Класна година "Листопад. Опале листя: користь чи шкода?»

Про матеріал
Мета:ознайомити зі шкідливим спалюванням листя на організм людини, тварин та зокрема на все навколишнє середовище, як саме впливає процес спалювання листя; прививати любов до читання літератури; познайомити з альтернативними варіантами для спалювання листя; наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; вчити знаходити різницю між фактами і судженнями з використанням елементів STEАM-технологій; формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення повітря; виховувати людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ. Обладнання та матеріали: телевізор, плакати, картки до лепбука, фотографії пейзажів осені, «цеглинки LEGO».
Перегляд файлу

Класна година 2 клас

Тема: «Листопад. Опале листя: користь чи шкода?»

Мета: ознайомити зі шкідливим спалюванням листя на організм людини, тварин та зокрема на все навколишнє середовище, як саме впливає процес спалювання листя;

прививати любов до читання літератури; познайомити з альтернативними варіантами для спалювання листя; наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; вчити знаходити різницю між фактами і судженнями з використанням елементів STEАM-технологій; формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення повітря; виховувати людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ.

Обладнання та матеріали: телевізор, плакати, картки до лепбука, фотографії пейзажів осені, «цеглинки LEGO».

Тип заняття: комбіноване.

 

Вид заняття: Інтегроване: природнича освітня галузь, соціальна і здоров’язбережувальна  освітня галузь, громадянська освітня галузь, технологічна освітня галузь.

Прийоми: бесіда, розповідь, «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Мікрофон».

За формою проведення – інтегроване заняття-дослідження.

 

Форми організації: індивідуальні, групові.

Хід заняття:

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

  •  Сьогодні година – відкрита для всіх.
  • Багато гостей! То ж вітаємо їх!

2. Створення емоційного фону.

Вправа «Закінчи речення:

  • Очі дивляться та все /бачать/.
  • Вуха слухають та все /чують/.
  • Голова /думає/.
  • Який у вас настрій перед початком заняття?/Учні сигналізують цеглинками  LEGO. (Зелений-веселий; жовтий-спокійний; червоний-сумний)
  • Я бажаю вам, щоб такий настрій був у всіх до кінця заняття.
  • Запорукою успіху безперечно є гарний настрій і усмішка. Посміхніться один до одного та побажайте гарного настрою та успіхів. Передайте свою усмішку мені та нашим гостям.
  • Отже, гарний настрій маємо й працювати починаємо.

Наш девіз: Ми:уважні, розумні, організовані, кмітливі.

ІІ. Основна частина.

  • Діти, з якими словами у Вас асоціюється слово осінь? Зверніть увагу на фотографії пейзажів осені.

Описание: Урок. "Карнавал осінніх барв."

  • Про що ми сьогодні поговоримо, ви дізнаєтесь переглянувши мультфільм.
  1. Інформаційна хвилинка. Перегляд  мультфільму. Уроки тітоньки Сови. Листопад. https://www.youtube.com/watch?v=D_ex0kawC1M
  2. Бесіда.
  • Чому листя опадає?

(Листки рослин випаровують воду. Восени вологи мало і листок відмирає. Таким чином, скидаючи листя, дерево або кущ готується до відпочинку взимку).

  • Як називається явище коли опадає листя? (Явище, коли опадає листя зветься листопад).
  1. Руханка-танок «Осінні човники». https://www.youtube.com/watch?v=gMuapnmJZHU
  2. Бесіда. Про користь та шкоду від опалого листя.

Користь від опалого листя:

  1. Розглянь фотографії та дізнайся, для яких тварин опале листя взимку стає домівкою.

Описание: https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/06/Screenshot_3-300x174.png

 

  1. Вкриваючи землю, наче килим, воно захищає ґрунт від промерзання, також воно захищає від замерзання весняні трави, і вони поволі собі проростають під землею до весни.
  2. Листя восени опадає з дерев і перегниває. Це дуже важливе значення. В грунті утворюється дуже корисна речовина – перегній або гумус, з якого рослини беруть важливі речовини.
  3. У лісі ніхто не готує ґрунт – природа робить його сама з щорічно отримуваного матеріалу – опалого листя. Лісова підстилка – фабрика з виготовлення лісового ґрунту, що живить дерева і оберігає їх здоров'я. В найбільш відвідуваних міських парках залишення листя під деревами дає тільки сприятливі результати – поліпшення здоров'я дерев, якості грунтів, поселення птахів і білок.

Шкода від опалого листя:

  1. Не завжди листя приносить користь! В більшості випадків воно швидко змішується з різноманітним побутовим сміттям, яке протягом зими активно накопичується, і створює сприятливе місце існування для щурів і різних шкідників та збудників хвороб.
  2. 2. А ще воно може забити водостоки та каналізації. Опале листя — це велике навантаження для двірників, тому що треба постійно його прибирати. У великих скупченнях листя може опинитися отруйна їжа, яку можуть з’їсти домашні тварини і загинути. Опале листя скривлює дорогу та робить непомітними ями – це може травмувати людей.
  3. Саме тому у містах листя прибирають. Але як його прибирають? Іноді люди просто спалюють його, щоб полегшити собі роботу. Спалене листя призводить до забруднення повітря, проблем зі здоров’ям та пожеж; при спалюванні листя у повітря виділяються дуже шкідливі речовини, які призводять до невиліковних хвороб; згорання листя призводить до забелі мікроорганізмів, які живуть у грунті; руйнує родючість грунту та домівки деяких тварин і спалює рослини; опале листя потрібно КОМПОСТУВАТИ! Описание: Картинки по запросу компост из листьев

Перегляд відео про компостування https://www.youtube.com/watch?v=y1KQ-_Tp6ho&t=1s

Ті, хто запевняє, що спалювати минулорічну траву і чагарники – корисно, помиляються. Експерти наголошують – після таких пожеж нормальне життя рослин і ґрунту відновлюється лише через 5-6 років.

  1. Виставка малюнків на тему «Осінь розмальовує листя дерев».
  2. Обговорення створених плакатів - закликів проти паління листя: “Не пали — компостуй”, “Я проти паління листя!”, “Палити листя та сміття — заборонено!”

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлекція. Самооцінювання з цеглинками LEGO.

Під час виховної години все було зрозуміло- зелений

Залишилися питання- жовтий

Нічого не зрозумів- червоний

  1. Мікрофон.
  • Що найбільше сподобалось?
  • Що нового дізнались?
  • Чому відбувається листопад?
  • Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
  • Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?
  • Тож давайте ці знання візьмемо собі. Встаньте. Зробіть руки ось так (руки перед собою) і швиденько заберемо собі нові знання. Стисніть долоньки.

Дуже ви були старанні –

Отже, всі ви діти гарні.

І за труд ваш на годині

Вам подякувати хочу!

Покладіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:

«Я сьогодні – молодець!».

 

docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку