Конспект уроку з основ здоров'я для 4 класу "Розбудова дружніх відносин"

Про матеріал

На уроці учні дізнаються про ознаки дружніх стосунків та про те, як дружні стосунки впливають на здоров'я. Четвертокласники працюватимуть в групах і виконуватимуть практичні завдання. Урізноманітнить урок використання мультфільмів з серії "Корисні підказки".

Перегляд файлу

1

 

4 клас. Основи здоров'я

Тема. Розбудова дружніх відносин

Мета: формувати поняття про ознаки дружніх стосунків, про те, як дружні стосунки впливають на здоров'я. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки, встановлювати причиново  – наслідкові зв’язки . Виховувати бажання бути справжнім другом.

Обладнання: презентація до уроку, картки  із завданнями для групової роботи, схеми – опори на дошці

Хід уроку

І. Дихальні вправи

ІІ. Робота над матеріалом уроку

Сл. Розгляньте малюнки та визначте, про що будемо говорити на уроці ?

Про дружбу.

Поряд з вами у школі та за її межами  багато дітей, я з якими можна погратися, сходити в кіно чи просто потеревенити. Це ваші друзі? Це приятелі.

Сл.(Відео-приятелі)

Приятелів тьма, а друга нема.  Так говориться у прислів’ї.

А кого називають  друзями?

Сл.він поділиться останнім                                         він допоможе у біді

                                                          друг

він поспівчуває вам                                                 він порадіє за вас у радості

у горі

                   йому можна довірити                       він дасть добру пораду

                                 таємницю 

Для чого людині друзі?

 Сл.(Відео- друзі)

Сл.Відео. Друзі – справжній скарб.

Сл.Скарб нелегко знайти, але , якщо не берегти його, то легко  втратити. Тому сьогодні ми поміркуємо  про те, як правильно будувати  стосунки з друзями, щоб не втратити цей скарб.

Сл.Отже тема уроку. (На дошці)

Поміркуємо над першим  питаннями:

 

 

Сл.На ранковій зустрічі я дізналася, що для учнів нашого класу дружба та дружні стосунки асоціюються з сердечком, сонечком, яке інколи може і затулятися ненадовго хмаринкою, рукою підтримки, навіть янголом – охоронцем.

Я пропоную  уявити, що дружні стосунки  це кришталева куля. Якщо куля кришталева, то вона може легко розбитися. Тому нам потрібні опори, які будуть її міцно утримувати, для того, щоб цього не сталося. Які це слова – опори ви дізнаєтесь виконавши завдання в групах.

Перевірка. На дошці зявляється схема – опора.

1 група

Оберіть 2 якості характеру, які на вашу думку найбільш важливі для дружніх стосунків

 

2 група

Оберіть 3 якості характеру, які на вашу думку найбільш важливі для дружніх стосунків

 

3 група

Оберіть 2 якості характеру, які на вашу думку найбільш важливі для дружніх стосунків

 

1 гр.

Брехливість

Ненадійність

Безкорисливість

Любов до тварин

Відповідальність

Тактовність

Взаємовиручка

Бережливість

агресивність

2 гр.

Підлабузництво

Гордість

Гостинність

Піклування

Відвага

Вірність

Егоїзм

Наполегливість

Довіра

Рішучість

3 гр.

Чесність

Ніжність

Лагідність

Ввічливість

Заздрість

Скромність

Працелюбність

Взаємопідтримка

Хоробрість

Організованість

C:\Users\Pilot\Desktop\Снимок.JPGНа дошці:   

 

 

 

Я бачу, що ви добре знаєте, які якості характеру важливі для дружніх стосунків.

Я пропоную додати сюди такі слова.

Це рівність. Як ви вважаєте, що значить бути рівними у дружніх стосунках?

Сл. Відео. Рівність у стосунках.

Деякі діти не можуть ні з ким подружитися, бо не вміють спілкуватися на рівних. Весь час вказують, що робити. А якщо їм не дають командувати, то ображаються і довго дмуться. Їм здається, що ніхто не хоче з ними дружити, бо їм просто не пощастило.

 «Ні раб, ні повелитель дружбі не потрібні. Дружба любить рівність» - сказав мудрець.                                                                      

Якщо друг тільки те й робить, що доручає тобі різні завдання, якщо ви постійно обговорюєте лише його проблеми, граєтесь у його улюблені ігри, робите тільки те, що він захоче, тут є про що задуматись.

 Сл.    Отже, пам’ятаємо: вміння спілкуватися на рівних  допомагає будувати та зміцнювати дружні стосунки.

      Наступна опора – свобода. Як ви вважаєте, що значить  свобода у дружніх стосунках?

Сл. Відео. Свобода у стосунках

Дехто вважає, що друзі весь час повинні проводити разом. Тільки удвох. А якщо захочеш погратися з кимось іншим, ображаються і довго дмуться.

Справжній друг не вимагатиме від вас, щоб ви гралися лише з ним, проводили лише з ним вільний час, а даватиме вам можливість спілкуватися  та  бути з іншими, тобто завжди залишатиме вам свободу вибору.

Сл. Не обмежуйте свободу свого друга і це зміцнюватиме ваші дружні стосунки

Наступна опора: зацікавленість. Справжні друзі завжди цікаві один одному. Хорошому другу небайдуже, що відбувається в твоєму житті.  Він завжди тебе уважно вислухає. Зверни увагу, якщо під час розмови з тобою друг уважно слухає, ставить питання, значить йому небайдуже, що з тобою відбувається.

Сл. А якщо поводить себе так? Відео.

Сл. Справжні друзі завжди цікаві один одному.  Виявляйте свою зацікавленість

один до одного і  ваші дружні стосунки ставатимуть  міцнішими.

Наступна опора: взаємність.

Сл.  Зверніть увагу, чи старається твій друг знайти час на спілкування з тобою. Звісно у друга теж можуть бути важливі справи. Та якщо він постійно зайнятий, бо грається з іншими більш важливими друзями, і приходить до тебе тільки коли їх немає це погано. Значить йому не так вже й весело з тобою, а дружба неможлива без взаємності.

Сл. Друзі однаково потрібні одне одному, однаково допомагають і підтримують.

Рівність, зацікавленість, взаємність, свобода, взаємопідтримка, взаємовиручка, піклування, чесність це і є ознаками дружніх стосунків. Не можна назвати дружніми стосунки, коли люди не довіряють один одному, або  в стосунках нема вірності, розуміння, безкорисливості.

Проаналізуйте відео. Розпізнайте, чи дружніми є стосунки цих дітей? Доведіть свою думку. Використовуйте слова на цеглинках.

  1. Піклування
  2. У стосунках нема рівності.
  3. Зацікавленість, довіра
  4. Піклування, взаємопідтримка

Фізкультхвилинка

Друге питання нашого уроку

 

Сл. Прочитайте прислів’я.

Розкажіть, яким може бути вплив друзів один на одного

Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.

Хто до кого пристає, таким і стає.

У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій і свій загубиш.

Друзі можуть впливати один на одного як позитивно так і негативно. Можуть спонукати до хороших вчинків, а можуть навпаки підбурювати робити негідні вчинки.  Важливо вміти відмовлятися від стосунків з тими, хто негативно впливає на вас.

Робота в групах . Наведіть приклади ситуацій, коли друзі позитивно або негативно впливають один на одного.

 

Третє питання нашого уроку

 

Як ви вважаєте, чому ми говоримо про дружбу та дружні стосунки на уроці з основ здоров'я? Чи можуть дружні стосунки впливати на здоров'я ? Яким чином?

Сл. Якщо друг вселяє у тебе невпевненість, постійно говорить про твої недоліки, глузує з твоїх мрій, то такі стосунки викликають негативні емоції , що негативно впливає на твоє здоров'я.

Сл. Відео. Якщо після зустрічі з другом ти повертаєшся додому веселим, бадьорим, радісним, якщо хочеться гори звернути, така дружба приносить користь, наповнює тебе енергією.

Сл. Які дії чи слова можуть друга викликати негативні емоції? (глузує з твоїх мрій, говорить про твої недоліки, вселяє невпевненість)

Сл. Поміркуйте, які дії чи слова друга викликатимуть  такі позитивні емоції?

(Якщо друг тебе підбадьорює, надихає, вірить в тебе)

Групова робота.  Спробуйте і ви подарувати позитивні емоції.

Ситуація. Друг розповів вам про свою мрію – стати лікарем.

Доберіть слова, які підбадьорять, надихнуть та допоможуть другу повірити у можливість здійснення мрії.

Сл. Вправа «Дошка оголошень»

Нещодавно ви виконували таке завдання. Я попросила вас уявити, що у вас нема друга і  написати оголошення «Шукаю друга», яке б ви надіслали  у газету .

Я  не називаю авторів оголошення, а пропоную прокоментувати три  з них. На яке з них ви б відгукнулися? Чому?

Набагато більший інтерес і симпатію викликають оголошення, в яких людина пропонує те, чим  сама  володіє, в загальний котел дружби, тобто вона сама  готова до дружніх взаємин, що передбачає бажання і вміння не лише брати, але і давати. 

Сл. Продовжте речення: Хороші друзі зустрічаються тим, … (хто і сам може дружити).

Підведення підсумків уроку.

  Що для вас було сьогодні новим? Що здивувало? Над чим задумались?

Чи корисним був цей урок? Яким чином він допоможе зберегти  ваше здоров'я?

Можливо зараз дехто з вас задумався, а чи справді  той кого ви назвали  другом ваш справжній  друг?  А може між вами зовсім не дружні стосунки?Навіть якщо це так, то не журіться. Поряд з вами хороша людина, але це не ваш друг. Не вимагайте  вірності від людини, яка не готова бути вашим  другом. У вас все ще попереду. Та послухайте пораду.

Сл. Відео Може твій друг десь поряд? Просто загубився і шукає тебе? Більше спілкуйся і ти швидше його знайдеш. Не обирай друга за зовнішністю, спробуй побачити те, що у нього всередині. Другом може стати той, про кого ти навіть не думав. У друзів можуть бути різні захоплення і здібності. Друзі можуть жити поряд або далеко одне від одного. Іноді навіть говорити різними мовами. Упізнати справжнього друга непросто. Та якщо знайдеш такого – цінуй. Тим паче ви тільки вчитеся дружити.

 

Використані джерела:

https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE

 Корисні підказки. Який друг справжній? (мультфільм)

https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc

Корисні підказки. Дружба (мультфільм)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку