Екскурсія до сільської бібліотеки "Чарівний світ казок"

Про матеріал
Мета: дати учням поняття: бібліотекар, читач; познайомити з правилами користування бібліотекою, різноманітністю книг у бібліотеці; залучити учнів до читання книг; розширити кругозір дітей, розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву, вміння перевтілюватися; виховувати в учнів любов до книги; ділитися своїми враженнями, виховувати любов до книги і бережливого ставлення до неї.
Перегляд файлу

Екскурсія до сільської бібліотеки «Чарівний світ казок» .

Мета: дати учням поняття: бібліотекар, читач; познайомити з правилами користування бібліотекою, різноманітністю книг у бібліотеці; залучити учнів до читання книг; розширити кругозір дітей, розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву, вміння перевтілюватися; виховувати в учнів любов до книги; ділитися своїми    враженнями, виховувати любов до книги і бережливого ставлення до неї. 

 

Хід екскурсії

І Організаційний момент.

 1. Цільовий інструктаж з техніки безпеки під час переходу до сільської бібліотеки.

1. Проходь по тротуару тільки праворуч. За відсутності тротуару, іди по лівому краю дороги, назустріч руху транспорту.

2. Дорогу переходь у тому місці, де є пішохідна доріжка або встановлено світлофор. Дорогу переходь на зелене світло.

3. Коли переходиш дорогу, дивись спочатку ліворуч, потім — праворуч.

4. За відсутності світлофора переходь дорогу на перехресті. Перетинати вулицю потрібно прямо, а не навскоси.

5. Не переходь дорогу, коли поруч рухається транспорт.

6. На проїжджій частині суворо заборонено грати.

 

 2. Бесіда «Правила поведінки в громадських місцях».

     Ознайомлення дітей з правилами поведінки в бібліотеці.

 1. У бібліотеці треба вести себе тихо, тому що шум заважає іншим читачам.

 2. Книги треба повертати вчасно. Адже їх чекають інші читачі. У нашій бібліотеці книгу можна взяти на 7 днів.

 3. З бібліотечними книгами треба звертатися особливо дбайливо, щоб їх змогли прочитати якомога більше хлопців.

 4. Бібліотечні книги не можна втрачати, інакше в бібліотеці не залишиться жодної книги.

 5. Книги в бібліотеці треба ставити точно на те місце, де ви їх взяли. Інакше бібліотекар не зможе швидко знайти цю книгу для іншого учня.

 

ІІ Основна частина

1. Знайомство з бібліотекарем.

    (Бібліотекар розповідає дітям що таке бібліотека (1 зупинка- абонемент, 1 зупинка – каталог, 3 зупинка – читальний зал), в чому заклечається робота бібліотекаря).

2. Розповідь «Історія виникнення книги»

3. Знайомство дітей з правилами…

Правила роботи з книгою!

 Не можна книги перегинати.

 Не можна загинати книжкові сторінки.

 Не можна закладати в книги олівці, ручки, необхідно користуватися закладкою.

 Не можна писати і малювати в книгах. 

 Не можна читати книги під час їжі.

Запам'ятайте правила читання

1) Книги потрібно читати сидячи за столом. Спина при цьому повинна бути рівною. Руки складені на столі.

 2) Читати потрібно при світлі, який приємний для очей (не сильно яскравим, але й не тьмяним). Найкраще при читанні направляти світло прямо на сторінку.

3) Якщо ви носите окуляри, то не забувайте час від часу знімати їх. Таким чином, ви даєте очам відпочинок. Зовсім без очок читати не слід, це тільки дасть додаткову напругу очам.

 4) У транспорті читати не можна. Постійний рух книги погіршує ваш зір.

Запам'ятай 10 «Не можна»

-не можна шуміти, смітити в бібліотеці;

-не можна брати книгу брудними руками;

-не можна їсти в бібліотеці;

-не можна користуватися книгою більше 7 днів;

-не можна користуватися книгою, що не обернувши її;

-не можна класти в книгу зайві предмети, загинати її сторінки;

-не можна малювати і писати в книгах;

-не можна залишати книгу без допомоги, якщо вона «захворіла»;

-не можна залишати книгу на сонці.

 

4. Конкурс «Стежинами казок»

- Якісь чудернацькі телеграми. Хтось із героїв казок хотів побувати у нас на святі. А хто? Відгадайте?

1. На свято не зможу  прибути,  розбила золоте яєчко. 
(Курочка Ряба) 
2. Врятуйте мене від лиски, яка занесла мене за зелені ліси, за жовті піски, за бистрії води, за високі гори. 
(Котик і Півник)
3. Хочу на свято, але сиджу на дереві, бо злякався кабана, скочив на гілку, на якій сидить Ведмідь, а під деревом лежить Вовк. 
(Цап та баран) 
4. Надсилаю телеграму і усіх вас благаю, знайдіть мій кришталевий черевичок. 
(Попелюшка) 
5. Чемних діток я вітаю забіяк попереджаю: слухайтесь, бо буде так: як ущипну, буде знак. 
(Рак , «Коза Дереза»)

6. «Від дідуся втік, від бабусі втік, скоро буду у вас». (Колобок).

 -  Є ще  торбинка із загубленими речами . Треба вгадати, що з якої казки.

 - рибка («Казка про золоту рибку») 
- дзеркало («Білосніжка і семеро гномів») 
- шкарлупа від горіха («Дюймовочка») 
- колосок(«Колосок») 
- рукавичка (« Рукавичка») 
- качина пір'їна («Кривенька качечка») 
- ключ («Золотий ключик або пригоди Буратіно».)

 Ось у нас є дві команди : «Ріпка» та «Колобок».

-         Я оголошую I конкурс.

Конкурс «Кращий знавець казок та мультфільмів».

-         Я буду ставити питання спочатку одній команді, а потім другій. Уся команда обдумує запитання і дає відповідь. Максимальна оцінка – 1 бал за кожну правильну відповідь.

 

1)    Чиїм чоловіком став Пан Коцький? (Лисиці).

2)    Що несла через ліс у кошику Червона Шапочка? (Пиріжки.)

3)    Із чого був зроблений Колобок? (Із борошна.)

4)    Як звали пантеру, яка допомагала Мауглі? (Багіра.)

5)    Куди викликали лікаря Айболитя для лікування хворих тварин? (До Африки.)

6)    Хто останнім тягнув ріпку? (Мишка.)

 7)    Як звали теля з мультфільму «Троє з Простоквашино»? (Гаврюша.)

8)    Хто подарував чарівне поліно татові Карло? (Джузеппе.)

9)    У якій казці вовкові довелося співати не своїм голосом? («Вовк і семеро козенят».)

10) Звідки втік Колобок? (З віконечка.)

      11) Чим полюбляв бавитися у вільний час Карлсон? (Булочками.)

12  )  Хто народився з краплинок води? (Капітошка.)

 

Конкурс   «Упізнай казку»

-         Я буду читати вам рядок, а ви пригадайте, з якої він казки. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

1). «Ой, а гарний який! І ріжки є, і хвостик. Молодець, діду! Гарного бичка зробив». 
(«Солом’яний бичок») 
2). «Прибігли мишенята, дивляться не нахваляться: - От так півник! От так молодець! Треба тепер тісто замісити та пироги спекти» 
(«Колосок) 
3). «А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби та на землю в двір, а з двору та в ворота, та й побіг, покотився дорогою». 
(«Колобок») 
4). «Лисичка до глечика, голова не влазить. Вона туди, вона сюди, то попробує лапкою, то понюхає нічого не виходить».
(«Лисичка та журавель») 
5). «Дівчинка привіталася з вовком і каже: - Іду до бабусі, несу пиріжки та  горщик масла».(«Червона Шапочка»)

6). «Чуємо, чуємо, - та не материн це голосок. Наша матінка співає тонесеньким голоском». 
(«Вовк  та семеро козенят») 
7). «Був собі дід Андрушка, а внього – баба Марушка, а в баби – донечка Мінка, а в дочки – собачка Фінка, а в собачки – киця Варварка, а в киці – вихованка – мишка Сіроманка». («Ріпка»)

8). «Вони взяли її тихесенько, принесли додому, зробили їй гніздечко, обложили її пір’ячком і посадили туди качечку». 
(«Кривенька качечка») 
9). «Увечері стомлена від роботи, вона лягала спати не в постіль, а далі, поряд з пічкою, на золі. І тому, що вона була в золі, в пилюці, брудна, сестри назвали її… 
«Попелюшкою» 
10).«Ото Івасик як підріс трошки, став просити батька: «Зробіть мені, тату, човник та весельце». («Івасик – Телесик»)

 Конкурс«Артистичний»

Виходять по одному представнику з команд  і витягують картки із завданням. Учень повинен так показати казкового героя, щоб його команда відгадала. Враховуються швидкість відгадування та якість показу. Учні мають показати: Зайчика, Півника,Ведмедя,Кота, Кабана, Рибку;

 Колобка, Дюймовочку, Червону Шапочку, Бабу-Ягу, Карлсона, Буратіно. Максимальна оцінка за цей конкурс – 5 балів.

Колективне підбиття підсумків.

-         А зараз я прошу журі підрахувати кількість балів за всі конкурси й визначити переможця. Аплодисменти команді переможниці.

-         Діти, чи сподобалось вам сьогоднішнє свято? Чим?

-         Чи сподобався вам ваш власний виступ?

-         Який із конкурсів сподобався найбільше?

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Вікторина «Мій улюблений казковий герой»

         Головний герой якої казки мав довгий ніс і був дерев'яним? («Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».)

        Скількох гномів зустріла Білосніжка? (7).

        Хто в казках є царем звірів? (Лев.)

        У якому творі хлопчик живе у вовчій зграї? («Мауглі»)

        Герої якої казки – овочі та фрукти? («Чіполліно».)

         У якій казці розповідається про ведмедика, поросятко та їхніх друзів? («Вінні-Пух».)

        У якій казці всі місяці в одну ніч зібралися разом? («12 місяців».)

        Хто першим знайшов рукавичку? (Мишка.)

        Без чого не заводився моторчик у Карлсона? (Без варення.)

        Кого врятувала Дюймовочка? (Ластівку.)

 

2. Бесіда «Перевір, що ти запам'ятав?»

 -Що таке бібліотека?

-Як називається місце де книги видають на будинок?

-Назвіть правила поведінки в бібліотеці.

-Що з книгою робити не можна?

-Назвіть правила читання.

-Як називається користувач бібліотеки?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Косенко Наталія Миколаївна
    Дякую, що дозволяєте скористатись вашою чудовою роботою.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1103
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку