Казка про музичні краплинки

Про матеріал
Мета уроку: опанувати поняття «музичний жанр», «пісня», «танець», «марш», «вокальна музика», «інструментальна музика», «концерт»; розвивальна: розвивати ритмічний слух, увагу розвивати вміння логічно мислити;продовжувати формувати вміння сприймати музику як виражальне мистецтво; вдосконалювати вокальні навички; виховна: прищеплювати учням любов до музики.
Перегляд файлу

Клас – 4                                  Урок № 2                                 дата_________________

Тема семестру:                                          Стежинами музичних жанрів

Тема уроку:                                                Казка про музичні краплинки

Тип уроку:                                                  Заглиблення в тему

Зміст уроку:                                                Познайомити дітей з концертом

Матеріал уроку:                                        1) розспівки: «Тук-тук чобіток»,                                                                     

                                                                          «Вийди-вийди сонечко»;       

                                                                      2) виконання : О. Лобова «Вперше

                                                                          Осінь  йшла до школи»

                                                                      3) слухання: А. Вівальді «Осінь» із

                                                                           циклу «Пори року»

Мета уроку:                                              навчальна: опанувати поняття «музичний

                                                                    жанр», «пісня», «танець», «марш», «вокальна  

                                                                    музика», «інструментальна музика»,  

                                                                    «концерт»;

                                                                                  розвивальна:  розвивати ритмічний слух, увагу

                                                                                  розвивати вміння логічно мислити;     

                                                                                  продовжувати формувати вміння сприймати

                                                                                  музику як виражальне мистецтво;

                                                                                  вдосконалювати  вокальні навички;

                                                                                  виховна: прищеплювати учням

                                                                                  любов до музики.

 

Обладнання:                                             Підручник музичне мистецтво 4 клас

                                                                     Лобова О. В.; відеоматеріал;

                                                                     музичний інструмент; портрети  

                                                                     композиторів.

 

План уроку

 

I. Організаційний момент –  2хв.

II. Слухання музики –  15 хв.

III. Фізкультхвилинка – 2 хв.

IV. Вокально-хорова робота:

       1) Розспівування – 5 хв.

      3) Робота над піснею – 20хв.

VI. Підсумок – 1 хв.

VII. Оцінювання – 1 хв.

VIII. Домашнє завдання – 1 хв.

 

 

 

 

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

- Діти, який в нас зараз урок? (Музичне мистецтво)

- Давайте з вами привітаємося як справжні музиканти. (Музичне вітання «Добрий день»)

  • За давніх часів люди уявляли, що Земля схожа на диск, який тримається на спинах трьох китів. Чому я пригадала цю легенду? А тому, що в музиці існують свої «три кити». Звісно, вислів «три кити» є умовним. Це три дуже важливі форми музики, три основні музичні жанри.

Пригадаємо!

  • Які ознаки пісні ви знаєте? (мелодійна, наспівна, плавна)
  • Відкрийте підручник на сторінці 11 і оберіть табличку яка має ознаки пісні. (перша)

  • Назвіть ознаки танцювальної музики. (ритмічна, пластична, динамічна)
  • Оберіть табличку яка має ознаки танцювальної музики.(друга)Š
  •  Яку музику ви уявляєте якщо пригадати, як під час параду на майдані солдати крокують твердо та бадьоро? (Марш) Š
  •  Визначте ознаки маршової музики. (чітка, енергійна, бадьора, третя табличка)
  • Отже, музичний жанр — це різновид музичного твору. Головними музичними жанрами є пісня, танець і марш, від яких походить решта жанрів музичного мистецтва.

II. СЛУХАННЯ МУЗИКИ

 

  • Ви вже знаєте, що музичні жанри поділяють на вокальні (пісня, гімн, романс) та інструментальні (п’єса, концерт, симфонія).
  • Сьогодні ми розглянемо однин із жанрів інструментальної музики а саме  концерт.
  • Що ви уявляєте коли я кажу слово концерт? (відповіді учнів)
  • Слово концерт має кілька значень. Запам’ятайте! Концерт (з лат. — змагання) — великий твір для соліста з оркестром, який складається з 3 або 4 частин. У концерті яскраво розкриваються виражальні та зображальні можливості інструмента, що виконує соло: фортепіано, скрипки, арфи тощо.
  • Засновником жанру скрипкового концерту є італійський композитор Антоніо Вівальді, що народився понад 300 років тому.
  • Зверніть увагу на дошку. Ось його портрет.

  •  Він створив 220 концертів для скрипки зі струнним оркестром. Найпопулярнішим із-поміж них є цикл «Пори року», що містить 4 скрипкових концерти: «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима».

- От сьогодні ми послухаємо цикл «Пори року», яку написав Антоніо Вівальді, а саме фрагмент скрипкового концерту. А ви спробуєте відгадати про яку пору року йдеться.

  • Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Слухайте уважно, уявляйте пору року до якої пасує ця музика.

(слухають фрагмента концерту «Осінь» А. Вівальді  «https://www.youtube.com/watch?v=0aLi0mgrehU» )

 

- Тож яку пору року ви уявили? (Осінь)

- Звичайно золоту пору року відображено у концерті «Осінь». Композитор змальовує своє враження від цієї пори: свято врожаю, на якому лунають пісні й танцюють селяни, картини полювання й осінньої природи.

- Хто є автором цього концерту? (Антоніо Вівальді)

- А який музичний інструмент ви чули найчастіше? Який інструмент виконує соло? (скрипка)

 - Давайте послухаємо ще раз, і потім спробуємо разом схарактеризувати засоби виразності прослуханого твору. Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Уважно слухайте !

 

( повторно слухають фрагмента концерту «Осінь» А. Вівальді «https://www.youtube.com/watch?v=0aLi0mgrehU»   )

 

  • Користуючись схемою  на сторінці 12, разом схарактеризуємо засоби виразності прослуханого твору.

  • Мелодія і супровід…(Головну мелодію виконує скрипка, з супроводом оркестру)
  • Темп….(досить швидка)
  • Динаміка….(на початку гучно, потім тихіша, потім знов гучна)
  • Тембр….(музика весела, урочиста)
  • Тож який фрагмент ми прослухали? (фрагмента концерту «Осінь»)
  • Хто є його автором? (А. Вівальді)

 

III. Фізкультхвилинка

 

  • Зараз ми з вами трішки відпочинемо. Для цього нам треба виконати рухи під музику. Увага на екран.(музична фізкультхвилинка «Осінь чарівниця» «https://www.youtube.com/watch?v=xeHkYVT_KyQ»)

 

IV. Вокально-хорова робота

 

- А зараз ми з вами  вивчимо нову пісеньку, але для початку треба розігріти наші голосочки.

 

1) Розспівування.

Розспівка на двох нотах «Тук-тук чобіток».

- Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Послухайте пісеньку і скажіть про що в ній розповідається. (Граю і співаю.)

- Діти про що розповідається в пісеньці?

- Слухайте ще раз, запам’ятовуйте слова та мелодію.(Граю і співаю.)

- Тепер співаємо разом. Ось перша нота, почали.(Граю і співаю разом з дітьми.)

- Давайте заспіваємо ще раз чіткіше промовляючи слова. Ось перша нота, почали.

- А тепер заспіваємо красиво і дзвінко. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)

- Ми вивчили пісеньку. А чи є тут довгі і короткі звуки. Зараз ми будемо співати і відплескувати довгі та короткі звуки. Спочатку подивіться як це зроблю я.

-         А тепер давайте разом відплескаємо мелодію. (Відплескуємо.)

- Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. А зараз послухайте ще одну пісеньку і скажіть про що в ній розповідається. (Граю та співаю «Музичні звуки граються».)

- Діти про що розповідається в пісні?

- Слухайте ще раз, запам’ятовуйте слова та мелодію. (Граю і співаю.)

- Тепер давайте заспіваємо разом з вами. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)

- А зараз співаємо ще раз, дзвінко та чітко промовляючи слова.

-         Ви помітили, що мелодія постійно рухається? (так)

-         Розглянемо нотний запис цієї пісеньки на сторінці 13.(також ноти зображені на дошці)

 

  • У якому місці музика рухається горизонтально? (показують, виходячи до дошки)

      та   

 

  • У яких місцях висхідно? (показують, виходячи до дошки)

 

 

  • Де хвилеподібно? (показують, виходячи до дошки)

  • Де низхідно? (показують, виходячи до дошки)

- А тепер спробуємо заспівати, та показувати рукою напрям музики. Спочатку подивіться як роблю це я, а потім разом з вами.

 

2) Робота над піснею.

- Діти, сьогодні ми вивчемо нову пісню.

- Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Слухайте уважно, та намагайтеся зрозуміти, що виражає та зображає цей твір. (граю і співаю)

 

 

  •              Почнемо вчити по куплетах.
  •              Послухайте першу частинку куплету, запам’ятайте слова та мелодію. (Граю і співаю.)
  •              Давайте разом заспіваємо цю частинку. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)
  •              Співаємо ще раз, чітко вимовляємо слова. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)
  •              Тепер послухайте другу частинку куплета, запам’ятовуйте мелодію та слова. (Граю і співаю.)
  •              Зверніть увагу, що друга частинка двічі повторюється. Співаємо другу частину куплету. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)
  •              Співаємо ще раз дзвінкіше.(Співаємо.)
  •              А тепер заспіваємо весь куплет. Ось перша нота, співаємо. (Співаємо.)
  •              Аналогічно працюємо над другим куплетом.
  •              Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. А тепер спробуємо заспівати два куплети . (Співаємо)
  •              А тепер заспіваємо вивчені куплети стоячи, гарно, чітко, красиво. (Співаємо)
  •              Добре, продовжимо вчити цю пісню на на наступному уроці.

 

 

VI.Підсумок

 

  • Як називається пісня яку ми вивчили? (Вперше осінь йшла до школи)
  • А хто написав музику і слова до цієї пісні? (О.Лобова)
  •  А що ще робили? (слухали музику)
  • З яким із жанрів інструментальної музики музичний ми сьогодні познайомилися?(концерт)
  • Для якого інструменту написаний концерт який ми слухали? (скрипки)
  • Хто є автором прослуханого концерту? (Антоніо Вівальді)

 

VII. Оцінювання

 

-  Всі сьогодні дуже гарно попрацювали, тому поплескаємо собі в долоньки.

 

VIII. Домашнє завдання

 

-  Домашнім завданням буде заспівати вивчену пісеньку батькам. За бажанням виконати творче завдання на сторінці 14.

Учні залишають клас під музичний супровід (А. Вівальді «Осінь»).

 

 

docx
Додано
16 червня 2020
Переглядів
1589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку