Конспект уроку "Множення одночлена на многочлен"

Про матеріал
Конспект уроку "Множення одночлена на многочлен" складений у формі проектної діяльності учнів - учні повинні використати свої життєвий досвід при повторенні матеріалу в ігровій формі.

Перегляд файлу

1

 

Конспект відкритого уроку з алгебри  для учнів 7 класу

Тема: Множення одночлена на многочлен

 Мета:

Навчальна: повторити, систематизувати та поглибити знання, вміння та

  навички учнів з теми;

Розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення,   навички колективної  та самостійної  роботи; активізувати  пізнавальну діяльність учнів;

Виховна: виховання самостійності, старанності, уваги, взаємоповаги, культури математичного мовлення, інтересу до математики.

Обладнання: таблиці, картки із завданнями,   комп’ютерний проектор.

Тип уроку: вдосконалення вмінь і навичок

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.Слово вчителя

        Доброго дня, діти! У нас в гостях – вчителі нашої школи. Давайте їх привітаємо.  Сьогодні я запрошую вас скористатися вашим життєвим досвідом і уявити себе в ролі працівників редакції газети «Факти», вірніше, її спеціального випуску «Математичні факти і коментарі», що буде присвячений темі «Множення одночлена на многочлен». Мета нашої роботи – випустити номер, підготувавши основні рубрики:

І. «Актуальне інтерв’ю».

ІІ. З перших вуст …

ІІІ. «Вгадай, хто це?»

ІV. Реклама

V. «Ми маємо талант»

VІ. « Цікавий квадрат»

VІІ. Спорт

 Як сумлінні журналісти давайте візьмемо ручки і запишемо тему нашого   уроку.                                                                                             

 

II. Оголошення теми і мети уроку

          Сьогодні ми  продовжимо працювати над темою «Множення одночлена на многочлен»; згадаємо правило  множення одночлена на многочлен; розвиватимемо логічне мислення та навички колективної і самостійної роботи. Сподіваюся, що кожен виявить глибокі знання, доведе свою ерудованість у світі одночленів та многочленів.

 

III. Актуалізація опорних знань

  1. Рольова гра «Актуальне інтерв’ю».

Ітак, перша рубрика нашої газети  «Актуальне інтерв’ю». І зараз ми з’ясуємо, як ви засвоїли теоретичний матеріал.

 Запитання:

  1.   Що таке одночлен?
  2.   Який одночлен є записаним у стандартному вигляді?
  3.   Що таке коефіцієнт?
  1.   Що таке многочлен?
  2.   Який многочлен є записаним у стандартному вигляді?
  3.   Які члени виразу називаються подібними?
  4.   Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак "+"?
  5.   Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак "-"?

     Молодці,  показали, що теоретичний матеріал засвоїли добре.

         А зараз пропоную написати невеличкий тест .

            1.Виконати множення:

1)

2)

3)

4)

5) .

           2.Спростити вираз і знайти його значення при

            1) 13

2) 35

3) -5

4) -1

5) 53.

            3.Розкрити дужки:

1)

2)

3)

4)

5)

           4. Розв’яжіть рівняння:

1) 5,5

2) -3,2

3) -11

4) -8

5) 8

           5. Зведіть до многочлена:

1)

2)

3)

4) .     (4; 3; 5; 5; 4)

 

 

2 . З перших вуст

Вчитель. Ваша однокласниця вирішила спробувати себе в журналістиці. Вона дещо розповість вам про многочлени.

Учениця.

У сучасній математиці многочленам належить значна роль. Так результати моделювання різних процесів засобами математики та комп’ютерної техніки часто приводять до рівнянь, розв’язування яких безпосередньо пов’язане з теорією многочленів.

Показ презентації «Застосування многочленів у різних науках»

 

3. Гра «Вгадай хто це?»

Учні повинні обчислити приклади. Біля кожної запропонованої відповіді знаходиться літера. Із цих літер учні повинні скласти слова.

У даному випадку зашифровано ім’я відомого математика.

(біографічна довідка)                                                                                                                

У всій історії математики немає нікого, кого можна було б порівнювати з цим вченим за ранньою обдарованістю. Він виявив її, коли йому не було й трьох років. Ще за життя його вважали рівним Архімеду та Ньютону, називали королем математиків. Проте, походження його було далеко не королівським. Син водопровідника, він з’явився на світ у жалюгідному сільському будиночку в Брайживейсі (Німеччина). Він згадував напівжартома, що вмів рахувати раніше, ніж навчився говорити. Став гордістю і матері, і країні, і всього наукового світу. Основна риса наукових робіт цього вченого – їх виключна різнобічність. Улюблений вислів «Не вважати нічого зробленим, якщо ще залишається дещо зробити».     У 1799 році цей відомий вчений довів теорему, яка довгий час називалася «основною теоремою алгебри», а тепер носить назву «основної теореми алгебри многочленів»

Завдання до гри:

к

а

р

л

І Спростіть вираз:

1) ;      

2)

3)

4) -

 

   ІІ Спростіть вираз:                                            

1)

2)

3)

г

а

у

с

с

4)

5)

 

-1,5х7у5

-2а4с12

45а ¹º b²

-8х³ºу²6

27а6

10а4b5с¹6

-2а9b8

-45а¹º b²

6b4

г

с

к

а

с

р

у

л

а

 

Вчитель. Зверніть увагу на рекламу, розміщену на шпальтах нашої газети.

 

4. Реклама (Виконати тест на уважність). На картинці учні за 1 хв повинні знайти три Божі Коровки та три  усміхнених  обличчя дитини.

Психологічний Тест на уважність

 

  5.    Наступна рубрика   «Ми маємо талант».

        (Робота з підручником)

1). №391  (2 учні біля дошки)

2). №394( 2) (1 учень біля дошки)                        

 

6. Гра « Цікавий квадрат» (робота в парах)

На картинці зображена кава, дізнаємось про неї більше. Кожна пара працює індивідуально, але в кінці повинна вийти на загальний результат.

Інформація про каву

Чашка смаком та ароматом кави починається з кавового зернятка, яке виросло на кавовому дереві, і дорога, яку пройде це зернятко до чашки, дуже довга і цікава. Потрапивши в грунт зерно дає перші паростки через 2.5 місяці і ще більше чотирьох років йому буде потрібно, щоб принести перші, маленькі плоди. За цей довгий термін рослина набирається достатньої сили і соків для того, щоб справити на світ такі ароматні і підбадьорливі плоди. Близько шести років займає дозрівання першого, сильного врожаю, тих ароматних зерен, напій з яких ми так любимо. Добре доглянуте кавове дерево буде давати щедрий урожай перші 15 років, наступні років 35 все одно буде родити, але не так інтенсивно. Дізнатися про те, коли кава вперше з’явилася в Україні  вам допоможе цікавий квадрат. Число яке ви одержите і буде  роком, коли вперше кава з’явилася в Україні, але спершу нам потрібно розв’язати задачу.

Задача. Одно з двох чисел у 6 разів більше, ніж друге. Якщо менше з них збільшити на 5, то їх добуток збільшиться на 75. Знайти ці числа.

І число – (х+5)

ІІ число – 6х

    Маємо рівняння:

   6х(х +5) – 6х2 = 75

   2 + 30х - 6х2  = 75

   30х = 75

    х = 75: 30

    х = 2,5 ( І число)

    6х = 2,5 ·6 = 15 (ІІ число)

  Кава вперше в  Україні зявилася у м. Львові у 1870 році.

2.5

13

15

-2.25

100

140

-2

-5

-940

1)З першого рядка знайти добуток першого і третього числа, знайдених в задачі (37,5)

2)З другого рядка оберіть не найбільше і не найменше число і обчисліть добуток цих чисел (37,5∙100=3750)

3)З третього рядка оберіть числа, добуток яких дає  1880.( -2 і -940)

4)Знайдіть різницю добутку попередніх чисел і числа 1880.  (1870)

Одержана відповідь і буде роком коли кава вперше з’явилася в Україні.

 

 

 7.Спорт  Гра «Влучний стрілець»

(встановити взаємовідповідність)

Вчитель. Поговоримо про такий вид спорту, як стрільба з лука. Давайте постріляємо. Суть гри: запропоновано 5 завдань і дано 5 відповідей. Учні на місцях вирішують приклади. Той, хто вирішує швидше за всіх учнів класу приклад, виходить і проводить стрілку (влучає в ціль) від приклада до відповіді. (Записати умову на дошці, закривши праву частину)

 

  1.   3(а + b)

 

 

З0аn - 6а3n3

  1.   2(8с+ 10)

 

 

За+Зb

  1.   6аn(5-а2n2)

 

   -5х5 -15х4 у2

 

  1.   (-х-3у2)5х4

 

16с3 + 20с2

 

  1.   4х (7-а2n2)

 

 

 

 

28х - 4х а2n2

 

 

 

  1.              Підсумки. 

Вчитель.  Останній листок нашої газети я хочу закінчити такою притчею:

   Йшов мудрець, а назустріч йому 3 людини, які везли під гарячим сонцем візки з камінням для будівництва. Мудрець зупинився і задав кожному запитання. У першого запитав « Що ти робив цілий день?» І той з усмішкою відповів, що цілий день возив каміння. У другого мудрець запитав « А що ти робив цілий день? " І той відповів « А я сумлінно виконував свою роботу». А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням « А я брав участь в будівництві храму »

Ребята, давайте ми спробуємо з вами оцінити кожен свою роботу за урок.

 - Хто возив каміння?

 - Хто сумлінно працював?

 - Хто будував храм?

 Сьогодні ми з вами плідно потрудилися і от маємо випуск нашої газети. Премії за творчість, старання, компетентність одержують (називає імена та прізвища дітей). Їм вручаються маленькі «совенята» (11-12 балів). (Повідомляються оцінки інших дітей.)

Але наша зустріч – не остання, і ви одержуєте домашнє завдання:

 

V.Домашнє завдання.                                                                       

 Запишіть рубрики на наступний номер газети, яка вийде у п’ятницю ,                               14 листопада  2014 року.

1.Крок до зірок (повторити § 12).

2.Хвилина слави (виконати №№394 (3), 398, 400 (2)).

3. Кросворд ( Скласти математичний кросворд  „ Многочлени ”.)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
3570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку