«Казки всесвітньовідомого данського казкаря. Розкриваємо таємниці казки. Г.К.Андерсен «Ромашка».

Про матеріал

Цей матеріал можуть використовувати вчителі початкових класів на уроках літературного читання, при вивченні розділу світ літературних казок , а також на уроках позакласного читання.

Перегляд файлу

Урок читання в 3 класі

Тема. «Казки всесвітньовідомого  данського казкаря. Розкриваємо таємниці казки. Г.К.Андерсен «Ромашка».

Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів ; учити аналізувати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою

Мишеня у нірку чорну

Притягло трубу підзорну.

Ми тепер собі з нори

Всі побачимо двори,

І угледимо здаля –

Де той клятий кіт гуля.

  1. Гра «Тренуймо губки»

Сильно, із зусиллям зібрати губи в «хоботок» так, щоб при цьому вони мали мінімальну площу. Потім так само активно, із зусиллям розтягнути їх у сторони, не оголюючи зуби. Повторити цей рух 10-15 разів, до появи в м’язах губ відчуття тепла.

 Подміть на кульбабку.

Злизуйте з губ варення

ІІІ . Перевірка домашнього завдання

Гра «Обличчям до обличчя». Учні в парах переказують одне одному казку братів Грімм «Бременські музиканти».

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  •  «Гидке каченя», «Стійкий олов’яний солдатик» «Дюймовочка», «Русалонька». Що об’єднує всі ці казки? (Їх написав Ганс Крістіан Андерсен)
  • Сьогодні ми поглибимо наші знання про творчість цього всесвітньовідомого датського казкаря.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

- Ганс Крістіан Андерсен народився в Однесе – місті на датському острові Фюн. Його батько був швецем, мати – прачкою. У дитинстві Ганс Крістіан був замкненим хлопчиком з великими блакитними очима. Він сидів у кутку і займався своєю улюбленою грою – ляльковим театром. Це захоплення він зберіг і в юності.

 З 1835 р. друкує казки, яких за 40 років написав аж 156. У цьому жанрі найповніше виявився художній талант Андерсена. Його казки тісно пов’язані з фольклором , дуже динамічні, в них багато гумору, фантастика пов’язана з реальністю.

  1. Опрацювання казки «Ромашка» (скорочено) (с. 36-40)
  1. Гра «Упізнай квітку»

Наче сонечко, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка  і мурашка,

Що звуть квіточку…(ромашка).

  1. Опрацювання першої частини казки (с.36-38) :

а) словникова робота;

Рівчак – не дуже глибокий і широкий рів; канава.

Непоказна – яка нічим не відрізняється серед інших, не приваблює своїми зовнішніми рисами; неприваблива.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

Обличчя                     дзьобиком

Спересердя              кольорами

Самісінького           буденний

б) читання частини «буксиром» за вчителем;

в) аналіз змісту прочитаного з вибірковим читанням;

- Чи знайома вам ця казка?

- Хто її головна дійова особа?

- Де виросла ромашка?

- Знайдіть і зачитайте опис цієї квітки.

- Який настрій був у ромашки? Кому вона найбільше зраділа?

- Прочитайте перший опис квітів , які росли в саду.

- Якими їх побачила ромашка?

- Куди злетів жайворонок?

- Про що співала маленька пташка?

- Чому була щаслива ромашка?

- Якими були тюльпани та півонії?

Фізкультхвилинка

  1. Робота за ілюстрацією;
  2. Вправа на розвиток техніки читання. Гра «Засічка –кидок».

VІ. Підсумок уроку

  • Яку казку читали на сьогоднішньому уроці?
  • Який висновок з прочитаного зробили?

VІІ. Домашнє завдання

Переказувати  першу частину казки. Намалювати малюнки до прочитаного.

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку