Кейс-урок «Їжте на здоров’я»
Розділ: Основи здоров’я
Рівень (клас): 1-4
Тема: Їжте на здоров’я
Мета: ознайомити учнів з основними правилами харчування, пояснити значення харчування для здоров'я людини, розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів; формувати уявлення учнів про їжу, корисну та шкідливу для здоров’я; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої; формувати поняття «правильне харчування»; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я.
Яка інформація мене тут чекає?
Основи здоров’я |
Образотворче мистецтво |
Літературне читання |
Музичне мистецтво |
Природознавство |
Кулінарія |
Харчування – необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо речовини, необхідні для нормального росту і розвитку. Їжа – це будівельний матеріал для росту кісток і м’язів. Їжа забезпечує наш організм енергією, щоб ми могли рухатись, працювати. Вона потрібна, щоб рости міцнішими, здоровими.
Тижневий раціон повинен включати: зернові, овочі, фрукти, продукти тваринного походження (м'ясо, молоко), яйця, рибу, птицю, бобові та горіхи.
А як повинні співвідноситися між собою кількості цих продуктів?
Найбільш наочно це співвідношення показує піраміда харчування. В основі піраміди знаходяться зернові продукти. Тому їх кількість повинна бути найбільшою. Другий поверх піраміди — фрукти і овочі. Третій — молочні продукти, м'ясо, риба, горіхи, яйця, боби. Вони повинні обов'язково бути присутніми в збалансованому раціоні, але в менших кількостях.
Запитання:
- Скільки разів на день ви харчуєтеся?
- Чи може людина жити без їжі?
Через 2-3 дні голодування людина стає блідою, слабшає, їй важко працювати.Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.
А скільки часу без їжі витримують тварини?
Гадюка – 20днів |
Крокодил – 1,5року |
Тарган - 80днів |
Черепаха – 2місяці |
Правила харчування:
-ретельно пережовуй їжу;
-не поспішай і не розмовляй під час їди;
-не переїдай, не наїдайся на ніч;
-їж 4-5разів на день в один і той самий час;
-мий руки перед їдою;
-вживай теплі страви;
-не їж в ліжку;
-пий достатню кількість води;
-віддавай перевагу свіжим фруктам;
- не їж на ходу.
Запитання.
Які ще правила ти хочеш додати до списку?
Шкідлива їжа
Гостра, солона, копчена, солодка, жирна їжа, борошняні вироби, солодкі газові напої –дуже шкодять організму
Чим корисні овочі та фрукти?
Овочі та фрукти – багаті на вітаміни. Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова, бо саме вітаміни допомагають людині жити, добре рости, не хворіти.
Літературне читання
1. Слухання й обговорення вірша Лесі Вознюк «Де ховаються вітаміни?».
ДЕ ХОВАЮТЬСЯ ВІТАМІНИ?
У фруктах, ягодах, дитино,
причаїлись вітаміни:
у малині, у суниці,
у смородині, чорниці.
Як же нам до них дістатись,
щоб улітку сил набратись?
Дужими, прудкими стати
та здоровими зростати.
Ми з’їмо оті суниці,
і малину, і чорниці,
ще й смородину, порічки,
щоб рум’яні мати щічки.
Леся Вознюк
Завдання:
- Назвіть фрукти і ягоди, що згадуються у вірші, де містяться вітаміни.
- А які ще фрукти і ягоди містять вітаміни і які саме?
2.Інсценізація. «Ми – корисні для людини. Ваші друзі вітаміни»
(Дійові особи: діти з коронами, на яких написано «Вітамін А», «Вітамін В» …)
Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас! Ми – вітаміни! Дуже корисні для людини.
Вітамін А. Я – вітамін А, потрібен для здорової шкіри та волосся, росту кісток і розвитку зубів, гарного зору. Мене багато в молоці, сметані, яйцях, помідорах, моркві, маслі, шипшині, абрикосах, печінці….
Вітамін Д. А я вітамін Д, сприяю росту, формуванню кісток та зубів. Живу в молоці, маслі, яйцях, сирі, морській рибі.
Вітамін В. Я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці. Шукайте мене в моркві, цибулі, яблуках, капусті, бобах, сої, квасолі, гречаній, перловій, вівсяній, пшеничній, рисовій крупах, пшеничному та житньому хлібі.
Вітамін С. А я вітамін С, запобігаю застуді, допомагаю організму боротися з інфекцією. Багаті на мене капуста, помідори, шипшина, чорна смородина, лимони, редиска, малина,полуниця, яблука, солодкий перець.
Хто дружити з нами буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
3. Літературна вікторина.
Учні об’єднуються у 3 команди. Учитель ставить запитання. Той, хто знає відповідь, відповідає першим. Перемагає команда, яка дасть якнайбільше правильних відповідей.
1) Чим пригощала Лисичка свого приятеля Журавля? (Кашею).
2) Що так старанно тягли із землі дід, баба, онучка, собака, кіт, мишка? (Ріпку).
3) Що приготувала Маша, щоб потрапити додому? (Пиріжки).
4) Що полюбляє їсти Карлсон? (Варення).
5) Що полюбляє кіт Матроскін? (Молоко).
6) У якій казці всі герої - овочі і фрукти? («Пригоди Цибуліно»).
7) Що знесла Курочка Ряба? (Яйце).
8) Що Лисичка скидала з воза? (Рибу).
Овочі, фрукти, ягоди.
Чому люди так люблять овочі, фрукти і ягоди? Тому що, по-перше, вони смачні, а по-друге, тому, що вони корисні .Відсутність в раціоні харчування овочів і плодів знижує здатність організму протистояти інфекціям, знижує працездатність людини і відбирає в неї гарний настрій.
Овочі
Питання:
• З яких овочів у вас вдома зазвичай роблять салати?
• Чи любите ви картоплю фрі? А як її готують?
Фрукти та ягоди
Що ж таке фрукти і ягоди?
Фрукти (від лат. Fructus — плід) — це соковиті їстівні плоди культурних і дикорослих рослин. А ось ягода (лат. Bácca, úva) — це один з видів плода рослини.
Ягода- це плід, у якого є соковита м'якоть і багато насіння, що знаходиться всередині навколоплідника.
Всі ці рослини — це справжні ягоди.
А ось плоди малини і ожини не варто плутати з ягодами. У них не насіння, а крихітні кісточки (кістянки), зрощені в один складний плід — багатокістянку.
Парадокс, адже, незважаючи на наявність соковитої м'якоті і великої кількості насіння, полуниця з суницею ягодами теж не вважаються. Справа в тому, що насінини у цих рослин розташовані не всередині, а на поверхні плоду, і насправді являють собою мікроскопічні горішки. Ось такі плоди називаються помилковими ягодами. Шипшина також є помилковою ягодою, але її горішки знаходяться не зовні, а всередині навколоплідника.
Тепер ви знаєте, що таке ягода, і чому біологи і неспеціалісти розуміють це слово по-різному.
Питання:
А які фрукти та ягоди полюбляєте ви? Чому? Ви знаєте, як вони ростуть, як їх збирають? Розкажіть вашим однокласникам.
Найбільш вражаючим жанром образотворчого мистецтва є натюрморт. І майстри живопису століттями змагаються в реалістичності і ретельності зображення плодів, фруктів і напоїв.
«Натюрморт» - ( французьке nature morte) - мертва природа.
Натюрморти українських художників
Краса осіннього різнобарв’я у живописних натюрмортах
https://www.youtube.com/watch?v=3e8n1PQAdDA
Питання:
Які овочі та фрукти зображені на картинах?
Ось ми нарешті й дішли до нашого музичного городу, де нас уже зустрічає його господар Гарбуз. Ми багато вже дізналися про корисні продукти й правила їх вживання, їхню користь для життєдіяльності людини й зрозуміли, що це дуже важливо знати всім.Тому за допомогою музики закріпимо наші знання про овочі, які багаті вітамінами.
Виконання пісні «Ходить гарбуз по городу»
https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM
Акселеративні активності
«Фрукти-овочі»
Вчитель заздалегідь готує мішок (непрозорий) з свіжими овочами та фруктами (сезонними). Учні із зав’язаними очима (представники кожної команди) по черзі підходять та вибирають по одному овочу чи фрукту. За тактильними відчуттями, формою, запахом, навіть смаком вони мають вгадати, що перед ними. Виграє команда, яка вгадає найбільшу кількість овочів-фруктів.
«Шикуйтесь, продукти!»
(У дітей на столах ілюстрації продуктів. По завданню вчителя вони виходять
до дошки і шикуються групами.)
- Шкідливі продукти! Виходьте!
- Корисні, виходьте по групах! Овочі, фрукти, молочні продукти, інші.
Кулінарія
З фруктів можна створити багато кулінарних шедеврів. Давайте сьогодні приготуємо корисний фруктовий салат.
https://www.youtube.com/watch?v=DuPImfSFDUQ
Завдання:
Пригостити друга салатом.
Підсумки кейс-уроку
№ |
Найменування |
Зміст |
1 |
Отримані результати та напрацьовані компетенції: |
Важливість харчування для людини. Правила здорового харчування. Шкідлива та корисна їжа. Уявлення про фрукти та ягоди. Твори українських художників. Приготувати фруктовий салат |
2 |
Тривалість: |
90 хвилин (спарений урок) |
3 |
Локація проведення кейс–уроку: |
Кейс-урок проходить в класі |
4 |
Змагання: |
Можливе об’єднання в команди за принципом: хлопчики і дівчатка, за рядами, за жеребкуванням |
5 |
Можливість проведення учнем-дублером: |
Можливо |
6 |
Можливе домашнє завдання: |
Знайти цікаву та незвичайну інформацію про ягоду або фрукт, виготовити аплікацію, оформити виставку. |
7 |
Результати кейс-уроку можна доповнити такими знахідками учнів: |
Кулінарні рецепти фруктових і овочевих салатів, аплікаціями, ліпкою. |
8 |
Які 3 сайти допомогли знайти найбільш значущу інформацію? |
http://edufuture.biz/ http://beaplanet.ru/kvytkovy_roslini/vidi_plodyv.html https://uk.wikipedia.org/wiki/Список_фруктів
|
9 |
На допомогу учневі та коучу: |
|
10 |
Де брати інформацію для кейсу: |
http://www.factroom.ru/facts/7854 https://www.youtube.com/watch?v=OPrXJnKfcvA https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM https://www.youtube.com/watch?v=3e8n1PQAdDA https://www.youtube.com/watch?v=DuPImfSFDUQ http://dovidkam.com/sadigorod/gospodarstvo/skilki-mozhe-ne-їsti-i-chim-xarchuyetsya-krokodil.html |
11 |
Теги: |
Харчування, вітаміни, шкідлива їжа, ягоди,овочі, фрукти, пісня, натюрморт, фруктовий салат |
The End