Класна година "Ці шкідливі конфлікти"

Про матеріал
Матеріал класної години надає дітям знання про такі поняття як "конфлікт", "конфліктна ситуація", їх різновиди.Та подані різні способи попередження конфліктних ситуацій.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Ці шкідливі конфлікти»

Класна година присвячена способам ефективного спілкування. Багато дітей в цьому віці просто не навчено мирно вирішувати конфлікти. Причинами конфліктів між підлітками стає їх нервозність, нездатність довго витримувати напругу, звичка до агресії.

Мета:

  • ознайомити дітей з поняттям "конфлікт" і "конфліктна ситуація";
  •  із способами попередження конфліктів;
  • сприяти формуванню позитивного відношення до людей, бажання опанувати навиками спілкування і соціальної взаємодії;
  •       спонукати дітей до співпраці і взаєморозумінню.

Форма проведення: година спілкування.

Оформлення: Епіграф на дошці "Ті ,хто не можуть зварити суп, заварюють кашу", таблички з незавершеною пропозицією: "Причиною конфлікту було

те, що", "способи попередження конфліктів: м'яке протистояння,

конструктивна пропозиція".

Класний керівник: Діти, чи доводилося вам "заварювати кашу"? У чому це полягало?

Відповіді дітей:  Наплутав чогось, пересварився зі всіма; попав у важку ситуацію і так далі

Класний кервник: А є інша приказка із словом каша: "З тобою каші не звариш". Про кого так говорять?

Діти: про нетямущих, ледачих, незговірливих, про таку людину з яким неможливо домовитися.

Класний кервник: Прочитайте епіграф до класної години. Як би ви пояснили його значення?

Діти: Ті, хто не здібний до спілкування і розуміння, потрапляють в заплутані ситуації.

Хто не можеспілкуатися з людьми, то постійно створює труднощі для себе і інших.

Якщо в колективі не можуть працювати дружно, там будь-яка справа перетворюється на кашу.

Класний керівник:Якщо колектив не може працювати дружньо, в цьому колективі постійно з'ясовуються стосунки, копляться образи, відбуваються зіткнення. Як їх уникнути?

Як припинити "розсьорбувати" кашу, яку заварили під час таких зіткнень? Про це ми і говоритимемо під час класної години. Підніміть руки, кому доводилося коли-небудь брати участь в конфліктній ситуації?

Давайте пригадаємо, чому виникла ваша конфліктна ситуація. Що було причиною конкретного конфлікту? Для цього пропоную вам закінчити пропозицію, записану на дошці: "Причиною конфлікту було те, що..."

Відповіді дітей:

Ми з подругою хотіли вдвох бути лідерами в компанії.

У нас абсолютно різні характери.

Мені не сподобалася його поведінка.

Ми стали хворіти за різні футбольні команди

І тому подібне

Класний керівник: Як ми бачимо, конфлікти виникають з самих різних приводів, але причини у всіх схожі: неспівпадання цілей, бажань, оцінок, неповага до інших, невміння спілкуватися. А що таке конфлікт?

Конфлікт - це зіткнення, протиріччя, яке народжує ворожість, страх, ненависть між людьми. Учені виявили декілька різновидів конфліктів.

Найпоширеніший - некерований конфлікт.

Ось у автобусі вам хтось наступив на ногу, і ви обурилися: "Ось нахаба навіть не вибачилася!" Тепер уже той вимушений нападати: "На таксі потрібно їздити!" В результаті справа може дійти до бійки.

Інший вигляд конфлікту - холодна напруженість (внутрішній конфлікт).

Він може виникнути у людей тих, що стоять у черзі, коли хтось, користуючись своїм правом, намагається обійти всіх. Наприклад, показуючи посвідчення соціального працівника, люди мовчать, але всередині у них все кипить. Хтось не витримує і протестує, черга його підтримує і розгорається скандал.

Є і третій різновид - уникнення, коли людина явно показує, що не хоче підтримувати спілкування.

У чому ж проблема таких конфліктів?:від конфліктів страждає гідність людини;на кожну хвилину конфлікту доводиться 20 хвилин подальших переживань, коли все валиться з рук;страждає фізичне здоров'я.Тому потрібно обов'язково навчитися запобігати таким конфліктам.

Перш за все ні в якому разі не можна вживати заборонені  фрази : "Та кинь ти!", "Чого ти розумієш!", "Ти начебто розумна людина, а говориш таку нісенітницю!"

Навпаки, просто чарівну дію робляють слова: "Мені здається", "Можливо, я помиляюся", "Можливо, ти зі мною погодишся" і так далі.

Правильна поведінка при конфлікті збереже ваше здоров'я, зробить спокійнішим і щасливішим не лише вас, але і інших.

Як і хвороби, конфлікти краще попередити, чим лікувати. Зараз ми вчитимемося попереджати конфліктні ситуації. Для цього існує безліч способів. Ми розглянемо два найпоширеніших.

Перший спосіб попередження конфліктів - м'яке протистояння.

М'яке протистояння - це рішуче заперечення, висловлене в м'якій формі. Так можна відстояти свою позицію, і не образити іншу людину.

Вам не подобається, що ваш сусід по парті ніколи не носить у школу підручників і користується вашими. Надайте йому м'яке протистояння. Спробуйте м'яко натякнути йому на це.

Наприклад фрази:

Олена, мені здається несправедливим те, що я одна ношу підручники в школу, давай будемо це робити по черзі.

Я розумію, що важко носити в школу повний портфель підручників. Зараз є такі сумки на коліщатках із ручкою, що висувається. Може попросиш у батьків таку.

Другий спосіб називається "Конструктивна пропозиція"

Це спроба знайти компроміс, тобто вихід, який міг би влаштувати всіх. Розглянемо конкретні ситуації.

Наприклад фрази:

Діма, не хочеться сваритися, але мені не подобається, коли моїми речами користуються інші.Не ображайся, але це мої підручники, і мені одному зручніше ними користуватися. Конструктивна пропозиція.

У вас дуже добре виходить м'яке протистояння. А як можна в цій ситуації уникнути конфлікту за допомогою конструктивної пропозиції?

М'яке протистояння і конструктивна пропозиція -це два способи поведінки, яка допоможе вам запобігти конфліктам і зберегти власну гідність.

Якщо не зупинити конфлікт, він розгорається як пожежа. І загасити його інколи буває неможливо. А якщо це конфлікт між народами, він може закінчиться непримиренною війною. Тоді в район конфлікту приходять миротворці, які намагаються погасити конфлікт, відновити діалог між народами. Для погашення конфлікту психологи придумали спеціальне протипожежне правило - "Шість кроків до миру".

Пропоную вам виступити в ролі миротворців. Спробуємо погасити конфлікт за допомогою цього правила.

Запрошуються сторони, в яких виник конфлікт. Ми вам пропонуємо зробити шість кроків до примирення. Що б зробити ці кроки вам потрібно чесно і чітко відповісти на мої питання.

Отже, зробіть перший крок! А тепер дайте чесну і чітку відповідь на питання: "Яке моє бажання привело до конфлікту?"

Тепер потрібно зробити другий крок.(І так далі) Через що виник конфлікт?

Запитайте себе: "Чи можу я придумати рішення, при яких ми обоє отримаємо те, чого хочемо? Яке це може бути рішення? Скільки таких рішень ми можемо придумати разом? А які рішення вам можуть підказати однокласники?

Подумайте, яке з цих рішень найкраще? До чого приведе кожне з пропонованих рішень. Чи буду я задоволений цим рішенням? Чи буде задоволений мій противник? Які рішення влаштують нас обох? Чи будемо ми виконувати ці рішення?

Залишився один крок! Потрібно дати відповідь на останнє питання: З чого почати наше перемир'я? (потрібно потиснути один одному руки)

Ось ми і погасили ваш конфлікт - перемир'я відбулося. Але не завжди буде поряд з вами учитель або дорослий. У таких випадках кожен з вас може виступити миротворцем і спробувати погасити конфлікт або хоч би розвести конфліктуючі сторони подалі один від одного.

Дискусія чи "Потрібні нам миротворці?"

Як ви вважаєте, діти, чи допоможуть ці шість кроків примирити противників?

Чи потрібно взагалі встановлювати перемир'я? Можливо, у вас є якісь інші способи виходу з конфліктних ситуацій?

Відповіді дітей:

Навіть 10 кроків не помирять тих, хто зневажає один одного.

А якщо хтось поступив підло і негарно? Тоді їм взагалі не треба

миритися.

Якщо вони захочуть дійсно помиритися, вони це зроблять.

Є прислів'я: Двоє б'ються, третій не лізь. Станеш їх мирити, наживеш

собі двох ворогів.

У конфлікті обоє дві сторони не мають рацію. Потрібно просто їм це пояснити, а ні в якому разі не вставати на сторону когось одного.

Завершальне слово.

Класний керівник. У суспільстві не можна жити без протиріч, люди завжди відрізнятимуться поглядами, смаками і пристрастями. Але ці протиріччя не можна доводити до конфліктів. Що б зберегти душевне, психічне і фізичне здоров'я, потрібно навчитися запобігати конфліктам, а якщо конфлікт вже розгорівся, потрібно уміти з нього вийти.

Підведення підсумків.

Яке враження залишила у вас класна година?

Чи додалося у вас упевненості в своїх силах?

Чи з'явилося бажання скористатися способами запобігання і погашення конфліктів?

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Галстян Ольга
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку