Календарне планування на І семестр для учнів зосбливими освітніми проблемами 8 клас. Квітникарство. Розраховано на заняття двічі на тиждень. Має опис очікуваних результатів.
І семестр 2018/2019
2 год./тиждень
понеділок, четвер
№ з/п |
Дата |
Назва розділу, теми та її зміст |
Приміт-ки |
|
|
Вступ |
|
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Повторення правил внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні. Задачі з трудового навчання. Об’єкти навчальних робіт |
|
2 |
|
Утримання робочого місця. Правила поведінки та техніка безпечної роботи з інструментами. Праця по озелененню і її значення для оточуючих. |
|
|
|
Тема. Однорічні квітково-декоративні рослини |
|
3 |
|
Однорічні квітково-декоративні рослини, їх значення в озелененні подвір'я |
|
4 |
|
Знайомство з різними видами однорічних рослин: петунія, айстри, нічна красуня, їх коротка характеристика |
|
5 |
|
Правила збирання і обробки насіння. Техніка безпечної роботи з ножицями |
|
6 |
|
Збирання насіння однорічних квітково-декоративних рослин. Закладка насіння на просушування |
|
7 |
|
Закладка насіння однорічних рослин на зимове зберігання |
|
|
|
Тема. Заготовка різних видів ґрунту для теплиці |
|
8 |
|
Поняття про ґрунт. Значення ґрунту для вирощування рослин |
|
9 |
|
Видів ґрунтів |
|
10 |
|
Правила заготівлі ґрунту і його зберігання. Інструменти для роботи з ґрунтом |
|
11 |
|
Правила просівання ґрунту. Значення піску для вирощування рослин |
|
12 |
|
Правила приготування дренажу. Обробка піску |
|
|
|
Тема. Робота на шкільному подвір'ї |
|
13 |
|
Необхідність осінніх робіт на подвір'ї школи. Строки їх виконання |
|
14 |
|
Правила закладання листя в компостну яму |
|
15 |
|
Осінні роботи на квітниках, їх необхідність |
|
16 |
|
Строки виконання осінніх робіт. Правила безпечної роботи при роботі з граблями |
|
17 |
|
П.р. Згрібання опалого листя в кучі і закладання листя в компостну яму |
|
18 |
|
П.р. Видалення засохлих однорічних рослин з квітників і складання в кучі корінням в одну сторону |
|
|
|
Тема. Догляд за багаторічними рослинами |
|
19 |
|
Багаторічні рослини шкільних квітників |
|
20 |
|
Правила підготовки рослин до зими. Зимуючі і не зимуючі багаторічні рослини |
|
21 |
|
Правила підготовки незимуючих квіткових рослин до зими |
|
22 |
|
Правила підготовки кущів троянд до зими: обрізування стебла, окучування кущів троянд |
|
23 |
|
П.р. Обрізування стебла не зимуючих хризантем. Окучування кущів хризантем |
|
24 |
|
П.р. Обрізування кущів троянд за допомогою секаторів |
|
|
|
Тема. Перекопування квітників |
|
25 |
|
Необхідність перекопування квітників і клумб восени. Правила перекопування клумб і квітників |
|
26 |
|
Осіннє обкопування дерев, його необхідність |
|
|
|
Тема. Мінеральні добрива |
|
27 |
|
Мінеральні добрива, їх види. Значення добрив для росту і розвитку рослин |
|
28 |
|
Групи мінеральних добрив: азотні, фосфорні, калійні, повні мінеральні добрива |
|
29 |
|
Характеристика кожної групи мінеральних добрив |
|
30 |
|
Розрахунок дози мінеральних добрив для підживлення рослин |
|
|
|
Тема. Практичне повторення |
|
31 |
|
Розпізнавання видів рослин, ґрунтів |
|
32 |
|
Розпізнавання мінеральних добрив |
|
33 |
|
Розрахунок дози мінеральних добрив для підживлення рослин |
|
Навчальні досягнення учнів
Характеризує: працю по озелененню і її значення для оточуючих. Значення ґрунту для вирощування рослин. види осінніх робіт на території школи. Необхідність перекопування квітників і клумб восени. Види мінеральних добрив: азотні, фосфорні, калійні.
Учень має уявлення про однорічні та багаторічні квітково-декоративні рослини, їх значення в озелененні подвір'я.
Знає правила збирання і обробки насіння.
Виконує правила безпечної роботи з інструментами; не складні дії: згрібає опале листя в кучі; викопує корені рослин із квітників і переносить до теплиці.
Називає і розпізнає: правила заготівлі ґрунту і його зберігання; різні види ґрунтів; інструменти для осінніх робіт на квітниках; правила підготовки незимуючих квіткових рослин до зими; мінеральні добрива.
Наводить приклади: основних інструментів для роботи на ділянці і в теплиці.
Дотримується: правил безпечної праці в теплиці; багаторічні рослини шкільних квітників; правил перекопування ґрунту на клумбах і квітниках; правил безпечної праці з мінеральними добривами.
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи
Пізнавальний розвиток: аналіз, порівняння, узагальнення різних видів однорічних рослин, об’єктів праці, видів роботи, інвентарю; аналіз, порівняння багаторічних рослин шкільних квітників; різних видів ґрунтів, розширення знань про типи ґрунтів, знаряддя праці для їх обробітку; розширення знань про мінеральні добрива.
Сенсорний розвиток: порівняння видів квітів, листків, насіння, інструментів для роботи з ґрунтом, ґрунтів за кольором, формою, складом.
Розвиток мовлення: використання назв квітів, ґрунтів, добрив, інструментів для роботи з ґрунтом у розгорнутому мовленні; відтворення нової термінології у реченнях, поширення речення новими словами; відтворення нової термінології у реченнях, розвиток комунікативних умінь; уточнення та використання вивчених назв мінеральних добрив, формування логічності самостійних висловлювань.
Виховання позитивних рис особистості: любові до природи, акуратності, ретельності, дотримання послідовності дій, наполегливості, терпеливості та ін.