КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ ПРО КВІТИ ВЕСНИ. 1клас НУШ

Про матеріал
Інтегрований урок з мистецтва у 1 класі НУШ. Метою уроку є поглиблювати знання учнів про мову музики, роль засобів виразності музики та живопису у створенні образів; засвоїти поняття «регістр» у процесі порівняння його з певними кольорами; закріпити знання про музичні інструменти (скрипка, фортепіано); розвивати навички відчуття мелодії; творчу активність, фантазію та уяву, здібності до імпровізації учнів засобами хореографічного мистецтва (пластичне інтонування);виховувати ціннісне ставлення до мистецтва, до свого «я», любов до природи.
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку: КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ ПРО КВІТИ ВЕСНИ

 

Мета:  поглиблювати знання  учнів про мову музики, роль засобів  виразності музики та живопису  у створенні образів; засвоїти поняття «регістр»  у процесі порівняння його з певними кольорами; закріпити знання  про музичні  інструменти (скрипка, фортепіано); розвивати навички  відчуття мелодії; творчу активність,  фантазію та уяву, здібності до  імпровізації   учнів засобами хореографічного мистецтва (пластичне інтонування);виховувати  ціннісне  ставлення до мистецтва, до свого «я», любов до природи.

 

Тип уроку: засвоєння нових  знань, поглиблення  теми.

 

 Музичний матеріал:

М.Чемберджі. «Казка про  синій пролісок».

Веснянка «Вийди,  вийди, сонечко»

А.Олєйнікова, «Пролісок»

 А.Вівальді «Весна» з циклу «Пори року» (фрагм. Для відео)

 

Обладнання: наочний та дидактичний матеріал

(відео «Рання весна» зі люстрацій та фото; відео  караоке пісні, квіти підсніжників, олівці та альбом для малювання), технічні засоби навчання.

ХІД УРОКУ:

Діти  входять у клас , співаючи  веснянку «ВИЙДИ, ВИЙДИ, СОНЕЧКО», рухаючись «змійкою»(за вчителем).

Музичне вітання:

Музика, музика знов до нас прийшла,

Друзів і  Казочку в гості привела.

Добрий день.

 

Актуалізація:

Вчитель:

Діти, хто знає,  чому ми зайшли в клас таким незвичайним  чином? Що співали?

ВЕСНЯНКУ. Коли і для чого співають веснянки? (Щоб закликати  весну)

 Весна буває різною:

  • Буває такою (відео із сніговим весняним пейзажем   (32 сек.)
  • А буває такою, як у нас за вікном -  сухою, з дощами, вітрами.(Дивимось)

. У ранньої весни майже немає  яскравих барвистих кольорів, але вона наповнена вже звуками. Упізнаєте, що це? (звуки  співу птахів, дзюркіт струмків).(30 сек)

На вулиці ще досить прохолодно,  трави і дерева не  поспішають розпустити  свої листочки,  це станеться трохи згодом. Проте  у ранньої весни теж є своя краса і диво. І це  знаходиться у  моїй  чарівній скриньці. Хочете побачити, що то є?

(Вчитель відкриває скриньку і виймає  квіти проліски)

 

 

  • Що це? Проліски. Усі упізнали. А що ви знаєте про проліски?

Це рання квіточка, яка не  боїться снігу й холоду, одна з перших з’являється   та прикрашає нашу землю. Яка ж вона? (діти називають). Дарую вам (1 хв)

ВЧИТЕЛЬ РОЗДАЄ ДІТЯМ ПО-КВІТОЧЦІ

 

ХОРОВИЙ СПІВ.

Про пролісок написано пісню. Зараз ми її послухаємо і спробуємо підспівати. Але спершу  уявимо, що  знаходимось у лісі, гуляємо серед  цих квітів і чуємо звуки весни.

  1. Фонопедична вправа (імітація звуків голосом + «гуляємо» по класу).

 

  1. Слухання пісні (можна стоячи, щоб діти пританцьовували)

ПРОЛІСОК

В зимовій хатинці

На білій перинці

Пролісок маленький.

Очка розкриває,  весну зустрічає, сам себе питає:

Приспів: Чом джерельце  дзюркотить? Весело співає?

Чом у синій висоті пташечка співає?

Бо весна знов прийшла,знову завітала,

Щиро сонечко її в небі зустрічає.

 

  • З яким настроєм слід  виконувати пісню? А що нагадує  рух  мелодії ? (Рух струмків).

Поспіваємо разом.

 

СПРИЙМАННЯ  МУЗИКИ.

Пропонується сісти на місця.

(Музична заставка «Казкова)

  • А тепер прийшла пора казці. Тільки це буде казка, яку розкаже музика. Як ви думаєте, за допомогою кого? (Музичних інструментів)
  • Які інструменти відомі? (Називають з допомогою  ілюстрацій)
  • Знаєте багато, але в музичній казці звучатимуть лише деякі з них.
    Зараз  ми потрапимо на гостину до  весняної  музичної  казки, дізнаємось, як  музичні  інструменти передають ніжність, лагідність, суворість і грізність  мелодії.

 

Проліски  бувають не тільки білі, а й іншого  кольору. Якого? Уважно  слухайте казку, тим більше що ми не тільки будемо слухати, а   й  малювати музику.  Спробуємо за допомогою кольорів відтворити усе те, що відбуватиметься в музиці. Для цього нам знадобляться альбом для  малювання та  кольорові олівці. Я малюватиму на дошці  крейдою лише  образи, а ви будете зразу розфарбовувати їх у своєму  малюнку.

М.Чемберджі. «Казка про синій пролісок»

(МАЛЮНКИ ВИВІШУЮТЬСЯ ДЛЯ ЗАГАЛЬНОГО  ОГЛЯДУ)

 

Аналіз твору.

  • Скільки  виконавців (музичних  інструментів) розповідало  казку? Два
  • Які (Фортепіано і скрипка)
  • Вони звучали однаково  чи по-різному? По-різному.

 

  • Світла  мелодія  розповідала про…..( ласкаве сонечко, стрімкі струмочки). Ці образи створив інструмент …(ФОРТЕПІАНО)

 Образ тендітного і лагідного проліска.   в музиці створила  СКРИПКА, адже у неї теж ніжне, лагідне звучання. Їхній  голос  звучав  у високих регістрах.

  • А якими кольорами  зобразили цих казкових героїв - світлими, чи темними?

Отже,щоб передати в  музиці ніжність і лагідність,  композитор використав високий  регістр, а художник - світлі кольори.

 

  • У казці також  була й перелякана бабуся-зима, її мелодія була неспокійна, уривчаста, її образ   теж створив інструмент  фортепіано. Але тепер  музика звучала у низьких  регістрах, а ви  обрали для її зображення  темні  кольори - синій,  фіолетовий, навіть чорний.

Отже, для відтворення  суворості і грізності музика звучить у низьких регістрах, а на картинах ми бачимо темні кольори.

Гра - імітація( пластичне інтонування):

Зараз ми ще раз повернемось на мить у казку, бо так не хочеться покидати її. І станемо її учасниками:

Хлопчики - піаністи, сидять (грають у низькому регістрі)

Дівчатка - скрипалі,  стоятимуть і грають у високих регістрах.

 

(ЧАСТИНА  ДІТЕЙ - ПРОЛІСКИ, ЯКІ ПОМАЛУ «ВИРОСТАЮТЬ» ПІД МУЗИКУ, ПОСТУПОВО ПІДНІМАЮТЬ РУКИ ЯК ЛИСТОЧКИ, ПРОСТЯГАЮТЬ ЇХ  ДО  СОНЦЯ, КОЛИВАЮТЬСЯ ПІД  ПОДИХОМ  ВІТРУ, РОЗКВІТАЮТЬ)

 (на продовженні  музики без голосу)

Молодці. Наш  урок закінчується. Пригадаємо:

Підсумок, рефлексія.

  • Хто був гостем на уроці?
  • Хто  з гостей найбільше запам’ятався?
  • Яку музичну казку  слухали?
  • Чому вона була саме  музичною?
  • З якою піснею  познайомились.

 

Прощання. Вихід під музику пісні «Пролісок».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
28 червня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку