Збірник містить тренувальні завдання, що відповідають представленим у підручнику Бевз Г. П., Бевз В. Г. Математика. 5 клас темам. Їх можна використовувати для роботи в класі і вдома, а також під час самостійних,контрольних робіт. Вправи допоможуть вчителю перевірити як теоретичну підготовку учня так і вміння застосовувати теоретичний матеріал до розв'язування вправ та задач. Завдання подані у двох варіантах, кожне з яких оцінюється в 3 бали.
Матеріали збірника можуть бути використані вчителями та учнями загальноосвітніх шкіл і закладів нового типу, а також студентами математичних спеціальностей педагогічних ВНЗ та вчителями-початківцями у процесі підготовки уроків математики у 5 класах 12-річної школи.
Роздаткові дидактичні матеріали з математики для 5-го класу.
Розділ І. Натуральні числа, геометричні фігури і величини.
Зміст
Параграф підручника |
Тема |
№ картки |
§21-22 |
Дробові числа і звичайні дроби. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
№ 14 - 1 № 14 - 2 |
§23-25 |
Десяткові дроби. Порівняння. Додавання. |
№ 15 - 1 № 15 - 2 |
§ 26 |
Віднімання десяткових дробів. |
№ 16 - 1 № 16 - 2 |
§ 27 |
Множення десяткових дробів. |
№ 17 - 1 № 17 - 2 |
§ 28 |
Окремі випадки множення. |
№ 18 - 1 № 18 - 2 |
§ 29 |
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
№ 19 - 1 № 19 - 2 |
§ 30 |
Ділення натуральних чисел і дроби. |
№ 20 - 1 № 20 - 2 |
§ 31 |
Ділення на десятковий дріб. |
№ 21 - 1 № 21 - 2 |
§32-34 |
Округлення чисел. Масштаб. Середнє арифметичне. |
№ 22 - 1 № 22 - 2 |
§35-37 |
Дріб від числа. Відсотки. Задачі на відсотки. |
№ 23 - 1 № 23 - 2 |
Математика – 5 кл.
Тема. ( §21-22) Дробові числа і звичайні дроби. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
КАРТКА № 14 – 1
1.Дано звичайні дроби:
а) випиши дроби з однаковим знаменником в порядку зростання, виконай додавання цих дробів;
б) випиши дроби з однаковим чисельником в порядку спадання;
в) запиши найбільше з цих чисел;
г) випиши правильні дроби;
е) випиши неправильні дроби.
2. Запиши числа у вигляді звичайного дробу:
3. Запиши дроби мішаним числом:
4. Розв′зати рівняння : .
5. У школі навчається 320 дівчат, ці дівчата становлять всієї кількості учнів. Скільки учнів у цій школі?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §21- 22) Дробові числа і звичайні дроби. Додавання і віднімання
дробів з однаковими знаменниками.
КАРТКА № 14 – 2
1.Дано звичайні дроби: .
а) випиши дроби з однаковим знаменником в порядку зростання, виконай додавання цих дробів;
б) випиши дроби з однаковим чисельником в порядку спадання;
в) запиши найбільше з цих чисел;
г) випиши правильні дроби;
е) випиши неправильні дроби.
2. Запиши числа у вигляді звичайного дробу:
3. Запиши дроби мішаним числом:
4. Розв′зати рівняння :
5. У школі навчається 576 учнів, дівчата становлять
цієї кількості. Скільки дівчат у цій школі?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §23 - 25) Десяткові дроби. Порівняння. Додавання.
КАРТКА № 15 – 1
1. Записати у вигляді десяткового дробу:
; .
2. Виразити в метрах і записати у вигляді десяткового дробу:
а) 126 см; б) 36 см; в) 4 дм 9 см ; г) 42 дм 9 см.
3. Порівняти числа : 1) 2,9 і 2,0 9; 2) 0,1 і 0,08;
3) 31,9 і 3,29.
4. Замість зірочки поставити цифри так , щоб утворилась правильна рівність:
1) 5,21>5,2*; 2) 8,65>8,*7 ; 3) 1,055<1,0*4.
5. Виконати додавання :
1) 5,7 + 6,6; 2) 7,8 + 8,34;
3) 3,5 + 12,87; 4) 27 + 3,4;
5)2,256 + 0,742; 6) 10,75 + 28,215;
7) 5,6 + 14,158; 8) 0,6 + 0,451.
6. Розв'язати рівняння:
а) х – 9,0765 = 90,73; б) 5х – 0, 93 =9,07.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §23 - 25) Десяткові дроби. Порівняння. Додавання.
КАРТКА № 15 – 2
; .
2. Виразити в тоннах і записати у вигляді десяткового дробу:
а) 126 ц; б) 36 ц; в) 4 ц 90 кг; г) 4 287 кг
3. Порівняти числа : 1) 12,9 і 12,0 9; 2) 0,7 і 0,08;
3)84,9 і 9,29.
4. Замість зірочки поставити цифри так , щоб утворилась правильна рівність:
1)8,27 > 8,2*; 2) 8,95 > 8,*7 ; 3) 91,055 < 91,0*4.
5. Виконати додавання :
1) 4,7 + 6,6 ; 2) 9,8 + 8,34;
3) 5,5 + 12,87 ; 4) 25 +8,4;
5) 5,256 + 0,742 ; 6) 17,75 + 28,215;
7) 3,6 + 16,158; 8) 0,8 + 0,651;
6. Розв'язати рівняння:
а) х – 9, 765 = 90,703 ; б) 6х – 0, 93 =11,07.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §26) Віднімання десяткових дробів.
КАРТКА № 16-1
1. Обчислити:
а) 5,27 – 1,41; б) 34,88 – 27,05;
в) 8,23 – 4,9 ; г) 5,4 – 3,45; д) 0,46 – 0,046.
2. Знайти значення виразу:
(8,358 +9,24 ) – ( 7,84 – 3,458 ) .
3.Задача.
До обіду на склад доставили 65,9 кг фарби , а після обіду – на 12,45 кг менше. Скільки кг фарби доставили за весь день?
4. Розв'язати рівняння:
а) 6,01+ х = 10,6; б) 2х + 9,359 = 15,359.
5. Задача.
Швидкість течії річки 3,1км / год. Яка швидкість катера проти течії, якщо за течією його швидкість була 34,2км / год.?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §26) Віднімання десяткових дробів.
КАРТКА № 16-2
1. Обчислити:
а) 44,8 – 35,6; б) 23.99 – 17,06; в) 7,12 – 3,8;
г) 46,5 – 19,28; д) 0,18 – 0,018.
2. Знайти значення виразу
( 16,28 – 5,398 ) – ( 1,18 + 3,309 ).
3. Задача.
До обіду в магазині продали 73,5 кг риби , а після обіду – на 15,95 кг менше. Скільки кг риби продали за весь день?
4. Розв'язати рівняння:
а) 7,06 – х = 1,3 ; б) 11х + 93,09 =104,09.
5. Задача.
Швидкість течії річки 2,6 км / год. Яка швидкість катера за течією, якщо проти течії його швидкість була 24,8 км / год.?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §27) Множення десяткових дробів.
КАРТКА № 17-1
1. Обчисли найзручнішим способом :
а). 1,25 ∙ 0,3 ∙ 4 ; б). 2,6 ∙ 0,9 + 0,9 ∙ 7,4;
в). 0,14 ∙ 18,4 – 8,4 ∙ 0,14.
2. Виконай множення в стовпчик :
а) 6,84 ∙ 3.9 ; б) 0,43 ∙ 7,1 в) 0,083 ∙ 0,21.
3. Обчисли: ( 6,5 – 4,3) ∙ 1,25 – 1,5 ∙ 0,4.
4. Знайди значення виразу:
а ∙0, 1 + 100 ∙а2, якщо а =2,5.
5. Задача.
На скільки площа прямокутника зі сторонами 2,5 см і 0,5 см відрізняється від площі квадрата зі стороною 1,2см ?
6. Розв'яжи рівняння :
( 5,39 – х ): 0,25 = 2,4.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §23 - 25) Множення десяткових дробів.
КАРТКА № 17-2
1. Обчисли найзручнішим способом :
а). 0,25 ∙ 0,3 ∙ 4 ; б). 3,6 ∙ 0,8 + 0,8 ∙ 6,4;
в) 0,44 ∙ 28,4 – 8,4 ∙ 0,44.
2. Виконай множення в стовпчик :
а) 7,84 ∙ 2.9 ; б) 0,53 ∙ 6,1 в) 0,093 ∙ 0,12.
3. Обчисли: ( 5,5 – 4,2) ∙ 1,25 – 1,2 ∙ 0,5.
4. Задача.
З одного кілограма малини виходить 0,15кг сушеної. Скільки сушеної малини вийде з 10кг свіжої ?
5. На скільки площа прямокутника зі сторонами 12,5 см і 10,5 см відрізняється від площі квадрата зі стороною 11,2см ?
6. Розв'яжи рівняння :
( 7,89 – х ): 0,24 = 2,5.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §28) Окремі випадки множення.
КАРТКА № 18-1
1. Обчислити:
а) 0, 35 ·100; б) 1,29 ·10; в) 7,12 · 0,1;
г) 46,5· 0,01; д) 0,18 ·0,001.
2. Знайти значення виразу:
1000 а – 0,12 , а = 0, 025
3. Задача.
Обчисли об’єм фігури, складеної із 100 однакових кубів, якщо ребро одного кубика дорівнює 0, 9см.
4. Розв'язати рівняння:
а) х : 0,1 = 1,3 ; б) (11,4 - х ) : 93,09 =10.
5. Зобрази на координатному промені із одиничним відрізком 10 см точки А ( 0,1); В ( 0,5); С ( 1,2).
Математика – 5 кл.
Тема. ( §28) Окремі випадки множення.
КАРТКА № 18-2
1. Обчислити:
а) 0, 35 ·10; б) 1,29 ·100; в) 75,2 · 0,1;
г) 53,5· 0,01; д) 0,38 ·0,001.
2. Знайти значення виразу:
100 а – 0,13 , а = 0, 02.
3. Задача.
Чи вистачить 100 прямокутних плиток розміром 0,4м на 0, 3м, для укладання підлоги в кімнаті розміром 3,5м на 3,4м ?
4. Розв'язати рівняння:
а) х : 0,1 = 1,3 ; б) (11,4 - х ) : 93,09 =10.
5. Зобрази на координатному промені із одиничним відрізком 10 клітинок точки N ( 0,1); В ( 0,5); С ( 1,2).
Математика – 5 кл.
Тема. ( §29) Ділення десяткового дробу на натуральне число.
КАРТКА № 19-1
1. Виконай ділення:
а) 0, 35 :10; б) 1,29 :4; в) 76,8 :24;
г) 53,5:20 ; д) 0,38 : 19.
2. Обчисли значення виразу:
13 – 37,8 : 14 + 2,7 · 0,9.
3. Розв’яжи рівняння :
а) х · 73 = 14, 6 ; б) (11,4 - х ) · 10 =104,5.
4. Задача.
За два кілограма макаронів мама заплатила
13, 7 грн. , а за три кілограми гречки вона заплатила 18,6 грн. Що дешевше, макарони чи гречка і на скільки?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §29) Ділення десяткового дробу на натуральне число.
КАРТКА № 19-2
1. Виконай ділення:
а) 0, 42 :10; б) 2,29 :4; в) 73,8 :23;
г) 71,5:20 ; д) 0,54 : 27.
2. Обчисли значення виразу:
93 – 82,6 : 16 + 2,5 · 0,7.
3. Розв’яжи рівняння :
а) 34 · х = 146,2 ; б) (21,4 + х ) · 10 = 304,5.
4. Задача.
Периметр рівностороннього трикутника дорівнює 8,25см , а периметр квадрата – 10,4см. Порівняй сторони цих , зайди між ними різницю
трикутника і квадрата.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §30) Ділення натуральних чисел і дроби.
КАРТКА № 20-1
1. Виконай ділення:
а) 6 : 4; б) 29 : 40; в) 9 м : 5;
г) 715 ц : 20 ; д) 5 га : 8.
2. Обчисли значення виразу:
103 – 86 : 5 + 2,5 · 0,7.
3. Розв’яжи рівняння :
а) 52 · х = 26 ; б) (87,4 + х ) · 10 = 3 045.
4. Задача.
Периметр одного квадрата 17см, а периметр другого квадрата – 23см. На скільки см площа другого квадрата відрізняється від площі першого?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §30) Ділення натуральних чисел і дроби.
КАРТКА № 20-2
1. Виконай ділення:
а) 7 : 5; б) 39 : 30; в) 5 м : 2;
г) 267т : 40 ; д) 12 грн. : 25.
2. Обчисли значення виразу:
401 – 86 : 4 + 7,5 · 0,6.
3. Розв’яжи рівняння :
а) 52 - 8 х = 26 ; б) (35,4 + х ) · 10 =3 045.
4. Задача.
В одному бідоні молока в три рази молока менше, ніж в другому. Після того, як з другого бідона відлили 15л, в обох бідонах разом залишилось 35л молока. Скільки літрів молока було в кожному з бідонів спочатку?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §31) Ділення на десятковий дріб.
КАРТКА № 21-1
1. Виконай ділення:
а) 45 : 1,2; б) 0,39 : 0,3; в) 57,24 : 30;
г) 267 т : 40 ; д) 12 грн. : 25.
2. Обчисли значення виразу:
76,05 : 1,5 - 7,5 + 0,6 : 0,4.
3. Розв’яжи рівняння :
а) 5,94 : х = 0,18 ; б) 1,9 х - 10 =18,88.
4. Задача.
За течією річки катер пройшов 115км за 4,6 години. За який час катер повернеться назад, якщо швидкість течії річки 1км/год.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §31) Ділення на десятковий дріб.
КАРТКА № 21-2
1. Виконай ділення:
а) 0,75 : 1,2; б) 0,39 : 0,4; в) 71,25 : 30;
г) 984 км : 16 ; д) 1005 грн. : 75.
2. Обчисли значення виразу:
26,03 - 0,75 : 1,5 + 1,06 : 0,4.
3. Розв’яжи рівняння :
а) 1,702 : х = 0,23 ; б) 1,4 х - 10 =2,6.
4. Задача.
За течією річки катер пройшов 140,4км за 5,2 години. За який час катер повернеться назад, якщо швидкість течії річки 1,8км/год.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §32-34) Округлення чисел. Масштаб.
Середнє арифметичне.
КАРТКА № 22-1
1. Знайди середнє арифметичне чисел:
37; 28; 56; 42.
2. На карті із масштабом 1: 200 000 відстань між селом і містом 4,5 см. Якою є відстань між ними насправді?
3. Обчисли і результат округли до десятих :
4,5 · 0,23 + 27,04 : 1,3.
4. Різниця двох чисел дорівнює 12,5, а їх середнє арифметичне дорівнює 51,25. Знайди ці числа.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §32-34) Округлення чисел. Масштаб.
Середнє арифметичне.
КАРТКА № 22-2
1. Знайди середнє арифметичне чисел:
27; 38; 46; 52.
2. Між Жмеринкою і Києвом 290 км. Якою буде ця відстань на карті з масштабом
1 : 10 000 000?
3. Обчисли і результат округли до десятих:
3,5 · 0,13 + 13,52 : 2,6.
4. Різниця двох чисел дорівнює 22,5, а їх середнє арифметичне дорівнює 51,25. Знайди ці числа.
Математика – 5 кл.
Тема. ( §35-37) Дріб від числа. Відсотки.
Задачі на відсотки.
КАРТКА № 23-1
1. Знайди 0,8 від числа : а) 4,5; б) 106; в) 0,25.
2. Знайди число, 0,16 якого становить 11,2.
3. Токар та його учень разом виточили 600 деталей. Учень виточив 40% всіх деталей. Скільки деталей виточив кожен із них окремо?
4. Вкладник поклав в банк 1200 грн. на рік для
зберігання під 17% річних. Яку суму він одержить через рік?
5. Протягом деякого періоду часу ціна на будинок зросла удвічі. На скільки відсотків зросла ціна?
Математика – 5 кл.
Тема. ( §35-37) Дріб від числа. Відсотки.
Задачі на відсотки.
КАРТКА № 23-2
1. Знайди 0,3 від числа : а) 2,5; б) 207; в) 0,56.
2. Знайди число, 0,25 якого становить 10,2.
3. Робітник отримав за місяць 1500 гривень зарплати. З цієї суми він сплатив 15% податку. Скільки гривень податку він сплатив?
4. Підприємець взяв позику в банку на суму
12 000 грн. на рік під 18% річних. Яку суму він сплатить банку через рік ?
5. Протягом деякого періоду часу ціна на товар зросла у півтора рази. На скільки відсотків зросла ціна?
Література:
1