гАЗЕТА ВИХОВАТЕЛЯ
«КНЗ»
БЕРДИЧІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ
ШКОЛИ-ІНТЕРНАТ i-iii СТУПЕНІВ
Сьогодні в номері:
вараппврвопвррлр
КеЙС-ТЕХНОЛОГІЇ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
Кейс- метод (кейс-стаді, метод конкретних ситуацій).
Техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій.
Під ситуацією (кейсом) розуміється опис якоїсь конкретної
оригінальної ситуації в організації, наприклад, історія освіти,
становлення школи, класного колективу, їх розвиток та резутьтати.
-Класична ситуація – ситуація може бути взята з літератури, практики.
Може бути штучно сконструйована. В кінці не ставиться знак питання.
Учасники повині виокремити питання з контексту ситуації,
з приводу чого вони повинні прийняти рішення.
Жива ситуаці- береться з життя учнів, але нікому не відомо прийняте рішення
ось його і треба знайти, а саму ситуацію описати в тій послідовності, в якій вона відбувалася в житті.
Мета: виробити вміння творчо мислити, розвивати організаторські здібності, уміння виявляти головне і другорядне і прогнозувати рішення. Особливістю методу case – технологій є створення проблемної ситуації на основі фактів з реального життя.
Історична довідка
Вперше робота з кейсами в рамках навчально-виховного
процесу була реалізована в Гарвардській школі бізнесу в 1908 р.
В Україні ця технологія стала впроваджуватися лише останні три роки.
Методи кейс-технології
У записник вихователя
Кейс-стаді (case study) – система навчання, що базується на аналізі, вирішенні та обговоренні ситуацій, як змодельованих, так і реальних.
Case study не має точного перекладу на українську мову. В основному використовуєтьс або англійський термін, або кілька російськомовних аналогів: кейс-стаді, кейс-метод, навчання на практичних прикладах, методконкретних ситуацій. Ситуаційне навчання. Ситуаційні задачі.
Які ж формуються навички в учнів при застосуванні кейс-методу?
Формуються навички:
- аналітичні
- практичні
- творчі
- комунікативні
- соціальні
- самоаналіз
Саме вони забезпечують реалізацію навчально-виховної роботи в технології співпраці вчителя і учнів, а не командної форми спілкування і навчання…
При створенні кейса слід враховувати:
Етапи, які відображають класичну орму роботи учнів з кейсом:
I етап- знайомство з ситуацією, її особливостями;
II етап- виділення основної проблеми;
III етап- пропозицію тим для «мозкового штурму»;
IV етап- аналіз наслідків прийняття рішення;
V етап- рішення кейса.
Кейс-метод – це ділова гра в мініатюрі, так як поєднує в собі професійну діяльність з ігровою. Сутність даної технології поляягає в тому, що матеріал, що подається – у вигляді мікропроблеми, а знання набуваються в результаті їх активної дослідницької і творчої діяльності із розробки рішень.
Опис ситуації для стимулювання творчої і критичної діяльності учнів може носити різний характер залежно від педагогічної мети її використання в навчальному процесі.
Метод ситуаційного аналізу полягає в тому, що слухач, ознайомившись з описом організаційної проблеми, самостійно аналізує ситуацію, діагностує проблему і представляє свої ідеї та рішення в дискусії з іншими учнями.
Метод «кейс-стаді» відноситься до інтерактивного і має наступніі характеристики:
Порядок роботи за методом «кейс-стаді»
Індивідуальна робота 30% часу
Групова робота 50% часу
Індивідуальна та групова робота 20% часу
Чим корисні кейси?
Методи кейс-технології
У центрі уваги знаходиться процес отримання інформації. Мета методу- пошуку інформації самим учнем. І- як наслідок- навчання його в роботі з необхідною інормацією, її збором, систематизацією та аналізом. Повідомлення може бути письмовим або усним, за типом: «Сталося…» або «Відбулося…». Хоча така форма роботи вимагає багато часу, її можна розглядати як особливо наближену до практики, де отримання інформації становить істотну частину всього процесу прийняття рішення.
Мета- процес створення або вдосконалеення проектів. Учасників занятт можна розбити на групи, кожна з яких буде розробляти свій проект. Ігрове проектування може включати проекти різного типу: дослідницький, пошуковий, творчий, аналітичний, прогностичний…
Дискусія – обмін думками по якомусь питанню відповідно до більш-менш визначеними правилами процедури. До інтенсивних технологій навчання відносяться групові та міжгрупові дискусії.
Мета- у вигляді інсценування створити перед аудиторією правдиву історичну, правову, соціально-психологічну ситуацію і потім дати можливість оцінити вчинки і поведінку учасників гри. Один із різновиді методу інсценування- рольова гра.
Мета методу кейс-стаді – спільними зусиллями групи учнів проаналізувати представлену ситуацію, розробити варіанти проблем, знайти їх практичне рішення, закінчити оцінкою запропонованних алгоритмів і вибором кращого з ним.
Для кого призначені кейси?