Класифікація ігор
Ігри ,які використовуються для активізації пізнавальної діяльності учнів, створюють умови духовного, інтелектуального зростання, сприяють реалізації комунікативного принципу в навчанні іноземної мови, поділяються на дві великі групи: а) підготовчі
б) творчі. До першої групи відносяться граматичні, лексичні, фонетичні й орфографічні, аудіативні ігри, що сприяють формуванню мовних навичок. Більшість ігор цієї групи можуть бути використані як тренувальні вправи на початковому етапі навчання іноземної мови та на етапі закріплення. Друга група – це творчі ігри. Мета цих ігор – сприяти подальшому розвитку мовних навичок та умінь. Серед цих ігор особливе місце займають казкові та рольові ігри. Можливість виявити самостійність у вирішенні мовленнєвих задач, швидка реакція в спілкуванні, максимальна мобілізація мовних навичок – характер якості мовного уміння – можуть бути виявлені в аудіативних і мовних іграх. Ці ігри тренують учнів в умінні творчо використовувати мовленнєві навички. Місце ігор на уроці та відведений час залежить від ряду факторів:
а)підготовки учнів; б)матеріалу, що вивчається; с)конкретних цілей і умов уроку. Якщо гра використовується як тренувальна вправа при первинному закріпленні, то їй можна відвести 20-25 хвилин уроку. Надалі ця гра може проводитися впродовж 3-5 хвилин і слугувати повторенням пройденого матеріалу, а також розрядкою на уроці. Одна й та ж гра може бути використана на різних етапах уроку. Все залежить від конкретних умов роботи учнів.
Але урок німецької мови – це не тільки гра. Довіра й невимушеність спілкування учителя з учнями виникають завдяки ігровій атмосфері. За допомогою гри вчитель спонукає учнів до серйозних розмов, обговорення будь-яких реальних ситуацій. Гра сприяє розвитку пізнавальної активності учнів у вивченні німецької мови. Вона робить працю радісною і творчою.
Однак варто зауважити, що ігри не можуть замінити систематичного навчання й інтенсивних тренувань. Учитель повинен використовувати ігри там, де це доцільно, не захоплюватися ними надмірно, пам’ятати, що гра є лише одним із засобів навчання німецької мови.