Інтегрований урок з математики та дизайну і технологій
Тема. Математика. Обчислюємо периметр многокутника.
Дизайн і технології. Виготовляємо з паперу огорожу для клумби.
Мета: формувати уявлення про периметр многокутника, обчислювальні навички, актуалізувати уявлення про многокутники та їх елементи, про ламану; ознайомити з поняттям периметра многокутника як сумою довжин його сторін або як довжиною ламаної, що обмежує цей многокутник; формувати вміння обчислювати периметр многокутника, розв’язувати задачі.
Навчитися використовувати одержані математичні знання для виготовлення огорожі для клумби, розвивати образне мислення, виховувати точність та акуратність під час роботи.
Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки LEGO, математичні планшети, картки для групової роботи, електронний сервіс learningapps, гофрований картон, ножиці, скотч, інструкція по виготовленню огорожі.
Хід уроку
Демонстрація навчальної презентації.
Слайд 2. Дзвонить дзвіночок:
Дзелень, дзелень!
Сміється сонце, збудився день.
Кличе дзвіночок:
Бім-бам! Бім-бам!
Урок розпочати час школярам.
Сьогодні у нас буде урок математики не зовсім звичайний. Адже ми будемо не тільки рахувати, обчислювати, розв'язувати, вимірювати, а ще й майструвати. Хочу звернути вашу увагу на ту клумбу з осінніми квітами, яку ми з вами нещодавно виготовили. Подобається вона вам? А вам не здається, що чогось не вистачає? Так, огорожі. Так от сьогодні на уроці математики ми виготовимо цю огорожу, а допоможуть нам у цьому саме математичні знання і вміння, які ми отримаємо. Тож будьте уважні і старанні на уроці. Ми познайомимося з новим математичним поняттям — периметром фігури, будемо вчитися його обчислювати.
Слайд 3-5. Усне опитування. (Використовуємо цеглинки LEGO. Зелений –істинне твердження, червоний – хибне.)
Слайд 6. Робота з математичними матеріалами.(Робота в парах. Учні об’єднуються в пари і методом жеребкування вибирають собі завдання).
І пара. Робота з математичними планшетами. Скласти якомога більше геометричних фігур.
ІІ пара. Робота з множиною геометричних фігур. Розділити множину на три підмножини за формою.
ІІІ пара. Робота на інтерактивній дошці. З'єднати фігуру з її назвою. (learningapps.)
Після цього кожна пара демонструє виконане завдання.
Слайд 7-8. Усне опитування. Учні обчислюють вирази і викладають вежу з цеглинок LEGO.
Слайд 9. Рухлива вправа.
Самомасаж рук «Гусінь»
На маленьке деревце Вгору гусінька повзла. Гілочки всі проповзала, І листочки не минала… Потім раптом покотилась, Завертілась, закрутилась, Застрибала, заскакала, Вниз упала і пропала! |
(Беруть одну цеглинку (2 × 2), проводять штирями по тильній стороні долоні спочатку однієї руки, потім другої.) (Проводять штирями по кожному пальчику спочатку однієї руки, потім другої.) (Крутять цеглинку між долонями по колу.) (Підкидають цеглинку догори.) (Міцно затискають цеглинку між долонями.) |
Слайд 10. Завдання 1. Назви множину. Назви кожну підмножину. Розкажи, що ти знаєш про ці фігури. Скільки зображено трикутників? Чотирикутників?
Слайд 12. Робота в групах. Завдання 2. Виміряй довжини сторін кожного многокутника та знайди їх суму.
Слайд 13. Перевір себе за правилом.
Слайд 14. Завдання 3. Миколка почав розв'язувати задачу. Давайте допоможемо йому закінчити.
Слайд15. Завдання 4. Робота з підручником. Олег розв'язував задачу. Поясни записи хлопчика. Закінчи розв'язання.
Слайд 16. Фізкультхвилинка.
Слайд 17. Виконання завдання на інтерактивній дошці. З'єднати фігуру з її периметром.
Пропоную дітям підійти до клумби.
Інструкція