Проєкт "Опале листя: користь чи шкода?"
Клас:2
Тривалість виконання: довготривалий (6 місяців)
Міжпредметні зв'язки: Природознавство, літературне читання, Я досліджую світ, мистецтво, дизайн і технології.
Тип проєкту: груповий.
Кількість учасників у групах: 20
Типологія проєкту: пізнавально – творчий.
Мета:
Навчальна:
-
використовувати нетрадиційні форми навчання, стимулювати пізнавальну діяльність учнів;
-
формувати знання учнів про листопад, яку користь чи шкоду приносить навколишньому середовищу опале листя; вчити ділитися своїми почуттями та емоціями, розповідати про те, що вразило;
-
трансформувати візуальну інформацію у вербальну;.
-
вчити знаходити різницю між фактами і судженнями з використанням елементів STEАM технологій.
-
актуалізувати знання і застосувати їх для розв'язання проблем;
-
розвивати критичне мислення, просторове уявлення;
Виховна:
-
виховувати почуття любові до живого, природи;
-
виховувати прагнення досліджувати навколишній світ, потребу в пізнанні нового;
-
виховувати людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ;
-
розвивати дружні стосунки між учнями.
Завдання проєкту:
-
дослідити чому опадає листя з дерев; корисно чи шкідливо це для навколишнього середовища;
-
ознайомити зі шкідливим спалюванням листя на організм людини, тварин та зокрема на все навколишнє середовище, як саме впливає процес спалювання листя;
-
прививати любов до читання літератури;
-
познайомити з альтернативними варіантами для спалювання листя; наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі;
-
формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення повітря;
-
виховувати людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ;
-
формувати ключові компетентності (вміння вчитися, інформаційно-комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна);
-
розвивати загальнонавчальні вміння і навички;
Очікувані результати:
-
розвиток здобувачів освіти по всім направленням освітніх областей;
-
навчитися знаходити своє відображення та уяву про оточуючий світ, та відношення до тієї чи іншої проблемної ситуації;
-
розвивати здатність учнів критично мислити;
-
сприяти розвитку здатності учнів працювати в колективі;
-
розширити світогляд;
Обладнання: телевізор, малюнки для плакату, картки-малюнки до плакатів.
Перебіг роботи над проєктом
1. Підготовчий етап.
Цей етап направлений на реалізацію двох направлень: методичне оснащення та мотивація учнів до майбутньої діяльності.
-
Добірка літератури про опале листя.
-
Знайомство учнів з із поняттям листопад.
-
Робота над створенням лепбука.
-
Зібрати інформацію про користь та шкоду від опалого листя.
ІІ. Планування роботи.
Про проєкт учні дізнаються після проведення трудового десанту «Чисте шкільне подвір’я».
Вихователь формує з учнів класу групи, роздає завдання.
ІІІ. Пошук інформації, розподіл завдань по групах.
У рамках роботи над проєктом було створено 5 робочих груп:
-
Пошуковці (зібрати та повідомити інформацію: «Чому опадає листя з дерев?»
-
Дослідники (досліджують користь чи шкоду приносить опале листя навколишньому середовищу).
-
Екологи (створити плакати з написами, які закликають не палити, а компостувати листя, пояснюють наслідки паління листя).
-
Дизайнери (оформлюють лепбук).
-
Художники (малюють осінні пейзажі, та створюють фото колаж з осіннім листям).
ІV. Проведення експерименту.
-
Лідер групи №1 презентує свій міні проєкт, в якому повідомляє інформацію: «Чому опадає листя з дерев»?
-
2. Лідер групи №2 презентує свій міні проєкт, в якому повідомляє інформацію користь чи шкоду приносить опале листя навколишньому середовищу.
-
3. Група № 3 створює плакати з написами, які закликають не палити, а компостувати листя, пояснює наслідки паління листя.
-
4. Група № 4 оформлюють та наповнюють лепбук.
-
5. Художники №5 роблять виставку малюнків на тему: «Осінні пейзажі мого рідного краю».
V. Підбиття підсумків.
Учні по черзі обмінюються враженнями від інформації під час роботи над проєктом та роблять висновок "Чи цікаво було їм досліджувати користь чи шкоду приносить опале листя?» Окрім того обговорюються всі труднощі, які виникли під час проведення експерименту та методи їх уникнення.
VІ. Оцінювання.
Підводячи підсумки, ми можемо зробити висновок, що досягли поставлених на початку цілей. «?»
Використання в роботі з дітьми елементів STEАM технологій позитивно впливає на процес навчання, сприяє вихованню та розвитку здобувачів освіти. Дозволяє реалізувати та розвивати творчі та емоційні можливості дітей.
Вихователь оцінює проєкти з урахуванням рівня підготовки проєкту й за роботою на уроці-захисті.