Клас – 4 Урок № 2 дата_________________
Тема семестру: Стежинами музичних жанрів
Тема уроку: Казка про музичні краплинки
Тип уроку: Заглиблення в тему
Зміст уроку: Познайомити дітей з концертом
Матеріал уроку: 1) розспівки: «Тук-тук чобіток»,
«Вийди-вийди сонечко»;
2) виконання : О. Лобова «Вперше
Осінь йшла до школи»
3) слухання: А. Вівальді «Осінь» із
циклу «Пори року»
Мета уроку: навчальна: опанувати поняття «музичний
жанр», «пісня», «танець», «марш», «вокальна
музика», «інструментальна музика»,
«концерт»;
розвивальна: розвивати ритмічний слух, увагу
розвивати вміння логічно мислити;
продовжувати формувати вміння сприймати
музику як виражальне мистецтво;
вдосконалювати вокальні навички;
виховна: прищеплювати учням
любов до музики.
Обладнання: Підручник музичне мистецтво 4 клас
Лобова О. В.; відеоматеріал;
музичний інструмент; портрети
композиторів.
План уроку
I. Організаційний момент – 2хв.
II. Слухання музики – 15 хв.
III. Фізкультхвилинка – 2 хв.
IV. Вокально-хорова робота:
1) Розспівування – 5 хв.
3) Робота над піснею – 20хв.
VI. Підсумок – 1 хв.
VII. Оцінювання – 1 хв.
VIII. Домашнє завдання – 1 хв.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Діти, який в нас зараз урок? (Музичне мистецтво)
- Давайте з вами привітаємося як справжні музиканти. (Музичне вітання «Добрий день»)
Пригадаємо!
II. СЛУХАННЯ МУЗИКИ
- От сьогодні ми послухаємо цикл «Пори року», яку написав Антоніо Вівальді, а саме фрагмент скрипкового концерту. А ви спробуєте відгадати про яку пору року йдеться.
(слухають фрагмента концерту «Осінь» А. Вівальді «https://www.youtube.com/watch?v=0aLi0mgrehU» )
- Тож яку пору року ви уявили? (Осінь)
- Звичайно золоту пору року відображено у концерті «Осінь». Композитор змальовує своє враження від цієї пори: свято врожаю, на якому лунають пісні й танцюють селяни, картини полювання й осінньої природи.
- Хто є автором цього концерту? (Антоніо Вівальді)
- А який музичний інструмент ви чули найчастіше? Який інструмент виконує соло? (скрипка)
- Давайте послухаємо ще раз, і потім спробуємо разом схарактеризувати засоби виразності прослуханого твору. Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Уважно слухайте !
( повторно слухають фрагмента концерту «Осінь» А. Вівальді «https://www.youtube.com/watch?v=0aLi0mgrehU» )
III. Фізкультхвилинка
IV. Вокально-хорова робота
- А зараз ми з вами вивчимо нову пісеньку, але для початку треба розігріти наші голосочки.
1) Розспівування.
Розспівка на двох нотах «Тук-тук чобіток».
- Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Послухайте пісеньку і скажіть про що в ній розповідається. (Граю і співаю.)
- Діти про що розповідається в пісеньці?
- Слухайте ще раз, запам’ятовуйте слова та мелодію.(Граю і співаю.)
- Тепер співаємо разом. Ось перша нота, почали.(Граю і співаю разом з дітьми.)
- Давайте заспіваємо ще раз чіткіше промовляючи слова. Ось перша нота, почали.
- А тепер заспіваємо красиво і дзвінко. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)
- Ми вивчили пісеньку. А чи є тут довгі і короткі звуки. Зараз ми будемо співати і відплескувати довгі та короткі звуки. Спочатку подивіться як це зроблю я.
- А тепер давайте разом відплескаємо мелодію. (Відплескуємо.)
- Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. А зараз послухайте ще одну пісеньку і скажіть про що в ній розповідається. (Граю та співаю «Музичні звуки граються».)
- Діти про що розповідається в пісні?
- Слухайте ще раз, запам’ятовуйте слова та мелодію. (Граю і співаю.)
- Тепер давайте заспіваємо разом з вами. Ось перша нота, почали. (Співаємо.)
- А зараз співаємо ще раз, дзвінко та чітко промовляючи слова.
- Ви помітили, що мелодія постійно рухається? (так)
- Розглянемо нотний запис цієї пісеньки на сторінці 13.(також ноти зображені на дошці)
та
- А тепер спробуємо заспівати, та показувати рукою напрям музики. Спочатку подивіться як роблю це я, а потім разом з вами.
2) Робота над піснею.
- Діти, сьогодні ми вивчемо нову пісню.
- Сядьте рівненько, руки покладіть на коліна. Слухайте уважно, та намагайтеся зрозуміти, що виражає та зображає цей твір. (граю і співаю)
VI.Підсумок
VII. Оцінювання
- Всі сьогодні дуже гарно попрацювали, тому поплескаємо собі в долоньки.
VIII. Домашнє завдання
- Домашнім завданням буде заспівати вивчену пісеньку батькам. За бажанням виконати творче завдання на сторінці 14.
Учні залишають клас під музичний супровід (А. Вівальді «Осінь»).