Картотека музично-дидактичних ігор для дітей дошкільного віку.

Про матеріал
Музично-дидактичні ігри завжди викликали масу позитивних емоцій у дошкільнят, а також є одним з доступних видів музичної діяльності. Якщо хочете навчити дітей гарно танцювати, мелодійно співати, ритмічно грати на музичних інструментах то краще це зробити в ігровій формі. Музично- дидактичні ігри збагачують досвід дошкільнят новими враженнями, розвивають у них ініціативу, самостійність, здатність до сприйняття.
Перегляд файлу

imageКартотека музично – дидактичних ігор з використанням дитячих музичних інструментів  для дітей дошкільного віку.

Підготувала Музичний керівник ЗДО №5 "Теремок"  Бурлай Оксана Василівна

imageМузично – дидактичні ігри з використанням дитячих музичних інструментів  для дітей молодшого дошкільного віку.

Підготувала Музичний керівник ЗДО №5 "Теремок"  Бурлай Оксана Василівна

Музично-дидактична гра «Ведмедики»

imageimage Мета:

*            формувати уявлення про характер музики (бадьоро - спокійно).

 Музичні інструменти:

*            великий дзвіночок та маленькі дзвіночки.

 Ігровий матеріал:

*            іграшкові ведмедики.

 Хід гри:

    Музичний керівник роздає кожній дитині дзвіночок і пояснює:

«Ви всі ведмежата і спите у своїх будиночках, а я буду мама-ведмедиця, я теж сплю».

Звучить колискова мелодія, ведмежата сплять на стільчиках, закривши очі.

Під веселу мелодію ведмедиця дзвенить великим дзвоником - будить ведмежат. Ті прокидаються і дзвенять їй у відповідь своїми маленькими дзвіночками.

 Бурлай Оксана Василівна

Музично – дидактична гра «Яка пташка співає?» Мета:

*            розвивати уміння розрізняти звуки різної висоти.

imageМузичний інструмент:

*            металофонІгровий матеріал:

*велика та маленька іграшкова пташечка; *настільна ширма.

Хід гри:

image    Музичний керівник показує, як співає велика пташка  (грає на металофоні до - першої октави) і як маленька (до - другої октави). Потім  відгороджує металофон ширмою і по черзі бере до - першої і до - другої октави, пропонуючи дітям вгадати, яка пташка співає.

  Бурлай Оксана Василівна


imageimageimageimageМузично-дидактична гра «Відгадай хто йде» Мета:

*            розвивати здатність розрізняти та відтворювати звуки різної          тривалості.

Музичний інструмент:

*            бубон.

Ігровий матеріал:

*            музична драбинка,

*            іграшки: ведмедик, зайчик, пташка. Хід гри:

    Музичний керівник виконує на бубні різні ритмічні малюнки, передаючи рухи незграбного ведмедя, швидкого зайчика і стрімкої пташки. Діти відгадують запропоновані їм загадки і ставлять відповідну іграшку на певну сходинку музичної драбинки (ведмедя на нижню,

зайчика на середню, пташку на верхню). Потім повільними ударами долонькою правої руки по бубну передають ритмічний малюнок мелодії ведмедя, образ зайчика - швидким постукуванням вказівним пальцем, пташки - легким потряскуванням бубна над головою.

image

Музично-дидактична гра «Бубон» Мета:

*            розвивати здатність розрізняти звуки різної тривалості; *   учити розрізняти темпи та характер музики.

Музичний інструмент:

*            бубон.

Хід гри:

      Музичний керівник показує бубон, діти слухають, як він може звучати при струшуванні або коли по ньому ударяти долонею. Потім музкерівник бере бубон і

піднявши його, разом з дітьми біжить по кімнаті (на першу частину музики), на другу частину зупиняється і стукає по ньому, діти плещуть у долоні. Після дворазового

виконання малюки виконують вправу по одному. Потрібно нагадати дітям, що спочатку треба бігти, а потім зупинитися і ударяти по бубну долонькою.

    У музично-дидактичні ігри включаю нескладні музичні фрази із знайомих пісень і поспівок. Діти проплескують їх ритмічний малюнок, надалі передають його на бубні або металофоні (на одній платівці).


Музично-дидактична гра «До нас гості прийшли» Мета:

*                  imageвчити розрізняти та відтворювати характер музики на музичному       інструменті;

*                  розвивати уважність дітей;    Музичні інструменти:

*                  imageбубон;

*                  металофон;

*                  кастаньєти;

*                  дзвіночок

imageІгровий матеріал:

*                  іграшки - ведмедик, зайчик, конячка, пташка.

Хід гри:

     Музичний керівник звертається до дітей: «Діти, сьогодні до нас у гості мають прийти іграшки».

Чути стукіт, педагог підходить до дверей і непомітно вдягає на руку ведмедика: «Здрастуйте, діти, я прийшов до вас у гості, щоб з вами грати і танцювати. Маринко, зіграй мені на бубні, я потанцюю ».

Дівчинка повільно вдаряє в бубон, музичний курівник (з ведмедиком в руках) ритмічно переступає з ноги на ногу, як ведмідь. Діти плескають. Аналогічним чином  обігруємо прихід інших іграшок зайчик стрибає під швидкі удари молоточка по металофоні, конячка скаче під чіткі ритмічні удари кастаньєти, пташка летить під дзвін дзвіночка. Бурлай Оксана Василівна

imageimage

Музично – дидактичні ігри з використанням дитячих музичних інструментів  для дітей старшого дошкільного віку.

image

Бурлай Оксана Василівна


Музично – дидактична гра «Музична крамниця» Мета:

*                     закріплювати знання дітей про дитячі музичні інструменти; *    розвивати вміння дітей співати і водночас грати на інструменті.

*                     розвивати метро – ритмічне відчуття.

Музичні інструменти:

*                     будь – які дитячі музичні інструменти для всіх учасників гри. Хід гри:

imageimageimage    Діти стоять у колі, тримаючи в руках різні музичні інструменти, ведучий стоїть у центрі кола теж із інструментом. Всі гравці проспівують текст, акомпануючи собі на своїх інструментах:

           У нашій крамниці чарівний товар,

           Сміливіш вибирай, веселіш вигравай.

Ведучий відповідає:

           Я пограв би на усіх,            А на…. Більше всіх!

imageimageМузично – дидактична гра «Весела драбинка» Мета:

*                     завдяки цій грі діти краще закріплюють знання про         розташування звуків на різних інструментах.

Музичний інструмент:

*                     металофон.

 

Ігровий матеріал:

*                     драбинка з п'яти сходинок;

*                     іграшки - мотрійка, ведмедик, зайчик.  Хід гри:

     Дитина-ведучий грає на інструменті, а інша дитина визначає, куди рухається мелодія - вгору, вниз або звучить на одному звуці і відповідно пересуває іграшку по сходах драбинки вгору, вниз image або постукує нею на одній сходинці.

imageimageimageimageМузично-дидактична гра «Наша подорож».

Мета:  розвиток уяви, творчості дітей.

Музичні інструменти:

*                     металофон;

*                     бубон;

*                     трикутник;

*                     тріскачка;     *    кастаньєти;     *     барабан. Хід гри:

      Музичний керівник  пропонує дітям придумати невелике оповідання  і зобразити його на якому-небудь музичному інструменті.

«Послухайте спочатку, що придумала я, - каже педагог .- Оля вийшла на вулицю, спустилася по сходах (грає на металофоні мелодію зверху вниз). Побачила подружку, яка стрибала через

скакалку. Ось так (ритмічно б'є в бубон). Олі теж захотілося стрибати, вона побігла додому за скакалкою, перестрибуючи через сходинки (грає на металофоні мелодію вгору через один звук).

Ви можете продовжити мою розповідь або придумати свою ».

Музично-дидактична гра «Виконай завдання»

( може бути використана на музичному занятті або під час індивідуальної роботи з дитиною). Мета:

*                     imageimageimageполягає не тільки в правильній передачі ритмічного малюнка              мелодії   на інструменті, а й чистому виконанні на ньому;         *    навчати правильно видобувати звук.

Музичні інструменти:

*                     металофон; *  ксилофон; * бубон.

Ігровий матеріал:

*                     фланелеграф;

*                     картки із зображенням коротких і довгих  звуків.

Хід гри:

    Музичний керівник або дитина, програє на одному з інструментів ритмічний малюнок. Інша  дитина викладає його картками на фланелеграфі. Кількість карток можна збільшити.

image

image

imageimageМузично-дидактична гра «Ковпачки» Мета:

*                     закріпити знання дітей про звучання дитячих музичних  інструментів.

Музичні інструменти:

*                     бубон;

*                     imageбарабан; *   металлофон; *   дзвіночок.

Ігровий матеріал:

*                     три барвистих паперових ковпачка.

 Хід гри:

    Підгрупа дітей сидить півколом, перед ними стіл, на ньому під ковпаками лежать музичні інструменти. Вихователь викликає до столу дитину, пропонує їй повернутися і відгадати, на чому педагог буде грати. Для перевірки відповіді дозволяється заглянути imageпід ковпачок.

image

Музично-дидактична гра  «Наш оркестр» Мета:

*                     вчити ритмічно, під музику грати на інструментах.

Музичні інструменти:

*                     imageimageimageбубонці на дерев’яній ручці;

*                     бубон;

*                     трикутник.

Ігровий матеріал:

*                     велика коробка.

 Хід гри:

     Музичний керівник повідомляє дітям, що в дитячий садок  прийшла посилка, показує її, дістає музичні інструменти і роздає дітям. Всі по черзі грають на цих

музичних інструментах


Музично-дидактична гра «Слухаємо уважно».

Мета:

*                     imageimageimageзакріплювати знання дітей про музичні інструменти Музичні інструменти:

*                     барабан;

*                     бубон;

*                     бубонці.

Ігровий матеріал:

*                     картки - на одній половині яких зображені дитячі музичні інструменти,        інша половина порожня; *   фішки . Хід гри:

    Дітям роздати по три - чотири картки. Ведучий програє мелодію або ритмічний малюнок на якомусь інструменті (перед ведучим невелика ширма). Діти визначають, який інструмент звучить, і закривають фішкою другу половину карточки.

    Гру можна провести за типом лото. На одній великій картці, розділеної на чотири - шість квадратів, зображуються різні інструменти. Маленькими картками з такими ж інструментами

ці квадрати закриваються. Кожній дитині дають по одній великій карті і по чотири - шість

маленьких. Гра проводиться так само, але тільки діти закривають маленькою карткою

                                                                                                                                                                                відповідне зображення на великий.Бурлай Оксана Василівна                                                                                

imageimageМузично-дидактична гра «Музичні загадки».

Мета:

*                     головним завданням є розвиток гармонійного слуху.

Музичні інструменти:

*                     металофон;

*                     ксилофон;

*                     кастаньєти.

Ігровий матеріал:

*                     настільна ширма.

 Хід гри:

 Діти сидять півколом перед ширмою, за якою на столі знаходяться музичні інструменти.

Дитина - ведучий програє мелодію або ритмічний малюнок на якомусь інструменті - діти відгадують. За правильну відповідь дається фішка. Виграє той, у кого виявиться більше число фішок.

Музично-дидактична гра «Музичне лото».

imageМета:

*                     навчати дітей грі на металофоні; *   закріпити знання про розташування звуків.

*                     металофон.

Ігровий матеріал:

*                     картки (на кожну дитину), на яких намальовані п’ять рисочок. Хід гри:

     Дитина-ведучий грає звукоряд на металофоні вгору, вниз або повторює один звук. Діти повинні викласти на картці кружечки від першої лінійки до п'ятої, або від п'ятої до першої, або на одній лінійці.

image


Музично – дидактична гра «Оркестр» Мета:

*                     вчити ритмічно підігрувати на музичних інструментах; *   розвивати музичний слух дітей та відчуття ритму.

Музичні інструменти:

*                     різні дитячі музичні інструменти.

Хід гри:

   Стільчики поставлені на деякій відстані один від одного, утворюють коло. Діти сідають на них обличчям до центра, кожна дитина тримаю у руках музичний інструмент. У центрі кола стоїть

«диригент». На одну частину музики «диригент» диригує, а діти грають на музичних інструментах у ритм музики, на другу частину музики діти встають, кладуть інструменти на стільчик і утворюють за ним коло, «диригент» також стає у коло. На третю частину музики усі біжать по колу, із закінченням музики кожна дитина намагається сісти на будь – який стільчик і взяти в руки музичний інструмент. Той, хто лишився без місця, стає «диригентом».

      Музично-дидактичні ігри допомагають розвинути в дітях певні вміння та навички, так необхідні при оволодінні тим чи іншим музичним інструментом, прищеплюють інтерес і бажання грати на них самостійно.

     Гра на музичних інструментах під час занять робить їх не тільки цікавими, а й відкриває широкі можливості до самостійної діяльності дітей

Бурлай Оксана Василівна

Музично-дидактична гра «Сонечко»

Гра  на розвиток звуковисотного слуха дітей.

 Мета: Розрізняти музичні звуки за висотою. Гра на распознання нот на нотном стані. Обладнання :

Фланеграф із зображенням полянки з нотним станом. Нотки- сонечки для фланеграфа – 7 шт.

Розмір сонечка у співвідношенні з нотним станом.

Хід гри:

Жило було, Сонечко. Одного разу Сонечко вранці прокинулось, потягнулось та заспівало свою пісеньку.

image«Я, Сонечко, я  Сонечко, я Сонечко-променісте.

Дуже-дуже чисте!

Люблю я вмиватися та в калюжах,в морі,річці купатися»

А дітки Сонечка почули пісеньку засміялися та по лінійках розбігалися. Допоможіть їх зібрати. Та по іменах їх назвати.

Я , знайшла маленьке сонечк (ставлю нотку – сонечко на першу лінійку і т.д.), ось вона на першій лінійці,зовут її нотка Мі.

Давайте разом заспіваємо цю нотку.

Примітка : На кожному занятті збільшувати ноти – сонечка ( До, ре, мі,фа,соль, ля,сі)

Бурлай Оксана Василівна

pdf
Додано
20 квітня
Переглядів
998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку