Тема. Казкова Норвегія
Мета:
• навчальна: познайомити учнів з музичною спадщиною норвезького композитора Едварда Гріга.
• розвивальна: вміння учнів уважно слухати музику, аналізувати, характеризувати, знаходити відповідні особливості музичної мови, надавати характеристику музичним образам творів;
• виховна: виховувати інтерес до музики інших народів.
Музичний матеріал: Едвард Гріг, сюїта « Пер Гюнт»( «В печері гірського короля», « Пісня Сольвейг», « Танець Анітри»),поспівка « Падав сніг на поріг», « Біла зима».
Тип уроку: урок поглиблення теми
Обладнання: музичний інструменти( дитячі кастаньєти), ноти, фонохрестоматія, ілюстрації, портрет композитора, підручники.
ХІД УРОКУ
Музичне вітання.
Розповідь про музичну культуру Норвегії
Продовжуємо нашу музичну мандрівку країнами світу.
Ми помандруємо до країни казок, легенд, суворої і красивої природи, полярного сяйва- це країна Норвегія.
Тема нашого уроку «Казкова Норвегія».
На берегах холодного північного моря лежить країна Норвегія.
Це країна гір, густих лісів і швидких річок в ній живуть мужні і прекрасні люди, а також казкові герої тролі, гноми, чаклуни. Як і всі країни північної Європи, Норвегія вражає нас казковими зимовими краєвидами.
Норвегія приваблює до себе туристів, адже тут є незвичайні пам’ятки.
1.Язик Троля- кам’яний виступ у формі язика, підноситься над озером на висоті 700м.
2.Кам’яний горошок. Великий круглий камінь застиг між двома скелями.
3. Водоспад «7 сестер».
За легендою, один суворий вікінг прийшов свататися у сімю, а там було 7 сестер. Всі вони були красивими і чоловік зкам’янів, не зумівши вибрати. Красуні довго чекали і перетворилися на потоки води.
4. «Кафедра проповідника». Скеля квадратної форми, за розмірами, як футбольне поле.
5.Дорога Троль, що має 11 крутих поворотів. Дорога через гори шириною 3 м.
У Норвегії народився композитор Є.Гріг.
Едвард Гріг - композитор, піаніст, диригент. Перший норвежський композитор творчість якого вийшла за межі країни і стала досягненням європейської культури.
З дитинства мама йому розповідала казки, легенди про гномів, кобольдів, тролів. Він і дорослим любив ці історії. Йому подобалося писати музичні твори про казкових персонажів.
Одним із таких творів є сюїта « Пер Гюнт », написана за п’єсою Генріха Ібсена.
Пер Гюнт - це сільський хлопець, який залишив маму та кохану дівчину Сольвейг і вирушив у мандри в пошуках щастя.
Подорожуючи, він зустрічається з фантастичними істотами: гномами, тролями, кобольдами, лісовиком, відвідує печеру гірського короля.
Слухання
«В печері гірського короля»
Завдання. Уважно прослухайте твір і зверніть увагу, як змінюється мелодія?
Аналіз твору. Головна мелодія змінюється багато разів, темп від повільного до швидкого, динаміка від тихої до голосної, додаються інструменти: на початку звучить один , а потім багато інструментів.
«Пісня Сольвейг»
Довгі 40 років Пер Гюнта чекала дівчина Сольвейг. ЇЇ глибокий сум композитор передав у пісні в якій вона сумує і згадує радісні моменти життя.
Завдання. Визначте скільки частин в цій пісні.
Самоперевірка
«Танець Анітри»
Мандруючи пустелями, Пер Гюнт опиняється серед арабів і східна красуня Анітра розважає його танцями.
Фізкультхвилинка
А тепер давайте і ми потанцюємо, заспіваємо поспівку- танець « Падав сніг на поріг».
Вокальна робота
Виконаємо пісню « Біла зима».
Ритмічна вправа.
Е.Гріг. У печері гірського короля (ритмічний малюнок)
Підсумок уроку
Ми сьогодні здійснили цікаву музичну подорож. Познайомилися з чарівною музикою Едварда Гріга, аналізували п’єси, визначали кількість частин, характеризували засоби виразності.
Визначте для себе, як ви справилися з усіма завданнями.
Якщо все вдалося – поставте в чаті один смайлик.
Якщо не все вдалося і виникли труднощі- поставте два смайлики.
Якщо нічого не вдалося і було не зрозуміло- поставте три смайлики.
Дякую за гарну роботу на уроці!