КАТАЛОГ
1. Ви сьогодні вже проснулись? Мамі зранку посміхнулись? Клас наш радо вас вітає! Настрій кожен гарний має? Станьмо разом в дружнє коло! Привітай нас, рідна школо! Добрий день!
|
2. Встаньте, дітки, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться всі до мене, Посміхніться і до себе. Привітайтесь: Добрий день! Хай гарно розпочнеться новий день! |
3. В коло друзів ми стаємо, Привітання розпочнемо. Привітаймось з тим, хто справа- Обіймемося ласкаво. А тепер, хто з ліва є, Ім’я сусіда хай назве. Тепер місцями поміняйтесь І ще раз гарно привітайтесь. |
4. Сонечко усіх вітає, Щастя кожному бажає, Пташки пісеньки співають, Рибки в озері пірнають, Квіти в полі розквітають, Це вони так нас вітають. Тож урок ми розпочнемо І навчатися підемо! |
5. Зараз разом станем в коло, Привітаємось навколо. Другу п’ять ти передай Та удачі побажай! |
|
1."Чарівний клубочок"
Дітисидять на стільцях або на килимі, утворюючи коло. Учитель передає клубок ниток дитині, яка намотує нитку на п алець і при цьому говорить лагідне слово, або добре побажання, аболагідно називає дитину, що сидить біля неї, на ім’я, або вимовляє «чарівне ввічливе слово» тощо. Потім передає клубок наступній дитині, поки не дійде черга до вчителя.
2."Добра тварина"
Діти стають у коло та беруться за руки. Вчитель тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»
Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівноб’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.і.
3."Дружба починається з усмішки"
Сидячі у колі, діти беруться за руки, дивляться сусіду в очі і мовчки посміхаються одне одному.
4. "Компліменти"
Усі беруться за руки, сидячи у колі. Дивлячись в очі сусіду, треба сказати йому декілька добрих слів, за щось похвалити. Той, хто приймає комплімент, киває головою і говорить: «Спасибі, мені дуже приємно!» Потім він вимовляє комплімент своєму сусідові. Якщо виникають певні труднощі, вчитель може зробити комплімент або запропонувати сказати щось «смачне», «солодке», «квіткове» тощо.
5. "Чарівний м'ячик"
Діти сидять на стільцях або на килимі по колу. Педагог передає м'ячик дитині, той говорить ласкаве слово, або ласкаво називаєі м’я поруч сидячої дитини, або говорить добрі побажання і т. і. Потім передає м'ячик наступній дитині по колу.
Стоячи або сидячи у колі, всім узятися за руки, потиснути їх, подивитися по черзі одне на одного.
Узятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вчитель: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші (і т.д.) і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона вас не покидає і гріє. До побачення!».
Простягнути руки вперед і з’єднати їх в центрі кола. Тихо постояти у такій позі, намагаючись відчути себе теплим сонячним промінцем.
Учасники стоять в колі, взявшись за руки. Під команду педагога всі рухаються всередину кола, де сідають. Педагог: «Уявіть, що ми всі один бутон квітки, яка повільно починає розпускатися з початком дня». Діти встають і розходяться. «Кожен з вас пелюстка цієї єдиної квітки. Квіти приносять людям радість і щастя. Я сподіваюся і ви будите радувати своїх рідних і друзів. До наступного уроку».
Ось скінчилась наша гра.
Все, прощатись нам пора.
Будемо завтра зустрічатись,
В нові ігри будемо гратись.
Цей прийом допомагає учням оцінити свою діяльність на кожному етапі уроку. Учителі зможуть за допомогою сходинок скоригувати роботу дітей, щоби заняття стали більш ефективними. Що для цього потрібно? Учні беруть аркуш паперу та малюють на ньому сходи (мінімум – 3). Далі кожну сходинку необхідно підписати.
Приклади (з нижньої до верхньої сходинки):
Сходи успіху можна намалювати на аркуші паперу, на дошці або показати на слайді. Учні мають позначити ту сходинку, на якій знаходяться. Загальна дискусія допоможе виявити прогалини в опрацьованому на уроці навчальному матеріалі.
М (мізинець) – МОЇ ДУМКИ, інформація, знання.
- Що нового сьогодні мені довелося взнати?
- Які я придбав знання?
- У чому посилився мій професіоналізм, і зросла моя компетентність?
- Які нові і важливі ідеї мене сьогодні осяяли?
Б (безіменний палець) – БЛИЗЬКІСТЬ до мети.
- Що сьогодні я зробив і чого зміг досягти?
С (середній палець) – СТАН духу.
- Яким сьогодні був мій настрій, переважаючий настрій?
- Що було пов'язане з високою мотивацією і з позитивними емоціями?
В (вказівний палець) – ВКАЗІВКА, до співпраці, допомога.
- Чим я допоміг сьогодні іншим людям?
- Чи покращали мої взаємини?
- Чи познайомився я з новими людьми?
В (великий палець) – Велич тіла БАДЬОРІСТЬ, фізичний стан.
- Що сьогодні я зробив для підтримки моїх фізичних сил, для мого здоров'я, для фізичної форми?
- Що дало мені можливість відновити сили, відпочити?
Цей прийом дозволяє оперативно отримати зворотний зв'язок учнів стосовно розуміння навчального матеріалу. Діти на аркушах паперу малюють мішені (див. приклад нижче) або роздруковують готові шаблони. Кожен сектор – певний етап уроку.
Наприкінці заняття учні та педагог «вистрілюють у мішень» – оцінюють етапи заняття. Діти мають у своїх мішенях поставити бали (5–10) і підписати назви секторів (оцінка змісту, оцінка своєї діяльності, оцінка діяльності педагога, активність на уроці, розуміння вивченого матеріалу тощо). Що вища оцінка, то ближче до центру мішені. Далі проводиться дискусія стосовно отриманих результатів.
Цей прийом розвиває у дітей здатність рефлексувати та аналізувати, дарує можливість висловити свою думку та вплинути на навчальний процес.
За допомогою цього прийому учні можуть оцінити продуктивність заняття та покращити навички аргументації. На початку уроку педагог роздає своїм вихованцям паперові квіти різних кольорів (наприклад, червоного, жовтого та синього), а на дошку вивішує зображення вази. Наприкінці заняття діти прикріплюють до вази скотчем чи магнітом квітку: червону (сподобалося заняття/все зрозуміло), жовту (майже все зрозуміло), синю (не сподобалося заняття/погано зрозумів або зовсім не зрозумів навчальний матеріал). Учні обов'язково мають аргументувати свій вибір квітки.
Цей прийом підходить для школярів перших і других класів. Педагог вивішує на дошку два жовтих смайла (веселий та сумний) та роздає дітям по одній жовтій смужці. Наприкінці уроку кожен учень прикріплює смужку (промінь) до смайла, що показує настрій. Це буде для вчителя індикатором настрою класу, що допоможе надалі скоригувати модель заняття.
Кожен учасник виставляє на продаж у казковому магазині свій товар – риси характеру, навички, уміння. А на заміну замовити собі щось інше (наприклад : продаю 500 грамів витримки, а куплю 100 грамів здогадливості). Кожен учасник повинен щось продати і придбати
Кожен учасник вибирає собі будь-яку букву алфавіту й озвучує її всій групі або сусідові. Протягом 2 хвилин учасники підбирають якомога більше слів, які описують їх і починаються на обрану літеру. Кожен учасник ділиться своїми словами з групою Наприклад: мене звуть Вікторія й моя буква П. Я практична, пунктуальна і прямолінійна. Можна написати свої імена й букви на аркушах-постерах. Якщо група учасників дуже велика, потрібно спочатку розділити її на невеликі команди.
Учасники розміщуються по колу. Кожний повинен знайти в себе будь-яку річ, яка б була цінною, цікавою для інших, але звичною для себе. Розповісти групі, від імені цього предмету, про себе (наприклад : «я - олівець Тетяни, знаю її недавно, але можу розповісти про неї таке...»).
Тренер просить групу розбитися на пари й пояснює, як буде проходити вправа. Кожна пара повинна якомога швидше знайти й записати 10 характеристик, вірних для них обох. Не можна писати загальнолюдські відомості, такі як «у мене дві ноги». Можна вказати, наприклад, рік народження, місце навчання, хобі, сімейний стан тощо. Після того як 10 характеристик записані, кожен член групи обирає іншого партнера й повторює те ж саме з ним. Той, хто швидше за всіх знайде 10 якостей, які об’єднують його з п’ятьма іншими учасниками, отримує приз.
Учасники стають у пари. Протягом хвилин учасники опитують один одного і краще пізнають. Потім кожен учасник представляє групі свого партнера. Подання має представити людини в найкращому вигляді, показати його цінність для тренінгу або отриманого завдання. Поясніть учасникам, що мета вправи — успіх, а не просто представлення свого партнера. Потрібно показати членам групи яким цінним активом для команди або групи є людина. Можна змінити завдання, щоби кожен учасник представляв себе, показуючи яку цінність він може представляти для команди.
Вчитель: «Люди спілкуються, бо вони схожі або відмінні один від одного. Давайте знайдемо відмінності і схожість один з одним. Кожен з вас повинен вимовити фазу, звертаючись до сусіда справа: “Ми з тобою схожі, тим що … (називається будь – яка ознака “схожості “), але на відміну від тебе я … (називається будь – якої ознака “відмінності “). Наприклад: “Ми з тобою схожі, тим що любимо тварин, а особливо кішок, але на відміну від тебе я люблю їсти пломбір з солоним огірком.”
Порахуйте кількість учасників. Розділіть кількість учасників на 2, щоби визначити кількість необхідних тварин. Для кожної тварини напишіть її назву на двох аркушах. Роздайте аркуші учасникам із проханням нікому їх не показувати. Усі починають рухатися. Учасники закривають очі руками, видають звірині звуки й намагаються знайти свою пару.
Діти називають ту пору року, коли народилися. Об’єднуються за спільними порами року
Учасникам в довільному порядку дають картки з назвами тварин і повідомляється, що в групі є парна картка для кожної тварини - «кожної тварі - по парі». Щоб потрапити в ковчег, потрібно знайти пару, слідуючи 4 правилам «не можна»: ❌ розмовляти ❌ видавати звуки, що характеризують тварин ❌ показувати картки один одному ❌ малювати чи описувати тварин на пепері чи на дошці. Після того, як учасники об’єдналися в пари, вони показують картки один одному.
Учасники вільно розосереджуються в просторі таким чином, щоб відстань між сусідами становило не менше 70-80 см, і встають лицем одному напрямку (наприклад, всі стоять обличчям до дверей). Далі по бавовні ведучого всі одночасно виконують стрибок на місці. У стрибку можна повернутися в будь-яку сторону на 90, 180, 240 або 360 градусів. Кожен сам вирішує, куди і наскільки йому повернутися, розмовляти про це не можна. Після стрибка учасники дивляться один на одного (при цьому можна спілкуватися за допомогою міміки і жестів, але не слів) і по черговій бавовні, знову закривши очі, роблять наступний стрибок з того становища, в яке приземлилися раніше. Завдання: після чергового стрибка всі учасники повинні приземлитися, повернувшись обличчям все в одну сторону (не важливо, в яку саме).
(Колові рухи руками над головою)
Це у нього голова – два!
(Руки кладуть на голову)
Це у нього вуха догори – три!
(Підняти руки вгору)
Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири!
(Повертати тулуб праворуч, ліворуч)
Це очиці весело горять – п’ять!
(Приставити руки до очей, імітуючи «бінокль»)
Один, два, три, чотири, п’ять –
Нам потрібно спочивать!
Тож піднімем руки вгору
Та подивимось на зорі.
А тепер всі руки в боки –
Як зайчики – скоки, скоки!
Вчитель ставить запитання і кидає м'яч учневі. Учень повинен кинути м'яч вчителю та дати відповідь на запитання. Так паралельно з пізнавальною дією розвивається координація.
Метод проплескування вірша корисний при заучуванні будь-яких віршів напам'ять, оскільки до роботи підключається ліва скронева частка мозку (мова, текст вірша) і права скронева частка (ритм, мелодика
Цю гру можна використовувати у творчих завданнях, запропонованих у підручниках, так і як на диктанті. Учні повинні розфарбовувати картинку одночасно двома руками, дотримуючись інструкції вчителя.
Вихідні квитки – це невеликі за обсягом завдання, які учні виконують наприкінці уроку. Ця стратегія дійсно ефективна, оскільки вона дозволяє не лише швидко оцінити рівень засвоєння матеріалу, а й виявити хибні уявлення та визначити типові помилки, які роблять учні. Наприклад, розв’язання простого рівняння може продемонструвати певні несформовані математичні навички - неправильний порядок операцій або арифметичні помилки. Цей прийом допоможе визначити фокус для наступних уроків і надати своєчасний зворотний зв’язок учням.
Ця техніка дозволяє швидко перевірити прогрес учнів під час дистанційного навчання у синхронному режимі. Зазвичай вона виглядає так: під час пояснення нового матеріалу за командою вчителя учні мають реагувати рукою – великий палець вгору означає «Я розумію», великий палець вниз – «Я заплутався». Цей спосіб дозволить швидко визначити, чи можете ви продовжувати урок у такому темпі, чи потрібно зупинитись та заново пояснити матеріал.
5.Телеграма.
Цей прийом сприяє актуалізації суб'єктивного досвіду. Попросіть школярів коротко написати побажання сусідові по парті на основі того, що вони дізналися під час уроку. Також можна написати побажання визначній постаті, науковцю або самому собі.