довжина 26 см, ширина на 12 см менша, а висота вдвічі менша за ширину.   

 

4.   Запиши:

а)   у  м2  :   6 гектарів;   3 ар;   15 соток;

б)  у см3  :    4 м3 ;    півлітра;    5 дм3.   

 

5.  Плиточник  за 22 хв. кладе 1 м2  плитки. Скільки часу йому потрібно, щоб викласти плиткою підлогу розміром 6 м на 3 м?

 

 

1

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку