Киівська Русь за часів Володимира Великого

Про матеріал
Учні мають навчитися :  розповідати про внутрішнє та зовнішнє становище Київської держави за часів правління князя Володимира;  визначити передумови та значення запровадження християнства на Русі;  показувати на з карті територію держави князя Володимира  витлумачувати та доречно вживати терміни : « християнство», «держава» . Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу. Форма уроку : квест з елементами театралізації.
Перегляд файлу

Тема. Русь Україна за  правління князя Володимира Великого

Учні мають навчитися :

  • розповідати про внутрішнє та зовнішнє становище Київської держави за часів правління князя Володимира;
  •              визначити передумови та значення запровадження християнства на Русі;
  •   показувати на  з карті територію держави князя Володимира
  • витлумачувати та доречно вживати терміни : « християнство», «держава» .

Тип уроку  : урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку : квест з  елементами театралізації.

Перебіг  уроку

 

І.Підготовчий етап

1. Активізаця пізнавальної діяльності учнів

По всьому світу йому ставлять пам’ятники, до яких приходять далекі нащадки і покладають квіти. Серед країн світу власних Володимирів мають Велика Британія (Лондон), Аргентина (Буенос-Айрес), Канада (Торонто), Австралія (Брісбен), а з 2015 р. також Польща (Гданськ) та Італія (Рим).

Учитель. У ІХ – Х ст. на  Русі встановилася форма правління державою, де головною фігурою був князь .

Працюємо з історичними термінами.

 Держава – політичне утворення з визначеною територією, економікою і політичною владою.

Власне, за князювання Володимира Русь почала підноситися як цілісне суспільство і держава.

Маршрут квесту.

2. Робота в парах .

Що розпочати участь у квесті кожна пара має   пройти історичний місточок.

 

 

Історичний місточок.

  1. Походить із східнословянського племені полян. На старокиївській горі засновує місто Київ, яке стає центром східнословянських племен.(Кий)
  2. Перший київський князь, який прийняв християнство. Здійснив походи на Візантію. Прийняв титул кагана.(Аскольд).
  3. Захоплює Київ, вбивши київського князя. Прибив свій щит до воріт Царгороду,уклав вигідні торгові договори.(Олег).
  4. Здійснював військові походи на древлян та уличів. Збільшив збір данини. За свою жадібність поплатився життям.(Ігор).
  5. Княгиня, що першою прийняла християнство, здійснивши візит до Константинополя. Провела низку реформ, спрямованих на зміцнення Київської держави. (Ольга)
  6. Майже все життя провів у походах, щоб розширити кордони Київської держави. Направляючись у похід свого ворога, попереджував

  «Іду на ви..»(Святослав).

ІІ.  Основний етап

На нашому уроці присутній  сам князь  Володимир. Йому слово.

 « Народився я   у волинському селі Будятичі. Мене називали княжичем-робочичем. Бо моєю матірю була знатна полонянка –дочка древлянського князя Малуша, що служила у княгині Ольги ключницею.

Після смерті Батька  - Святослава, який не залишив  нам заповіту,між мною і моїми братами Ярополком і Олегом розгорілася міжусобна боротьба.

   Як це не прикро , але у  результаті міжусобної боротьби 980  року

    став   княжити в Києві одноосібно»

І. Зупинка. Державна реформа .Слайд 9 ( назва + схема )

 Скласти  пазл  - схему управління державою.

Щоб перейти до наступної зупинки учні мають показати князеві на карті відомі їм племінні княжіння .  (радимичі, вятичі, дуліби, хорвати).

 

 

ІІ. Зупинка  « Змієві вали ». Слайд 10 малюнок ст. 57

Намалювати  схематично зображення. Вказати  річки біля вздовж яких були збудовані.

Щоб перейти до наступної зупинки учням потрібно назвати предмети, які використовувалися  замість грошей вдавнину.

ІІІ. «Скарбниця»  Слайд  11. Фото монет.

Завдання дослідити монетку за планом:

  1. Назва.
  2. Яким  століттям датується.
  3. Хто зображений.
  4. Що зображено.
  5. Який є напис.

Щоб перейти до наступної зупинки учні мають показати князеві на карті сусідів України – Руси. (ятвяги, волзькі булгари, печніги, угри.)

4 Зупинка. «Картознавець»  Слайд 12 карта

Завдання: позначити на карті

  1. Кордон держави Володимира Великого.
  2. Міста Червен, Белз, Перемишль.
  3. Місто Володимир.

5 Зупинка Міжнародна арена. Слайд 13

Щоб перейти до наступної зупинки учні мають назвати  і показати  крайні точки України – Руси за його правління.( Пн.  – Балтійське море. Пд.  – Чорне море. Зх. – Карпати. Сх.  – р. Волга.).

Завдання «  Гра телефончик».

Працюємо з історичними термінами.

Християнство –одна з світових релігій, віра в Ісуса Христа як втілення і прояв Бога заради спасіння людства.

  1. Зупинка. Християнство.

Завдання  « Вправа реставратор»

Робота з документом

І коли ….  прибув, повелів він поскидати кумирів — тих порубати, а других вогню оддати. Перуна ж повелів він прив’язати коневі до хвоста і волочити з Гори по Боричевому узвозу на ручай, і дванадцятьох мужів поставив бити його палицями. І коли ото волокли його по ручаю до Дніпра, оплакували його невірні люди, бо іще не прийняли вони були хрещення. І приволікши його, вкинули його у Дніпро...

Потім же Володимир послав посланців своїх по всьому городу, говорячи: «Якщо не з’явиться хто завтра на ріці — багатий, чи убогий, чи старець, чи раб,— то мені той противником буде»... А назавтра вийшов Володимир з попами цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду, і стояли — ті до шиї, а другі — до грудей. Діти ж не відходили од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили у воді, а попи стоячи молитви творили.

Діти, князь Володимир  пропонує вам дізнатися у якому році  було збудовану першу церкву у його державі.

Хронологічна задача

Десятинна церква     =   початок  правління князя Святослава  + повстання древлян проти князя Ігора – загибель  князя Олега  -  1. (964 + 945- 912 – 1).

 

 

ІІІ.Завершальний етап.

1.Прийом « Мої досягнення – мої враження»

Мої досягнення

Мої враження

Навчився (лась)…

Дізнався ( лась)…

Зрозумів( ла)…

Запам’яталось…

 Сподобалось ….

Пропоную…

2.Оцінювання  відповідно маршрутного листа.

docx
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку