"Казкова подорож"Акварель як художня техніка. Прийоми та способи зображення.

Про матеріал
формувати ціннісне ставлення до природи, культури та стимулювати творчий потенціал учнів у відображенні власних ставлень, виховувати естетичні почуття, інтерес до живопису і постаті Т. Г. Шевченка як поета і художника.
Перегляд файлу

Предмет «Образотворче мистецтво»

 

Клас: 3-й

Тема уроку. Акварель як художня техніка. Прийоми та способи зображення.

Виховна мета уроку: формувати ціннісне ставлення до природи, культури та стимулювати творчий потенціал учнів у відображенні власних ставлень, виховувати естетичні почуття, інтерес до живопису і постаті Т. Г. Шевченка як поета і художника.

Обладнання: матеріали: пензлик, фарби;

                         зоровий ряд : карта міста Акварельне, репродукції картин Т. Г. Шевченка: «Скеля Монах», «Шхуни, біля форту Кос - Арал», «Крутий берег Аральського моря». Акварель Т. Г. Шевченка; П. Багіна. Ілюстрація., В. Сапронов «Дощ іде»; роботи вчителя, учнів.

                         літературний ряд: вірш Т. Г. Шевченка «Ой діброво – темний гаю!»

                         музичний ряд: П. Чайковський «Пори року».

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: казкова подорож.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний етап

 

Учитель. Сьогодні ми помандруємо до казкового міста.

 

II. Етап всебічної перевірки знань.

Розв'язування кросворду:

          плікація

          олір

          ода

          ква

          итм

          тюд

          інія

 

III. Мотивація

3.1. Вправа «Криголам». Сприймання творів мистецтва: «Ой діброво – темний гаю!» Т. Г. Шевченка; «Пори року» П. Чайковського.

Учитель. Діти, хто допоможе вирішити проблему: як пов'язані кросворд, вірш, дана мелодія і їхні автори?

IV. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів.

Вправа «Мікрофон» (пензлик)

 

V. Етап підготовки до активного свідомого засвоєння знань

5.1. Вправа «Інтерв'ю за три кроки».

5.2. Представлення групам знання від партнерів.

Учитель. Справді, ми дізнаємося про акварель, не лише, як художню техніку, а й про способи та прийоми роботи з нею, їх можливості для передачі довершених творів музики та літератури, що об'єднали пори року. А їх авторів, по праву, називають батьками української музики та мови. Ми вже знайомі з Шевченком – графіком.

5.3. Вправа «Ґронування»:

VI. Етап засвоєння нових знань

Учитель. Тож відправляємося у казкове місто Акварельне? Хто здогадався з якої стихії почнеться маршрут?

  1. Вправа «Банани» (вода)
  2. Практична робота: спроба виконати зображення сухим пензлем (формування висновку). Ось чому через центр міста тече річка Акварелька.
  3. Хвилинка – цікавинка:

Aqua у перекладі з латинського  – вода.

  1. Вправа «Знайди відмінність».

Порівняння аркушів, покритих гуашевою та акварельною фарбою. Встановлення принципу – назви головного майдану міста – Прозорий.

Дізнаємося про промисловість казкового міста:

харчову, на вулиці Медовій, бо на основі меду, можна скуштувати;

легку, на проспекті Торшон, бо такий зернистий папір вподобала акварельна фарба.

  1. Порівняльний аналіз ілюстрації П. Багіної та роботи В. Сапронова «Дощ іде» у підручнику.
  2. Практичне знайомство з провулками Вологий і Сухий способом  «по-сухому», «по-вологому».
  3. Розгляд репродукцій картин аквареллю Т. Шевченка.
  • Яким способом користувався автор?

Знайомство з поняттям художник – аквареліст.

  1. Утворення дітей – кольорів на алеї Палітри.
  2. Знайомство з білячим Пензликом біля «Чарівного фонтану».

 

 

 

правила       роботи       з ним        та          Вибір      пензлика

 

  1. Вправа «Пошук скарбу Акварель».

Формування власного визначення «акварель», перелік технічних способів виразного зображення аквареллю. Зіставлення свого ставлення з текстом підручника (с. 39, 40).

 

VII. Інтегрована художньо – творча діяльність

«Ой діброво – темний гаю!»

  1. Повторне сприйняття вірша.
  2. Словникова робота:

«пірамідка»

«синонім» 

сповиє – ...............

огорне – ...............

  1. Повторне читання мовчки (тексти є в кожного)
  2. Робота над змістом і образними засобами:

- Хто той багатий батько?

- А люба доня в золотій ризі?

- Коли вона сповита білою габою?

  1. Словесне малювання картини до строфи

яка найбільше сподобалася.

  1. Виконання колірних замальовок

асоціативного характеру на вологому папері.

 

VIII. Підсумок уроку

  1. Виставка дитячих робіт.
  2. Бесіда
  • Якою строфою з вірша назвем свій малюнок?
  • А який уривок мелодії відповідає твоєму малюнку, настроєві?
  • Яке місце найбільше сподобалося у казковому місті Акварельне?
  • Для чого нам треба все знати й уміти?

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку