Позакласне читання. Стежинами творів В.О. Сухомлинського

Про матеріал
Продовжити знайомити учнів із творчістю В.О. Сухомлинського, опрацювати художній зміст творів «Гвинтик», "Суниці для Наталі". Вчити давати характеристику дійовим особам, робити висновки з прочитаного. Розширити знання про значення праці в житті, важливість доведення розпочатої справи до кінця. Розвивати, креативність, навички виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання сумлінно та результативно працювати.
Перегляд файлу

Урок 3

Тема:    В.О. Сухомлинський «Гвинтик».

Мета:  Продовжити знайомити учнів із творчістю                          В.О. Сухомлинського, опрацювати художній зміст твору «Гвинтик». Вчити давати характеристику дійовим особам, робити висновки з прочитаного. Розширити знання про значення праці в житті, важливість доведення розпочатої справи до кінця. Розвивати навички виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання сумлінно та результативно працювати.

Тип уроку.   Комбінований.

Методи і прийоми.  Розповідь, бесіда, пояснення, робота з підручником.

Обладнання.   Портрет В.О.Сухомлинського, словникові слова на картках.

Структура уроку

  1.          Організаційна частина – 0,5 хв.
  2.          Актуалізація опорних знань. Вдосконалення читацьких навичок – 4 хв.
  3.          Перевірка домашнього завдання – 7 хв.
  4.          Оголошення теми і мети уроку – 1 хв.
  5.          Вивчення нового матеріалу – 24 хв.
  6.          Підсумок уроку – 3 хв.
  7.          Домашнє завдання – 0,5 хв.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Дзвоник дзвонить,

не стихає,

школярів всіх закликає:

здобувати знання

на уроці читання.

  1. Актуалізація опорних знань. Вдосконалення читацьких навичок
    1. Гра – читання «Відшукай пеньок».

Слова, слова, слова, слова, слива, слова.

Слива, слива, злива, слива, слива, слива.

Трава, трава, трава, трава, дрова, трава.

  1. Гра «Збільш теми».

Прочитайте чітко, збільшуючи теми. Відпочиньте та посміхніться.

Качка кумкає, а жаба кряче.

Собака нявчить, а кішка гарчить.

Зозуля кукурікає, а півень кує.

Порося гелгоче, а гусак хрокає.

Голуб дзижчить, а джміль…

Корова каркає, а …

  1. Перевірка домашнього завдання

1. Гра – читання «Так чи ні».

Учень читає текст, допускаючи інколи помилки. Якщо речення прочитано правильно, то учні говорять: «Так!». Якщо речення прочитане з заміною, то учні говорять: «Ні!».

2. Читання в особах.

 

3. Слухання та аналіз оповідання В.О.Сухомлинського «Суниці для Наталі».

       Діти, вам було задано за бажанням підготувати оповідання В.О. Сухомлинського «Суниці для Наталі». Дехто з учнів виконав це завдання. Давайте надамо їм слово. Уважно слухайте та визначайте тему твору.

Суниці для Наталі

У третьому класі вчиться дівчинка Наталя. Вона довго хворіла. Повернулась до школи бліда.

Андрійко розповів своїй мамі про Наталю. Мама сказала:

  • Цій дівчинці треба їсти мед і суниці. Тоді вона стане бадьорою, червонощокою…
  •  Понеси їй суниць, синку.

Андрійкові хочеться понести суниць Наталі, але чомусь соромно.

  • Чому ж тобі соромно? – здивувалась мама. Андрійко і сам не знав, чому йому соромно.

Наступного дня він усе ж таки взяв з дому пакуночок з суницями. Коли вже уроки закінчились, він підійшов до Наталі. Віддав їй пакуночок із суницями й тихо сказав:

  • Це суниці. Ти їж, і щічки в тебе стануть червоні.

Наталя взяла пакуночок з суницями. І тут сталося дивне. Щічки її стали червоними, немов мак. Вона ласкаво подивилася в очі Андрійкові й прошептала: «Дякую!..»

  • Яка ж тема оповідання?
  • Чи можна Андрійка вважати справжнім другом?
  • Який висновок треба зробити з прослуханого?
  • Молодці, діти! Ви гарно підготували домашнє завдання.
  1. Оголошення мети і теми уроку

Сьогодні на нас чекає зустріч з героями оповідання В.О.Сухомлинського «Гвинтик».

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Короткі відомості про автора.

Василь Олександрович Сухомлинський, заслужений учитель, широко відомий у нашій країні та за її межами. Хоча й прожив він порівняно недовго і помер ще не старим – на п’ятдесят другому році життя,  та багато зробив для дітей, для школи, для всієї педагогічної науки.

  1. Словникова робота.

Віраж – поворот.

Гвинт – стержень, що має різьбу.

Аеродром – місце стоянки, зльоту, посадки літаків.

Рейс – шлях за маршрутом.

  1. Виразне читання вчителем із завданням.

Хто головний герой оповідання?

  1. Читання учнями «Спринтом».

Діти переглядають текст очима. Пальчики ставлять на початок рядка і рухають ним до кінця тексту вертикально.

  1.                Яку роботу не доробив Юрко? Хто це помітив?
  1. Повторне читання учнями «Блискавкою».

Діти читають вголос у звичайному темпі. Читання переривається командою: «Увага, блискавка!». Темп читання максимально прискорюється. Вправу продовжують  від 30-40с до 2-3хв. Переривається вправа командою «стоп».

  1.               Що помітив батько, перевіряючи зошит сина?
  1. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
    • Прочитайте, як Юрко готував домашнє завдання.
    • Як хлопчик виправдовувався перед батьком?
    • Чи сварив батько сина?
    • Зачитайте, яку відповідь дав Юрко на запитання батька.
    • Прочитайте, яку історію розповів тато.
    • Визначте характеристику дійових осіб.
    • Як ви гадаєте, чого батько хотів навчити сина цією історією?
    • Поміркуйте, від чого застерігає вас це оповідання.
    • Як по-іншому його можна назвати?
  2. Багаторазове читання уривка.

Учні перший раз читають уривок протягом 1хв., олівцем позначають зупинку. Вдруге читають цей уривок протягом 1хв., так само ставлять позначку. Потім рахують кількість слів між позначками, на скільки слів більше перечитали.

Ця вправа показує учням, як збільшується темп читання залежно від кількості разів читання даного уривку.

  1. Гра «Розповідними».

Знайдіть у тексті речення, що відповідає даній схемі:

(Полетів літак у перший рейс)

  1. Узагальнююча бесіда

Прочитайте прислів’я., виберіть ті, які розкривають головну думку оповідання.

  • Щоб порядних дітей мати, треба вчить їх працювати.
  • Кінець діло хвалить.
  • Хто людей питає, той і розум має.
  • Зробив діло – гуляй сміло.
  1.          Підсумок уроку
  • Від чого автор намагався застерегти читача?
  • Що ви зрозуміли з цього оповідання?
    1. Домашнє завдання
  1.                Підготуватися до виразного читання оповідання.
  2.                Скласти кросворд до тексту за бажанням.


docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку