Матеріал буде корисний, як вчителям трудового навчання так і керівникам гуртків і факультативів технічного напряму та декоративно-прикладного мистецтва.
Урок трудового навчання 8 клас
Тема: Конструювання виробів з деревини і фанери.
Мета:
навчальна: формувати знання з основ конструювання виробів з деревини; закріпити вміння і навички пиляння деревини і фанери ножівкою та лобзиком;
розвиваюча: розвивати навички самоконтролю, творчу уяву, мислення, фантазію, кмітливість, знання дизайнерського вирішення виробу;
виховна: виховувати охайність, точність та акуратність в роботі безпечність праці.
Наочні посібники, інструменти і матеріали: плакати, зошити, шаблони, малюнки, зразки готових виробів, ноутбук, відео презентація, заготовки деревини, ножівки лобзики, шліфувальна шкурка.
Тип заняття: формування практичних умінь і навичок
Міжпредметні зв’язки: історія, географія, образотворче мистецтво.
Хід уроку
I. Організаційна частина: перевірка наявності учнів і готовності їх до уроку, організація робочого місця, оголошення теми і мети уроку.
II.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:
III.Мотивація навчальної діяльності учнів:
Національно-патріотичне виховання та збереження народних традицій українського народу на уроках трудового навчання є особливо актуальними. Тому ми на сьогоднішньому уроці поринемо у світ народного мистецтва.
Презентація зразків готових виробів. Віртуальна екскурсія до центрів розвитку декоративно- ужиткового мистецтва: (художня обробка дерева, дерев’яна іграшка - м. Яворів, гончарство – м. Косів, народна вишивка, писанкарство все це Західна Україна),
гончарство- село Опішня Полтавщина, с. Сунки Смілянський район, петриківський розпис – с. Петриківка Дніпропетровська область та інші.
ІV.Формування вмінь і навичок.
Практична робота: Виготовлення кухонного набору з дерев’яними лопатками
1.Вступний інструктаж. Завдання на виконання практичної роботи і послідовність виконання: 1) розмітити за шаблоном дерев’яні лопатки та вирізати їх лобзиком; 2) розмітити та вирізати ножівкою підвіску для лопаток;
3) оздобити вироби шліфуванням;
4) правила безпеки під час роботи .
2.Поточний інструктаж.
2.1. Перевірка правильності прийомів роботи.
2.2. Методи самоконтролю.
2.3. Правила безпечної праці.
2.4. Контроль дотримання технологічних операцій.
3.Заключний інструктаж.
3.1. Підбиття підсумків .
3.2. Аналіз характерних помилок та порушень під час роботи.
3.3. Оцінювання виконаної роботи і мотивація оцінок.
3.4. Демонстрація кращих робіт.
3.5. Прибирання робочих місць.
3.6. Завдання додому: Розробити орнамент для розписування кухонного
набору.