Цей матеріал можуть використовувати вчителі початкових класів на уроках літературного читання, при вивченні розділу світ літературних казок , а також на уроках позакласного читання.
Урок читання в 3 класі
Тема. «Казки всесвітньовідомого данського казкаря. Розкриваємо таємниці казки. Г.К.Андерсен «Ромашка».
Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів ; учити аналізувати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
Мишеня у нірку чорну
Притягло трубу підзорну.
Ми тепер собі з нори
Всі побачимо двори,
І угледимо здаля –
Де той клятий кіт гуля.
Сильно, із зусиллям зібрати губи в «хоботок» так, щоб при цьому вони мали мінімальну площу. Потім так само активно, із зусиллям розтягнути їх у сторони, не оголюючи зуби. Повторити цей рух 10-15 разів, до появи в м’язах губ відчуття тепла.
Подміть на кульбабку.
Злизуйте з губ варення
ІІІ . Перевірка домашнього завдання
Гра «Обличчям до обличчя». Учні в парах переказують одне одному казку братів Грімм «Бременські музиканти».
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Біографічна довідка
- Ганс Крістіан Андерсен народився в Однесе – місті на датському острові Фюн. Його батько був швецем, мати – прачкою. У дитинстві Ганс Крістіан був замкненим хлопчиком з великими блакитними очима. Він сидів у кутку і займався своєю улюбленою грою – ляльковим театром. Це захоплення він зберіг і в юності.
З 1835 р. друкує казки, яких за 40 років написав аж 156. У цьому жанрі найповніше виявився художній талант Андерсена. Його казки тісно пов’язані з фольклором , дуже динамічні, в них багато гумору, фантастика пов’язана з реальністю.
Наче сонечко, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку…(ромашка).
а) словникова робота;
Рівчак – не дуже глибокий і широкий рів; канава.
Непоказна – яка нічим не відрізняється серед інших, не приваблює своїми зовнішніми рисами; неприваблива.
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем
Обличчя дзьобиком
Спересердя кольорами
Самісінького буденний
б) читання частини «буксиром» за вчителем;
в) аналіз змісту прочитаного з вибірковим читанням;
- Чи знайома вам ця казка?
- Хто її головна дійова особа?
- Де виросла ромашка?
- Знайдіть і зачитайте опис цієї квітки.
- Який настрій був у ромашки? Кому вона найбільше зраділа?
- Прочитайте перший опис квітів , які росли в саду.
- Якими їх побачила ромашка?
- Куди злетів жайворонок?
- Про що співала маленька пташка?
- Чому була щаслива ромашка?
- Якими були тюльпани та півонії?
Фізкультхвилинка
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання
Переказувати першу частину казки. Намалювати малюнки до прочитаного.