Картки з природознавства для 3 класу. Картки з природознавства розроблені відповідно до оновленої програми з природознавства по темах. Їх можна використовувати для самостійних робіт після опрацювання поданих тем.
Природознавство 3 клас
Тема: «Вода»
І варіант
1.Більша частина Землі вкрита:
а) льодовиками; б) водою; в) сушею;
2. Які властивості має вода?
а) текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна;
б) блакитного кольору, має смак;
3. Який океан найхолодніший?
а)Тихий; б)Атлантичний; в)Північно- Льодовитий;
4. З’єднай стрілками:
Дощ газоподібний стан
Сніг рідкий стан
Пара твердий стан
5.З’єднай стрілками частини правильних тверджень.
Лід тане при температурі +100° С
Вода кипить при температурі 0° С
6.Які речовини не розчиняються у воді? __________________________ .
Природознавство 3 клас
Тема: «Вода»
ІІ варіант
1.Більша частина прісної води перебуває в :
а)океанах; б) морях; в) річках;
2. Які властивості має вода?
а) блакитного кольору, має смак;
б) немає форми, прозора ,немає запаху;
3. Який океан за величиною найбільший?
а)Тихий; б)Атлантичний; в)Індійський;
4.З’єднай стрілками:
Роса газоподібний стан
Град рідкий стан
Пара твердий стан
5. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.
Вода з рідкого стану у твердий переходить при +100°
Вода з рідкого стану у газоподібний переходить при 0°
6.Які речовини розчиняються у воді?__________________________.
Природознавство 3 клас
Тема: «Вода»
І варіант
1.Більша частина Землі вкрита:
а) льодовиками; б) водою; в) сушею;
2. Які властивості має вода?
а) текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна;
б) блакитного кольору, має смак;
3. Який океан найхолодніший?
а)Тихий; б)Атлантичний; в)Північно- Льодовитий;
4. З’єднай стрілками:
Дощ газоподібний стан
Сніг рідкий стан
Пара твердий стан
5.З’єднай стрілками частини правильних тверджень.
Лід тане при температурі +100° С
Вода кипить при температурі 0° С
6.Які речовини не розчиняються у воді? __________________________ .
Природознавство 3 клас
Тема: «Вода»
ІІ варіант
1.Більша частина прісної води перебуває в :
а)океанах; б) морях; в) річках;
2. Які властивості має вода?
а) блакитного кольору, має смак;
б) немає форми, прозора ,немає запаху;
3. Який океан за величиною найбільший?
а)Тихий; б)Атлантичний; в)Індійський;
4.З’єднай стрілками:
Роса газоподібний стан
Град рідкий стан
Пара твердий стан
5. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.
Вода з рідкого стану у твердий переходить при +100°
Вода з рідкого стану у газоподібний переходить при 0°
6.Які речовини розчиняються у воді?__________________________.
Природознавство 3 клас
Тема: «Властивості повітря», «З чого складається повітря»
І варіант
1.Повітря на колір: а) біле; б) прозоре; в) блакитне;
2. Повітря весь час: а) нерухоме; б) рухоме;
3. Повітря належить до неживої природи: а) так; б) ні;
4. Без повітря людина проживе кілька часів: а) ні; б) так;
5.Повітря – газоподібне тіло: а) так; б) ні;
6. Повітря заповнює всі порожнини: а) незнаю; б)так; в) ні;
7.Найбільше в повітрі ___, менше-______ і зовсім мало - _____.
8. При нагріванні повітря __________, а при охолодженні ____.
9. Чим ми дихаємо?____________________________.
10. З чого складається повітря?__________________________.
11. Що потрібно усім живим організмам для дихання?
12. Які властивості повітря ти знаєш?
Природознавство 3 клас
Тема: «Властивості повітря», «З чого складається повітря»
ІІ варіант
1.Повітря перебуває в : а) газоподібному стані; б) в рідкому ;
2. Повітря займає : а) частину простору; б) весь простір;
3. Повітря легше за воду: а) так; б) ні;
4. Без повітря людина проживе кілька часів: а) ні; б) так;
5.Повітря – це суміш газів : а) так; б) ні;
6. Повітря на колір: а) біле; б) прозоре; в) блакитне;
7.Найбільше в повітрі ___, менше -______ і зовсім мало - _____.
8. При нагріванні повітря __________, а при охолодженні ____.
9. У скільки разів азоту більше , ніж кисню?________________.
10. Запишіть склад повітря__________________________.
11. Що потрібно усім живим організмам для дихання?
12. Які властивості повітря ти знаєш?
Природознавство 3 клас
Тема: «Властивості повітря», «З чого складається повітря»
І варіант
1.Повітря на колір: а) біле; б) прозоре; в) блакитне;
2. Повітря весь час: а) нерухоме; б) рухоме;
3. Повітря належить до неживої природи: а) так; б) ні;
4. Без повітря людина проживе кілька часів: а) ні; б) так;
5.Повітря – газоподібне тіло: а) так; б) ні;
6. Повітря заповнює всі порожнини: а) незнаю; б)так; в) ні;
7.Найбільше в повітрі ___, менше-______ і зовсім мало - _____.
8. При нагріванні повітря __________, а при охолодженні ____.
9. Чим ми дихаємо?____________________________.
10. З чого складається повітря?__________________________.
11. Що потрібно усім живим організмам для дихання?
12. Які властивості повітря ти знаєш?
Природознавство 3 клас
Тема: «Властивості повітря», «З чого складається повітря»
ІІ варіант
1.Повітря перебуває в : а) газоподібному стані; б) в рідкому ;
2. Повітря займає : а) частину простору; б) весь простір;
3. Повітря легше за воду: а) так; б) ні;
4. Без повітря людина проживе кілька часів: а) ні; б) так;
5.Повітря – це суміш газів : а) так; б) ні;
6. Повітря на колір: а) біле; б) прозоре; в) блакитне;
7.Найбільше в повітрі ___, менше -______ і зовсім мало - _____.
8. При нагріванні повітря __________, а при охолодженні ____.
9. У скільки разів азоту більше , ніж кисню?________________.
10. Запишіть склад повітря__________________________.
11. Що потрібно усім живим організмам для дихання?
12. Які властивості повітря ти знаєш?
Природознавство 3 клас
Тема: «Корисні копалини»
І варіант
1.Корисні копалини - це…
а) гірські породи, які люди видобувають і використовують у житті;
б) гірські породи, які люди видобувають і не використовують у житті;
в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні;
2. Хто створив гірські породи? а) люди; б) природа; в) тварини;
3. Які бувають корисні копалини?
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні; в) тверді, рідкі й газоподібні;
4. Як потрібно ставитися до корисних копалин?
а) економно; б) дбайливо й економно; в) знищувати;
5.Встановіть відповідність між назвами способів видобутку корисних копалин їх зображенням.
А) Добування у відкритому кар’єрі.
Б) Добування у підземній шахті.
В) Добування на буровій установці в морі.
Г) Добування на буровій установці на суші.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6. Запишіть корисні копалини, які ви знаєте.
Природознавство 3 клас
Тема: «Корисні копалини»
І І варіант
1. Хто створив гірські породи? а) люди; б) природа; в) тварини;
2. Корисні копалини - це…
а) гірські породи, які люди видобувають і використовують у житті;
б) гірські породи, які люди видобувають і не використовують у житті;
в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні;
3. Як потрібно ставитися до корисних копалин?
а) економно; б) дбайливо й економно; в) знищувати;
4. Які бувають корисні копалини?
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні; в) тверді, рідкі й газоподібні;
5.Встановіть відповідність між назвами способів видобутку корисних копалин їх зображенням.
А) Добування у відкритому кар’єрі.
Б) Добування у підземній шахті.
В) Добування на буровій установці в морі.
Г) Добування на буровій установці на суші.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6. Запишіть корисні копалини, які ви знаєте.
Природознавство 3 клас
Тема: « Грунт та гірські породи»
І варіант
1.У яких станах перебувають гірські породи:
а) рідкий; б) рідкий, твердий, газоподібний; в) твердий;
2. Найродючіший грунт – а) чорнозем; б) глина; в) пісок;
3. Хто створив гірські породи? а) люди; б) природа; в) тварини;
4. Головна ознака ґрунту — це:
а) родючість; б) світлий шар піску; в) різні за кольором шари землі;
5. Гірська порода — це:
а) каміння, з якого утворюються гори;
б) тварини, які живуть у горах;
в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні.
6.Яка гірська порода рідка?
7. Закінчіть речення.
Грунт – це _____________________________.
8. Які корисні копалини використовують на будівництві?
9. Запишіть тверді корисні копалини.
Природознавство 3 клас
Тема: « Грунт та гірські породи»
ІІ варіант
1.Які бувають гірські породи?
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні; в) тверді, рідкі й газоподібні;
2. Граніт — це:
а) тверда корисна копалина; б) рідка корисна копалина;
в) газоподібна корисна копалина;
3. Основними властивостями ґрунту є:
а) його колір; б) його вологість; в) його родючість.
4. Гірська порода — це:
а) каміння, з якого утворюються гори;
б) тварини, які живуть у горах;
в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні.
5. Найродючіший грунт – а) чорнозем; б) глина; в) пісок;
6. Яка гірська порода газоподібна?
7. Закінчіть речення.
Грунт – це _____________________________.
8. З чого виготовляють залізо?
9. Запишіть тверді корисні копалини.
Природознавство 3 клас
Тема: « Грунт та гірські породи»
І варіант
1.У яких станах перебувають гірські породи:
а) рідкий; б) рідкий, твердий, газоподібний; в) твердий;
2. Найродючіший грунт – а) чорнозем; б) глина; в) пісок;
3. Хто створив гірські породи? а) люди; б) природа; в) тварини;
4. Головна ознака ґрунту — це:
а) родючість; б) світлий шар піску; в) різні за кольором шари землі;
5. Гірська порода — це:
а) каміння, з якого утворюються гори;
б) тварини, які живуть у горах;
в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні.
6.Яка гірська порода рідка?
7. Закінчіть речення.
Грунт – це _____________________________.
8. Які корисні копалини використовують на будівництві?
9. Запишіть тверді корисні копалини.
Природознавство 3 клас
Тема: « Грунт та гірські породи»
ІІ варіант
1.Які бувають гірські породи?
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні; в) тверді, рідкі й газоподібні;
2. Граніт — це:
а) тверда корисна копалина; б) рідка корисна копалина;
в) газоподібна корисна копалина;
3. Основними властивостями ґрунту є:
а) його колір; б) його вологість; в) його родючість.
4. Гірська порода — це:
а) каміння, з якого утворюються гори;
б) тварини, які живуть у горах;
в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні.
5. Найродючіший грунт – а) чорнозем; б) глина; в) пісок;
6. Яка гірська порода газоподібна?
7. Закінчіть речення.
Грунт – це _____________________________.
8. З чого виготовляють залізо?
9. Запишіть тверді корисні копалини.
Природознавство 3 клас
Тема: « Вичерпні і невичерпні джерела енергіі»
1.Невичерпним джерелом енергії є… а)вітер; б) нафта, в) природний газ,
2. Вичерпним джерелом енергії є… а) сонце; б) вода; в) вугілля;
3.Електрична енергія увімкненої лампочки перетворюється в енергію…
а) теплову; б)світлову; в) руху;
4.Електрична енергія увімкненого електричного чайника перетворюється в енергію… а) теплову; б)світлову; в) руху;
5. Продовжте речення.
а) Під енергією розуміють здатність тіл виконувати _______.
б) Існують різні види енергії:____, _______, ________, _______.
в) Джерела енергії поділяються на ________ та ____________. .
6.Встановіть відповідність між назвами джерел енергії та їх видами.
Природний газ. Вітер.
Кам’яне вугілля. Вода.
Сонце. Торф.
Нафта.
Вичерпні |
Невичерпні |
Природознавство 3 клас
Тема: « Вичерпні і невичерпні джерела енергіі»
1.Невичерпним джерелом енергії є… а)вітер; б) нафта, в) природний газ,
2. Вичерпним джерелом енергії є… а) сонце; б) вода; в) вугілля;
3.Електрична енергія увімкненої лампочки перетворюється в енергію…
а) теплову; б)світлову; в) руху;
4.Електрична енергія увімкненого електричного чайника перетворюється в енергію… а) теплову; б)світлову; в) руху;
5. Продовжте речення.
а) Під енергією розуміють здатність тіл виконувати _______.
б) Існують різні види енергії:____, _______, ________, _______.
в) Джерела енергії поділяються на ________ та ____________. .
6.Встановіть відповідність між назвами джерел енергії та їх видами.
Природний газ. Вітер.
Кам’яне вугілля. Вода.
Сонце. Торф.
Нафта.
Вичерпні |
Невичерпні |
|
|
Природознавство 3 клас
Тема: « Вичерпні і невичерпні джерела енергіі»
1.Невичерпним джерелом енергії є… а)вітер; б) нафта, в) природний газ,
2. Вичерпним джерелом енергії є… а) сонце; б) вода; в) вугілля;
3.Електрична енергія увімкненої лампочки перетворюється в енергію…
а) теплову; б)світлову; в) руху;
4.Електрична енергія увімкненого електричного чайника перетворюється в енергію… а) теплову; б)світлову; в) руху;
5. Продовжте речення.
а) Під енергією розуміють здатність тіл виконувати _______.
б) Існують різні види енергії:____, _______, ________, _______.
в) Джерела енергії поділяються на ________ та ____________. .
6.Встановіть відповідність між назвами джерел енергії та їх видами.
Природний газ. Вітер.
Кам’яне вугілля. Вода.
Сонце. Торф.
Нафта.
Вичерпні |
Невичерпні |
Природознавство 3 клас
Тема: « Вичерпні і невичерпні джерела енергіі»
1.Невичерпним джерелом енергії є… а)вітер; б) нафта, в) природний газ,
2. Вичерпним джерелом енергії є… а) сонце; б) вода; в) вугілля;
3.Електрична енергія увімкненої лампочки перетворюється в енергію…
а) теплову; б)світлову; в) руху;
4.Електрична енергія увімкненого електричного чайника перетворюється в енергію… а) теплову; б)світлову; в) руху;
5. Продовжте речення.
а) Під енергією розуміють здатність тіл виконувати _______.
б) Існують різні види енергії:____, _______, ________, _______.
в) Джерела енергії поділяються на ________ та ____________. .
6.Встановіть відповідність між назвами джерел енергії та їх видами.
Природний газ. Вітер.
Кам’яне вугілля. Вода.
Сонце. Торф.
Нафта.
Вичерпні |
Невичерпні |
Тема «Як приручити вітер»
1.Встановіть відповідність між назвою електростанції та її зображенням.
Вітрова електростанція |
Сонячна електростанція |
Теплова електростанція |
|
|
|
2. Прочитайте текст
Енергія вітру використовується з давніх часів у вітряках та на кораблях. Так,у Давньому Єгипті вітрові двигуни застосовували для підйому води і розмелювання зерна. Вітряки з крилами - вітрилами з тканини першими почали споруджувати давні перси. Пройшло більш як п’ятдесят століть, але вітряні млини майже не змінили свого вигляду. Споконвіку в Україні на них мололи зерно.
Там, де дмуть постійно вітри, встановлюють споруди, що нагадують зовні вітряні млини. Їх дуже багато в країнах Західної Європи і використовують частіше в невеликих господарствах, підприємствах. Вітрові електростанції не забруднюють повітря хімікатами, але вони дуже шумні. Але у вітру є істотні недоліки. Вітер непередбачуваний, бо часто змінює напрямок. Іноді затихає навіть у найбільш вітряних районах земної кулі, а іноді досягає такої сили, що ламає вітряки.
Вітрові генератори доцільно розміщувати в місцях, де постійно дмуть вітри: на узбережжях морів, великих озер і водосховищ, в степах, передгір’ях та у гірських районах. В Україні перспективними для вітрової енергетики районами є Карпатські та Кримські гори.
Енергія вітру вічно поновлювана й невичерпна поки гріє Сонце, бо вітер утворюється на Землі в результаті нерівномірного нагрівання її поверхні Сонцем.
Де використовується енергія вітру |
Переваги енергії вітру |
Недоліки енергії вітру |
|
|
|
Тема «Як приручити вітер»
1.Встановіть відповідність між назвою електростанції та її зображенням.
Вітрова електростанція |
Сонячна електростанція |
Теплова електростанція |
|
|
|
2. Прочитайте текст
Енергія вітру використовується з давніх часів у вітряках та на кораблях. Так,у Давньому Єгипті вітрові двигуни застосовували для підйому води і розмелювання зерна. Вітряки з крилами - вітрилами з тканини першими почали споруджувати давні перси. Пройшло більш як п’ятдесят століть, але вітряні млини майже не змінили свого вигляду. Споконвіку в Україні на них мололи зерно.
Там, де дмуть постійно вітри, встановлюють споруди, що нагадують зовні вітряні млини. Їх дуже багато в країнах Західної Європи і використовують частіше в невеликих господарствах, підприємствах. Вітрові електростанції не забруднюють повітря хімікатами, але вони дуже шумні. Але у вітру є істотні недоліки. Вітер непередбачуваний, бо часто змінює напрямок. Іноді затихає навіть у найбільш вітряних районах земної кулі, а іноді досягає такої сили, що ламає вітряки.
Вітрові генератори доцільно розміщувати в місцях, де постійно дмуть вітри: на узбережжях морів, великих озер і водосховищ, в степах, передгір’ях та у гірських районах. В Україні перспективними для вітрової енергетики районами є Карпатські та Кримські гори.
Енергія вітру вічно поновлювана й невичерпна поки гріє Сонце, бо вітер утворюється на Землі в результаті нерівномірного нагрівання її поверхні Сонцем.
Де доцільно розміщувати вітряки |
Переваги енергії вітру |
Недоліки енергії вітру |
|
|
|
Тема «Чому воду називають невтомною трудівницею?
1.Прочитайте текст
Здавна також використовували енергію води. Такі ж самі млини приводили в рух силою води. Якщо лити воду на лопаті колеса, воно обертатиметься і набуватиме енергії руху. Її можна використовувати для отримання електрики. Енергія води, що падає, обертаючи водяне колесо, служила для розмелювання зерна, розпилювання деревини і виробництва тканин. У Єгипті, Китаї, Індії водяні колеса піднімали воду на поля.
За таким принципом працюють турбіни греблі на гідроелектростанції (ГЕС) У перекладі з грецької гідро – вода. Вода, що падає з висоти штучної загати - греблі - змушує рухатися механізми, які на гідроелектростанціях виробляють електричну енергію. Гідроелектростанції споруджують на повноводних річках, проте їх в Україні не так багато.
Таке джерело енергії не забруднює повітря, а от природі завдає шкоди. Це тому, що невід'ємною частиною гідроелектростанції є штучна водойма - водосховище, будівництво якого потребує затоплення великих територій. Унаслідок цього під водою опиняються родючі ґрунти. Механізми таких станцій частково знищують мешканців водойм, а гребля перекриває шлях рибі до нерестилищ.
Першу в Україні гідроелектростанцію - Дніпрогес - збудовано на Дніпрі в районі Запоріжжя. Нині води Дніпра віддають людям свою енергію ще на 5 гідроелектростанціях. Є гідроелектростанції й на інших річках.
2. Запишіть яку енергію ви бачите на малюнках.
.
Тема «Чому воду називають невтомною трудівницею?
1.Прочитайте текст
Здавна також використовували енергію води. Такі ж самі млини приводили в рух силою води. Якщо лити воду на лопаті колеса, воно обертатиметься і набуватиме енергії руху. Її можна використовувати для отримання електрики. Енергія води, що падає, обертаючи водяне колесо, служила для розмелювання зерна, розпилювання деревини і виробництва тканин. У Єгипті, Китаї, Індії водяні колеса піднімали воду на поля.
За таким принципом працюють турбіни греблі на гідроелектростанції (ГЕС) У перекладі з грецької гідро – вода. Вода, що падає з висоти штучної загати - греблі - змушує рухатися механізми, які на гідроелектростанціях виробляють електричну енергію. Гідроелектростанції споруджують на повноводних річках, проте їх в Україні не так багато.
Таке джерело енергії не забруднює повітря, а от природі завдає шкоди. Це тому, що невід'ємною частиною гідроелектростанції є штучна водойма - водосховище, будівництво якого потребує затоплення великих територій. Унаслідок цього під водою опиняються родючі ґрунти. Механізми таких станцій частково знищують мешканців водойм, а гребля перекриває шлях рибі до нерестилищ.
Першу в Україні гідроелектростанцію - Дніпрогес - збудовано на Дніпрі в районі Запоріжжя. Нині води Дніпра віддають людям свою енергію ще на 5 гідроелектростанціях. Є гідроелектростанції й на інших річках.
2. Запишіть яку енергію ви бачите на малюнках.
Тема
Тема «Рослини» І варіант
1. Вибери правильні відповіді. Рослини складається з :
а) гілок; б) корінь; в) стебло і квітка; г) ягода; ґ) листок; д) плід з насінням.
2. Рослини ростуть, розмножуються, відмирають – значить, вони
належать до: а) неживої природи; б) живої природи.
3. Кілька дерев'янистих стебел має:
а) б) в)
4. Де утворюється насіння у хвойних дерев? а) у плодах; ) у шишках.
5. Випиши назви листяних дерев.
Каштан, сосна, вишня, модрина, верба, берега, ялина, клен, груша.
6. Випиши назви культурних рослин.
Тополя, береза, капуста, кульбаба, грицики, картопля, деревій
7.Рослини, що живуть у воді називаються? а)мохи; б)хвощі; в) водорості.
8. Які умови необхідні для росту рослини: а) вода, тепло; б) повітря;
в) вода, поживні речовини, тепло, світло, повітря;
9. Запишіть теплолюбні рослини.
10. Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих?
Тема «Рослини» ІІ варіант
1. Рослини складається з :
а) гілок і кореня; б) корінь і стебло; в) квітка; г) листок;
д) плід з насінням.
2. Чому рослини називають зеленим дивом?
а) поглинають кисень і виділяють вуглекислий газ;
б) виділяють у повітря кисень, необхідний для дихання;
в) прикрашають наше життя.
3. Одне дерев'янисте стебло має:
а) б) в)
4. Коли рослини видітають кисень? а) вдень; б) вночі, в) цілодобово.
5. Випиши назви хвойних дерев.
Сосна, тополя, слива, клен, ялина, береза, смерека, дуб, яблуня.
6. Випиши назви культурних рослин.
Помідори, береза, троянда , огірки, подорожник, картопля, малина.
7.Рослини, що вирощує людина, називаються: а) овочевими; б)культурними
8. Які умови необхідні для росту рослини: а) вода, повітря; б) повітря;
в) вода, поживні речовини, тепло, світло, повітря;
9. Запишіть рослини, які люблять вологу.
10. Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих?
Тема «Рослини» І варіант
1. Вибери правильні відповіді. Рослини складається з :
а) гілок; б) корінь; в) стебло і квітка; г) ягода; ґ) листок; д) плід з насінням.
2. Рослини ростуть, розмножуються, відмирають – значить, вони
належать до: а) неживої природи; б) живої природи.
3. Кілька дерев'янистих стебел має:
а) б) в)
4. Де утворюється насіння у хвойних дерев? а) у плодах; ) у шишках.
5. Випиши назви листяних дерев.
Каштан, сосна, вишня, модрина, верба, берега, ялина, клен, груша.
6. Випиши назви культурних рослин.
Тополя, береза, капуста, кульбаба, грицики, картопля, деревій
7.Рослини, що живуть у воді називаються? а)мохи; б)хвощі; в) водорості.
8. Які умови необхідні для росту рослини: а) вода, тепло; б) повітря;
в) вода, поживні речовини, тепло, світло, повітря;
9. Запишіть теплолюбні рослини.
10. Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих?
Тема «Рослини» ІІ варіант
1. Рослини складається з :
а) гілок і кореня; б) корінь і стебло; в) квітка; г) листок;
д) плід з насінням.
2. Чому рослини називають зеленим дивом?
а) поглинають кисень і виділяють вуглекислий газ;
б) виділяють у повітря кисень, необхідний для дихання;
в) прикрашають наше життя.
3. Одне дерев'янисте стебло має:
а) б) в)
4. Коли рослини видітають кисень? а) вдень; б) вночі, в) цілодобово.
5. Випиши назви хвойних дерев.
Сосна, тополя, слива, клен, ялина, береза, смерека, дуб, яблуня.
6. Випиши назви культурних рослин.
Помідори, береза, троянда , огірки, подорожник, картопля, малина.
7.Рослини, що вирощує людина, називаються: а) овочевими; б)культурними
8. Які умови необхідні для росту рослини: а) вода, повітря; б) повітря;
в) вода, поживні речовини, тепло, світло, повітря;
9. Запишіть рослини, які люблять вологу.
10. Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
І варіант
1.Яка істотна ознака комах:
а) крила; б) вусики; в) шість ніг
2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою?
а) звірі; б) комахи; в) риби.
3. Яка риба живе в морях? а)камбала; б) сом; в) щука.
4. Найчисельніша група тварин на Землі: а) комахи; б) звірі;
в) риби;
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чому риби відкладають величезну кількість риб?
7. За допомогою чого дихають риби?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
ІІваріант
1.З яких частин складається тіло комах: а) голова;
б) голова і черевце; в) голова, тулуб і черевце;
2.Як називається група тварин на Землі, тіло яких вкрито шаром слизу: а) комахи; б) звірі; в) риби;
3. Яка риба живе в ставках? а )акула; б) камбала; в) окунь;
4. Карась--це: а) комаха; б) плазун; в) риба.
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чи піклуються риби про своє потомство? Поясни.
7. З яких частин складається риба?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
І варіант
1.Яка істотна ознака комах:
а) крила; б) вусики; в) шість ніг
2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою?
а) звірі; б) комахи; в) риби.
3. Яка риба живе в морях? а)камбала; б) сом; в) щука.
4. Найчисельніша група тварин на Землі: а) комахи; б) звірі;
в) риби;
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чому риби відкладають величезну кількість риб?
7. За допомогою чого дихають риби?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
ІІваріант
1.З яких частин складається тіло комах: а) голова;
б) голова і черевце; в) голова, тулуб і черевце;
2.Як називається група тварин на Землі, тіло яких вкрито шаром слизу: а) комахи; б) звірі; в) риби;
3. Яка риба живе в ставках? а )акула; б) камбала; в) окунь;
4. Карась--це: а) комаха; б) плазун; в) риба.
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чи піклуються риби про своє потомство? Поясни.
7. З яких частин складається риба?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
І варіант
1.Яка істотна ознака комах:
а) крила; б) вусики; в) шість ніг
2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою?
а) звірі; б) комахи; в) риби.
3. Яка риба живе в морях? а)камбала; б) сом; в) щука.
4. Найчисельніша група тварин на Землі: а) комахи; б) звірі;
в) риби;
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чому риби відкладають величезну кількість риб?
7. За допомогою чого дихають риби?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
ІІваріант
1.З яких частин складається тіло комах: а) голова;
б) голова і черевце; в) голова, тулуб і черевце;
2.Як називається група тварин на Землі, тіло яких вкрито шаром слизу: а) комахи; б) звірі; в) риби;
3. Яка риба живе в ставках? а )акула; б) камбала; в) окунь;
4. Карась--це: а) комаха; б) плазун; в) риба.
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чи піклуються риби про своє потомство? Поясни.
7. З яких частин складається риба?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
І варіант
1.Яка істотна ознака комах:
а) крила; б) вусики; в) шість ніг
2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою?
а) звірі; б) комахи; в) риби.
3. Яка риба живе в морях? а)камбала; б) сом; в) щука.
4. Найчисельніша група тварин на Землі: а) комахи; б) звірі;
в) риби;
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чому риби відкладають величезну кількість риб?
7. За допомогою чого дихають риби?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
ІІваріант
1.З яких частин складається тіло комах: а) голова;
б) голова і черевце; в) голова, тулуб і черевце;
2.Як називається група тварин на Землі, тіло яких вкрито шаром слизу: а) комахи; б) звірі; в) риби;
3. Яка риба живе в ставках? а )акула; б) камбала; в) окунь;
4. Карась--це: а) комаха; б) плазун; в) риба.
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чи піклуються риби про своє потомство? Поясни.
7. З яких частин складається риба?
Тема «Різноманітність тварин» 3 клас
І варіант
1.Яка істотна ознака комах: а) крила; б) вусики; в) шість ніг
2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою?
а) звірі; б) комахи; в) риби.
3. Яка риба живе в морях? а)камбала; б) сом; в) щука.
4. Найчисельніша група тварин на Землі: а) комахи; б) звірі;
в) риби;
5. На які групи можна поділити риби?
6. Чому риби відкладають величезну кількість риб?
7. За допомогою чого дихають риби?
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
І варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
ІІ варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
І варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
ІІ варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
І варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
ІІ варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
І варіант
Тема «Різноманітність тварин. Звірі.» 3 клас
ІІ варіант
Тема. «Органи дихання»
І варіант
1. Що керує диханням?
а) Легені; б) серце; в) головний мозок.
2. Що шкодить здоров'ю? Випиши потрібні слова.
Тютюновий дим, пил і вихлопні гази з машин, чистота в приміщенні, провітрювання.
3. Під час вдихання грудна клітка:
а) опускається; б) піднімається.
4. Випиши назви органів дихання.
Трахея, серце, легені, бронхи, язик, носоглотка, легеневі пухирці, нерви, гортань, грудна клітка.
5. У свіжому повітрі, яке ми вдихаємо, більше:
а) кисню; б) вуглекислого газу; в) поживних речовин.
6. Чому рекомендують дихати через ніс?
7. Допишіть речення
Людина вдихає повітря … .
8.Чому не можна розмовляти під час споживання їжі?
Тема. «Органи дихання»
2 варіант
1. До органів дихання належать:
а) артерії; б) нерви; в) легені.
2. Що необхідно для дихання людини?
а) азот; б) кисень; в) вуглекислий газ.
3. Під час вдихання грудна клітка:
а) опускається; б) піднімається
4. Випиши назви органів дихання.
Трахея, серце, легені, бронхи, язик, носоглотка, легеневі пухирці, нерви, гортань, грудна клітка.
5. Що дуже шкодить легеням?
а) холодне повітря; б) тютюновий дим, пил;
в) фізичні навантаження.
6. Якої шкоди завдає організму людини куріння?
7. Допишіть речення
У носі повітря… .
8.Для чого існує дихальна система?
Тема. «Органи дихання»
І варіант
1. Що керує диханням?
а) Легені; б) серце; в) головний мозок.
2. Що шкодить здоров'ю? Випиши потрібні слова.
Тютюновий дим, пил і вихлопні гази з машин, чистота в приміщенні, провітрювання.
3. Під час вдихання грудна клітка:
а) опускається; б) піднімається.
4. Випиши назви органів дихання.
Трахея, серце, легені, бронхи, язик, носоглотка, легеневі пухирці, нерви, гортань, грудна клітка.
5. У свіжому повітрі, яке ми вдихаємо, більше:
а) кисню; б) вуглекислого газу; в) поживних речовин.
6. Чому рекомендують дихати через ніс?
7. Допишіть речення
Людина вдихає повітря … .
8.Чому не можна розмовляти під час споживання їжі?
Тема. «Органи дихання»
2 варіант
1. До органів дихання належать:
а) артерії; б) нерви; в) легені.
2. Що необхідно для дихання людини?
а) азот; б) кисень; в) вуглекислий газ.
3. Під час вдихання грудна клітка:
а) опускається; б) піднімається
4. Випиши назви органів дихання.
Трахея, серце, легені, бронхи, язик, носоглотка, легеневі пухирці, нерви, гортань, грудна клітка.
5. Що дуже шкодить легеням?
а) холодне повітря; б) тютюновий дим, пил;
в) фізичні навантаження.
6. Якої шкоди завдає організму людини куріння?
7. Допишіть речення
У носі повітря… .
8.Для чого існує дихальна система?
Тема: «Органи чуття»
І варіант
1.Скільки органів чуття має кожна людина? а) 5; б) 4; в) 6.
2. Запишіть органи чуття
3.Який орган чуттів сприймає:
Кування зозулі -_______
Жовту кульбабку - _____
Гарячу праску -________
Дольку лимона -________
4. Закінчіть речення
За допомогою очей ми ………….
За допомогою вух ми ………………..
Завдяки нюху ми………………..
5. За допомогою якого органу чуття ми відчуваємо смак їжі?
6. Навіщо людині орган чуття – шкіра?
Тема: «Органи чуття»
ІІ варіант
1.Скільки органів чуття має кожна людина? а) 5; б) 4; в) 6.
2. Запишіть органи чуття
3.Який орган чуттів сприймає:
Білу ромашку - _____
Гарячу сковорідку -________
Дольку лимона -________
Спів птахів -_______
4. Закінчіть речення
За допомогою очей ми ………….
За допомогою вух ми ………………..
Завдяки нюху ми………………..
5. За допомогою якого органу чуття ми відчуваємо смак їжі?
6. Навіщо людині орган чуття – шкіра?
Тема: «Органи чуття»
І варіант
1.Скільки органів чуття має кожна людина? а) 5; б) 4; в) 6.
2. Запишіть органи чуття
3.Який орган чуттів сприймає:
Кування зозулі -_______
Жовту кульбабку - _____
Гарячу праску -________
Дольку лимона -________
4. Закінчіть речення
За допомогою очей ми ………….
За допомогою вух ми ………………..
Завдяки нюху ми………………..
5. За допомогою якого органу чуття ми відчуваємо смак їжі?
6. Навіщо людині орган чуття – шкіра?
Тема: «Органи чуття»
ІІ варіант
1.Скільки органів чуття має кожна людина? а) 5; б) 4; в) 6.
2. Запишіть органи чуття
3.Який орган чуттів сприймає:
Білу ромашку - _____
Гарячу сковорідку -________
Дольку лимона -________
Спів птахів -_______
4. Закінчіть речення
За допомогою очей ми ………….
За допомогою вух ми ………………..
Завдяки нюху ми………………..
5. За допомогою якого органу чуття ми відчуваємо смак їжі?
6. Навіщо людині орган чуття – шкіра?