Картотека осінніх рухливих ігор

Про матеріал
Ось і настала осінь - і крім того, що починаються холодні, похмурі, дощові дні, це ще й нові, цікаві відкриття гри восени, привід для розмов з дитиною про сезонні зміни, яскраві фарби і особливе, осінню творчість. Споглядання помаранчевих, жовтих і червоних відтінків, основних в осінній палітрі, є відмінною профілактикою депресій, зневіри і інших пораженських настроїв. А активні ігри на свіжому повітрі додадуть бадьорості як діткам, так і дорослим.
Перегляд файлу

КАРТОТЕКА ОСІННІХ ІГОР

                                                               

      Сонячні і ясні дні вересня і жовтня дають можливість дітворі вдосталь нагулятися перед довгою зимою. Осінні ігри для дітей будуть дуже до речі, адже вони дають можливість зробити прогулянки набагато змістовніше і цікавіше. А вже якщо є можливість здійснити подорож в різнокольоровий осінній парк, то це буде великою і змістовною пригодою – цікавою, пізнавальною і розвиваючою.

      Пограйте з дітьми в інтелектуальні ігри восени, їх так легко зробити яскравими і наочними. Вчитися і дізнаватися багато нового про навколишній світ може бути надиво легким і захоплюючим заняттям. Осінь - справжня країна Фантазія, вона розбудить уяву і образне мислення дитини, збагатить його словниковий запас і навчить викладати свої думки.

Осінні заняття з математики

     Осінні ігри для дітей дають можливість дати їм наочні і забавні заняття з математики. Підручний матеріал - маленькі шишки, жолуді або каштани. Нехай затиснуть їх в долоньці - так багато, скільки зможуть. Те ж саме робить дорослий. Потім долоньки розкриваються, починається рахунок жолудів або каштанів.

  • Цікаво, хто зміг затиснути більше всіх?
  • А скільки помістилося їх на дорослій долоні?
  • Скільки потрібно додати жолудів і каштанчиків, щоб вийшло стільки ж, як у дорослого?
  • А скільки буде каштанів, якщо скласти їх разом з великою і маленькою долоньками ?
  • Такий веселий рахунок навчить дитину додавання і віднімання. А ще будуть задіяні руки - розвивається моторика.

 

 

 

Лабіринт з геометричних фігур

    Покажіть дітям найпростіші геометричні фігури (квадрат, прямокутник, коло, трикутник), намальовані на папері, і запропонуйте викласти їх з каштанів, жолудів або листя (в сонячну тиху погоду) поруч один з одним на асфальті під час прогулянки. Зробіть невеликий прохід у кожній фігурі. Гра полягає в тому, щоб обійти кожну фігуру зсередини і перейти в наступну. Переходячи в кожну фігуру, дитина називає її вголос.

Пазли з листя

   Зібрані під час прогулянки листя потрібно розрізати на кілька великих частин. Завдання дитини-зібрати свій листочок з окремих частин. Для маленьких діток для зразка можна залишити нерозрізані листочки.

 

Осінній вальс

       На прогулянці з дітьми зберіть красиві листя або приготуйте їх заздалегідь. Запропонуйте дітям згадати, як красиво літають листя, піднімаються в небо, кружляють, а потім падають на землю під час листопаду. Роздайте дітям по кілька листочків і потанцюйте з ними під музику «Осінній вальс».

      Нехай вони уявляють себе листочками: піднімуть руки, нахилять їх вправо і вліво, помахають листочками, опустять руки вниз, покружляють і повільно присядуть навпочіпки. Ця гра підійде і зовсім маленьким.

     Для дітей старшої групи можна влаштувати невеликий осінній бал, зробивши з осіннього листя «корони» для дівчаток і розучивши з дітьми кілька справжніх бальних «па» і віршів на тему осені.

«Збиралки-запасалки»

    Розділіть дітей на дві команди – білочок і мишок і запропонуйте зробити «зимові запаси». Нехай діти збирають каштани, жолуді, насіння трав, рослин, травинки, шишки, соснові голки, крилатки ясена, красиві палички і камінчики. Знахідки "мишок «після сортування поміщають в один великий пакет, а» білочок" в інший. Перемагає та команда, яка збере більше красивих і цікавих «запасів».

    Ця гра цілком підійде і для прогулянок батьків з дітьми, «запаси» буде робити вся сім'я.

Осінні вироби

   "Збиралки-запасалки" мають своє продовження. Розсортуйте і розкладіть разом з дітьми запаси по коробочках і банках: шишки до шишок, травинки до травинок, камінчики до камінчиків, жолуді до жолудів, ягоди горобини до плодів шипшини і т.д.    Тепер ви забезпечили дітей природним матеріалом для всіляких фантазійних виробів: бабок, їжачків, метеликів, казкових чоловічків, диво - дерев. Допоміжний матеріал-пластилін, клей, картон, ножиці та ін.потім з виробів можна буде організувати виставку, а про найцікавіших і незвичайних експонатів придумати казкові історії.

Скрап-букінг

   З висушених травинок, пелюсток квітів, насіння і листя в поєднанні зі стрічками, гудзиками, аплікаціями з кольоровим папером запропонуйте дітям зробити листівки (завчасно приготуйте зразки) або рамочки для фотографій в стилі скрап-букінг.

 

Фантастичний land-art

   У тихий сонячний день можна пограти в картини з різнокольорових листя, які викладають на землі або асфальті. У справу підуть і жолуді з каштанами – для прикрас. Такі живі аплікації називають land-art. Вони виглядають незвично і красиво. Дуже добре б їх сфотографувати на пам'ять.

В осінні рухливі ігри можна також включити атрибути осені. Наприклад, розділити дітей на дві команди і пограти в естафету з передачею осіннього букетика з листя. Або намалювати крейдою на асфальті коло і кидати в нього каштани з двох-трьох кроків на влучність.

 

Осінній хоровод

     Осінній хоровод допоможе дітям запам'ятати форму листя різних дерев і навчить діяти узгоджено. В середині кола знаходяться листя трьох-чотирьох видів дерев. Кількість кожного виду листя відповідає кількості дітей. Діти водять хоровод навколо листя. Дорослий вимовляє: "Раз, два, три, листочок берези скоріше бери!"Діти підбігають до листя, знаходять листя берези і піднімають їх вгору, потім складають окремо на землю. Хоровод триває до тих пір, поки листя в колі не закінчаться.

  Сонечко і дощик

Класична дитяча осіння гра: діти граються, коли дорослий вимовляє «сонечко» і стрімголов біжать під парасольку у нього в руках, коли він вимовляє «дощик».

 

 

«ФАРБИ»

Мета: розширювати репертуар традиційних ігор, що розвивають не тільки спритність, швидкість реакції, а й систему взаємодії гравців, розуміння ними ситуації; вправляти дітей в бігу у природних умовах, з вивертанням від ловця; створювати умови для тренування опорно-рухового апарату; виховувати у дітей в іграх почуття взаємодопомоги і співпраці.

Хід гри: гравці - фарби-сидять на лавці, колоді або лавці. За домовленістю з числа гравців вибираються продавець і художник. Художник відходить убік, щоб не чути змови грають з продавцем. Кожна фарба придумує собі колір і називає його продавцеві. Після чого до граючим підходить художник-покупець. Він стукає:

Художник: Тук-тук!

Продавець: хто там?

Художник: це я, художник!

Продавець: навіщо прийшов?

Художник: за фарбою.

Продавець: за який?

Художник: за червоною (жовтою, золотою і т.д.).

   Якщо червоної фарби немає, то продавець каже:

"Скачи по червоній доріжці,

купи собі червоні чобітки!"

   Художник повинен доскакати на одній ніжці до заздалегідь визначеного місця і повернутися в магазин за новою фарбою.

   Якщо названа фарба є, продавець виводить її на лінію старту, бере за руку художника і вимовляє римування: "Раз – два – три - бери!". Після чого фарба біжить до обумовленого місця (фінішу), а художник намагається її зловити. Якщо художник зловив фарбу, то відбувається зміна ведучого, і він сам стає фарбою.

«Мишоловка»

Мета: залучати дітей до активної участі в підготовці та проведенні ігор;заохочувати прагнення і ініціативу дітей самостійно організовувати і проводити нескладну рухливу гру в природних умовах в осінній сезон; формувати навички легкого бігу; виховувати такі якості особистості, як рішучість сміливість; зміцнювати зв'язково-м'язовий корсет хребта.

Хід гри: дорослий з одним-двома дітьми беруться за руки і піднімають їх вгору, утворюючи мишоловку. Решта дітей-мишки. Гравці, що зображують мишоловку разом з дорослим вимовляють римування, а мишки в цей час бігають всередині клітини.

Як нам миші набридли!

Все погризли, все поїли,

Треба їх переловити

В мишоловку посадити!

  З останніми словами Мишоловка зачиняється-гравці опускають руки, і мишки, які не встигли вибігти з кола, приєднуються до мишоловці, збільшуючи її розмір.

Виграють ті діти, які найдовше залишилися не спійманими. Потім гравці міняються ролями, і гра триває.

     «Жабенята»

Мета: вчити стрибати легко на двох ногах з просуванням вперед, з поворотом вправо, вліво, вивертаючись від ловця; виховувати у дітей сміливість; формувати витривалість; сприяти вдосконаленню діяльності дихальної та опорно-рухової систем організму дитини; сприяти підтримці позитивного емоційного настрою у грають.

Хід гри: на землі малюють велике коло – це болото. З числа гравців вибирається лелека. Для нього позначається будинок в 3 - 4 м від болота. Решта дітей-жаби встають в коло. За сигналом дорослого « "День" - діти, що зображують жаб, вистрибують з болота і починають стрибати по ігровому майданчику. Дорослий при цьому промовляє:

Ось жаби по доріжці,

Скачуть, витягнувши ніжки.

Діти: Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Ми зловимо комара!

За сигналом дорослого: "Ніч!"- дитина-лелека вибігає зі свого будинку і намагається піймати жаб. Завдання: гравці - якомога швидше стрибають в своє болото.

Виграють ті діти, кому вдасться довше за всіх бути не спійманими. Гра повторюється зі зміною ведучого.

 

"Раз-два-три! Цей лист бери!»

Мета: продовжувати вчити дітей рухатися по ділянці дитячого садка, чергуючи ходьбу з бігом і іншими рухами; вправляти в ходьбі і бігу з зупинкою на сигнал дорослого; розвивати слухову увагу; привчати дітей до спільних дій в колективній грі, дотримання найпростіших правил гри; вправляти в збереженні правильної постави.

Хід гри: гра проводиться під час листопаду. За пропозицією дорослого діти починають довільно рухатися по ділянці (йдуть кроком, біжать, кружляють, махають руками), на слова дорослого: «Раз-два-три! Жовтий лист бери!" гравці повинні знайти серед опалого листя лист заданого кольору і підняти його. Виграє той гравець, кому це вдалося зробити першому.

Умова гри: Брати можна тільки опале листя. Потім дорослий знову пропонує дітям відправитися на прогулянку по ділянці і може запропонувати наступні завдання:

- Раз-два-три! Червоний лист бери!

- Раз-два-три! Кленовий лист!

- Раз-два-три! Два листа бери!

- Раз-два-три! Такий же, як у мене лист бери!

- Раз-два-три! Нічого не бери!

 

"Ведмеді і бджоли»

Мета: використовувати ігри, які дозволяють знайомити дітей з особливостями національної культури; вправляти дітей в лазінні по гімнастичній драбинці довільним (одноіменним, різноіменним) способом; виховувати самовладання і витримку, підтримувати позитивні взаємини між граючими, кмітливість; створювати умови для тренування дихальної та серцево-судинної систем організму дитини.

Хід гри: Гравці діляться на дві групи: ведмедів і бджіл. Бджоли залазять на гімнастичну драбинку (Вулик), ведмеді розташовуються на протилежному боці ігрового майданчика (в барлозі). За сигналом дорослого бджоли вилітають з вулика за медом, дзижчать, збирають нектар. Після їх відльоту ведмеді залазять у вулик (забираються на драбинку) і ласують медом. За сигналом вихователя: "Бджоли додому!"- бджоли летять до вулика і жалять ведмедів. Потім вони знову забираються у вулик. Гра триває зі зміною ролей. Перемагають ті діти, які не були жодного разу вжалені бджолами.

«Осіннє листя»

Мета: спонукати дітей починати рух і міняти його за сигналом вихователя, знаходити своє місце, привчати їх узгоджувати свої рухи з вимовленими словами; розвивати спритність і координацію рухів; сприяти зміцненню м'язового корсету хребта.

Хід: дорослий привертає увагу дітей до букету осіннього листя. Він каже: "Діти, подивіться, які красиві осінні листочки: червоні, жовті, зелені. Є велике листя і маленьке. Ось як багато у вазі листочків. Хочете з ними пограти? Беріть собі листочки в кожну руку". Діти беруть по два листочка і за показом вихователя виконують нескладні руху відповідно до тексту вимовленого ним вірша:

Дме, дме вітер,

Дме-задуває.

Гойдаються вправо-вліво, (руки перед собою)

Жовті листочки

З дерева здуває!

(Махають руками зверху вниз перед собою)

І летять листочки

Прямо по доріжці,

Кружляють на місці.

Падають листочки

Прямо нам під ніжки!

(Зупиняються, сідають навпочіпки, руки вниз)

Потім вихователь вимовляє слова:

Вітер дме - полетимо

Ми туди, куди хочемо.

Діти піднімаються, гра повторюється ще раз. Потім листя збирають в загальний букет і ставлять у вазу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шв Татьяна
    Дякую, дуже хороша робота
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 червня 2020
Переглядів
6682
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку