Картка опису цифрового ресурсу |
||
1. |
Назва ресурсу |
Урок-квест «Казкова подорож весняною країною» |
2. |
Анотація |
На уроці в ігровій формі школярі вчаться розрізняти частини мови, знайомляться з прислів’ями,приказками, ознаками весни. |
3. |
Тип ресурсу |
Розробка уроку, презентація |
4. |
Автор |
Коваленко Раїса Миколаївна, вчитель початкових класів |
5. |
Навчальна дисципліна |
Початкова освіта - Українська мова - Я досліджую світ |
6. |
Клас, розділ, тема |
2-4 клас. Українська мова-Слова, що називають ознаку предмета. Навчися бачити красу навколо. Я досліджую світ - Спостереження за весняними явищами в природі. |
7. |
Аудиторія |
Учні 2-4 класів |
8. |
Рік видання ресурсу |
2024 |
9 |
Джерело |
Катеринопільський ліцей № 1 |
10 |
Адреса джерела |
|
11 |
Мова ресурсу |
Українська |
12 |
Ключові слова |
Ознаки весни, прислів’я, урок-квест |
Урок-квест «Казкова подорож весняною країною»
Мета:
Українська мова
Удосконалювати мовні знання і навички;
розвивати інтерес до читання;
збагачувати активний і пасивний словниковий запас, уміння граматично правильно вживати слова.
Я досліджую світ
розширювати та збагачувати знання дітей про весну та її ознаки;
розвивати навички творчого підходу до виконуваної роботи;
розвивати мислення, увагу, кмітливість;
вчитися спостерігати за навколишнім світом;
вчитися працювати в команді.
Завдання квесту: Виконати всі завдання, отримавши за кожну правильну відповідь малюнок квітки-підсніжника. Переможцем буде команда, у якої найбільша кількість квітів.
Хід уроку
У цих зображеннях заховалась тема нашого уроку. Здогадуєтесь?
Так, до нас дуже проситься Красуня – Весна і землю вкрила першими весняними квітами - пролісками. Пташки повертаються з теплих країв. Дерева розпускаються. Але Зима ніяк не хоче втрачати свою владу. То снігу жменю вкине, то морозом лякає. На кожній квіточці Весна приготувала завдання-сюрпризи. Об’єднавшись у групи, потрібно зібрати ці квіти, керуючись інструкцією. Виконавши всі завдання ми зберемо кошик підсніжників і зустрінемо весну, прогнавши сердиту зиму. За кожну правильну відповідь учасник приносить у свою команду підсніжник, який є символом весни.
Маршрутні листи команд
Маршрут першої команди |
Маршрут другої команди |
Маршрут третьої команди |
Завдання 1 Загадкове пробудження |
Завдання 1 Ознаки весни |
Завдання 1 Тварини навесні |
Завдання 2 Ознаки весни |
Завдання 2 Тварини навесні |
Завдання 2 Народні прикмети |
Завдання 3 Народні прикмети |
Завдання 3 «Збери прислів’я» |
Завдання 3 Ознаки весни |
Завдання 4 Тварини навесні |
Завдання 4 Народні прикмети |
Завдання 4 Загадкове пробудження |
Завдання 5 «Збери прислів’я» |
Завдання 5 Загадкове пробудження |
Завдання 5 «Весняна головоломка» |
Завдання 6 «Весняна головоломка» |
Завдання 6 «Весняна головоломка» |
Завдання 6 «Збери прислів’я» |
Орієнтовні завдання для команд.
Завдання 1 «Загадкове пробудження».
Саме перші весняні квіти є вісниками пробудження природи.
Відгадайте загадки і запишіть слова-відгадки у алфавітному порядку.
із землі чарівні:
Білі, жовті, сині
й голубенькі дивні.
Снігу не бояться,
рясно землю вкрили,
Квіточки маленькі,
листячка тоненькі. КР● К● С
2. Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. К ● НВ● Л●●
3.Біло-жовті стали в ряд.
Певно, вийшли на парад?
Напарфумені, біленькі,
У листочках зелененьких. Н●РЦ●С
4. Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з‘явився цвіт біленький.
П●ДСН●ЖН●К
5. Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. ПР●Л●С●К
6. Я на інших геть не схожий,
Кучерявий та пригожий.
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття. Р●СТ
7. Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
Коли розцвітаю, приходить весна.
Мій цвіт фіолетовий, п’ять пелюсток.
І довго я квітну між інших квіток. Ф●АЛК●
Завдання 2 «Ознаки весни»
Прочитай та познач природні явища, які
відбуваються весною. Підкресліть слова- назви дії.
|
розтає сніг; |
|
сонце піднімається вище; |
|
дні стають довші, а ночі коротші; |
|
дні стають коротші, а ночі довші; |
|
часто завивають хурделиці; |
|
розпускаються перші весняні квіти; |
|
на деревах жовтіє листя і опадає додолу; |
|
на гілках дерев з’являються бруньки; |
|
прилітають птахи; |
|
прокидаються від зимового сну комахи, ведмеді, їжаки. |
|
птахи відлітають в теплі краї. |
|
на деревах і кущах набрякають бруньки і з’являються перші листочки. |
Завдання 3 «Народні прикмети»
Завдання: Записати розсипані народні прикмети. Виписати слова, що означають ознаку предмета. Дібрати до ознак предметів антоніми.
І команда
Весною, багато, мишей, якщо, - рік буде неврожайним.
(Якщо весною багато мишей — рік буде неврожайним.)
Дятла,видно, якщо, березні, в, то весна пізньою буде.
(Якщо в березні видно дятла, то весна пізньою буде.)
ІІ команда
Павутиння, навесні, багато, жарким, літо, буде.
(Навесні павутиння багато — літо жарким буде.)
Грім, березні, у, ранній – чекай морозу.
(Ранній грім у березні - чекай морозу).
ІІІ команда
Жайворонка, ранній, приліт – до ранньої весни.
(Ранній приліт жайворонка — до ранньої весни.)
Грім, березня,якщо, початку, на, чекай повернення холодів.
(Якщо на початку березня вдарить грім, чекай повернення холодів.)
Завдання 3 «Тварини навесні»
Вчителька запитала, що діти знають про поведінку тварин навесні. Ось що вони відповіли.
Чи погоджу
Чи погоджуєшся ти з думкою дітей? Що тобі відомо про поведінку тварин навесні?
Завдання 4. «Веселе читання».
Виконайте завдання на картках. Складене прислів’я прочитайте і поясніть його зміст.
Завдання 5 «Збери прислів’я»
З’єднайте частини прислів’їв. Поясніть значення одного з них.
А весняночка на весну каже: * * вся природа воскресає.
Весна багата* * не любить..
Весна багата на квіти,* * а хліба в осені позичає.
Весна днем * * красна.
Сонце гріє, сонце сяє — * * рік годує.
Весна ледачого* * водою.
Весняний день * *«Кидай сани, бери віз та поїдем по рогіз».
Завдання 6 «Весняна головоломка»
Відшукай «весняні» слова – назви предметів. Добери до них слова – ознаки.
Завдання 7. Об’ємна аплікація «Пробудження весняного лісу»
Виконавши всі завдання, ми прогнали сердиту Зиму. Повіяло квітневим теплом, на деревах набубнявіли перші бруньки, ліс наповнився гамірним співом птахів. Нарешті прийшла весна — радісна пора відновлення природи. Ми створюємо об’ємну аплікацію березового гаю.
Тобі знадобляться:
кольоровий папір,
картон блакитного кольору,
три аркуші білого паперу,
маркер чорного кольору,
ножиці,
кольорові олівці.
Інструкція виконання роботи:
Склей по краю. Це майбутні березові стовбури.
2. Чорним маркером намалюй на стовбурах плямки, імітуючи бересту.
3. Простим олівцем намалюй двох невеличких пташок — який же весняний ліс
без співу та метушні пернатих? Розфарбуй та обведи маркером.
4. Виготов деталі: березові листочки з бахромою, шпаківню та сонце.
5. До картонної основи приклей березові стовбури, притисни
та зачекай кілька хвилин, щоб клей встиг висохнути.
Доповни берізки першими листочками. Зверху приклей
пташок та шпаківню, а в небі нехай сяє жовтогаряче сонце.
Підбиття підсумків.
Учасники діляться враженнями від уроку. Рахують зібрані проліски. Нарешті всі завдання виконані. Ми перемогли сердиту Зиму. Тож ласкаво просимо до нас, Весно-чарівнице!