Завдання допоможуть учителям організувати підсумкове повторення з поглибленням курсу математики сьомого класу, а також їх можна застосовувати для індивідуальної роботи з учнями при підготовці до олімпіад.
1
7 клас. Алгебра (поглиблене) Акимова А.Л.
НВК «гімназія-школа» № 1
Систематизація
та поглиблення знань з курсу алгебри
7 клас
Підготувала:
Акимова Алла Леонідівна
Маріуполь, 2018 р
Завдання допоможуть учителям організувати підсумкове повторення з поглибленням курсу математики сьомого класу, а також їх можна застосовувати для індивідуальної роботи з учнями при підготовці до олімпіад.
Тема : Числові вирази.
1.Знайдіть значення виразу:
a);
б)×34++;
2.
а)+;
б)+;
3.Скільки відсотків складає число А від числа В, якщо:
а) А=;
В=(16;
б) А=(2:3(3):(2)×;
В=.
4. а) Знайдіть від числа a, якщо
a=;
б) Знайдіть число, якого дорівнюють значенню виразу
;
5. Знайдіть значення змінної x із пропорції:
а)
б)
6. а) На скільки відсотків в значення змінної x, яке можна знайти з пропорції
, менше за значення виразу
б) Знайдіть відношення , якщо , а можна знайти з пропорції:
7. Знайдіть значення числових виразів:
а) ;
б);
8. а)
б)
9.а)(1-)(1- )(1- )…..(1- );
б)(1- )(1- )(1- )…..(1- ).
10.а)3(22+1)(24+1)(28+1)(216+1)(232+1)-2568;
б)8(32+1)(34+1)(38+1)(316+1)-818.
11.а)1+2+22+23+…..+212;
б)1+3+32+33+…..+39.
12.а) - ;
б) + .
13.а)1997×2004×2011-2003(2005×2004+1)+49×2004;
б)156×161×166-159(161×163-20).
14.а)20005-19992(20003+2×20002+3×2000+4);
б)20044-2003×2005(20044+1).
15.а)1+ + + +….. + ;
б)1- + - + ….. - + - .
16.а) - ;
б) - .
17.а)20042004×200720072007-20072007×200420042004;
б)198198198×205205205205-205205205×198198198198.
18.( + )( - ).
Тема: Степінь з цілим невід’ємним показником
Знайдіть значення виразів:
1. а )
б) –(- : ( - (- : (-(-(-;
2. а) (-
б) + ;
3. а) + ;
б)
4.а) (;
б) –(-
5.а) ( де n є N;
б) (
6.а);
б)
7. а) + (;
б)
Приведить одночлени до стандартного вигляду:
8.а) ;
б) ;
9. а) ;
б) ;
10. a) ;
б) ;
Якою цифрою закінчується число:
11. а) б)
в) г)
д)
Тема: «Цілі раціональні вирази»
Подайте вирази у вигляді многочлена:
Г) ; д) ; е); ё) ; ж) ;
З) ;
и) ;
к) л) ;
М) ; н) ;
О) ;
П) ;
Р)
С) ;
Т) ;
У) ;
2. а)
Б)
3. a)
б)
4. а)
Б)
Знайдіть значення виразу:
5. а) ( при
Б) 4
6. a)
Б) якщо
7. a) , якщо число а складає 40% числа b.
Б) якщо число Y на 50% більше за число X.
8. a) якщо
Б) якщо
В) якщо
Г) якщо
9. Знайдіть найменше значення многочлена:
А) ; б); в);
г) д) ; е);
ж); з) ;
10. Знайдіть найбільше значення многочлена:
А); б); в) ;
г) ; д) ; е) ;
11. Доведіть, що вирази набувають тільки додатних значень при будь-яких значеннях змінних:
А) ; б) ; в) ;
г) ;
д) ;
е) ;
12. Доведіть, що вирази набувають тільки від’ємних значень змінних:
А); б) ; в) ;
г) ;
д) ; е) ;
13. Доведіть тотожність:
А) ;
б) ;
в) ;
г) a2 – ((a –1)(a + 1)(a2 + a + 1) + (2 – a2)2 – a2(2a + 1) + 2a) : (2a2 – a – 3) = 1
14. Доведіть умовні тотожності:
a) Дано: x + y + z = 0, x2 + y2 + z2 = 1. Доведіть, що x4 + y4 + z4 = 0,5.
б) Дано: x + y + z = 0. Доведіть, що (x2 + y2 z2)2 = 2(x4 + y4 + z4).
в) Дано: x2 + y2 + 2z2 + 2t2 = 2xz + 2tz + 2yz. Доведіть, що x = y = z = t.
г) Дано: a + c = 2b, 2bd = bc + dc. Доведіть, що ad = bc;
15. Розкладіть многочлени на множники:
a) x2 – x – y2 – y; б) a2 – b2 – a – b; в) 4m2 – 2m + n – n2;
г) x2 – 2xc + c2 - d2; д) a2 + b2 – c2 + 2ab; е) p2 – x2 + 6x – 9;
ё) x2 – a2 – 10a – 25; і) 9 – c2 + a2 -6a; к) b2 – c2 -8b + 16;
л) bx2 + 2b2 – b3 - 2x2; м) x3 – 3y2 + 3x2 – xy2; н) 9( a + 1)2 – 1;
о) ( 7x – 4)2 – ( 2x + 1)2; п) 4 – 25( x – 3)2; р) 49( y – 4)2 – 9( y + 2)2;
с) 2( x – y)2 + 3( x2 – y2); т) 5a2 – 5 – 4( a + 1)2; у) 36 – b2 – c2 + 2bc;
ф) b2c2 – 4bc – b 2– c2 + 1; х) x3 – y3 – 5x( x2 + xy +y2); ц) p2 – 2p2 + 2p – 1;
ч) a2 – 4a2 + 20a – 125;
16. Розкладіть многочлен на множники:
1) x3 + y3 + 2x2 +2y2 – 2xy; 2) a4 + ab3 – a3b – b4; 3) a3 – b3 + 3a2 + 3ab + 3b2;
4) x4 + x3y – xy3 – y4; 5) ( 2a + 3b)3 – 18ab( 2a + 3b); 6) x4 – x2 – 2x – 1;
7) a5 – a2 – a – 1; 8) a128 – b128; 9) x4 – ( 1 + ab)x2 + ab;
; ; ; ; 15) 16) 17) 18); 19) 20)
17. Розкладіть многочлен на множники методом перегрупування:
1)
2)
3);
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
18. Розкладіть многочлен на множники зведенням до різниці квадратів:
2) 3)
4) 5) 6)
7); 8) 4 9)
10) ; 11) 12)
13) 4 14) 25
19. Розкладіть на множники квадратні тричлени:
1) 2) 3)
4) 5) 6)
7) 8) 9)
Тема: «Рівняння»
А) ;
Б)
В) ;
Г) ;
Д) ; е) ;
Ж) ;
З)
І) ;
К) ;
Л) ;
М) ;
Н) ;
О) ;
2. 1) ; 2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) ;
7) ; 8) ; 9) ;
10) ; 11) ;
12) ;
13) ;
14) ;
3. а) ;
б) ;
в) ;
г);
д)
4. Знайдіть пари чисел (x;y), які задовільняють рівняння:
А) б) ; в) г) ;
д) е) ;
ж) ; з) ;
і) ї)