КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЇ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ Кейс- метод (кейс-стаді, метод конкретних ситуацій). Техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій. Під ситуацією (кейсом) розумієть

Про матеріал
Мета: виробити вміння творчо мислити, розвивати організаторські здібності, уміння виявляти головне і другорядне і прогнозувати рішення. Особливістю методу case – технологій є створення проблемної ситуації на основі фактів з реального життя.
Перегляд файлу

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=748x10000:format=png/path/scba3c1adb9a75cd7/image/i020862f5ac91f159/version/1389794694/image.pngКартинки по запросу вихователь

гАЗЕТА ВИХОВАТЕЛЯ

                                                                «КНЗ»

БЕРДИЧІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ

ШКОЛИ-ІНТЕРНАТ i-iii СТУПЕНІВ

Сьогодні в номері:  

вараппврвопвррлр

 

     

 

КеЙС-ТЕХНОЛОГІЇ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

Кейс- метод (кейс-стаді, метод конкретних ситуацій).

Техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій.

Під ситуацією (кейсом) розуміється опис якоїсь конкретної  

оригінальної ситуації в організації, наприклад, історія освіти,                                              

становлення школи, класного колективу, їх розвиток та резутьтати.

-Класична ситуація – ситуація може бути взята з літератури, практики.

      Може бути штучно сконструйована. В кінці не ставиться знак питання.

Учасники повині виокремити питання з контексту ситуації,

з приводу чого вони повинні прийняти рішення.

Жива ситуаці- береться з життя учнів, але нікому не відомо прийняте рішення

 ось його і треба знайти, а саму ситуацію описати в тій послідовності, в якій вона відбувалася в житті.

 

Мета: виробити вміння творчо мислити, розвивати організаторські здібності, уміння виявляти головне і другорядне і прогнозувати рішення. Особливістю методу case – технологій є створення проблемної ситуації на основі фактів з реального життя.

Історична довідка

Вперше робота з кейсами в рамках навчально-виховного

процесу була реалізована в Гарвардській школі бізнесу в 1908 р.

В Україні ця технологія стала впроваджуватися лише останні три роки.           

Методи кейс-технології

У записник вихователя

Кейс-стаді (case study) – система навчання, що базується на аналізі, вирішенні та обговоренні ситуацій, як змодельованих, так і реальних.

Case study не має точного перекладу на українську мову. В основному використовуєтьс або англійський термін, або кілька російськомовних аналогів: кейс-стаді, кейс-метод, навчання на практичних прикладах, методконкретних ситуацій. Ситуаційне навчання. Ситуаційні задачі.

http://kyiv.sfs.gov.ua/data/material/000/055/91987/photo.jpgЯкі ж формуються навички в учнів при застосуванні кейс-методу?

                                                  http://ovlku.okis.ru/img/ovlku/Chapter2_clip_image001_0000.png

Формуються навички:

- аналітичні

- практичні

- творчі

- комунікативні

- соціальні

- самоаналіз

Саме вони забезпечують реалізацію навчально-виховної роботи в технології співпраці вчителя і учнів, а не командної форми спілкування і навчання…

При створенні кейса слід враховувати:

  1. Для кого і з якою метою пишеться кейс?
  2. Чому повинні авчитися діти?
  3. Які уроки вони з цього матимуть?

Етапи, які відображають класичну орму роботи учнів з кейсом:

I етап- знайомство з ситуацією, її особливостями;

II етап- виділення основної проблеми;

III етап- пропозицію тим для «мозкового штурму»;

IV етап- аналіз наслідків прийняття рішення;

V етап- рішення кейса.

Кейс-метод – це ділова гра в мініатюрі, так як поєднує в собі професійну діяльність з ігровою. Сутність даної технології поляягає в тому, що матеріал, що подається – у вигляді мікропроблеми, а знання набуваються в результаті їх активної дослідницької і творчої діяльності із розробки рішень.

Опис ситуації для стимулювання творчої і критичної діяльності учнів може носити різний характер залежно від педагогічної мети її використання в навчальному процесі.

Метод ситуаційного аналізу полягає в тому, що слухач, ознайомившись з описом організаційної проблеми, самостійно аналізує ситуацію, діагностує проблему і представляє свої ідеї та рішення в дискусії з іншими учнями.

Метод «кейс-стаді» відноситься до інтерактивного і має наступніі характеристики:

  • Використання фактичних організаційних проблем;
  • Можлива участь максимальної кількості людей в їх вивченні, з*ясуванні інших точок зору, порівнянні різних поглядів і прийнятті рішень;
  • Мінімальна ступінь залежності учнів один від одного;
  • Наявність у кожного права на вірні і невірні відповіді;
  • Організатор аняття проводить навчання через всі етапи сценарію і застосовує функції експерта, каталізатора навчального процесу та тренера.

Порядок роботи за методом «кейс-стаді»

Індивідуальна робота 30% часу

  1. Ознайомлення з ситуацією ( за текстом або за повідомленням)
  2. Виявлення проблем
  3. Уззагальнення інформації
  4. Аналіз інормації.

Групова робота 50%  часу

  1. Уточнення проблем і їх ієрархій
  2. Формування альтернатив рішення
  3. Складання переліку переваг та нестачі кожного рішенн
  4. Оцінка альтернатив.

Індивідуальна та групова робота 20% часу

  1. Обгрунтування можливості застосування альтернатив
  2. Підготовка звіту і презентації результату Кейси слід розроблти з урахуванням характеристик, що забезпечує еективність їх використання в навчальних програмах: по- перше, кейс повинен відповідати цілям навчання; по-друге, кейс повинен бути максмально наближеним до реальної; по-третє, завдання повинно бути підібране таким чином, щоб можна було користуватися різними шляхами для пошуку варіантів рішення; по-четверте, кейси можуть відрізнятися за ріівнем узагальненості, за кількістю представленої в них інормації, по складності проблеми; по-п*яте, матеріал кейса слід оновлювати зі змінами в реальній практиці.

Чим корисні кейси?

 

 

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-08/1502098247_6.jpg

Методи кейс-технології

У центрі уваги знаходиться процес отримання інформації.  Мета методу- пошуку інформації самим учнем. І- як наслідок- навчання його в роботі з необхідною інормацією, її збором, систематизацією та аналізом. Повідомлення може бути письмовим або усним, за типом: «Сталося…» або «Відбулося…». Хоча така форма роботи вимагає багато часу, її можна розглядати як особливо наближену до практики, де отримання інформації становить істотну частину всього процесу прийняття рішення.

 

Мета- процес створення або вдосконалеення проектів. Учасників занятт можна розбити на групи, кожна з яких буде розробляти свій проект. Ігрове проектування може включати проекти різного типу: дослідницький, пошуковий, творчий, аналітичний, прогностичний…

 

 

 

 

Дискусія – обмін думками по якомусь питанню відповідно до більш-менш визначеними правилами процедури. До інтенсивних технологій навчання відносяться групові та міжгрупові дискусії.

 

 

 Мета- у вигляді інсценування створити перед аудиторією правдиву історичну, правову, соціально-психологічну ситуацію і потім дати можливість оцінити вчинки і поведінку учасників гри. Один із різновиді методу інсценування- рольова гра.

 

 

 Мета методу кейс-стаді – спільними зусиллями групи учнів проаналізувати представлену ситуацію, розробити варіанти проблем, знайти їх практичне рішення, закінчити оцінкою запропонованних алгоритмів і вибором кращого з ним.

https://previews.123rf.com/images/iconicbestiary/iconicbestiary1511/iconicbestiary151100071/48013912-School-tree-of-knowledge-and-children-education-Happy-kids-sitting--Stock-Photo.jpg


Для кого призначені кейси?

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-08/1502098084_5.jpg

Картинки по запросу блокнот картинкаhttps://www.psicoactiva.com/blog/wp-content/uploads/2014/05/etapas-desarrollo1.jpg

docx
Додав(-ла)
ZABLOTSKAYA IRINA
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
6461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку