Конспект уроку "Я досліджую світ" з теми "Людина і природа"

Про матеріал
Відповідно до підручника: «Я досліджую світ» (Будна, Гладюк, Заброцька, Лисобей, Шост) 2 клас, частина 2.
Перегляд файлу

Клас: 2

Тема. Людина і природа.

Мета: поглибити і розширити знання дітей про вплив людини на природу; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе ставлення до природи як до рідного дому.

Обладнання: презентація, сигнальні картки, цеглинки Лего, інтерактивна гра «Збережемо планету разом».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Підручник: «Я досліджую світ» (Будна, Гладюк, Заброцька, Лисобей, Шост) 2 клас, частина 2.

Хід уроку:

 

І. Організація класу

1. Привітання. Настанова на роботу.

Серпень » 2014 » Бібліотечна гавань » Страница 2

-       Добрий день, діти. Рада усіх вас бачити. Для того, щоб наш урок пройшов вдало налаштуємось на роботу. Розпочнемо його із невеличкої вправи «Рюкзачок  очікувань». Я передаватиму по колу ось цей рюкзачок, а кожен з вас, по черзі, озвучуватиме те, що зможе покласти до нього, щоб наша робота була плідною, та результативною. Розпочну я: «Привіт усім. Я сьогодні буду дуже уважною та активною».

 

( діти передають рюкзачок по колу, поки він не перейде до вчителя )

 

          - Дякую, сподіваюся, що наші очікування справдяться.

           

2. Хвилинка синоптика

-       Скажіть, будь ласка, діти, яке сьогодні число?

-       А яке число було позавчора?

-       Яке буде післязавтра?

-       Який сьогодні день тижня?

-       Яка пора року надворі?

-       Який місяць?

-       Хто розкаже з чим пов’язана назва місяця?

-       Якщо ви були спостережливі, то скажете, який сьогодні стан неба? Чи були опади?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда. Постановка проблемних питань

-       Визирніть у вікно…озерніться довкола…Що ви бачите? (Навколишній світ: природа та рукотворний світ)

-       А що називається природою?

-       На які групи ділиться природа?

-       До якої частини природи належить людина? Доведіть. (Вона дихає, харчується, народжується, росте, розмножується, розвивається, старіє, помирає.)

-       Як людина пов’язана із живою і неживою природою? (Людина не може жити без води й повітря, без їжі, тепла, сонця.)

-       Як ви вважаєте, хто найбільше впливає на навколишнє середовище: людина, тварина чи рослина?

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

-       Щоб дізнатися про кого або про що йтиме мова на уроці, розгадайте анаграми.

                                              НА ДИ ЛЮ  і  ДА РО ПРИ

-       Тож яка тема нашого уроку?

                                                      «Людина і природа»

 

-         Сьогодні  ми поговоримо  про значення природи в житті людини, про вплив людини на природу.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

1.Бесіда

-       З початку свого існування на нашій планеті, людина від природи брала все необхідне для свого життя. Як ви гадаєте, про що йде мова?

 

-       Дати відповіді на це запитання вам допоможе наступний слайд.

 

(Діти з опорою на презентацію визначають, які дари природи використовує людина в своєму житті)

 

-       Отже, від природи людина отримує продукти харчування, ліки, сировину для одягу, будівельні матеріали, природні копалини та інше.

-       Який висновок ми можемо зробити? (Людина — частина природи. Вона бере від природи все необхідне для життя.)

 

  1.  Проблемне питання. Інтерактивна гра «Збережемо планету разом!»

-       Під впливом людини наша планета може радіти чи сумувати. Пропоную за допомогою гри «Збережемо планету разом!» розібратися, які дії людини підуть на користь Землі, а які нанесуть шкоду! У вас все вийде!

 

https://learningapps.org/watch?v=psj6nccyc23

 

     

-         Наведіть свої приклади негативного ставлення людини до природи. (Вона вирубує ліси, винищує звірів, осушує болота, забруднює повітря, воду, ґрунти.)

-         Наведіть приклади негативного впливу людини на природу у вашій місцевості, в Україні. (Аварія на Чорнобильській АЕС, забруднення річок, сміттєзвалища.)

-         Якими є наслідки негативного впливу людини на природу? (Погіршується стан природи. Люди хворіють.)

 

-    Молодці, наша планета Земля посміхається, бо впевнилася, що ви знаєте, як не нанести їй шкоди!

 

  1. Повідомлення інформації «довідкового бюро». 

-         А зараз вашій увазі рубрика «Довідкове бюро», яку підготувала Олеся Головко.

 

(заздалегідь підготовлена учениця читає інформацію)

 

     Чи знаєте ви, що за останні 100 років з лиця Землі зникли 150 видів птахів.

     Чи знаєте ви, що на одну людину в рік доводиться 300 кг сміттєвих відходів.

     Чи знаєте ви, що апельсинова кірка проплаває у воді 6 місяців, папір — 3 місяці, а пластикова пляшка — не розкладеться ніколи. Це сміття погрожує життю тварин.

     Чи знаєте ви, що людині потрібно 960 літрів кисню на добу. Стільки виділяє його 5 дорослих дерев, а 20 кг макулатури зберігають одне дерево. 

 

- Отже, можна зробити висновок, що людина не завжди з розумінням ставиться до природи. А це негативно впливає не тільки на саму природу, а й на здоров’я людини.

 

  1. Вікторина «Зелений друг»

-    Наступна вправа – вікторина, станьте другом нашої планети і розв’яжіть наступні завдання.

(З конверта діти дістають запитання, читають уголос і відповідають на них)

 

     Найпрацелюбніші санітари лісу — мурашки. У середньому мурашки за хвилину приносять до мурашника 2 десятки комах. Скільки комах принесуть мурашки за 1 годину? (2дес. * 60 хв = 120 дес. Або 1200 комах)

     На одну людину щодоби потрібно 17 кг чистого повітря. Скільки кілограмів повітря знадобиться на наш клас?

     Скільки загинуло б рослин, якщо кожен з 28 учнів  класу зірвав би всього по 10 квітів?

 

Висновок. У природі немає нічого зайвого. У ній усе взаємопов’язано.

 

VІ. Підсумок уроку

1. Гра «Дозволено чи заборонено»

- Зараз я хочу перевірити, як ви зрозуміли, що допоможе а що нашкодить нашій планеті.   Я читатиму речення, а ви будете відповідати сигнальними картками, що «дозволено» - зеленими, «заборонено» - червоними.

 

Смітити на берегах.

У водойми не кидати відходи.

Мити автомобілі у водоймах.

Необхідно підгодовувати птахів.

Рвати багато квітів.

Ламати гілля дерев.

Потрібно огороджувати мурашники.

Обдирати кору дерев.

Прибирати місце відпочинку.

Збивати гриби ногами.

Ловити метеликів.

Милуватися красою природи.

 

-       Молодці! Я дуже задоволена вашою роботою!

 

2. Узагальнююче слово вчителя

Вмійте природу любити,

 Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти,

 Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти.

 В полі, у лісі, над яром —

Квіти, дерева, і трави...

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.      

      П. Сиченко

 

-       Отже, що автор хотів сказати своїм віршем?

-       До чого він нас закликає?

-       Усе менше залишається на Землі місць, де не побувала б людина. І все більше природа потерпає від її діяльності. Завжди ми маємо аналізувати своїі намагатися не шкодити природі. Адже людина – частина природи, а природа – наш спільний дім! Збережемо його!

 

3. Домашнє завдання

- Прочитати статтю підручника «Природа і людина, с.128 – 129, дати відповіді на запитання.

 

  1. Рефлексія

-    Пропоную зробити самооцінку вашої роботи на уроці за допомогою фразеологізмів. Якщо фраза, що з’явиться на екрані вказує на вашу роботу, ви показуєте зелену цеглинку, якщо ні – червону!

 

 

-         Дякую, діти, вам за урок! Ви були саме такими, які якості вкладали в наш рюкзачок очікування на початку уроку! Бажаю, щоб знання, які ви отримали протягом уроку вам знадобилися в житті. До побачення!

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
1432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку