13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Класна година "Енергозбереження"

Про матеріал
Конспект класної години допоможе в цікавій формі уточнити поняття дітей про використання теплової та електричної енергії в побуті. Сприятиме вихованню екологічної свідомості у дітей.
Перегляд файлу

Класна година

Тема. Енергозбереження

 

Мета.  Уточнити поняття дітей про використання теплової та електричної енергії в побуті; формувати уявлення про енергетичні джерела й ресурси; виховувати дбайливе ставлення до витрачання енергії та потребу економного користування нею. Сприяти виховання екологічної свідомості у дітей; звернути  увагу до проблем   використання енергії, економії  енергоресурсів, охорони  навколишнього  середовища; створення мотивації для заощадження ресурсів та енергії, розвивати  творче мислення, уяву, увагу, практичні навички у користуванні  електроприладами. Сприяти формуванню активної громадської позиції у   збереженні енергоресурсів України.

 Обладнання.  Малюнки із зображеннями побутових електро-і газових приладів.

                          

                                               Хід заняття

I  Організаційний момент.

Діти! Ми вже неодноразово говорили про дбайливість, бережливість. Як ви вважаєте, бережливість — це вада чи чеснота? (Це чеснота, гарна якість.) Правильно.

II Мотивація навчальної діяльності:

Створення проблемної ситуації. Бесіда з учнями.

  -Уявіть, що ви опинились на острові: Вдень було весело , цікаво, тепло. Але ось зайшло сонечко, стало темно.

- Як би ви повели себе вдома, чого бракує на острові? (світла, телевізора,      комп`ютера, холодильника).

- Як одним словом можна назвати всі ці предмети? (Електроприлади).

- Завдяки чому ці предмети можуть працювати?

                    - Загадка. Він всім несе тепло і світло!

                                     Щедріш його нема у світі:

                                     В будівлі, села і міста

                                      Приходить він по проводах.

                                                             (Електрострум)

III. Повідомлення теми й мети

  • Тож сьогодні ми поговоримо про раціональне використання тих ресурсів, за допомогою яких наше життя стає більш комфортним і затишним — про енергозбереження. Ви дізнаєтеся, як можна зберігати електричну й теплову енергію, для чого це необхідно робити та до яких наслідків може призвести безконтрольне споживання енергоресурсів.

IV. Подання нових знань

- Як же стати господарем будинку? Навчитись бережливому використанню енергії нам допоможуть казкові герої. А які саме ви дізнаєтесь із казки.

          Жили собі Заєць та Лисиця. У зайця була хата з глини, а у Лисиці                           льодяна. Прийшла весна і хатинка Лисиці розтанула

Лисиця до Зайця:

 - Пусти мене до себе жити, Зайчику! Я тобі в пригоді стану.

    Живуть вони разом, але ніяк Зайчик не догодить Лисиці. Їй то не так і те не сяк. Лисичка знову до Зайця:

- Холодно мені, мусиш замінити вікна, на сучасний пластиковий пакет та добрі двері.

Зайчик:  - Заміню, Лисичко, коли так кажеш.

      Тільки Зайчик впорався, як Лисичка знов йому:

- Хочу переставити меблі від вікна та замінити в кімнаті шпалери на нові світлих тонів.

      Зранку до вечора працював Зайчик – втомився, а Лисичка знову не задоволена:

     - Підрахувала я витрати за спожиту електроенергію та взяв мене жах. Швидко заміни лампи, Зайчику, на енергозберігаючі.

    Зайчик:  -Я із задоволенням приймусь до робити, бо бачу, що ти справді хочеш мені допомогти.

      Стало в хатинці тепло й затишно. Живуть зайчик з Лисичкою разом та не нарадуються.

Вчитель:

- Що вирішила зробити Лисичка і для чого?

                                                    Відповіді дітей:

- Поставити нові вікна та двері, щоб зберігати тепло в хатинці.

- Переклеїти шпалери підбираючи світлі кольори, щоб була світла кімната

- Переставити меблі від вікна, щоб  сонячне світло без перешкод надходило до кімнати та меблі не закривали батарею, яка опалює кімнату.

- Замінити електричні лампи на енергозберігаючі, щоб економно використовувати електроенергію і економити кошти.

Вчитель. – А щоб зайчику та Лисичці ще краще жилося, давайте складемо для них  поради на кожен день ( колективно)

1.Завжди вимикати світло, виходити з кімнати.

2.Без потреби не вмикати електроприлади.

3.НЕе залишати електроприлади без нагляду.

4.Вдень не вмикати світло.

5.Домашнє завдання робити при денному світлі.

6.У класі своєчасно вимикати світло.

7.Довгий перегляд телевізора та гри на компютері  шкодить здоровю.

8.Своєчасно розморожувати холодильник, щоб менше споживав електроенергії.

Вчитель. Справді, дотримуючись цих правил Лисичка та зайчик збережуть електроенергію, здоровя та свої кошти.

  V. Інформаційна бесіда «Роль енергозбереження»

Колись первісні люди жили в печерах, готували їжу на багатті й освітлювали житло факелами. А сучасний побут людина не може уявити без електрики, водо- та теплопостачання. Ми всі живемо в комфортних будинках або квартирах, що обладнані електропроводкою, газовим опаленням, водопроводом і каналізацією. Електрика подається в наші дома по електричних дротах, газ — по газопроводу, холодна й гаряча вода — по водопроводу. Як необхідна енергія надходить і потрапляє до людини? (Учні відповідають.)

     На перший погляд здається, що ця енергія невичерпна. Адже електричні й теплові станції працюють цілодобово, природне багатство — газ — теж добувається й закупається нашою державою в достатній кількості. За спожиту електрику й тепло ми платимо, розраховуючись із тими, хто нам їх постачає. Більше витратив — більше заплатив. Здається, усе просто.

      Та, на жаль, енергетичні ресурси теж вичерпуються. Держава, знаходячи та здобуваючи їх, витрачає набагато більші кошти, аніж ми — їх споживачі. А ми хочемо, щоб наша країна була багатою і процвітаючою.

     Де ж набратися їй енергоресурсів, коли кожен стане цілодобово залишати увімкненим світло, без потреби вмикати електроприлади, залишати незакритими крани, а газову плиту — невимкненою?

      Поміркуйте про це, діти! Нерозумне, нерозважливе використання електрики, у свою чергу, призводить до зношеності обладнання. Так, робота звичайної лампочки розрахована на певну кількість годин. Зараз цей термін часто вказують на упаковці лампочок. Коли така лампочка зіпсується швидше: якщо ми вмикатимемо світло у міру необхідності чи якщо станемо використовувати її цілодобово, без потреби? (Діти відповідають, роблять власні висновки.)

       Видобування газу — процес кропіткий та складний. В Україні, на жаль, власного газу не вистачає: ми змушені купувати цей ресурс у сусідніх держав. Ціна на газ — висока. Витрачені на нього кошти можна було б використати на інші необхідні справи — будівництво лікарень, шкіл, закладів культури. Можна було б, якби ми навчилися економити газ, тобто не витрачати його більше, ніж нам потрібно.

Хто живе в приватних будинках, обладнаних автономним газовим опаленням, знає: на котлі можна зменшити або збільшити споживання газу в будинку. Тоді в оселі буде навіть жарко, хоч взимку квартирки відкривай! Але чи варто робити так? Хто мені пояснить, чому не слід такого чинити? (Пояснюють 2-3 учні.)

Те саме слід сказати і про використання води. Вважається, що струмінь завтовшки із сірник, який витікає з крану, призводить до втрати кількох десятків літрів води на добу. Такі витрати невиправдані.

Ось чому дбайливість і бережливість стосовно електрики, тепла, води змалку має стати принципом життя кожного громадянина нашої країни.

Таким чином, ми бережемо багатства та кошти України, нашої Батьківщини. Ми — господарі свого краю, тож давайте і вести себе по-господарськи, як вправні хазяї.

VI. Психологічний практикум «Дай оцінку й поясни!»

Матеріал для гри

Ситуація 1. Ніна, йдучи зі своєї кімнати на кухню вечеряти, залишає в ній світло невимкненим. На запитання мами, чому вона так вчинила, Ніна відповідає: «Я ж за десять хвилин знову повернуся сюди, навіщо ж вимикати світло?»

Відповідь учня. Ніна поводиться нерозважливо: не слід витрачати електроенергію даремно. Виходячи з кімнати, світло потрібно вимикати, бо на той час, як у приміщенні нікого немає, воно там непотрібне.

Ситуація 2. Артемко — завзятий меломан. У кожній кімнаті квартири Артема звучить якась музика: у залі по телевізору йде концерт, у дитячій кімнаті в комп’ютері миготять музичні відео-кліпи, а в кухні з радіоприймача лунає гучна мелодія.

Відповідь учня. Артем чинить нерозумно та неекономно. Якщо він так любить музику, то може увімкнути щось одне і не витрачати зайву електрику.

Ситуація 3. Марійка, ідучи до школи, обходить увесь дім і ретельно перевіряє: чи не забула вона скрізь вимкнути світло й непотрібні електроприлади (наприклад, праску), чи добре закрила крани на кухні та у ванній, чи не залишила увімкненим газ на плиті.

Відповідь учня. Марійка — молодчинка. Вона дбайлива й бережлива дівчинка, адже стежить за тим, щоб електрика, тепло й вода не витрачалися даремно. Ще Марійка дбає про безпеку житла — адже іноді увімкнені без нагляду електроприлади спричиняють пожежу, а відкритий кран призводить до «затоплення» квартири й сусідів знизу.

Ситуація 4. Володя вирішив набрати води у ванну, щоб покупатися. Він відкрив обидва крани і пішов до своєї кімнати. Раптом задзвонив телефон: це зателефонував Володі його однокласник Мишко. Володя, забувши про все, почав з товаришем тривалу розмову.

Відповідь учня. Володя неправий. Якщо відкрутив кран у ванній, то треба пильно стежити за тим, щоб вода не перелилася через край, а не займатися іншими справами. Поведінка Володі говорить про даремне витрачання такого важливого ресурсу, як вода, і про небезпеку затоплення квартири.

Ситуація 5. Алла поставила чайник на газову плиту, щоб закип’ятити воду. Алла знає: коли чайник закипить, він засвистить. Але дівчинка чекає цього в кухні, бо вважає, що в іншій кімнаті вона може не почути сигналу чайника.

Відповідь учня. Алла чинить добре, вона уважна й бережлива. Якщо покинути чайник на плиті, він може википіти або окріп може виплеснутися із чайника й погасити газ — це небезпечно. Алла дбає про розумне використання газу і власну безпеку.

(Якщо учні вагаються або помиляються, педагог активно допомагає їм упоратися із завданням і потрібні пояснення дає сам, а школярі їх повторюють).

VII. Закріплення. Гра «Відгадай прилад».

Я завжди на мотузку

На столі, а чи в кутку,

До розетки як  припнуть,

Мов би човен рушу в путь,

Згладжу хвилі всі, будь ласка

Як я звусь? (Електропраска)

 

 

Чудо-ящик в нас є вдома

Добре він усім знайомий,

Як ввімкну – дивлюсь кіно

І мультфільми заодно.

                           (Телевізор)

В домі дід мороз живе

І продукти зберігає,

А щоб свіжими були,

Зіпсуватись не могли,

Їх у холоді тримає. (Холодильник)

 

Увімкнеш її, за мить – вода пнеться, ширить

білизні не мішає, геть усіх їх відпирає.

                              (Пральна машина)

 

Шу, шу ,шу! Шу, шу, шу!

Вам волосся посушу. Буде зачіска в Вас нова

Буде вигляд пречудовий.

                                       (Фен)

 

Висновок. Кожен прилад електричний для дитини небезпечний.

                   Щоб біди вам не зазнати

                  Без дорослих – не вмикати!

Вчитель. Завдяки чому працюють ці електроприлади. (Завдяки струму)

Струм приносить нам велику користь. Він виробляє енергію. Енергія є головною складовою життя людини, при чому половина цієї  енергії – електрична . Ми так звикли до існування електричної енергії, що вже  і не помічаємо її існування, а ось коли її вимикають ми почуваємось дуже некомфортно і одразу відчуваємо її недолік.

VIII.Підсумок заняття

  • Наше заняття добігає кінця. Сподіваюся, що на ньому ви дізналися багато цікавого й корисного. Будьте ж дбайливими, не витрачайте марно ані електрику, ані тепло, ані газ чи воду. Завжди пам’ятайте про важливість і необхідність енергозбереження!
  • Перегляд презентації «Енергозбереження».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку