Китайська народна казка "Пензлик Маляна"

Про матеріал
Розробка стосується теми "Запровадження наскрізних ліній на уроках мови та літератури". На прикладі казки " Пензлик Маляна" пропонуються творчі інтерактивні вправи для колективної, групової, індивідуальної роботи. Розробка створена за підручником Зарубіжна література. 5 кл.: підруч. для закл.загальн.середн.освіти/О.М. Ніколенко, Т.М. Конєва, О.В. Орлова, М.О. Зуєнко,О.І. Кобзар.- Вид.2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми.- К.: Грамота, 2018,с.47-52
Перегляд файлу

«Запровадження наскрізних ліній на уроках мови та літератури».

 Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

Учень/учениця

Ключові компетентності

  • набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1);
  • навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції; використовуєнародну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій (НЛ-2);
  • навчається  кмітливості й винахідливості (НЛ-4).

 

 

Наскрізні лінії: 

1. «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) 

Учень/учениця

набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1);

«….Бувало, збирає хмиз у горах, візьме гілку й давай на піску пташок малювати. А то піде на річку, умочить палець у воду і тут, просто на камені, рибок малює…

…Схопився Малян із ліжка й одразу заходився малювати птаха. Та щойно закінчив він роботу, як птах змахнув крилами й полетів…

…Вибравшись із поміщицького обійстя, Малян намалював на кам’яному мурі огорожі поміщицької садиби баского білогривого коня, сів на нього й помчав геть…

…Одного разу хлопець намалював журавля…

…Тож коли імператор наказав хлопцю намалювати дракона, він намалював йому жабу, а замість фенікса-общипану курку..

Малян провів кілька разів пензликом – і на папері перед очима в самого імператора заграло синє – синє море, а поміж хвилями рибки плавають…

А Малян усе махав і махав пензликом. Вітер дужчав, хвилі здіймалися вище. Нарешті море заревло й перекинуло корабель…»

 

 У казках відображається світогляд людей. Чарівні малюнки- це твори мистецтва, які живуть своїм життям, не залежно від волі імператорів. Художник знаходить натхнення у красі природи. 

 

 

1. Випишіть з тексту казки « Пензлик Маляна» в табличку явища живої та неживої природи , які  відтворють зв’язок людини з природою.  

вода

повітря

земля

рослини

птахи

тварини

Море

Річка

хвилі

вітер

Пісок

Камінь

гори

Хмиз

Гілка

бамбук

Пташки

Журавель

курка

Рибки

Кінь

Звірі

Жаба

удав

2. Що малював Малян? Які дива відбувалися з його малюнками? Розфарбуйте журавля.  Поясніть обрані кольори. Які дива відбулися з вашим малюнком?

 

Раскраска Журавль в полете, распечатать или скачать из категории "Журавли"  — Дом Раскраски

 

 

2.«Громадянська відповідальність» (НЛ-2)

Учень/учениця

 

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції; використовує народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій (НЛ-2);

 

«….Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?»- обурився хлопець, і йому ще дужче захотілося навчитися малювати…

…Схопився Малян із ліжка й одразу заходився малювати птаха…

…Відтоді Малян цілісінькі дні просиджував удома й малював бідним селянам усілякий реманент: у кого плуга немає- тому плуга, кому мотика потрібна- тому мотику…

…Вислухавши зухвалі вимоги поміщика, Малян відповів, що він не буде малювати. І хоч як на нього кричали, хоч чим погрожували, та він не відступав від свого…

… Малян замахав пензликом: хвилі стали вищими, корабель почав хитатися з боку на бік.

 

У казці «Пензлик Маляна» прославляється образ справжнього талановитого митця, який своїм хистом творив дива: допомагав простим бідним людям та карав жорстоких і жадібних

 1. Бесіда з учнями.

  • За що Малян отримав фантастичну винагороду – чарівний пензлик?
  • Чому, на вашу думку, все, що створює Малян, починає жити своїм життям?
  • Щоб ви заборонили малювати Маляну? Чому?

2. Створення хмарки слів «За що ми любимо Маляна?»

 

3.«Здоров’я й безпека» (НЛ-3)

Учень/учениця

Усвідомлює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки. (НЛ-3);

«… Саме тоді було дуже холодно, а жорстокий поміщик аж три доби не випускав хлопця, сподіваючись, що за цей час він помре з голоду чи холоду, аби погодитися на його умови. Та коли на четвертий день він пішов подивитися на Маляна, то був украй здивований: хлопець сидів біля грубки та їв коржики…

…Довелося імператорові випустити Маляна. Навіть нагороду хлопцеві пообіцяти, якщо той малюватиме лише для нього. Малян згодився, аби тільки пензлика повернути…»

Пензлик Маляна створює не тільки красу, а й утверджує справедливість,служить потребам хлопця.

 

 

1, Встановіть відповідність між потребами людини і діями Маляна.

Потреба

дії

1. безпеки

А)Схопився Малян із ліжка й одразу заходився малювати птаха.

2. здоров’я

Б) Довелося імператорові випустити Маляна. Навіть нагороду хлопцеві пообіцяти, якщо той малюватиме лише для нього. Малян згодився, аби тільки пензлика повернути…»

 

3.спілкування

В) Саме тоді було дуже холодно, а жорстокий поміщик аж три доби не випускав хлопця, сподіваючись, що за цей час він помре з голоду чи холоду, аби погодитися на його умови. Та коли на четвертий день він пішов подивитися на Маляна, то був украй здивований: хлопець сидів біля грубки та їв коржики…

 

4. творчість

Г) Відтоді Малян цілісінькі дні просиджував удома й малював бідним селянам усілякий реманент: у кого плуга немає- тому плуга, кому мотика потрібна- тому мотику…

 

 

 2.  Намалюй квітку та напиши на пелюстках свої потреби. Подумай, які потреби сприяють твоєму здоров’ю.

квітка Розмальовки роздрукувати бесплатно.

 

 

 

 

 

4.«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4)

Учень/учениця

навчається  кмітливості й винахідливості (НЛ-4).

 

«,,,Бувало, збирає хмиз у горах, візьме гілку й давай на піску пташок малювати. А то піде на річку, умочить палець у воду і тут, просто на камені, рибок малює.

З часом Малян навчився добре малювати…

…Малян хутко намалював своїм пензликом лук і стріли. Коли переслідувачі наблизилися- просвистіла стріла, і поміщик упав з коня на землю…

…довелося Маляну залишити рідне село й переселитись у далеке місто. Там він малював і продавав людям свої картини. А щоб його не викрили, ніколи не домальовував їх до кінця, тож птахи та звірі на картинах ніколи не оживали…»

1. «Мозковий штурм».

Чим, на твою думку, допомогла Маляну його підприємливість?

Став більше заробляти, щоб краще жити.

Знайшов  застосування своїм здібностям.

Став незалежним.

Твій варіант.

 

2. Китайський ієрогліф «хао» означає «добре». Використайте  ієрогліф у виконанні завдань за вибором.

Дивовижні китайські ієрогліфи: хао — добре | Велика Епоха

  • складіть  рекламу казці «Пензлик маляна»;
  • закінчити  речення: «Якби мені до рук потрапив чарівний пензлик, я б намалював (- ла)...»

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
2108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку