Чим викликана актуальність кейсів?• невідповідністю між стандартами навчання учнів та їх індивідуальними особистісними характеристиками, таким як темп-ритм, інтереси, здібності тощо;• невідповідністю темпів розвитку науки дійсним пізнавальним можливостям учнів;• невідповідністю нав'язуваного навчання за одним профілем прогресивному в 21 столітті вектору на багатостороній особистісний розвиток;• у передових країнах кейси стають превалюючою формою занять.
Чим корисні кейси?1. Вони дозволяють учням самостійно організовувати процес засвоєння матеріалу.2. Швидко виникає мотивація розібратися в усьому одразу, причому системно.3. Вони дають можливість роботи з різними джерелами інформації.4. Вони дозволяють ефективно організовувати роботу командами.5. Кейси – це технологія сучасного контекстного навчання.
Яка інформація мене тут чекає?Як працює мобільний телефон?Чому мобільний зв'язок називається стільниковим?Чому деякі авіакомпанії просять пасажирів вимикати мобільний телефон?Як задіяні фізика, хімія та математика в конструкції телефона?Які фундаментальні та практичні знання мені стануть у пригоді?Як вирахувати ймовірність безвідмовної роботи мого телефона?Як знайти вигідний мобільний тариф?Як впливає мобільний телефон на людину?
Фізика. Питання, що вирішуються під час уроку:І. Фізика. Радіозв'язок. Принципи радіозв'язку Стільниковий зв'язок. Чому деякі авіакомпанії просять вимикати телефони під час зльоту та посадки?Чи бояться смартфони сонця?Чому для користувача важлива освітленість екрану телефона? Розрахунки
Хімія. Типи акумуляторів, що використовуються для мобільних телефонів (найрозповсюдженіші серед них літієві)Електрохімічні реакції, що протікають в акумуляторіЧому телефон розряджається?Чому жара шкідлива для мого телефона? Дізнайтеся, який тип акумуляторів у вашого телефона та в телефонах батьків чи друзів. Прослідкуйте за тим, як часто вони потребують зарядки. Поміркуйте, чим це можна пояснити?
Технології технології, закладені в операційній системіможливість підтримки інших пристроїв, сумісність з ними синхронізація з іншими пристроями3 G (а подекуди й 4 G) технологіїQR-коди дають можливість «прочитати» закодовану інформацію про товар, об’єкт, послугу. Дізнайтеся, яким був перший телефон ваших батьків. Чим він відрізнявся від вашого? Подумайте, які можливості ви хотіли би бачити у вашого телефона і складіть «завдання» для розробників телефонів.
Математика. Порахуйте ймовірність безвідмовної роботи вашого телефона. Збій – відмова, що самоусувається (зазвичай ми про таке розказуємо: «зависло, а потім само відвисло»). Ймовірність відмови – ймовірність того, що телефон відмовить протягом певного проміжку часу: Р = n/Non – кількість елементів, які відмовили протягом певного часу;No – кількість елементів, які розглядаються. Тоді ймовірність безперебійної роботи буде складати: Р =1 - n/No. Тобто за 1 ми прийняли ідеальний вічний телефон, який ніколи не ламається. Наприклад, я розглядатиму проміжок часу – минулий рік. Телефон для себе умовно розділю на такі елементи: акумулятор (а чому він розряджається ми розглянули в Хімії), екран (найзручніше дитя Технології); софт, електронну начинку і корпус. Всього 5 елементів. Далі рахую тільки відмови, а збої – ні. За минулий рік 1 раз було роздавлено екран і 1 раз замінено старий акумулятор. Всього 2 відмови. От і маємо: Р =1 - n/No = 1 – 2/5 = 1 – 0,4 = 0,6 або 60%. Таким чином, мій телефон буде безвідмовно працювати в 60% випадків. А ваш?
Інтернет. Ми прокидаємося під звук мобільного телефона, читаємо новини, дізнаємось погоду, спілкуємося в соціальних мережах і чатах, фотографуємо і знімаємо відео. Все це за допомогою мобільного. Від звичайної «дзвонилки» мобільний телефон виріс до гаджету, здатного замінити відеокамеру, фотоапарат, комп’ютер та багато інших девайсів та пристроїв. Дуже часто мобільний телефон використовується для пошуку інформації. Дослідіть, які саме сайти ви відвідуєте з телефона найчастіше, якими додатками найчастіше користуєтеся? Поміркуйте чому.
Бізнес. Мобільний телефон «просякнув» усі сфери людської діяльності. І бізнес не став винятком: виробництво мобільних телефонів, розробка софту, надання радіочастот, надання сервісних або телекомунікаційних послуг, дизайн, реклама, логістика, продажі. Великі компанії–виробники конкурують між собою, намагаючись продати максимальну кількість товару – телефонів чи телефонних аксесуарів. Конкурують компанії–оператори, намагаючись надати найпривабливіший тариф і залучити максимальну кількість клієнтів. За конкуренцією між деякими з них можна спостерігати як за цікавим серіалом: хто кого обійде? Дізнайтеся про декілька існуючих тарифів і оберіть той, який вам підходить. Аргументуйте свій вибір. Яким тарифом ви користуєтесь зараз і чому?
Кінематограф. Здавалося б, що спільного між мобільним телефоном і кінематографом, голлівудськими зірками? Крім того, звісно, що телефон в кадрі – звична ознака сучасності, яка вже не викликає ані подиву, ані захоплення. Але такий зв'язок є. Ім’я йому – Хеді Ламарр. Математично обдарована, вона разом з композитором Джорджем Антейлом винайшли методику розширеного спектру зв'язку та стрибкоподібної перебудови частоти, необхідних для бездротового зв'язку від "до-комп'ютерної" ери і до наших днів.
Мода. Не встигне з’явитися нова модель, навіть не в продажі, а в попередній рекламній кампанії, як на неї починається ажіотажний попит. Мобільні телефони стають "немодними", навіть не встигнувши технічно застаріти. Значним чином телефон стає «статусним» атрибутом, віддзеркалюючи усі зміни життя. Вдалі рекламні кампанії спонукають модників «апгрейдити» свій телефон до омріяної новинки. Навіть незважаючи на їх ціну, що «пожвавлює» ринок споживчих кредитів: багато хто хоче новий телефон вже зараз, а платити за нього «колись і поступово». Наприклад, за i. Phone 6 S черги шикувалися за 4 дня до старту продажів. Завдання: Запропонуйте власний варіант модного телефона для дівчаток і для хлопців.
Підсумки. Отримані результати і напрацьовані компетенції: вміння швидко відшукати необхідну інформацію за темою;- вміння креативно використовувати отриману інформацію з практичною метою;- засвоєння конкретних знань з хімії, фізики, технологій та інших розділів;- вміння «конструювати» отримані знання на основі отриманих відомостей та їх сегментів;- апгрейд інтелектуальних та комунікативних навичок.