Київська Русь Ярослава Мудрого.

Про матеріал
Тема уроку: Київська Русь Ярослава Мудрого. Мета уроку: охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику князя Ярослава Мудрого
Перегляд файлу

Тема уроку: Київська Русь Ярослава Мудрого. 

                 

Мета уроку: охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику князя Ярослава Мудрого  

 

Очікувані результати уроку

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати роки правління Ярослава Мудрого;
  • показувати територію Київської держави за правління князя Ярослава Мудрого;   характеризувати внутрішню та зовнішню політику князя
  • порівняти політику Володимира Великого та Ярослава Мудрого.

 

Обладнання: Смолій В.А. Історія України: Підручник для 7 кл. загальноосвітніх  навчальних закладів / В.А. Смолій, В.С. Степанков. – К.: Генеза, 2007. – 224 с.: іл., карти.;

Літопис Руський /переклад з давньорус. Л. Махновця. – К.: Дніпро, 1989;

Карта «Київська Русь IX – XII ст.»; відеоролики з телефільмів «Невідома Україна», «Обличчя української історії»; аудіозаписи на підставі різних історичних джерел.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок учнів.

Хід уроку

1. Боротьба за владу. Утвердження на престолі Ярослава.

Варіант1

Робота учнів в групах

Учитель обєднує учнів у три групи, пропонує їм прослухати аудіозапис, переглянути відео ролик або інші джерела інформації про боротьбу між синами Володимира Великого за владу. Після чого учні відповідають на запитання:     

 Група 1: Хто приймав участь у боротьбі за київський престол?

Група 2: Як відбувалася боротьба за владу?

Група 3: Які риси характеру проявив Ярослав у боротьбі за владу?

Варіант 2

Якщо учитель не має можливості продемонструвати відеоролик, то пропонується презентація, яку учитель роздруковує і роздає на парти, після чого учні відповідають на вище поставлені запитання.

При необхідності закріплення матеріалу можна провести у формі дидактичної гри «Незакінчене речення».

2. Розбудова Києва. Зовнішньополітична діяльність.

Варіант 1

Учитель пропонує учням переглянути відеоролик про  діяльність Ярослава. Після перегляду учні самостійно заповнюють схему (якщо учитель не має можливості продемонструвати відеоролик, то пропонує самостійну роботу з текстом вище вказаного підручником – с.51-53)

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

Учитель може запропонувати варіанти тез до вище вказаної схеми, а учні самостійно виберуть потрібне і заповнять позиції щодо внутрішньої(учні І варіанту) та зовнішньої політиці(учні ІІ варіанту).

Спорудив оборонну лінію вздовж річок Сули, Стугни, Росі; побудував             Золоті ворота, Софіївський собор, Києво-Печерський монастир, храм Святого Георгія, церкву Святої Ірини; приєднав Перемишль, Белз, Берестя, Червенські міста; заснував над р. Сян м. Ярослав; розгромив печенігів; заснував над Чудським озером місто Юр’їв; встановив дружні відносини з Францією, Угорщиною, Швецією; побудував «Місто Ярослава»; запровадив «Руську правду»; досяг церковної самостійності; відкрив першу державну бібліотеку; проводив шлюбну дипломатію

3. Династичні звязки  Ярослава.

Варіант 1

Учитель пропонує учням переглянути відеоролик про династичні звязки Ярослава і дати відповідь на запитання:

  • З якою метою укладалися ці династичні шлюби?
  • Чому Ярослава називали «тесть Європи»? Аргументуйте свою думку.

Варіант 2

Якщо учитель не має можливості продемонструвати відеоролик, то пропонується презентація, яку учитель роздруковує і роздає на парти, після чого учні відповідають на вище поставлені запитання.

4. Ярослав Мудрий – людина і державник. Заповіт Ярослава.

Повідомлення учня (випереджаюче завдання).

Ярослав усвідомлював неминучість боротьби за владу між синами після своєї смерті. Щоб якось запобігти цій трагедії, склав заповіт, у якому йшлося про порядок успадкування великокнязівської влади й розподіл між синами території імперії на окремі володіння – уділи.

Верховна влада повинна належати групі князів – родичів, повязаних між собою васально – ієрархічними стосунками. Згідно із заповітом, київський стіл за принципом старшинства мав послідовно переходити до старшого за віком брата. Старший син Ярослава мав стати для братів «старшим» не лише за віком, а й за місцем, яке посідав на щаблях ієрархічної драбини.

Підсумок уроку:

Учні самостійно роблять висновки щодо діяльності Ярослава Мудрого (застосовується метод «Мікрофон»)

Учитель перевіряє роботу учнів на уроці та оцінює її.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку