Нестандартний урок - громадський огляд знань

Про матеріал

Контроль знань , умінь і навичок виконання усного і письмового додавання і віднімання десяткових дробів . Ознайомлення батьків учнів з рівнем знань їх дітей .Умови проведення уроку :Під час уроку роботи учнів перевіряє комісія , яка складена для кожного ряду окремо із одного учителя математики та одного з батьків учнів класу . За кожну вправу оцінки виставляються у відомість .

Перегляд файлу

НЕСТАНДАРТНИЙ  УРОК МАТЕМАТИКИ

УРОК – ГРОМАДСЬКИЙ  ОГЛЯД   ЗНАНЬ

МАТЕМАТИКА  -  5  КЛАС

ТЕМА . Додавання і віднімання десяткових дробів.

МЕТА . Контроль знань , умінь і навичок виконання усного і письмового додавання і віднімання десяткових дробів . Ознайомлення батьків учнів з рівнем знань їх дітей .

ТИП УРОКУ . Узагальнення та систематизація знань .

                             ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент .Умови проведення уроку :Під час уроку роботи учнів перевіряє комісія , яка складена для кожного ряду окремо із одного учителя математики та одного з батьків учнів класу . За кожну вправу оцінки виставляються у відомість .

ІІ. Виконання завдань.

  1.          МАТЕМАТИЧНИЙ  ДИКТАНТ ПІД  КОПІРКУ

            1). Збільшити 0,1 на 3,55;

            2). Зменшити 3,55  на  0,1 ;

            3). Додати  0,02  до   2,333 ;

            4). Відняти  0,2  від  2,333 ;

            5). На скільки  0,1 більше  від   0,09;

            6). Розвязати рівняння : а) х + 2,3=5,7; б) х-0,2 = 0,13;

            7). Закінчити речення :  “ Якщо до десяткового дробу

                справа приписати один чи кілька нулів , то значення

                дробу ....”

            8). Округлити до одиниць : 13,87; 38,5; 5000,31; 0,19; 0,529.

 

Верхній листок учні здають до комісії свого ряду , а нижній перевіряють за допомогою учителя , який заздалегідь приготував на скритій дошці відповіді до запитань диктанту .Перевірені (з оцінками) роботи комісія передає для огляду  батькам учнів.

ПЕРЕВІРКА НА СКРИТІЙ ДОШЦІ :

             1).  0,1 + 3,55 = 3,65;

             2).   3,55 – 0,1 = 3,45 ;

             3).   2,333 + 0,02 = 2,352 ;

             4).   2,333– 0,2 = 2,133 ;

             5).   0,1 – 0,09 = 0,01 ;

             6).   а) х =3,4 ; б) х = 0,33;

             7).   “не зміниться “;

             8).   13,8714;  38,539 ;  5000,31 5000 ;

                      0,190 ;   0,539 1.

  1. Учні одержали картки , в які вони повинні лише вписати відповіді . Можна користуватись чернеткою.

ЛІВА СТОРОНА                               ПРАВА СТОРОНА

 

1.Обчислити:

1).4,41+5,36=....(9,77)                1). 2,31 + 3,45 =....(5,76)

2). 2,145+3,01=....(5,155)           2). 2,125+3,01=....(5,135)

3) 17,25+101,5=....(118,75)        3). 18,35+ 101,6=...(119,95)

4). 36,45 – 1,25=....(35,2)           4).  37,45 – 2,25 = ...(35,2)

5). 105,11 – 4,5 =...(100,61)        5).  106,12 – 4,5 =....(101,62)

6). 5,24 – 1,2 =....(4,04)               6).  5,34 – 1,3 =....(4,04)

 2. Розвязати   рівняння :

а) х – 11,3 = 1,56                          а)  х – 12,5 = 1,37

     х =........(12,86)                              х =..........(13,87)

б) х + 14,3 = 15,65                       б)  х + 13,3 = 15,85

     х =........(1,35)                                 х =..........(2,55)

в)  1 –х =0,89                               в)  1  - х = 0,73

     х =.........(0,11)                                 х =........(0,27)

 

Роботи здаються в комісії. Учні , які значно випередили однокласників , можуть відповісти на запитання членів комісії.

 

  1. УСНА  РОБОТА

1).  Незнайко придумав 4 рівності із звичайними і десятковими дробами. Ліві і праві частини цих рівностей записав на різних картках. Але поки йшов до школи , забув  які з дробів рівні . Допоможіть Незнайкові знайти картки з рівними дробами.

 

  0,24         3,76    3,076   3  0,024  3 

 

         2).  Незнайко придумав кілька прикладів на додавання і віднімання десяткових дробів. Але поки йшов на урок ,його сумка впала у сніг і коми зникли. Допоможіть йому виправити ці кумедні рівності :

5 2 + 1 8 =  7          4 2 + 17 = 21,2             63 – 27 = 60,3

3 + 108 = 4,08        736 – 336 =4                 57 – 4 =  1,7

 

3) Як Незнайко повинен відповісти на запитання , які йому поставив Знайко ?

      а).Навести приклади трьох звичайних правильних дробів із    знаменниками  100 , 1000 , 10 000  і записати їх у вигляді  десяткових дробів ;

      б).Навести приклади двох неправильних звичайних дробів із знаменниками  10 , 100 , 1000 і записати їх у вигляді десяткових дробів;

      в).Навести приклад десяткового дробу і описати спосіб зображення його на числового промені ;

      г).Назвати чотири перших розряди десяткового дробу ;

      д).Як порівнюються  десяткові дроби ?

      е).Як округлити десятковий дріб ?

      є).Описати спосіб додавання і віднімання десяткових дробів ;

      ж).Сформулюй переставний , сполучний закони додавання ;

  з).Розкажи , як знайти периметр прямокутника , квадрата , трикутника . 

  і).Поясни , як в рівнянні можна знайти невідомий доданок , зменшуване , від’ємник , множник , ділене чи дільник,

      Список запитань учні одержали за тиждень до уроку.

     За усну відповідь учень одержує окрему оцінку .

4).  Діти , Незнайко прислав кожному з вас листа і просить негайно йому відповісти .

    Кожен учень одержує листа , одного з трьох варіантів .

   ЛИСТИ:

  1варіант        Дорогий друже пятикласник!

                   Ніяк не збагну , що означають ці таємничі записи :

                    а)  х – 0,07 = 1,5 ;         б)   9 – у = 1,5.

                                                        Незнайко.

 

2 варіант        Дорогий друже пятикласник !

                   Я заплутався в розрахунках . Допоможи мені їх виконати :

                    а) 16,52 – (4,9 + 10,95 )= .......

                    б)  4,2 – (0,98 + 1,78 ) =.......

                                                        Незнайко.

 

3 варіант        Мудрий пятикласнику !

                    Я вимірював дві сторони свого прямокутного паркана .

                    Вони дорівнюють  18,7м  і 13,6м . А третю сторону 

                    виміряти не можу , так як паркан перетинає невеликий

                    рівчак , який мені з вимірювальним шнуром ніяк не

                    перескочити . Знайко сказав ,що весь паркан має 42,9м.

                    Сказав і пішов. А я так і не зрозумів , скільки метрів має

                    Третя сторона і до чого тут це дивне слово “периметр” ?

                    Допоможи мені розібратись .

                                                   Незнайко.

 

Учні , які справились із завданням раніше , але ще не відповідали усно, можуть відповісти комісії на теоретичні запитання.

ІІІ Підсумок уроку :  Оголошення оцінок за урок – середній бал виставляється в журнал.

 

 

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку