"Казка вчить, як на світі жить"

Про матеріал
Тема уроку : Казка вчить, як на світі жить . Презентація учнями авторських робіт (казок ) Тип уроку : Проектний підсумковий урок. Тип проекту : Творчий, довгостроковий, монопредметний, підсумковий, індивідуальний. Форма проведення : Засідання клубу « Юних письменників». Мета уроку : вчити учнів презентувати свої роботи, аналізувати прослухане, висловлювати свою точку зору щодо творчих робіт своїх однокласників ; критично мислити, оцінювати себе та інших. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчу уяву. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов та повагу до рідного слова, художньої літератури.
Перегляд файлу

Проектна робота

«Казки нашого дитинства»

 

 

Урок читання 4 клас

«Казка вчить, як на світі жить»

Презентація учнями авторських робіт (казок)

Провела вчитель початкових класів    Куряча Лілія Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку : Казка вчить , як на світі жить .

                              Презентація учнями авторських робіт (казок )

Тип уроку :  Проектний  підсумковий урок.

Тип проекту : Творчий, довгостроковий, монопредметний,    

                                  підсумковий,  індивідуальний.    

Форма проведення : Засідання клубу « Юних письменників».

 Мета уроку : вчити учнів презентувати  свої роботи, аналізувати 

                               прослухане, висловлювати свою точку зору щодо

                               творчих робіт своїх  однокласників ;

                               критично мислити, оцінювати  себе та інших.

                               Розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчу уяву.

                               Збагачувати словниковий запас учнів.

                               Виховувати любов та повагу  до рідного слова,

                               художньої   літератури. 

                                  

         

Хід  уроку

Організація  класу

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок в 4 клас.

А  зараз сідають «краса» , а за нею « сила»  нашого класу.

Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок читання, оскільки ми проведемо презентацію ваших авторських робіт, а саме казок. А пройде наша презентація у формі засідання клубу «юних письменників».  Зараз я познайомлю вас із завданнями нашого  засідання.

  1.               Познайомитися з авторськими роботами своїх колег.
  2.               Дати аналіз прослуханому.
  3.               Висловити критичні зауваження, поради ….
  4.               Оцінити роботу кожного учасника засідання.

Девізом  сьогоднішнього уроку  буде такий вислів :

Казка вчить , як на світі жить,

А хто буде сам писати,

Той ще більше буде знати.

Вчиться сам та інших вчить, як на світі чесно жить.

(Читання вислову хором )

Перш ніж ми розпочнемо нашу   роботу, я познайомлю вас з картками оцінювання.

1.Зміст казки.

2.Виховне значення казк .

3.Читання ( правильність , швидкість , виразність .)

Робота над новим матеріалом

Настав час познайомитися з нашим першим автором .

У авторське крісло я запрошую  Володченко Анастасію, яка представить свою казку. Але спочатку відгадаємо загадку і визначимо про кого буде наша казка.

Котиться  клубочок,

Зовсім без ниточок.

Замість ниточок  триста голочок .   (Їжак )

 

Правильно , головним героєм казки буде їжачок.

(Читання загадки хором.)

Як ви думаєте, про що може йти мова в казці ?

(Учні висловлюють свої передбачення )

(Читання казки автором )

Перевірка усвідомлення

  1.               Хто є героями казки ?
  2.               Чому Їжачок – король був сумним ?
  3.               Ким хотів стати Грибничок ?
  4.               Які випробовування повинен був пройти Грибничок ?
  5.               Чи вдалося молодому Їжачкові стати королем їжаків ?

Словникова робота

Поясніть такі слова : наважився, випробування, впорався, бездоганно, піддані.

Аналіз казки

1.Що сподобалось вам у казці, а що ні ?

2.Якщо б це написали ви, що б ви змінили ?

3. Чи задоволені ви фіналом казки ?

4.Чого вас вчить цей твір ?

5.Що б ви порадили автору казки ?

(Оцінка автора за раніше представленою схемою )

 

А зараз до вашої уваги таке прислів’я

Криниця без води – просто яма, так і людина без доброти – сама тільки оболонка.

Поясніть це прислів’я

Робота над віршем

Не залежить доброта від росту,

Не залежить доброта від віку,

Доброта з роками не старіє,

Доброта, як сонце гріє.

(Читання вірша вчителем, ланцюжком, хором.)

Яка основна тема цього вірша ?

А зараз у авторське крісло я запрошую Марчука Олександра. Він представить свою казку, що має назву «Петрик, Сергійко і Чарівниця»

Темою казки є доброта, тому, дивлячись на заголовок і враховуючи тему, висловіть свої передбачення .

Словникова робота

В цьому тексті ви зустрінетесь з такими словами : привітний, чемний, вчинок, чарівниця.

(Читання казки автором )

Перевірка усвідомлення

1.Назвіть героїв казки .

2.Кого зустрів Петрик біля свого будинку ?

3.Який добрий вчинок по відношенню до бабусі зробив хлопчик ?

4.Як вчинив Сергійко ?

5.Що отримали діти за свої вчинки ?

 

Яке з прислів’їв  підходить до казки ?

1.Доброму скрізь добре.

2.Від добра добра не шукають.

3.Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.

Аналіз казки  за загальною схемою

(Оцінка автора за раніше представленою схемою )

 Послухайте вірш

 

Розцвіли у лузі квіти,

І задумливо цвітуть.

Там, у лузі , біля річки,

Діти з них вінок сплетуть.

Про що цей вірш ?

Отже, однією з героїнь наступної казки буде Квітка, а інший герой уже відомий вам Їжачок. Перш ніж ми почуємо казку давайте пограємо у гру «Підбери рими»

Їжачок –

Дружба -

Квітка-

   Як ви думаєте, про що може йти мова в цій казці ? 

(Передбачення дітей )

(Читання казки автором. Під час читання діти знаходять слова, значення яких їм незрозумілі )

Перевірка усвідомлення

1.Назвіть героїв казки.

2.Чому у Їжачка не було друзів ?

3.З ким він познайомився ?

4.Що запропонував Їжачок Квітці?

5.Чим закінчилася казка ?

 

Аналіз казки  за загальною схемою 

(Оцінка автора за раніше представленою схемою )

 

Зараз я назву слово, а ви  спробуєте  визначити,  які асоціації воно   у вас викликає.   Чарівниця   (Побудова асоціативного куща )

 

Про що може йти мова в казці з такою назвою ?

(Читання казки автором )

Перевірка усвідомлення

 1.Хто є героями казки ?

2.Кого зустріла Чарівниця ?

3.Як поставилась Чаклунка до дівчинки – сироти?

4.Що зробила зла відьма, щоб помститись добрій феї ?

5.Як Грета помирила чаклунок ?

6. Як закінчується казка ?

Аналіз казки  за загальною схемою 

 

(Оцінка автора за раніше представленою схемою )

 

Рефлексія

Чого  вчать  казки , прослухані вами ?

Що об’ єднує  всі казки ?

Визначіть, яка з тем розкрита в тій чи іншій казці ?

(Доброта, дружба,  цілеспрямованість.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Тексти казок

 

Квітка

Жила на світі одна кімнатна квітка , і хотіла вона стати трояндою .  Одного разу, влітку, її винесли на подвір’я. Там вона побачила таку  гарну троянду, що в неї перехопило подих .  Квітка вирішила з нею поговорити.

  • Привіт, трояндо, -  привіталася вона.
  • Як у тебе справи ? 
  • Привіт, квітко,  -  відповіла їй троянда .
  • У мене все добре. А в тебе ?
  • А у мене не все гаразд .
  • Чому ?
  • Тому, що я хочу стати такою ж гарною як ти.
  • Чому ти хочеш бути мною ?
  • Бо ти така красива , вишукана, маєш такий гарний аромат .
  • Ну якщо ти хочеш потерпати від холоду, вітру, осінньої зливи , то будь – ласка . – сказала квітці троянда .
  • Мабуть, я краще буду собою . Стоятиму в теплій кімнаті на підвіконні  і споглядатиму  все, що відбувається за вікном .

І надалі  квітка залишилася собою. А кожної весни і літа її виносили на подвір’я , де вона вдосталь могла спілкуватися з трояндою.

Кімнатна квітка зрозуміла, що собою бути найкраще.

                                                                                       Володченко  Анастасія

Їжачок

 Жив  на світі один їжачок . І хотів він стати королем  їжаків . Одного разу йому пощастило, і він побачив короля. Тоді їжачок подумав : «А якщо я з ним познайомлюся ?»  І він наважився з ним заговорити.

  • Доброго дня ! – привітався наш їжачок.
  • І тобі доброго – відповів король.
  • А як Вас зовуть ?
  • Мене звати Старалейко . А тебе ?
  • А мене Грибничок .
  • Дуже приємно – ввічливо сказав король.
  • Чому це ви такі сумні ? –запитав Грибничок у короля .
  • Розумієш, я уже дуже старий і не можу більше правити країною їжаків.
  • І що ж ви будете робити ?
  • Мені потрібно знайти нового короля .
  • А можна я буду королем ?
  • Звісно , тільки тобі потрібно буде пройти ряд випробувань .
  • Я згоден – сказав їжачок .

Старалейко запропонував Грибничкові  побудувати схованку для зимівлі, а потім назбирати велику кількість грибів і ягід . Наш їжачок з усім впорався бездоганно.

Тоді король зібрав усіх підданих свого королівства і представив їм нового короля. А  Грибничок  пообіцяв, що буде дуже добре виконувати королівську роботу. І він дотримав свого слова .

                                                                                                     Володченко  Анастасія

Чарівниця

Жила на світі одна чарівниця. І не було в неї  дітей. От одного разу побачила вона маленьку дівчинку, яка йшла сама по вулиці . Чарівниця запросила її до себе на вечерю. На якусь мить їй здалося, що ця дівчинка  її власна дитина. Набравшись сміливості, вона запропонувала дівчинці залишитись у неї жити. І юна леді з радістю погодилась . Стали вони жити дружно, весело, цікаво .

      Та  не довго продовжувалось щасливе життя чарівниці і маленької сироти. На світі жила зла відьма, яка хотіла помститися  добрій феї . Вона викрала дівчинку і вирішила перетворити її на злу відьму . Поки  Грета, так звали дівчинку, перебувала у полоні, їй вдалося дещо дізнатися. Виявилось, що чарівниця і зла відьма були рідними сестрами. Дівчина вирішує їх помирити. В кімнаті у відьми Грета знайшла книжку із закляттями  і рецептами різних  чаклунських напоїв. Вона приготувала зілля і написала закляття « доброти» . 

      Коли відьма випила приготоване дівчиною зілля , то в ту ж  мить стала доброю і помирилась зі своєю сестрою – доброю чаклункою . І стали вони втрьох жити – поживати і щастя примножувати .

                                                                                                             Терпай Раїса

Їжачок і квітка

Жив на світі їжачок. І був він дуже самотній,   бо у нього не було друзів. Він вважав себе негарним, тому і боявся  контактувати з іншими їжаками . Йому здавалося, що вони не захочуть з ним дружити . Одного разу він зустрів дуже гарну квітку  і вирішив з нею поговорити .

  • Привіт, квітко,  - сказав їжачок
  • Привіт, їжаче, - відповіла квітка
  • А що ти робиш ? – запитала квітка
  • Просто гуляю -  відповів їжачок
  • Чому ти гуляєш сам без друзів ?
  • Тому , що у мене немає друзів
  • У  мене теж – сумно сказала квітка
  • А давай дружити – запропонував їжак
  • Давай     -  з радістю погодилась квітка
  • З  того часу їжак і квітка стали друзями нерозлийвода . І жили вони довго і щасливо.

                                                                                                           Деняк  Катерина

 

Іграшки

 Жив на світі  один маленький хлопчик, звали його Петриком .

  Одного ранку   малюк прокинувся   в особливо гарному настрої  тому, що це був    День його народження.  Свято вдалося на славу, йому подарували дуже багато іграшок :  коника, черепаху, крокодила, жирафа і мавпу .

  Хлопчик так втомився, що дуже швидко заснув, але вночі його розбудив якийсь шум . Він розплющив очі і побачив дивну картину -  всі іграшки ожили  і почали бешкетувати .  Вони стрибали по столах і стільцях,  розкидали одяг і речі Петрика. Звичайно, малюк подумав, що йому все це приснилось, а вранці, побачивши безлад у своїй кімнаті, він зрозумів , що це був не сон .

Хлопчик вирішив наступної ночі  не спати і подивитись, що будуть робити  іграшки. Як  вирішив, так і зробив. Але іграшки знали, що він не спить  і зачекали  поки Петрик  не витримає і засне. Вранці, прокинувшись,  хлопчик  знову  побачив, що всі речі лежать не на своїх місцях.

Третьої ночі Петрик твердо  вирішив не засинати  і спіймати іграшок на гарячому. Так і зробив. Іграшки  довго чекали, щоб хлопчик  заплющив очі, але він не спав. Тоді вони не витримали і  почали влаштовувати веселі ігри . Петрик швиденько встав зі свого ліжка  і наказав маленьким пустунам не бавитись  з його речами. Іграшки   злякались і швидко зайняли свої місця на полицях.

Коли розпочався новий день, хлопчик побіг до своїх батьків, щоб розповісти їм про нічну пригоду, але йому ніхто не повірив .

                                                                                                 Марчук  Олександр

Петрик, Сергійко і Чарівниця

Гуляли на подвір’ї двоє хлопчиків, Петрик і Сергійко. Петрик був добрий, привітний і чемний хлопчик, а Сергійко був злий і жадібний .

Одного разу після прогулянки, хлопці порозходилися по своїх домівках. Підходячи до свого дому, Петрик побачив стареньку бабусю, вона себе погано почувала. Але хлопчик не знав, що то була не просто бабуся , а добра чарівниця. Петрик , нічого не підозрюючи, побіг додому і виніс бабусі стілець, щоб вона могла відпочити і кухлик з водою. Старенька трошки посиділа, попила води і пішла геть, подякувавши хлопчику.

Другого дня Сергійко, повертаючись зі школи, біля свого будинку  також зустрів бабусю . Хлопчик накричав на неї і прогнав стареньку . Чарівниця дуже – дуже розсердилася і зробила так, щоб у Сергійка не було удачі.

Петрику вона подарувала ще більше везіння і  йому завжди в усьому щастило. 

Один хлопчик отримав винагороду, бо вчинив добре, а другого було покарано за його погані вчинки .

 

                                                                                                          Марчук Олександр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

                                                             

docx
Додано
26 січня 2023
Переглядів
872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку