«Роль учнівського самоврядування у становленні особистості, формуванні її ціннісних орієнтацій»

Про матеріал
Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років. Наш час потребує лідерів нової формації,людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Адже взаємостосунки, які існують у класному колективі, розв'язування певних конфліктів, захист своїх прав та інтересів,спільні пошуки тих чи інших шляхів для виконання поставлених завдань – це і є перші кроки у доросле життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

«Роль учнівського самоврядування  у становленні особистості, формуванні її ціннісних орієнтацій»      

 

 

                                                             Підготувала

педагог – організатор

                                                            Бойко С.В.

                                                                              ЗОШ № 24

                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Чернівці

2018р.

 

             Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років. Наш час потребує лідерів нової формації,людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно.  Самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Адже взаємостосунки, які існують у класному колективі, розв'язування певних конфліктів, захист своїх прав та інтересів,спільні пошуки тих чи інших шляхів для виконання поставлених завдань – це і є перші кроки у доросле життя.

          Для сучасного випускника не так важлива сума знань, яку він може здобути у стінах школи, як вміння їх здобувати, цілеспрямовано працювати над самим собою, вчитись аналізувати та застосовувати у конкретній ситуації.      

                   Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну і прогнозовану за наслідками діяльності  школярів. Робота учнівського самоврядування спрямована на формування  особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх  членів шкільного колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків  навчальної та суспільно-корисної праці.

                Основна мета – виховувати у школярів активну життєву позицію. підготувати до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством.

          Учнівське самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими людьми.

            У нашій школі відбувається активна співпраця педагогічного та учнівського колективів в різних сферах:

 навчальній;

 правовій;

 інформаційній;

 спортивній;

 культурній;

 сфері дозвілля.

            Згідно зі Статутом, учнівське самоврядування школи, висловлюючи волю учнів, дбає про забезпечення прав і свобод людини, гідних умов життя, навчання, прагне зміцнення демократії, виховання відповідальності в учнів.   Створені центри та сектори відповідають потребам творчого розвитку особистості, скерованої на загальнолюдські та національні цінності. Ця структура гнучка, варіативна, залежить від учнівських інтересів та запитів школярів.  Учнівське  самоврядування  являє собою триступеневу структуру, яка працює за основним принципом: «Кожному напряму роботи – свій орган самоврядування».  Основні положенням життєвого устрою учнівського самоврядування «Лідер» викладено у статуті. Шкільне самоврядування реалізує свою діяльність  через  роботу центрів: «Прес центр», «Соціальної адаптації», «Здоров'я та культура», «Навчально практичний». Кожен центр має свої сектори. До кожного центру входять учні 10-11 класів,  які входять в раду старшокласників , а в секторах працюють учні 5-11 класів. Сектори  створені відповідно до напрямів виховної роботи.  Системі самоврядування школи підпорядкована система самоврядування класів. Допомогу в налагодженні успішної діяльності  секторів  надають учителі – консультанти. Педагоги надають членам центрів та секторів  допомогу з окремих організаційних питань, обговорюють перспективи подальшої спільної діяльності, допомагають розвивати творчу активність під час занять та в процесі громадської діяльності, критичне мислення, вміння аналізувати, вирішувати конфлікти, ефективно спілкуватися. Колектив учителів робить все можливе, щоб органи учнівського самоврядування працювали з повною відповідальністю, правами і компетенцією. Завдяки цьому і в міру того, як учні залучаються до серйозних, важливих шкільних справ, бачать, що їх вирішення великою мірою залежить від внеску кожного, значно зростають ініціатива та активність учнів, відповідальність як за долю школи, так і за свою особисто.

        Учнівське самоврядування допомагає учням усебічно розвиватися, самовдосконалюватися, само реалізовуватися, забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів школи. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань учнів. Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.

        Аналізуючи роботу учнівського самоврядування нашої школи було проведено анкетування 87 учнів, членів учнівського самоврядування від 5-10 класів. Учні вважають що участь у роботі  самоврядування сприяє культурі ділових відносин, привчає до відповідальності, спонукає до саморозвитку і самореалізації.

            Завдяки участі дітей у різних виховних заходах зростає соціальна активність та відповідальність в процесі практичної громадської діяльності школярів; розвиваються творчі риси характеру, а саме: цілеспрямованість, винахідливість, готовність до виправданого ризику.

           Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів певних якостей:

 відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;

 принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;

 самостійність;

 готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;

 творче ставлення до дійсності;

 вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.

             Саме тому учнівський колектив сильний і організований, з чіткою системою самоврядування й відповідальності перед суспільством за своє навчання та свої вчинки.

              Школа — це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота в нашій школі  спланована так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, керуючись ідеями демократичного діалогу між поколіннями.

            Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до організаційної роботи, підготовки різноманітних заходів у школі, ефективної комунікації з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

Без учнівського самоврядування процес гармонійного становлення та розвитку особистості неможливий, тому учнівське самоврядування в нашій школі активно розвивається і задовольняє потреби сучасного учнівського колективу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку